IPTPP1/443-251/11-2/MW - Brak możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego w ramach projektu wzmocnienia ochrony granic dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 3 sierpnia 2011 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-251/11-2/MW Brak możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego w ramach projektu wzmocnienia ochrony granic dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zarządu Obsługi Przejść Granicznych, przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2011 r. (data wpływu 23 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "..." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. "...".

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Zarząd Obsługi Przejść Granicznych jest państwową jednostką budżetową powołaną Zarządzeniem Wojewody z 19 maja 2010 r., utworzoną w celu realizacji zadań Wojewody wynikających z ustawy o ochronie granicy państwowej. Zadania te obejmują administrację przejściami granicznymi województwa, polegającą na stałym utrzymywaniu w sprawności działania przejść granicznych, przeprowadzaniu inwestycji na przejściach oraz dysponowaniu majątkiem znajdującym się w zasięgu terytorialnym tych przejść. Zarówno ZOPG, jak i majątek, którym administruje są własnością Skarbu Państwa. ZOPG na realizację wyznaczonych mu zadań otrzymuje środki z budżetu państwa, natomiast przychody, które uzyskuje w ramach administracji, tj. wynajmu lub sprzedaży składników majątku Skarbu Państwa, odprowadza do budżetu państwa.

ZOPG jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Rozlicza się z podatku miesięcznie w formie deklaracji VAT-7. Podatek należny odprowadza ze sprzedaży usług wynajmu oraz powiązanych z nimi opłat za media. ZOPG nie odlicza podatku naliczonego, z uwagi na fakt, że zakupy towarów i usług realizowane są w ramach zadań z zakresu administracji przejściami i w przeważającej części nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

W czerwcu 2011 r. ZOPG zakończy zadania inwestycyjne polegające na dostawie niezbędnego wyposażenia do wykonywania bieżących prac służb granicznych w ramach projektu pod nazwą w "..." (numer projektu) finansowanego w ramach Funduszu Granic Zewnętrznych (FZG). FZG został ustanowiony decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady WE Nr 574/2007/WE z 23 maja 2007 r. m.in. w celu skutecznej organizacji kontroli granic zewnętrznych oraz zarządzania przez państwa członkowskie przepływem osób. Projekty wspierane przez FZG z założenia nie mogą być nastawione na zysk (non-profit). Dostarczone wyposażenie ma służyć poprawie bezpieczeństwa ruchu granicznego oraz zwiększeniu efektywności kontroli granicznej i będzie użytkowane przez służby graniczne, tj. Straż Graniczną i Służbę Celną nieodpłatnie w ramach wykonywania bieżących obowiązków na przejściu granicznym. Wyposażenie będzie obejmować sprzęt komputerowy, akcesoria komputerowe i oprogramowanie oraz sprzęt do kontroli granicznej, w tym samojezdny pomost nożycowy, latarki i akumulatory oraz stelaż do przenośnego rentgena.

Środki finansowe w ramach FZG pochodzą z budżetu Wspólnoty Europejskiej i przekazywane są przez darczyńcę na zasadzie refinansowania, to znaczy, że najpierw strona polska musi wyłożyć środki z własnego budżetu, a następnie są one zwracane przez darczyńcę.

ZOPG nie otrzyma środków finansowych na realizację projektu z budżetu WE. Środki finansowe na uregulowanie zobowiązań ZOPG uzyska z rezerwy celowej budżetu państwa za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego. W ramach realizacji projektu ZOPG przeprowadził procedury udzielenia zamówienia publicznego na realizację zadań. Zostały zawarte umowy z wykonawcami zarejestrowanymi jako podatnicy w Polsce. Wykonawcy-dostawcy wyposażenia wystawią faktury VAT na rzecz ZOPG w złotówkach według obowiązujących stawek podatku VAT. ZOPG uiści zobowiązanie w złotówkach ze środków budżetu państwa przekazanych za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego. Po dokonaniu płatności ZOPG złoży do MSWIA wniosek o poświadczenie wydatków i na tym zakończy się rola ZOPG. Dalszą procedurę rozliczenia finansowego i uzyskania refundacji będzie kontynuować MSWIA w porozumieniu z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie. Środki z budżetu Wspólnoty Europejskiej zwrócone zostaną bezpośrednio do budżetu państwa (Ministerstwo Finansów), który wcześniej sfinansuje projekt.

Według dokumentacji programowej FZG podatek VAT może zostać uznany za wydatek kwalifikowany tylko wtedy, gdy Beneficjent końcowy udowodni, że nie jest w stanie go odzyskać.

W związku z tym, że ZOPG realizuje przedmiotowy projekt, został pisemnie zobowiązany przez MSWIA do przedłożenia interpretacji indywidualnej dotyczącej możliwości odzyskania VAT. Brak posiadania interpretacji będzie równoważny z uznaniem podatku od towarów i usług za wydatek niekwalifikowany.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy istniałaby możliwość odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy wykonane w związku z realizacją przedmiotowych zadań inwestycyjnych wg art. 86 ustawy, gdyby ZOPG nie zrezygnował z odliczenia podatku naliczonego.

2.

Czy istnieje możliwość zwrotu podatku naliczonego dla ZOPG z faktur dokumentujących zakupy wykonane w związku z realizacją przedmiotowych zadań inwestycyjnych wg § 22 ust. 1, § 24 ust. 1 i ust. 2, § 25 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów.

Zdaniem Wnioskodawcy, według art. 86 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ZOPG nie miałby prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy dokonane w ramach realizacji zadania, ponieważ zakupione wyposażenie będące przedmiotem zadania nie jest związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Zakupione wyposażenie będzie użytkowane przez służby graniczne, tj. Straż Graniczną i Służbę Celną na przejściu granicznym do wykonywania bieżących obowiązków.

LZOPG nie może również odzyskać podatku w ramach zwrotu podatku według § 22 ust. 1, § 24 ust. 1 i ust. 2, § 25 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług ponieważ nie spełnia warunków określonych w ww. przepisach: nie posiada wydzielonego rachunku bankowego, na którym są wyodrębnione środki z bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz środki, którymi ZOPG sfinansuje zadanie nie zaliczają się do środków określonych w przepisach § 8 ust. 3 i 4, gdyż w całości pochodzą z budżetu państwa.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi" suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymywanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z powyższego przepisu wynika, że zasadniczymi warunkami umożliwiającymi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest dokonanie odliczenia przez podatnika podatku od towarów i usług oraz bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W konsekwencji odliczyć można jedynie podatek naliczony, który jest bezpośrednio związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tzn. których następstwem jest powstanie zobowiązania podatkowego i określenie podatku należnego.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych (wykorzystanie do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi). Zrealizowanie prawa do odliczenia możliwe jest wyłącznie przez podatników zarejestrowanych jako podatnicy VAT.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2).

Zgodnie z art. 17 ust. 1, 2 i 2a ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 12, poz. 67 z późn. zm.):

1.

wojewoda jest zobowiązany do stałego utrzymywania drogowych, kolejowych, lotniczych, morskich i rzecznych przejść granicznych, przejść granicznych przeznaczonych wyłącznie dla małego ruchu granicznego, przejść turystycznych, przejść granicznych na szlakach turystycznych przecinających granicę państwową, miejsc przekraczania granicy na szlakach turystycznych oraz punktów nocnego postoju na rzekach granicznych znajdujących się na obszarze województwa w stanie umożliwiającym przeprowadzenie sprawnej i skutecznej kontroli bezpieczeństwa, granicznej, celnej, sanitarnej, weterynaryjnej, fitosanitarnej, chemicznej i radiometrycznej oraz jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych.

2.

w przypadku przejść granicznych znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w których kontrolę wykonują funkcjonariusze właściwych organów Rzeczypospolitej Polskiej, obowiązki, o których mowa w ust. 1, wykonuje wojewoda, którego właściwość miejscowa obejmuje województwo najbliższe przejścia granicznego.

a.

wojewoda może zlecić właścicielowi lub posiadaczowi gruntów lub obiektów kolejowych, morskich, rzecznych lub lotniczych przejść granicznych realizację swoich zadań na podstawie zawartej umowy, przyznając jednocześnie dotację celową na realizację tych zadań.

Umowa powinna określać:

1.

szczegółowy opis zadania, w tym cel na jaki dotacja celowa została przyznana, i termin jego wykonania;

2.

wysokość dotacji celowej udzielanej na wykonanie zadania i tryb płatności;

3.

termin wykorzystania dotacji celowej, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;

4.

tryb kontroli wykonywania zadania;

5.

termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej;

6.

termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji celowej, nie dłuższy niż 15 dni, licząc od określonego w umowie dnia wykonania zadania, a w przypadku zadania realizowanego za granicą - 30 dni, licząc od określonego w umowie dnia jego wykonania.

Szczegółowe uregulowania dotyczące obowiązków wojewody w zakresie finansowania i utrzymywania przejść granicznych, przejść turystycznych, miejsc przekraczania granicy na szlakach turystycznych oraz punktów nocnego postoju na rzekach granicznych, ich wyposażenia w sprzęt, a także organów właściwych do osadzania i utrzymywania znaków granicznych na morskich wodach wewnętrznych określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2005 r. (Dz. U. Nr 256, poz. 2145).

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest państwową jednostką budżetową i jednocześnie zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu usług wynajmu oraz powiązanych z nimi opłat za media. Do czerwca 2011 r. Wnioskodawca realizował zadanie inwestycyjne polegające na dostawie niezbędnego wyposażenia do wykonywania bieżących prac służb granicznych w ramach projektu pod nazwą "..." finansowanego w ramach funduszu Granic Zewnętrznych (FZG). Dostarczone wyposażenie ma służyć poprawie bezpieczeństwa ruchu granicznego oraz zwiększeniu efektywności kontroli granicznej i będzie użytkowane przez służby graniczne, tj. Straż Graniczną i Służbę Celną nieodpłatnie w ramach wykonywania bieżących obowiązków na przejściu granicznym. Wyposażenie będzie obejmować sprzęt komputerowy, akcesoria komputerowe i oprogramowanie oraz sprzęt do kontroli granicznej, w tym samojezdny pomost nożycowy, latarki i akumulatory oraz stelaż do przenośnego rentgena. Zakupione wyposażenie nie jest związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

Środki finansowe w ramach FZG pochodzą z budżetu Wspólnoty Europejskiej i przekazywane są przez darczyńcę na zasadzie refinansowania. ZOPG nie otrzyma środków finansowych na realizację projektu z budżetu WE. Środki na uregulowanie zobowiązań ZOPG uzyska z rezerwy celowej budżetu państwa za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego. W ramach realizacji projektu ZOPG przeprowadził procedury udzielenia zamówienia publicznego na realizację zadań. Zostały zawarte umowy z wykonawcami zarejestrowanymi jako podatnicy w Polsce. Wykonawcy-dostawcy wyposażenia wystawią faktury VAT na rzecz ZOPG w złotówkach według obowiązujących stawek podatku VAT. ZOPG uiści zobowiązanie w złotówkach ze środków budżetu państwa przekazanych za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego.

Mając zatem na uwadze przedstawiony stan faktyczny i prawny stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie został spełniony jeden z warunków uprawniających do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących zakupy dokonywane w związku z realizacją projektu, tj. Wnioskodawca nie wykorzysta zakupionego wyposażenia w ramach realizacji projektu pn. "..." do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W myśl § 22 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.) - znajdującego się w rozdziale 9 "Przypadki, w których kwota podatku naliczonego może być zwrócona jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej, oraz warunki i tryb dokonywania tego zwrotu" - zarejestrowanym podatnikom, którzy dokonują nabycia towarów i usług lub importu towarów za środki finansowe bezpośrednio im przekazane na odrębny rachunek bankowy, na którym są ulokowane wyłącznie środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4, przysługuje zwrot podatku naliczonego, pod warunkiem, że do tych czynności nie miała zastosowania stawka 0%.

Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do zarejestrowanych podatników dokonujących bezpośrednio nabycia towarów i usług lub importu towarów za środki finansowe, przekazane z rachunku bankowego, na którym są ulokowane środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, przekazane przez podatnika, o którym mowa w ust. 1 (§ 22 ust. 2).

Warunki zwrotu podatku określają m.in. § 24 i § 25 rozporządzenia. Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest określonymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród tych warunków ustawodawca wymienił m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia, posiadanie rachunku bankowego, na którym są wyodrębnione środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 8 ust. 3 i 4 rozporządzenia.

Zgodnie z § 8 ust. 3 ww. rozporządzenia za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej uważa się bezzwrotne środki przekazane polskim podmiotom z budżetu Unii Europejskiej na podstawie umów zawartych z Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, dotyczących:

1.

Programu Pomocy w Przebudowie Gospodarczej Państw Europy Środkowej i Wschodniej (PHARE), w tym złotowe fundusze partnerskie powstałe w wyniku realizacji tego programu (CPF), a także środki, które zostały przekazane polskim podmiotom na podstawie umów zawartych z nimi przed dniem 1 maja 2004 r. na sfinansowanie programów, realizowanych przez te jednostki w ramach Programów Ramowych Unii Europejskiej oraz w ramach innych programów wspólnotowych Unii Europejskiej;

2.

kontraktów zawartych przed dniem 1 maja 2004 r. w ramach Przedakcesyjnego Instrumentu Polityki Strukturalnej (ISPA).

Natomiast zgodnie z § 8 ust. 4 za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej uważa się także bezzwrotne środki przekazane polskim podmiotom przez rządy państw obcych lub organizacje międzynarodowe udzielające pomocy na podstawie:

1.

umów zawartych z Rządem Rzeczypospolitej Polskiej,

2.

jednostronnych deklaracji rządów i organizacji międzynarodowych udzielających pomocy

- z wyłączeniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz przypadków, kiedy umowa nie wyłącza możliwości opłacania podatku ze środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Reasumując Wnioskodawca nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu pn. "...", ponieważ nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku, ponieważ nie spełnia warunków, o których mowa w rozdziale 9 ww. rozporządzenia.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Zaznaczyć jednak należy, że niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o zdarzenie przyszłe opisane w złożonym wniosku, z którego wprost wynikało, że inwestycja nie będzie służyć czynnościom opodatkowanym.

Ponadto, tut. Organ informuje, że granice szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa Zainteresowany występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez niego, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy - Ordynacja podatkowa. Natomiast na podstawie art. 14c § 1 i § 2 ww. ustawy tut. Organ dokonuje oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, a w szczególności wykorzystywania przez Wnioskodawcę powstałego w wyniku realizacji projektu mienia do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy - nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Kwestię możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M. Curie-Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl