IPTPP1/443-160/12-4/AK - Stawka podatku VAT dla usług sprzedaży biletów na basen.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 21 maja 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPP1/443-160/12-4/AK Stawka podatku VAT dla usług sprzedaży biletów na basen.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Krytej Pływalni "..." Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Z. przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2012 r. (data wpływu 27 lutego 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 maja 2012 r. (data wpływu 17 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług sprzedaży biletów na basen - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* stawki podatku VAT dla sprzedaży biletów na basen,

* opodatkowaniu podatkiem VAT czynności polegających na wynajmowaniu lokali użytkowych oraz świadczeniu usług reklamowych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 11 maja 2012 r. (data wpływu 17 maja 2012 r.) w zakresie doprecyzowania opisanego zdarzenia przyszłego oraz własnego stanowiska w sprawie oceny zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przeszłe.

Na podstawie Uchwały z dnia 30 listopada 2011 r. Nr. Rady Gminy S. N. z dniem 1 stycznia 2012 r. postawiono w stan likwidacji w celu przekształcenia w samorządową instytucję kultury dotychczasowy zakład budżetowy pod nazwą Kryta Pływalnia. Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Z.

W wyniku przekształcenia od dnia 1 kwietnia 2012 r. Wnioskodawca będzie działać jako samorządowa jednostka kultury pod nazwą Gminny Ośrodek Kultury "...." w Z. oraz zostanie wpisany do rejestru instytucji kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Wnioskodawca rozpocznie działalność jako samorządowa jednostka kultury od dnia 1 kwietnia 2012 r. W związku z tym przedstawiony poniżej stan faktyczny dotyczy zdarzeń przyszłych.

Zgodnie z postanowieniami Statutu (w załączeniu) GOK jako samorządowa instytucja kultury będzie prowadzić działalność m.in. na podstawie:

a.

ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekstekst jedn. Dz. U. z 200lr. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.),

b.

ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekstekst jedn. Dz. U. z 200lr. Nr 13 poz. 123, z późn. zm.),

c.

ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.).

Zgodnie z postanowieniem § 6 Statutu GOK prowadzić będzie wielokierunkową działalność rozwijającą i zaspakajającą potrzeby kulturalne mieszkańców oraz będzie upowszechniać i promować kulturę lokalną w kraju i zagranicą w ramach zatwierdzonego przez Wójta Gminy S. N. programu działania instytucji kultury. Ośrodek może prowadzić działalność inną niż kulturalną. W związku z tym GOK będzie świadczył następujące czynności:

a.

z zakresu kultury - ściśle związane z działalnością na rzecz rozwoju i upowszechniania kultury, zgodnie z zakresem swej działalności statutowej, wymienione w § 7 Statutu:

1.

organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowanie przez sztukę,

2.

gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury,

3.

tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,

4.

tworzenie warunków dla rozwoju folkloru, a także rękodzieła ludowego i artystycznego,

5.

rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,

6.

promowanie zespołów twórczych i indywidualnych artystów działających na terenie gminy,

7.

organizowanie imprez kulturalnych w różnych formach: koncertów, spektakli, wystaw, wieczorów autorskich, spotkań literackich i innych, mających na celu upowszechnianie kultury,

8.

prowadzenie świetlic wiejskich, świetlicy środowiskowej,

9.

prowadzenie działalności instruktażowo-metodycznej, konsultacji i poradnictwa dla animatorów kultury, w tym dla pracowników instytucji kultury w zakresie zadań określonych statutem,

10.

pozyskiwanie środków finansowych na realizację działalności statutowej, w tym z funduszy pozostałych przedakcesyjnych i strukturalnych,

11.

prowadzenie działalności turystycznej i rekreacyjnej z wykorzystaniem obiektu krytego basenu zlokalizowanego w budynku siedziby Gminnego Ośrodka Kultury w Z.,

12.

administrowanie komunalnymi obiektami bazy kulturalnej,

13.

rozbudowywanie i unowocześnianie bazy materiałowo-technicznej, służącej do prowadzenia działalności statutowej.

b.

z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej - wymienione w § 8 Statutu, polegające na:

1.

organizacji imprez zleconych przez inne instytucje,

2.

organizacji koncertów własnych zespołów na zlecenie innych podmiotów,

3.

sprzedaży biletów na własne imprezy w tym sprzedaży biletów na korzystanie z pływalni,

4.

promocji firm na imprezach organizowanych przez Gminny Ośrodek Kultury,

5.

wykonywaniu usług reklamowych,

6.

prowadzeniu szkoleń, warsztatów, oraz kursów tematycznych związanych z działalnością ośrodka,

7.

organizacji wystaw, koncertów, odczytów itp.,

8.

wynajmowaniu własnych lokali użytkowych,

9.

świadczeniu innych usług w zależności od potrzeb.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, iż będzie od dnia 1 kwietnia 2012 r. czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca będzie świadczył usługi reklamowe i wynajem lokali użytkowych na podstawie umów cywilnoprawnych, które będzie w tym zakresie zawierał. Zainteresowany będzie świadczył usługi związane z działalnością marketingową oraz reklamowo - promocyjną. Nie będzie świadczył usług wstępu na imprezy sportowe, jedynie usługi wstępu na basen.

Wnioskodawca nie będzie klubem sportowym, związkiem sportowym ani związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie będą konieczne do organizowania uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim. Ww. usługi, zgodnie z postanowieniem § 8 Statutu będą prowadzone w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę, ale zyski uzyskane z tytułu świadczenia tych usług w całości będą przeznaczone na pokrycie kosztów działalności statutowej tj. działalności kulturalnej.

Wnioskodawca nie będzie świadczył usług odpłatnego zakwaterowania związanego ze sportem lub wychowaniem fizycznym ani usług odpłatnego wynajmu sprzętu sportowego. Wnioskodawca będzie natomiast świadczył usługi odpłatnego najmu lokali użytkowych zlokalizowanych na terenie obiektu sportowego (basenu).

Usługi reklamowe, zdaniem Wnioskodawcy, należy zaklasyfikować do grupowania PKWiU 73.1 - Usługi reklamowe, a usługi najmu pomieszczeń do PKWiU 68.20.1 - Wynajem i usługi zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi. Natomiast usługi wstępu na basen należy zaklasyfikować do grupowania PKWiU 93.11.1 - Usługi związane z działalnością obiektów sportowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż czynności polegające na sprzedaży biletów na basen podlegać będą opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki tego podatku w wysokości 8%.

Zdaniem Wnioskodawcy, (ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku) usługi dotyczące wstępu na basen będą opodatkowane podatkiem VAT według stawki tego podatku w wysokości 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W myśl art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. dla celów podatku od towarów i usług, stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług stanowiącą załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.), gdzie wprowadza się do stosowania w statystyce, ewidencji i dokumentacji oraz rachunkowości, a także w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU).

W Dziale 93 tej klasyfikacji "Usługi związane ze sportem, rozrywką i rekreacją" mieszczącym się w Sekcji R wymienione zostały:

I.

93.1 Usługi związane ze sportem

II.

93.2 Usługi związane z rozrywką i rekreacją

W wyjaśnieniach do PKWiU wskazano, iż grupowanie 93.11.10.0 obejmuje:

* usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak: stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.,

* usługi związane z działalnością torów wyścigowych dla samochodów, psów i koni,

* usługi związane z organizowaniem i przeprowadzaniem imprez sportowych dla sportowców zawodowych lub amatorów z wykorzystaniem własnych, otwartych lub zamkniętych obiektów sportowych.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1 (art. 41 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług, opodatkowanych w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawką podatku w wysokości 8% pod pozycją nr 179 PKWiU 93.11.10.0 znajdują się "usługi związane z działalnością obiektów sportowych". Poprzez obiekt sportowy, rozumie się samodzielny zwarty zespół urządzeń terenowych oraz budynków przeznaczonych do celów sportowych. Grupowanie to obejmuje usługi związane z działalnością obiektów sportowych na otwartym powietrzu lub halowych obiektów sportowych, takich jak stadiony i areny sportowe, lodowiska, baseny, boiska sportowe, pola golfowe, tory do gry w kręgle, korty tenisowe itp.

Z objaśnienia 1) do powyższego załącznika wynika, że wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Zatem prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.

Z opisanego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na podstawie Uchwały z dnia 30 listopada 201lr. Nr. Rady Gminy S.N. z dniem 1 stycznia 2012 r. postawiono w stan likwidacji w celu przekształcenia w samorządową instytucję kultury dotychczasowy zakład budżetowy pod nazwą Kryta Pływalnia.... Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Z. W wyniku przekształcenia od dnia 1 kwietnia 2012 r. Wnioskodawca będzie działać jako samorządowa jednostka kultury pod nazwą Gminny Ośrodek Kultury "...." oraz zostanie wpisany do rejestru instytucji kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Zgodnie z postanowieniem § 6 Statutu GOK prowadzić będzie wielokierunkową działalność rozwijającą i zaspakajającą potrzeby kulturalne mieszkańców oraz będzie upowszechniać i promować kulturę lokalną w kraju i zagranicą w ramach zatwierdzonego przez Wójta Gminy S. N. programu działania instytucji kultury. Ośrodek może prowadzić działalność inną niż kulturalną.

W związku z tym GOK będzie świadczył następujące czynności:

a.

z zakresu kultury - ściśle związane z działalnością na rzecz rozwoju i upowszechniania kultury, zgodnie z zakresem swej działalności statutowej, wymienione w par. 7 Statutu:

1.

organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowanie przez sztukę,

2.

gromadzenie, dokumentowanie, tworzenie, ochrona i udostępnianie dóbr kultury,

3.

tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką,

4.

tworzenie warunków dla rozwoju folkloru, a także rękodzieła ludowego i artystycznego,

5.

rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych,

6.

promowanie zespołów twórczych i indywidualnych artystów działających na terenie gminy,

7.

organizowanie imprez kulturalnych w różnych formach: koncertów, spektakli, wystaw, wieczorów autorskich, spotkań literackich i innych, mających na celu upowszechnianie kultury,

8.

prowadzenie świetlic wiejskich, świetlicy środowiskowej,

9.

prowadzenie działalności instruktażowo-metodycznej, konsultacji i poradnictwa dla animatorów kultury, w tym dla pracowników instytucji kultury w zakresie zadań określonych statutem,

10.

pozyskiwanie środków finansowych na realizację działalności statutowej, w tym z funduszy pozostałych przedakcesyjnych i strukturalnych,

11.

prowadzenie działalności turystycznej i rekreacyjnej z wykorzystaniem obiektu krytego basenu zlokalizowanego w budynku siedziby Gminnego Ośrodka Kultury w Z.,

12.

administrowanie komunalnymi obiektami bazy kulturalnej,

13.

rozbudowywanie i unowocześnianie bazy materiałowo-technicznej, służącej do prowadzenia działalności statutowej.

b.

z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej - wymienione w § 8 Statutu, polegające na:

1.

organizacji imprez zleconych przez inne instytucje,

2.

organizacji koncertów własnych zespołów na zlecenie innych podmiotów,

3.

sprzedaży biletów na własne imprezy w tym sprzedaży biletów na korzystanie z pływalni,

4.

promocji firm na imprezach organizowanych przez Gminny Ośrodek Kultury,

5.

wykonywaniu usług reklamowych,

6.

prowadzeniu szkoleń, warsztatów, oraz kursów tematycznych związanych z działalnością ośrodka,

7.

organizacji wystaw, koncertów, odczytów itp.,

8.

wynajmowaniu własnych lokali użytkowych,

9.

świadczeniu innych usług w zależności od potrzeb.

Wnioskodawca nie będzie świadczył usług wstępu na imprezy sportowe, jedynie usługi wstępu na basen. Wnioskodawca nie będzie klubem sportowym, związkiem sportowym ani związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę nie będą konieczne do organizowania uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim. Ww. usługi, zgodnie z postanowieniem par. 8 Statutu będą prowadzone w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę, ale zyski uzyskane z tytułu świadczenia tych usług w całości będą przeznaczone na pokrycie kosztów działalności statutowej tj. działalności kulturalnej. Wnioskodawca nie będzie świadczył usług odpłatnego zakwaterowania związanego ze sportem lub wychowaniem fizycznym ani usług odpłatnego wynajmu sprzętu sportowego. Jak podał Wnioskodawca usługi wstępu na basen należą do grupowania PKWiU 93.11.10.0 - Usługi związane z działalnością obiektów sportowych według klasyfikacji 2008 r.

W przedmiotowej sprawie podkreślenia wymaga fakt, że najistotniejszym elementem pozwalającym stwierdzić jaka jest właściwa stawka podatku, jest dokonanie prawidłowej klasyfikacji towaru lub usług wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług obowiązującej dla celów podatku od towarów i usług.

Jednocześnie podkreślić należy, iż do zaklasyfikowania danego towaru bądź usługi do odpowiedniej grupy towarów nie są właściwe organy podatkowe. W myśl bowiem Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11). Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania: rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego według:

* Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD),

* Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU),

* Scalonej Nomenklatury Towarowej Handlu Zagranicznego (CN),

* Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT),

* Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB),

- zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego w, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

Podkreślenia wymaga zatem fakt, że Minister Finansów nie jest organem uprawnionym do klasyfikowania danych towarów czy usług, bowiem uprawnionym w tym zakresie jest Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w przy czym odpowiedzialnym za prawidłową klasyfikację jest podmiot świadczący usługę lub dokonujący dostawy towarów. W związku z powyższym, niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o wskazane przez Wnioskodawcę klasyfikacje statystyczne dla świadczonych usług.

Biorąc pod uwagę ww. przepisy oraz przedstawione przez Wnioskodawcę okoliczności stwierdzić należy, iż świadczone przez Wnioskodawcę usługi zaliczone do grupowania PKWiU 93.11.10.0 "Usługi związane z działalnością obiektów sportowych" zostały wymienione pod poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy. Wobec tego ww. usługi będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146a pkt 2.

Reasumując, w przedmiotowej sprawie świadczone przez Wnioskodawcę usługi wstępu na basen- PKWiU 93.11.10.0 - będą opodatkowane preferencyjną stawką podatku - 8%, wynikającą z art. 41 ust. 2 i art. 146a pkt 2 w związku z pozycją 179 załącznika nr 3 ustawy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Niniejsza interpretacja traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Odnośnie dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, tutejszy organ pragnie w tym miejscu wyjaśnić, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Natomiast w myśl art. 14c § 1 tej ustawy, interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego przedstawionego we wniosku stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Organ wydający interpretację nie jest natomiast uprawniony do analizowania i oceny przesłanych załączników.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie stawki podatku VAT dla sprzedaży biletów na basen. Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie opodatkowaniu podatkiem VAT czynności polegających na wynajmowaniu lokali użytkowych oraz świadczeniu sług reklamowych został rozpatrzony interpretacją Nr IPTPP1/443-160/12-5/AK.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielce ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl