IPTPB3/423-426/13-4/IR - Określenie przychodów i kosztów uzyskania przychodów spółki z o.o. z tytułu udziału w spółce jawnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 4 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB3/423-426/13-4/IR Określenie przychodów i kosztów uzyskania przychodów spółki z o.o. z tytułu udziału w spółce jawnej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2013 r. (data wpływu 28 października 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 stycznia 2014 r. (data wpływu 30 stycznia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu udziału w spółce jawnej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu udziału w spółce jawnej.

Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), pismem z dnia 22 stycznia 2014 r., (doręczonym w dniu 24 stycznia 2014 r.), wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie, dnia 30 stycznia 2014 r. zostało złożone uzupełnienie wniosku (data nadania 28 stycznia 2014 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni zamierza założyć jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która następnie przystąpi w charakterze wspólnika do istniejącej już spółki jawnej, która prowadzi wyłącznie działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1381). Spółka jawna, o której mowa wyżej nie prowadzi działalności związanej z działami specjalnymi produkcji rolnej, wobec czego wypracowany przez nią dochód nie podlega przepisom ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.). Spółka ta natomiast z racji prowadzonej działalności jest podatnikiem podatku rolnego, ustalanego i odprowadzanego na zasadach przewidzianych we wspomnianej już ustawie o podatku rolnym.

Nowo powstała spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie prowadziła działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672, z późn. zm.), z której dochody opodatkowane będą według norm przewidzianych przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oprócz tego, że będzie wspólnikiem w spółce jawnej prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą, obok współpracy z innymi podmiotami, będzie także kooperować z rzeczoną spółką jawną na zasadzie wzajemnych świadczeń/dostaw - tj. będzie dokonywać na jej rzecz dostaw towarów i usług oraz nabywać towary pochodzące z jej działalności.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego po stronie Wnioskodawczyni powstała wątpliwość czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych dla ustalenia swojego zobowiązania w podatku dochodowym od osób prawnych winna uwzględniać, przychody i koszty wynikające z udziału w spółce jawnej, która prowadzi wyłącznie działalność rolniczą opodatkowaną podatkiem rolnym.

W uzupełnieniu wniosku podano następujące informacje.

Wnioskodawczyni zamierza założyć jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, której firma zgodnie z planem brzmieć będzie A. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Planowaną siedzibą przyszłej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością będzie miasto O.

Projektowana Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzić będzie działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z wyłączeniem działalności wytwórczej w rolnictwie, tzn. spółka ta nie będzie prowadziła i nie będzie miała w zakresie przedmiotu działalności, działalności rolniczej jak również nie będzie prowadzić działalności w ramach działów specjalnych produkcji rolnej, zdefiniowanych w art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.). Dochody (względnie przychody) osiągane przez przedmiotową spółkę opodatkowane będą w całości według norm przewidzianych przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W projektowanej Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością A. udział przychodów z działalności rolniczej w stosunku do ogólnej kwoty jej przychodów wynosić będzie zero. Nadto w Spółce tej nie przewiduje się spełnienia warunków do zwolnienia od podatku dochodowego określonych w art. 17 ust. 1 pkt 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Projektowana Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością A. przystąpi w charakterze wspólnika do istniejącej już spółki jawnej, która prowadzi wyłącznie działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy o podatku rolnym. Spółka jawna, o której mowa wyżej nie prowadzi działalności związanej z działami specjalnymi produkcji rolnej. Spółka jawna z racji prowadzonej działalności jest podatnikiem podatku rolnego, ustalanego i odprowadzanego na zasadach przewidzianych we wspomnianej już ustawie o podatku rolnym.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej projektowana Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością A. będzie obok współpracy z innymi podmiotami także kooperować z rzeczoną spółką jawną na zasadzie wzajemnych świadczeń/dostaw - tj. będzie dokonywać na jej rzecz dostaw towarów i usług oraz nabywać towary pochodzące z jej działalności.

Projektowana Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością A. osiągać będzie zatem przychody z tytułu własnej działalności gospodarczej oraz z tytułu udziału w charakterze wspólnika w ww. spółce jawnej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (po uzupełnieniu wniosku):

Czy projektowana Spółka A. Sp. z o.o. ustalając dochód z prowadzonej działalności gospodarczej stanowiący podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych powinna jako wspólnik w spółce jawnej prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą, stosownie do dyspozycji przepisu art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osob prawnych doliczać do swoich przychodów i kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku przychody oraz koszty uzyskania przychodów tej spółki jawnej.

Zdaniem Wnioskodawczyni (po uzupełnieniu wniosku), kwestię rozliczania przychodów i kosztów, uzyskanych/poniesionych przez wspólnika spółki jawnej będącego osobą prawną, np. spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, regulują przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Stosownie do art. 5 ww. ustawy przychody osoby prawnej z udziału w spółce niebędącej osobą prawną - ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy i praw majątkowych - łączy się z przychodami każdego wspólnika proporcjonalnie do posiadanego udziału. Zasadę tą stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżania dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku.

W świetle powyższego, przychody osiągane przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz koszty ponoszone z tytułu udziału w spółce jawnej (która nie jest osobą prawną) winny być przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością łączone z przychodami oraz kosztami z prowadzonej przez nią działalności gospodarczej.

W ocenie Wnioskodawczyni, powyższa norma znajdzie zastosowanie względem projektowanej Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością bez względu na to, czy spółka jawna, w której będzie wspólnikiem prowadzi działalność rolniczą, z której dochody wyłączone są spod opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych czy też nie.

Według Wnioskodawczyni, bez znaczenia dla przedstawionej wyżej zasady rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów pozostaje fakt, że spółka jawna, w której spółka z ograniczoną odpowiedzialnością uczestniczy w charakterze wspólnika, osiąga wyłącznie przychody z tytułu prowadzenia działalności rolniczej w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy o podatku rolnym. Zważyć należy, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych w art. 2 ust. 1 pkt 1 zawiera normę, według której, co do zasady przepisów tej ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej. Jednocześnie rzeczona ustawa definiuje pojęcie działalności rolniczej w art. 2 ust. 2. W myśl powołanego przepisu, działalnością rolniczą jest działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej: miesiąc - w przypadku roślin, 16 dni - w przypadku wysoko intensywnego tuczu gęsi lub kaczek, 6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego, 2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt - licząc od dnia nabycia.

Z powyższych przepisów, zdaniem Wnioskodawczyni, wynika zatem, że ustawodawca dla celów podatku dochodowego precyzuje wyraźnie, co należy rozumieć przez działalność rolniczą, zaś wyliczenie dokonane w tym przepisie ma charakter wyczerpujący.

Zgodnie z przedstawioną definicją działalności rolniczej, podstawową jej cechą jest uzyskiwanie produktów w stanie nieprzetworzonym, pochodzących m.in. z uprawy (np. produkty roślinne). Tym samym przychody z tytułu udziału w spółce jawnej dla osoby prawnej, w tym przypadku Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jako stanowiące jedynie formę wypłaty przysługującego Jej udziału w tejże spółce, który de facto jest niezależny od aktywności (udziału) osoby prawnej w działalności rolniczej spółki jawnej, podlegają połączeniu z pozostałymi przychodami Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (tekst jedn.: z przychodami z jej działalności gospodarczej). Tą samą regułę należy zastosować względem rozliczenia kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżenia dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku.

Reasumując, według Wnioskodawczyni projektowana Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością A. ustalając kwotę swojego dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych powinna proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku spółki jawnej ustalić przychody oraz koszty uzyskania przychodów jakie przypisane zostaną jej z tytułu udziału w spółce jawnej, a następnie przychody te oraz koszty doliczyć odpowiednio do przychodów i kosztów prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i jako takie rozliczać (opodatkować) na warunkach przewidzianych w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, bez względu na to czy spółka jawna, w której pozostaje wspólnikiem, prowadzi bądź nie prowadzi działalność rolniczą opodatkowaną wyłącznie podatkiem rolnym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) mają zastosowanie do:

* osób prawnych, spółek kapitałowych w organizacji, zwanych dalej "podatnikami" (art. 1 ust. 1 ustawy) oraz

* jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3 (art. 1 ust. 2 ustawy).

Zgodnie z art. 4 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1030), spółka osobowa to - spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa i spółka komandytowo-akcyjna.

Stosownie do art. 22 § 1 Kodeksu spółek handlowych, spółką jawną jest spółka osobowa, która prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą, a nie jest inną spółką handlową.

Na mocy art. 51 Kodeksu spółek handlowych, każdy wspólnik ma prawo do równego udziału w zyskach i uczestniczy w stratach w tym samym stosunku bez względu na rodzaj i wartość wkładu. Określony w umowie spółki udział wspólnika w zysku odnosi się, w razie wątpliwości, także do jego udziału w stratach. Umowa spółki może zwolnić wspólnika od udziału w stratach.

Powyższy status spółki jawnej, na gruncie przepisów prawa handlowego, jako spółki osobowej niemającej osobowości prawnej, powoduje, że w zakresie opodatkowania dochodów spółki prowadzącej działalność gospodarczą w takiej formie, to nie spółka jest podatnikiem podatku dochodowego, lecz jej wspólnicy.

Określony w umowie spółki udział wspólnika w zysku odnosi się, w razie wątpliwości, także do jego udziału w stratach. Umowa spółki może zwolnić wspólnika od udziału w stratach.

Jak wynika z powołanych uregulowań, spółki osobowe nie posiadają podmiotowości prawnopodatkowej dla celów podatku dochodowego - są "transparentne" podatkowo. Skutki podatkowe zdarzeń gospodarczych związanych z działalnością spółki osobowej przypisywane są odpowiednio jej wspólnikom.

W przypadku wspólnika spółki osobowej będącego osobą prawną, skutki te należy oceniać na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności art. 5 ust. 1 i 2 tej ustawy. Zgodnie z tym przepisem, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, z zastrzeżeniem art. 1 ust. 3, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych łączy się z przychodami każdego wspólnika proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku (udziału). W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe. Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów, zwolnień i ulg podatkowych oraz obniżenia dochodu, podstawy opodatkowania lub podatku.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej, chyba że ustalenie przychodów jest wymagane dla celów określenia dochodów wolnych od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4e.

Dla celów podatku dochodowego od osób prawnych działalność rolniczą definiuje przepis art. 2 ust. 2 ww. ustawy, który stanowi, iż działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

1.

miesiąc - w przypadku roślin,

2.

16 dni - w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi i kaczek,

3.

6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,

4.

2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt

- licząc od dnia nabycia.

W świetle powyższego stwierdzić należy, że regulacja art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy wskazuje, że przychody z działalności rolniczej, z wyjątkiem dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej zostały wyłączone z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Jednocześnie zaznaczyć należy, że ustawodawca precyzuje wyraźnie, co dla celów podatku dochodowego od osób prawnych należy rozumieć przez działalność rolniczą, a wyliczenie dokonane w ww. art. 2 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ma charakter wyczerpujący.

I tak, przyjmując działalność rolniczą za źródło przychodów, wszystkie przychody z tego źródła uznać należy za ich integralną część. Natomiast wszelkie inne przychody pośrednio związane z działalnością rolniczą, nie stanowią przychodów z tej działalności.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawczyni zamierza założyć jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, która następnie przystąpi w charakterze wspólnika do istniejącej już spółki jawnej, która prowadzi wyłącznie działalność rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy o podatku rolnym. Spółka jawna, o której mowa wyżej nie prowadzi działalności związanej z działami specjalnymi produkcji rolnej, wobec czego wypracowany przez nią dochód nie podlega przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Spółka ta natomiast z racji prowadzonej działalności jest podatnikiem podatku rolnego, ustalanego i odprowadzanego na zasadach przewidzianych we wspomnianej już ustawie o podatku rolnym. Projektowana spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzić będzie działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, z wyłączeniem działalności wytwórczej w rolnictwie, tzn. spółka ta nie będzie prowadziła i nie będzie miała w zakresie przedmiotu działalności, działalności rolniczej jak również nie będzie prowadzić działalności w ramach działów specjalnych produkcji rolnej, zdefiniowanych w art. 2 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Przepisy przewidują ściśle określony sposób przypisywania wspólnikom będącym podatnikami podatków dochodowych przychodów i kosztów ich uzyskania z tytułu udziału w spółce niebędącej osobą prawną. Kryterium, w oparciu o które ustala się wartość przychodów i kosztów ich uzyskania z tytułu udziału w spółce niebędącej osobą prawną jest prawo wspólników do udziału w zysku spółki niebędącej osobą prawną.

Zauważyć należy, że wprowadzenie do regulacji art. 5 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osob prawnych kryterium "prawa do udziału w zysku (udziału)" służy zapewnieniu sposobu odpowiedniego "przypisywania" pełni skutków podatkowych zdarzeń gospodarczych mających miejsce w transparentnej podatkowo spółce niebędącej osobą prawną jej wspólnikom będącym podatnikami podatków dochodowych (tekst jedn.: przypisywania odpowiedniej części skutków podatkowych tych zdarzeń poszczególnym wspólnikom). I tak, ocena skutków podatkowych zdarzeń gospodarczych związanych z działalnością spółki niebędącej osobą prawną po stronie przychodów i kosztów uzyskania przychodów wspólnika takiej spółki będącego podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, powinna obejmować ocenę możliwości uznania przysporzeń i rozchodów spółki za przychody i koszty uzyskania przychodów wspólnika na podstawie art. 12 oraz art. 15 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Tym samym, jeżeli źródłem przychodów Spółki będzie udział w przychodach spółki jawnej prowadzącej działalność rolniczą, to dochód z tej działalności rolniczej nie będzie podlegał opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

To, że dochód jest uzyskiwany za pośrednictwem spółki jawnej nie ma wpływu na "podatkowy charakter" tego dochodu (m.in. na zakwalifikowanie do źródła przychodu czy objęcie zwolnieniem). Jeżeli spółka jawna uzyskuje przychody z działalności rolniczej, to z podatkowego punktu widzenia wspólnicy (w proporcji wynikającej z umowy spółki jawnej) uzyskują też przychody z działalności rolniczej.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa i przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe tutejszy Organ stoi na stanowisku, że Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako wspólnik spółki jawnej prowadzącej wyłącznie działalność rolniczą, stosownie do dyspozycji przepisu art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osob prawnych powinna doliczyć do swoich przychodów i kosztów uzyskania przychodów proporcjonalnie do posiadanego prawa do udziału w zysku tej spółki jawnej przychody oraz koszty uzyskania przychodów z działalności rolniczej z tej spółki. Dochód z działalności rolniczej nie będzie podlegał jednak opodatkowaniu z uwagi na treść art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, który stanowi, że przepisów ustawy nie stosuje się do przychodów z działalności rolniczej.

Interpretacja dotyczy opisanego zdarzenia przyszlego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl