IPTPB3/423-261/11-6/MF - Zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych dofinansowania na realizację projektu w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 16 stycznia 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB3/423-261/11-6/MF Zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych dofinansowania na realizację projektu w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 7 października 2011 r. (data wpływu 12 października 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 stycznia 2012 r. (data wpływu 9 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanego dofinansowania na realizację projektu - jest prawidłowe:

UZASADNIENIE

W dniu 12 października 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych oraz ustawy - Ordynacja podatkowa.

Z uwagi na braki formalne wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), pismem z dnia 30 grudnia 2011 r., Nr IPTPB3/423-261/11-2/MF, wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie, dnia 9 stycznia 2011 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka podpisała w lipcu 2009 r. z Województwem, w imieniu którego działa Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, umowę o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013; Oś priorytetowa III: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość; Działanie III.2 Podnoszenie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw.

Przedmiot projektu: "..."

Wydatki na projekt były ewidencjonowane w księgach handlowych w latach 2009-2010 jako koszty związane z organizacją targów oraz wystawy i stanowiły koszty bieżącego okresu.

Zgodnie z umową, przyznano dofinansowanie w wysokości stanowiącej 49,94% wydatków kwalifikowanych w ramach projektu, w tym:

* 42,45% to środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,

* 7,49% to środki pochodzące z budżetu państwa.

W lipcu 2010 r. został złożony przez Spółkę wniosek o płatność. Po przejściu weryfikacji formalno-merytorycznej i formalno-rachunkowej, zatwierdzono kwotę wydatków kwalifikowanych i w sierpniu 2011 r. wpłynęła na konto Spółki kwota dofinansowania.

W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca wskazał, iż umowę o dofinansowanie projektu zawarto w dniu 29 lipca 2009 r., między stronami:

a.

Województwem i jego Zarządem jako Instytucją Zarządzającą, w imieniu którego działa Centrum Obsługi Przedsiębiorcy będące Instytucją Pośredniczącą II stopnia Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013,

b.

Spółką będącą autorem projektu i jego wykonawcą oraz Beneficjentem.

Instytucja Pośrednicząca II stopnia przyznaje Beneficjentowi dofinansowanie na realizację projektu ze środków dotacji rozwojowej, stanowiącej maksymalnie 49,94% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu, w tym:

* środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - 42,45% wydatków kwalifikowanych projektu,

* inne środki budżetu państwa - 7,49% wydatków kwalifikowanych projektu.

Dofinansowanie przekazywane jest przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia w formie refundacji (końcowej) części wydatków kwalifikowanych poniesionych przez Beneficjenta na realizację projektu.

Warunki przekazania Beneficjentowi dofinansowania:

* złożenie przez Beneficjenta do Instytucji Pośredniczącej II stopnia wniosku o płatność pośrednią lub końcową spełniającego wymogi formalno-merytoryczne i formalno#61485;rachunkowe wraz z dokumentami potwierdzającymi poniesienie wydatków,

* poświadczenie przez Instytucję Pośredniczącą II stopnia prawidłowości wydatków przedstawionych przez Beneficjenta, tj. poniesienia wydatków objętych umową oraz ich kwalifikowalności,

* dostępność środków na rachunku bankowym:

a.

Ministra Finansów, w przypadku środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

b.

Instytucji Pośredniczącej II stopnia - przekazanych na rachunek bankowy Instytucji Pośredniczącej II stopnia przez Instytucję Zarządzającą oraz dostępność środków na rachunku Instytucji Zarządzającej, w przypadku środków z budżetu państwa.

Dofinansowanie w formie refundacji Beneficjent otrzymał z dwóch rachunków bankowych; w zakresie:

* środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - z Banku Gospodarstwa Krajowego,

* środków z budżetu państwa-z rachunku Instytucji Pośredniczącej II stopnia.

Płatność nastąpiła przelewem na wyodrębniony rachunek Beneficjenta.

Okres realizacji projektu został ustalony od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 28 lipca 2010 r. i w tym okresie zostały poniesione koszty związane z projektem. Niewielka część wydatków związanych z projektem została poniesiona przed podpisaniem umowy o dofinansowanie, zdecydowana większość już po podpisaniu umowy.

Aneks do umowy o dofinansowanie został podpisany w dniu 11 maja 2010 r. Przedmiotem aneksu było wprowadzenie zmian do projektu, powodujących obniżenie całkowitej wartości projektu oraz obniżenie wartości wskaźników projektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy poniesione wydatki związane z targami, zarówno objęte jak i nieobjęte dofinansowaniem, można uznać za koszty uzyskania przychodów w momencie ich poniesienia, tj. w latach 2009 i 2010.

2.

Czy kwota dofinansowania otrzymana na realizację projektu w sierpniu 2011 r. korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 i 52 ustawy o podatku dochodowy od osób prawnych.

3.

Czy korekty kosztów, zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów w latach 2009 i 2010, dokonuje się w miesiącu otrzymania dofinansowania, tj. w sierpniu 2011 r., czy należy dokonać korekty deklaracji CIT-8 za lata 2009-2010.

4.

Czy w przypadku konieczności dokonania korekt deklaracji CIT-8 za lata 2009-2010, Spółka będzie zobowiązana do zapłacenia odsetek od powstałej zaległości podatkowej.

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie nr 2.

Wniosek Spółki w zakresie pozostałych pytań zostanie rozpatrzony odrębnymi interpretacjami indywidualnymi.

Zdaniem Wnioskodawcy, dofinansowanie na realizację projektu korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do środków otrzymanych z budżetu państwa i odpowiednio art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do środków otrzymanych z budżetu środków europejskich.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej w dniu 29 lipca 2009 r. z Województwem i jego Zarządem jako Instytucją Zarządzającą, w imieniu którego działało Centrum Obsługi Przedsiębiorcy będące Instytucją Pośredniczącą II stopnia, jako Beneficjent uzyskał dofinansowanie na realizację projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, stanowiące maksymalnie 49,94% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu, sfinansowane ze środków:

* Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - w wysokości 42,45% wydatków kwalifikowanych projektu,

* budżetu państwa - w wysokości 7,49% wydatków kwalifikowanych projektu.

Zgodnie z warunkami umowy, dofinansowanie przekazywane jest w formie refundacji (końcowej), części wydatków kwalifikowanych poniesionych przez Beneficjenta na realizację projektu.

Okres realizacji projektu został ustalony od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 28 lipca 2010 r. i w tym okresie zostały poniesione koszty związane z projektem, przy czym niewielka część wydatków związanych z projektem została poniesiona przed podpisaniem umowy o dofinansowanie.

Wnioskodawca wskazał, iż wydatki na projekt były ewidencjonowane w księgach handlowych w latach 2009-2010 jako koszty związane z organizacją targów oraz wystawy i stanowiły koszty bieżącego okresu.

W lipcu 2010 r. został złożony przez Spółkę wniosek o płatność. Po przejściu weryfikacji formalno-merytorycznej i formalno-rachunkowej, zatwierdzono kwotę wydatków kwalifikowanych i w sierpniu 2011 r. wpłynęła na konto Spółki kwota dofinansowania. Dofinansowanie w formie refundacji Wnioskodawca jako Beneficjent otrzymał z dwóch rachunków bankowych; w zakresie:

* środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - z Banku Gospodarstwa Krajowego,

* środków z budżetu państwa-z rachunku Instytucji Pośredniczącej II stopnia.

Regionalny Program Operacyjny Województwa na lata 2007-2013, zgodnie z przyjętymi przez Radę Ministrów w dniu 29 listopada 2006 r. Narodowymi Strategicznymi Ramami Odniesienia (NSRO), określającymi krajowe priorytety, na które będą przeznaczone środki z UE, stanowi jeden z 16 regionalnych programów operacyjnych będących podstawowym narzędziem do osiągnięcia założonych w niej celów przy wykorzystaniu środków Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Rozważając charakter środków finansowych, które otrzymuje Wnioskodawca na realizację opisanego projektu należy odnieść się do regulacji art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), zgodnie z którą sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Na mocy art. 15 ust. 1 ww. ustawy "programy" są dokumentami o charakterze operacyjno-wdrożeniowym ustanawianymi w celu realizacji średniookresowej strategii rozwoju kraju oraz strategii rozwoju, o których mowa w art. 9 pkt 3, określającymi działania przewidziane do realizacji zgodnie z ustalonym systemem finansowania i realizacji, stanowiącym element programu. Programy przyjmuje się w drodze uchwały lub decyzji odpowiedniego organu.

W myśl art. 15 ust. 4 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, programami są:

1.

programy operacyjne - dokumenty, o których mowa w art. 37 rozporządzenia Rady (WE) Nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) Nr 1260/1999, realizujące cele zawarte w narodowej strategii spójności i strategiach rozwoju, o których mowa w art. 9 pkt 3; programami operacyjnymi są krajowe programy operacyjne i regionalne programy operacyjne;

2.

programy rozwoju - dokumenty realizujące cele zawarte w strategiach rozwoju, o których mowa w art. 9 pkt 3, w tym programy wojewódzkie, w rozumieniu ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, oraz programy wieloletnie, o których mowa w przepisach o finansach publicznych.

Polityka rozwoju jest prowadzona na podstawie strategii rozwoju. Należą do nich między innymi strategie rozwoju województw, o których mowa w art. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.), dla realizacji których ustanawia się regionalne programy operacyjne, o których mowa w cytowanym art. 15 ust. 4 pkt 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

Przepis art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) określa, że środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich - rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.

Zgodnie z art. 5 ust. 3 pkt 1 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b)., tj.:

a.

programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31 lipca 2006 r., str. 1),

b.

programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 9 listopada 2006 r., str. 1).

Natomiast stosownie do art. 5 ust. 3 pkt 2 ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c) i d:

a.

Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,

b.

Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,

c.

Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;

Przepis art. 5 ust. 3 pkt 4 ww. ustawy dodaje ponadto, iż do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:

a.

Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej "Sekcja Gwarancji",

b.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,

c.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Ustawodawca w ustawie o finansach publicznych wprowadził z dniem 1 stycznia 2010 r. zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowią jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Reguluje to art. 111 pkt 16, zgodnie z którym dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie i środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a) i b), na realizację projektów pomocy technicznej oraz środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. c) i d) oraz pkt 6, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa.

Na mocy art. 117 ust. 1 ustawy o finansach publicznych przyjęto, że budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W ustępie 2 tegoż artykułu skonkretyzowano, że w budżecie środków europejskich ujmuje się:

1.

dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

2.

wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Zgodnie z art. 121 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej jako jej element.

Szczegółowy sposób wydatkowania budżetu środków europejskich uregulowany został w art. 184-195 ustawy o finansach publicznych.

W myśl art. 186 ustawy o finansach publicznych wydatki na realizację programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być przeznaczone na:

1.

realizację projektów przez jednostki budżetowe;

2.

płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

3.

dotacje celowe dla beneficjentów;

4.

realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe;

5.

realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.

Zgodnie z art. 187 ustawy o finansach publicznych, za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej "płatnościami", odpowiada Minister Finansów.

Zgodnie z art. 188 ust. 1 ustawy o finansach publicznych podstawą dokonania płatności na rzecz beneficjenta jest zlecenie płatności wystawione przez instytucję, z którą beneficjent zawarł umowę o dofinansowanie projektu, oraz pisemna zgoda dysponenta części budżetowej na dokonanie płatności, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy projekt realizuje instytucja zarządzająca lub instytucja pośrednicząca będąca zarządem województwa lub przez zarząd województwa upoważniona, zlecenia płatności są wystawiane przez zarząd województwa.

Przepis art. 200 ust. 1 ww. ustawy stanowi, iż obsługę bankową płatności prowadzi Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach umowy rachunku bankowego zawartej z Ministrem Finansów.

Stosownie do art. 206 § 1 ustawy o finansach publicznych, szczegółowe warunki dofinansowania projektu określa umowa o dofinansowanie projektu, o której mowa w art. 5 pkt 9 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. W myśl art. 5 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, użyte w ustawie określenia oznaczają:

* projekt - przedsięwzięcie realizowane w ramach programu operacyjnego na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowanie, zawieranej między beneficjentem a instytucją zarządzającą, instytucją pośredniczącą lub instytucją wdrażającą (art. 5 pkt 9 ww. ustawy),

* beneficjent - osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, realizującą projekty finansowane z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych na podstawie decyzji lub umowy o dofinansowanie projektu,

* instytucja zarządzająca - właściwego ministra, ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego lub, w przypadku regionalnego programu operacyjnego, zarząd województwa, odpowiedzialnych za przygotowanie i realizację programu operacyjnego.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

O zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów decyduje definitywny charakter tego przysporzenia w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa osoby prawnej. Otrzymane świadczenie może być uznane za przychód, jeżeli ma ono charakter definitywny, ostateczny oraz pewny w tym znaczeniu, że podatnik uzyskuje swobodę dysponowania określonym świadczeniem lub środkami pieniężnymi.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 ww. ustawy, wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Natomiast na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 52 ww. ustawy, wolne od podatku są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

Odnosząc powyższe uwarunkowania prawne do przedstawionego stanu faktycznego, stwierdzić należy, iż uzyskana przez Wnioskodawcę kwota dofinansowania w formie refundacji wydatków kwalifikowanych, stanowić będzie na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - przychód podatkowy, korzystający ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

Do zwolnienia otrzymanego dofinansowania mają zastosowanie odpowiednio:

* art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w zakresie uzyskanej przez Wnioskodawcę dotacji ze środków budżetu państwa na realizację projektu,

* art. 17 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w zakresie dofinansowania uzyskanego przez Wnioskodawcę, w postaci płatności na realizację projektu w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich, których wypłata dokonywana jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl