IPTPB3/423-2/13-4/MF

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 kwietnia 2013 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB3/423-2/13-4/MF

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Kółka Rolniczego, przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2012 r. (data wpływu 4 stycznia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 marca 2013 r. (data wpływu 19 marca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy - jest prawidłowe,

* obowiązku składania deklaracji miesięcznych z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych CIT-2 - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 stycznia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy oraz obowiązku składania deklaracji miesięcznych CIT-2.

Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), pismem z dnia 8 marca 2013 r., nr IPTPB3/423-2/13-2/MF, (doręczonym w dniu w 11 marca 2013 r.), wezwał Wnioskodawcę do jego uzupełnienia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie, dnia 19 marca 2013 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku (nadane w dniu 18 marca 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Kółko Rolnicze uzyskuje przychody z tytułu wynajmu pomieszczenia i placu przez firmę usługową "W.".

Przychody miesięczne stanowią kwotę 1.000,00 zł, są płatne przelewem na rachunek bankowy Kółka Rolniczego i są w całości przeznaczone na cele statutowe, wynikające z podjętej uchwały walnego zebrania. Poza składkami członkowskimi, jest to jedyny dochód Wnioskodawcy.

Kółko Rolnicze jest organizacją non - profit, w związku z czym żaden z członków nie pobiera wynagrodzenia, a wszelkie środki przeznaczane są na cele statutowe. Podstawą działalności jest praca społeczna członków.

W uzupełnieniu wniosku wskazano, iż Kółko Rolnicze jest dobrowolną, niezależną i samorządną, społeczno - zawodową organizacją rolników indywidulanych, działającą na podstawie statutu uchwalonego przez Nadzwyczajne Walne Zebranie w dniu 17 kwietnia 2005 r. oraz ustawy o społeczno - zawodowych organizacjach rolników (Dz. U. z 1982 r. Nr 32, poz. 217 z późn. zm.).

Celem Kółka Rolniczego jest:

1.

utrwalanie własności i prawa dziedziczenia gospodarstw rolnych,

2.

równoprawne traktowanie zawodu rolnika z innymi grupami zawodowymi,

3.

obrona praw i interesów zawodowych, materialnych, socjalnych i kulturalnych,

4.

rozwój indywidulanych gospodarstw rolnych i wzrost ich produktywności,

5.

dążenie do zapewniania opłacalności produkcji rolnej i należytego wyposażenia w środki produkcji,

6.

poprawa materialnych, socjalnych i oświatowo - kulturalnych warunków pracy i życia ludności wiejskiej.

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie reprezentowania potrzeb i interesów zawodowych i społecznych rolników indywidulanych, podejmując działania na rzecz postępu na wsi w zakresie spraw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych.

Przychód z tytułu wynajmu pomieszczeń i placu w latach 2010 i 2011 wydatkowany był na cele statutowe obejmujące wyjazdy szkoleniowe członków Kółka Rolniczego oraz mieszkańców wsi na wystawy rolnicze, organizowane przez Ośrodki Doradztwa Rolniczego w B. i K. oraz Instytut Kwiaciarstwa i Sadownictwa w S., podnosząc w ten sposób wiedzę rolniczą członków Kółka Rolniczego oraz mieszkańców wsi w gminie Z.

We wrześniu 2011 r. zorganizowano wyjazd do Warszawy do Centrum Nauki Kopernik, z którego skorzystała przeważnie młodzież szkolna.

Po za tym, Wnioskodawca rozpoczął inwestycję na terenie Kółka Rolniczego, adaptując garaże na świetlicę, gdzie planowane jest stworzenie sali spotkań mieszkańców wsi, w której prowadzana będzie działalność oświatowo-kulturalna i sportowa oraz szkolenia rolne.

Podatek dochodowy od osób prawnych rozliczany jest w Urzędzie Skarbowym w B. poprzez:

* płacenie zaliczek CIT-2,

* składanie zeznań rocznych CIT-8, CIT-8/0,

* składanie bilansu za dany rok i rachunku wyników.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku złożonym w dniu 19 marca 2013 r.):

1.

Czy dochód Kółka Rolniczego za rok 2012 i w latach następnych, zarówno z działalności statutowej, jak i gospodarczej (wynajem) może być zwolniony w całości z podatku dochodowego od osób prawnych, zakładając, że będzie przeznaczany na świetlicę służącą wyłącznie do realizacji celów statutowych.

2.

Czy uzyskując zwolnienie z podatku od dochodów osób prawnych, Kółko Rolnicze jest obowiązane do składnia deklaracji CIT-2.

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do pytania nr 1, w myśl art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 dotyczące podatników przeznaczających dochodowy na cele statutowe lub inne określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i bez względu na termin - wydatkowany na te cele, w tym także na nabycie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

W ocenie Wnioskodawcy, dochód Kółka Rolniczego powinien być w całości zwolniony z opodatkowania podatkiem od osób prawnych, z racji tego, iż głównym zadaniem Kółka Rolniczego są działania na rzecz ludności wsi. Wszystkie uzyskiwane dochody są przeznaczone na działalność statutową. Świetlica będzie budynkiem użyteczności publicznej, który będzie służyć realizacji celów statutowych.

Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do pytania nr 2, jeżeli Kółko Rolnicze będzie korzystać ze zwolnienia dochodów, wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku od osób prawnych, nie ma obowiązku składania deklaracji miesięcznych CIT-2, po spełnieniu warunków wynikających z art. 25 ust. 5.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* prawidłowe w zakresie zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,

* nieprawidłowe w zakresie obowiązku składania deklaracji miesięcznych z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych CIT-2.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.), przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 tej ustawy).

Ustalony w ww. sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przepis ten zawiera bowiem katalog dochodów wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest dobrowolną, niezależną i samorządną, społeczno - zawodową organizacją rolników indywidulanych, działającą na podstawie statutu, uchwalonego przez Nadzwyczajne Walne Zebranie w dniu 17 kwietnia 2005 r. oraz ustawy o społeczno - zawodowych organizacjach rolników.

Kółko Rolnicze uzyskuje przychody z tytułu wynajmu pomieszczenia i placu przez firmę usługową w kwocie miesięcznej 1.000 zł, które są w całości przeznaczone na cele statutowe, wynikające z podjętej uchwały walnego zebrania. Poza składkami członkowskimi, jest to jedyny dochód Wnioskodawcy.

Jest organizacją non - profit, w związku z czym żaden z członków nie pobiera wynagrodzenia, a wszelkie środki przeznaczane są na cele statutowe. Podstawą działalności jest praca społeczna członków.

Celem Kółka Rolniczego jest:

1.

utrwalenie własności i prawa dziedziczenia gospodarstw rolnych,

2.

równoprawne traktowanie zawodu rolnika z innymi grupami zawodowymi,

3.

obrona praw i interesów zawodowych, materialnych, socjalnych i kulturalnych,

4.

rozwój indywidulanych gospodarstw rolnych i wzrost ich produktywności,

5.

dążenie do zapewniania opłacalności produkcji rolnej i należytego wyposażenia w środki produkcji,

6.

poprawa materialnych, socjalnych i oświatowo - kulturalnych warunków pracy i życia ludności wiejskiej.

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie reprezentowania potrzeb i interesów zawodowych i społecznych rolników indywidulanych, podejmując działania na rzecz postępu na wsi w zakresie spraw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych.

Przychód z tytułu wynajmu pomieszczeń i placu w latach 2010 i 2011 wydatkowany był na cele statutowe obejmujące wyjazdy szkoleniowe członków Kółka Rolniczego oraz mieszkańców wsi na wystawy rolnicze, organizowane przez Ośrodki Doradztwa Rolniczego w B. i K. oraz Instytut Kwiaciarstwa i Sadownictwa w S., podnosząc w ten sposób wiedzę rolniczą członków Kółka Rolniczego oraz mieszkańców wsi w gminie Z.

We wrześniu 2011 r. zorganizowano wyjazd do Warszawy do Centrum Nauki Kopernik, z którego skorzystała przeważnie młodzież szkolna.

Wnioskodawca rozpoczął inwestycję na terenie Kółka Rolniczego, adaptując garaże na świetlicę, gdzie planowane jest stworzenie sali spotkań mieszkańców wsi, w której prowadzana będzie działalność oświatowo-kulturalna i sportowa oraz szkolenia rolne.

Kółka rolnicze działają w oparciu o ustawę z dnia 8 października 1982 r. o społeczno - zawodowych organizacjach rolników (Dz. U. Nr 32, poz. 217 z późn. zm.), na podstawie której posiadają osobowość prawną i podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego, tj. do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ww. ustawy, rolnicy indywidualni i członkowie ich rodzin oraz inne osoby związane bezpośrednio charakterem swej pracy z rolnictwem mogą zrzeszać się dobrowolnie, na zasadach ustalonych w niniejszej ustawie, w społeczno-zawodowych organizacjach pełniących funkcje obrony interesów zawodowych rolników indywidualnych.

Z kolei ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż organizacje, o których mowa w ust. 1, reprezentując potrzeby oraz broniąc zawodowych i społecznych interesów rolników indywidualnych, działają na rzecz rozwoju indywidualnych gospodarstw rolnych oraz wzrostu ich produkcji, zapewnienia opłacalności produkcji rolniczej i należytego wyposażenia rolnictwa w środki produkcji, troszczą się o wysoką rangę zawodu rolnika, a także o poprawę warunków życia i pracy ludności wiejskiej, uczestniczą w kształtowaniu i realizacji polityki Państwa na rzecz postępu gospodarczego, społecznego, socjalnego oraz kulturalnego i oświatowego wsi.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody związków zawodowych, społeczno-zawodowych organizacji rolników, izb rolniczych, izb gospodarczych, organizacji samorządu gospodarczego rzemiosła, spółdzielczych związków rewizyjnych, organizacji pracodawców i partii politycznych, działających na podstawie odrębnych ustaw - w części przeznaczonej na cele statutowe, z wyłączeniem działalności gospodarczej.

Zwolnieniu przedmiotowemu, o którym mowa w ww. przepisie podlegają zatem dochody podatników działających m.in. na podstawie ustawy o społeczno #61485; zawodowych organizacjach rolników, jeżeli dochód przeznaczony zostanie na cele statutowe.

Literalne brzmienie art. 17 ust. 1 pkt 39 powołanej ustawy wskazuje, że dochody podatników, o których mowa w tym przepisie, nie podlegają opodatkowaniu po spełnieniu łącznie następujących warunków: przeznaczenia dochodów na cele statutowe, czyli wyraźnie określone w statucie, a ponadto po stwierdzeniu drugiej przesłanki o charakterze negatywnym, tj. w sytuacji, gdy środki te nie zostały przeznaczone na działalność gospodarczą. Przez działalność statutową należy rozumieć te rodzaje działalności, które ujęte zostały w jej statucie i są działalnością statutową w rozumieniu ustawy o społeczno #61485; zawodowych organizacjach rolników.

Ponadto, w myśl art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Powyższe zwolnienie przedmiotowe posiada jednak ograniczenia. Na mocy art. 17 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy:

1.

dochodów uzyskanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody jednostek naukowych i instytutów badawczych, w rozumieniu odrębnych przepisów, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego,

2.

dochodów uzyskanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a- 17k,

3.

dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Przez działalność statutową organizacji należy rozumieć te rodzaje działalności, które ujęte zostały w jej statucie. Określenie celów statutowych pod kątem uprawnień podatkowych musi być precyzyjne i ścisłe. Z podatkowego punktu widzenia chodzi bowiem o zwolnienie dochodu od podatku, a zatem zastosowanie instytucji będącej wyjątkiem od reguły, jaką jest opodatkowanie dochodów osób prawnych.

Należy bowiem mieć na uwadze, iż przepisy ustanawiające zwolnienia i ulgi podatkowe w systemie polskiego prawa podatkowego są istotnym wyjątkiem od zasady sprawiedliwości podatkowej (powszechności i równości podatkowej), toteż stosowane muszą być w sposób ścisły. Również określenie celów statutowych pod kątem uprawnień podatkowych musi być precyzyjne. Z podatkowego punktu widzenia chodzi bowiem o zwolnienie dochodu od podatku, a zatem zastosowanie instytucji będącej wyjątkiem od reguły, jaką jest opodatkowanie dochodów osób prawnych.

W świetle powyższego, stwierdzić należy, że dochód uzyskany przez Wnioskodawcę, przeznaczony i wydatkowany - bez względu na termin - na działalność statutową Wnioskodawcy, z wyłączeniem działalności gospodarczej, będzie korzystał ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 w związku z art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Odnosząc się do poruszonego przez Wnioskodawcę zagadnienia dotyczącego braku obowiązku składania deklaracji miesięcznych z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych CIT-2 w przypadku korzystania ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy wskazać, iż w myśl art. 25 ust. 1 ww. ustawy podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 1b, 2a, 3-6a oraz art. 21 i 22, są obowiązani wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące.

Stosownie do art. 25 ust. 1a ustawy o ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zaliczki miesięczne, o których mowa w ust. 1, za okres od pierwszego do przedostatniego miesiąca roku podatkowego podatnik uiszcza w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem ust. 2a. Zaliczkę za ostatni miesiąc roku podatkowego podatnik wpłaca w terminie do 20 dnia pierwszego miesiąca następnego roku podatkowego. Podatnik nie wpłaca zaliczki za ostatni miesiąc, jeżeli przed upływem terminu do jej wpłaty złoży zeznanie i dokona zapłaty podatku na zasadach określonych w art. 27 ust. 1.

Stosownie do przepisów art. 25 ust. 5 ww. ustawy podatnik, który złoży właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w formie pisemnej oświadczenie, że:

1.

zaprzestał działalności albo

2.

jest podatnikiem, o którym mowa w ust. 4 i nie osiąga przychodów z działalności wymienionej w art. 17 ust. 1a pkt 1 oraz nie dokonuje wydatków na cele inne niż określone w art. 17 ust. 1b, 1e i 1f tej ustawy

- jest zwolniony od obowiązków wynikających z ust. 1 od dnia złożenia tego oświadczenia. W przypadku zmiany stanu faktycznego uzasadniającego to zwolnienie podatnik, bez wezwania, jest obowiązany stosować przepisy ust. 1-4.

Zgodnie natomiast z art. 25 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1, uprzednio zadeklarowali, że przeznaczą dochód na cele określone w tych przepisach i dochód ten wydatkowali na inne cele albo na cele określone w tych przepisach, ale po terminie w nich określonym - podatek od tego dochodu, bez wezwania, wpłaca się do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku lub w którym upłynął termin do dokonania wydatku; przepis ten stosuje się również do dochodów za lata poprzedzające rok podatkowy, zadeklarowanych i niewydatkowanych w tych latach na cele określone w art. 17 ust. 1b, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 pkt 5a.

W myśl art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a i przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

Zauważyć należy, iż zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 217, poz. 1589), od 1 stycznia 2007 r. podatnicy nie składają comiesięcznej deklaracji CIT-2.

Ponadto, zaznaczyć trzeba, iż zarówno przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie określenia wzorów deklaracji, zeznania, oświadczenia oraz informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. Nr 243, poz. 1761), obowiązujące w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2011 r., jak również rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 listopada 2011 r. w sprawie określenia wzorów deklaracji, zeznania, oświadczenia oraz informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. Nr 265, poz. 1575), obowiązujące od dnia 1 stycznia 2012 r., nie określają wzoru deklaracji CIT-2.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej braku obowiązku składania deklaracji miesięcznych CIT-2, po spełnieniu warunków wynikających z art. 25 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy uznać za nieprawidłowe, gdyż począwszy od dnia 1 stycznia 2007 r. podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych nie są obowiązani do składania w urzędach skarbowych deklaracji miesięcznych CIT-2. Wnioskodawca nie ma obowiązku składania deklaracji miesięcznych ale z innych przyczyn niż wskazał w swoim stanowisku w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl