IPTPB2/415-719/11-4/JR - Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych dochodu uzyskanego ze sprzedaży lokalu mieszkalnego, wydatkowanego na cele mieszkaniowe.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 24 lutego 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB2/415-719/11-4/JR Możliwość zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych dochodu uzyskanego ze sprzedaży lokalu mieszkalnego, wydatkowanego na cele mieszkaniowe.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2011 r. (data wpływu 15 listopada 2011 r.), uzupełnione pismem z dnia 9 lutego 2012 r. (data wpływu 13 lutego 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przychodu ze sprzedaży nieruchomości-jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przychodu ze sprzedaży nieruchomości.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 30 stycznia 2012 r., Nr IPTPB2/415-719/11-2/JR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów wystąpił do Wnioskodawcy o usunięcie braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Jednocześnie poinformowano Wnioskodawcę, że stosownie do postanowień art. 139 § 4 w zw. z art. 14d Ordynacji podatkowej, okresu oczekiwania między wezwaniem przez organ, a jego uzupełnieniem nie wlicza się do trzymiesięcznego terminu przewidzianego na wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 3 lutego 2012 r., natomiast w dniu 13 lutego 2012 r. uzupełniono ww. wniosek (data nadania 10 luty 2012 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca w dniu 24 lipca 2007 r., przed zawarciem związku małżeńskiego, wraz z obecną żoną, zakupił na współwłasność (każdy po 1/2 udziału w prawie własności), trzy niemieszkalne lokale, oznaczone odpowiednio jako lokale: S1, S1A, S1B stanowiące odrębne nieruchomości o powierzchniach użytkowych 125 m #178;, 14 m #178; oraz 14 m #178;, usytuowane w budynku położonym objętych Księgami Wieczystymi.

W dniu 15 października 2007 r., został złożony w Urzędzie Miasta Referacie Urbanistyki i Administracji Architektoniczno - Budowlanej wniosek, dotyczący zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na roboty budowlane związane ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń niemieszkalnych/strychowych oznaczonych jako S1, S1A, S1B na cele mieszkalne.

W dniu 25 lutego 2009 r., decyzją Prezydenta Miasta zatwierdzono projekt budowlany i udzielono pozwolenia na wykonanie robót budowlanych związanych z adaptacją - przebudową pomieszczeń strychowych oznaczonych jako S1, S1A, S1B na cele mieszkalne (dwa lokale oznaczone jako A i B) wraz z wykonaniem wewnętrznej instalacji gazu, elektrycznej, wod.-kan., co oraz przebudową fragmentu dachu, znajdujących się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym na terenie nieruchomości.

Dnia 31 lipca 2009 r. zostało złożone zawiadomienie o zakończeniu robót budowlanych związanych z adaptacją pomieszczeń strychowych na lokale mieszkalne.

W dniu 28 kwietnia 2010 r. Wnioskodawca wraz z żoną, aktem notarialnym ustanowił odrębną własność lokali mieszkalnych oznaczonych jako A i B, które pochodziły z podziału lokali niemieszkalnych oznaczonych numerami S1, S1A i S1B oraz dokonał sprzedaży lokalu oznaczonego jako B o powierzchni 42,28 m #178; wraz z udziałem w częściach wspólnych budynku i urządzeń oraz z udziałem w prawie własności działki gruntu, na której znajduje się budynek mieszkalny.

W dniu 5 maja 2011 r. Wnioskodawca wraz z żoną dokonał sprzedaży lokalu mieszkalnego oznaczonego jako A o powierzchni 87,63 m #178; wraz z udziałem w częściach wspólnych budynku i urządzeń oraz z udziałem w prawie własności działki gruntu, na której znajduje się budynek mieszkalny.

Łączna powierzchnia powstałych lokali mieszkalnych po zmianie sposobu użytkowania wynosi 129,91 m #178;, co stanowi różnicę w porównaniu do powierzchni lokali niemieszkalnych zakupionych w 2007 r. Zmianie uległy także udziały poszczególnych współwłaścicieli w częściach wspólnych budynku.

Wnioskodawca środki ze sprzedaży udziałów w powyższych lokalach mieszkalnych przeznaczy w całości na własne cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat od sprzedaży mieszkań.

Wnioskodawca w uzupełnieniu wniosku wskazał, że:

* aktem notarialnym z dnia 24 lipca 2007 r. nabył na współwłasność - zgodnie z literalną treścią aktu - samodzielne lokale o przeznaczeniu innym niż mieszkalne oznaczone jako S1, S1A i S1B;

* umową ustanowienia odrębnej własności lokali i umową sprzedaży (akt notarialny z dnia 28 kwietnia 2010 r.), ustanowił odrębną własność lokali mieszkalnych: A i B, które pochodziły z podziału lokali niemieszkalnych S1, S1A i S1B i tym samym aktem notarialnym sprzedał lokal oznaczony jako B. Aktem notarialnym z dnia 5 maja 2011 r. został sprzedany lokal mieszkalny oznaczony jako A. Wg Wnioskodawcy ustanowienie odrębnej własności nastąpiło więc w akcie notarialnym z dnia 28 kwietnia 2010 r.

* od dnia 16 listopada 2010 r. do chwili obecnej, jest zameldowany w lokalu mieszkalnym oznaczonym jako K. nr X m. A.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w zaistniałym stanie faktycznym Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia od podatku od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009 r. w związku z tym, iż do nabycia lokali mieszkalnych przez Wnioskodawcę doszło w 2009 r. wskutek przekształcenia ich z lokali niemieszkalnych/strychów.

Zdaniem Wnioskodawcy, w niniejszym stanie faktycznym momentem nabycia udziału w nieruchomości mieszkaniowej jest 2009 r., a nie 2007 r. kiedy to nabył lokale niemieszkalne, w których z oczywistych powodów nie mógł być zameldowany i nie mógł w nich zamieszkiwać, wobec czego nie mógł skorzystać z obowiązującej wówczas "ulgi meldunkowej".

W 2007 r. do majątku Wnioskodawcy weszły dwa lokale niemieszkalne, natomiast nie można wskazać uzyskanego przez Wnioskodawcę przychodu ze sprzedaży tychże lokali niemieszkalnych, ani nie ma już takiego składnika majątku Wnioskodawcy.

Zaś w 2009 r. do majątku Wnioskodawcy weszły dwa lokale mieszkalne, powstałe z przekształcenia, po przeprowadzeniu procedury przewidzianej w prawie budowlanym z lokali niemieszkalnych. Należy więc przyjąć, iż to w 2009 r. Wnioskodawca nabył w wyniku przekształcenia/zmiany sposobu użytkowania dwa lokale mieszkalne o powierzchniach 42,28 m #178;, i 87,63 m #178; wraz z przynależnymi do mieszkań udziałami w częściach wspólnych budynku i urządzeń oraz udziałami w prawie własności działki gruntu, na której znajduje się budynek mieszkalny.

Zarówno powierzchnie lokali mieszkalnych nabytych przez Wnioskodawcę w 2009 r. jak i części udziałów różnią się od tych związanych z zakupem udziałów w dwóch strychach w 2007 r.

W 2010 r. i w 2011 r. powstał u Wnioskodawcy przychód z odpłatnego zbycia udziałów w lokalach mieszkalnych i związanych z nimi udziałach w częściach wspólnych i gruncie, na którym posadowiony jest budynek.

Tak więc w związku z tym, że przychód Wnioskodawcy powstał z tytułu zbycia lokali mieszkalnych nabytych w wyniku przekształcenia z lokali niemieszkalnych w 2009 r., w trakcie obowiązywania art. 121 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w jego obecnym kształcie, zatem do Wnioskodawcy zastosowanie ma przepis art. 21 ust. 1 pkt 133 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) źródłem przychodu jest, z zastrzeżeniem ust. 2, odpłatne zbycie m.in.:

a.

nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,

b.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,

c.

prawa wieczystego użytkowania gruntów

- jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie.

Podkreślić należy, iż przepis art. 10 ust. 1 pkt 8 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych formułuje generalną zasadę, iż sprzedaż nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości przed upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie rodzi obowiązek podatkowy w postaci zapłaty podatku dochodowego. Tym samym jeżeli odpłatne zbycie nieruchomości jej części lub udziału w nieruchomości nastąpiło po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie - nie jest źródłem przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości, jej części lub udziału w nieruchomości w ogóle nie podlega opodatkowaniu.

Z powyższych uregulowań prawnych wynika, iż istotne znaczenie ma ustalenie daty nabycia nieruchomości lub udziału w nieruchomości.

W przedstawionym stanie faktycznym, nabycie trzech lokali niemieszkalnych, oznaczonych S1, S1A, S1B, stanowiących odrębne nieruchomości nastąpiło w 2007 r.

W roku 2009 zakończono roboty budowlane związane z adaptacją trzech pomieszczeń strychowych na dwa lokale mieszkalne. Łączna powierzchnia lokali mieszkalnych powstałych po zmianie sposobu użytkowania wynosi 129,91 m #178;, co stanowi różnicę w porównaniu do 153 m #178; powierzchni lokali niemieszkalnych, zakupionych w 2007 r. Zmianie uległy także udziały poszczególnych współwłaścicieli, w częściach wspólnych budynku. Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, nie wynika aby w wyniku przekształcenia, Wnioskodawca nabył jakąkolwiek dodatkową przestrzeń lub udział w częściach wspólnych. W dniu 28 kwietnia 2010 r. została ustanowiona odrębna własność lokali oznaczonych jako A i B oraz sprzedaż lokalu oznaczonego jako B. Lokal oznaczony jako A został sprzedany 28 kwietnia 2011 r.

Wyodrębnienie dwóch lokali mieszkalnych z dotychczas posiadanych i założenie dla każdego z nich księgi wieczystej nie stanowi ich nabycia, w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stąd czynność ta, w przedstawionym stanie faktycznym nie ma wpływu na określenie początku biegu terminu o którym mowa w tym przepisie. Zatem, za datę nabycia - od której liczy się upływ 5-letniego terminu - dla każdego z lokali mieszkalnych, powstałych w wyniku podziału, należy uznać dzień 24 lipca 2007 r., a nie jak wskazuje Wnioskodawca 28 kwietnia 2010 r. W związku z tym, do opodatkowania przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia przedmiotowych lokali zastosowanie znajdą przepisy obowiązujące od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2008 r.

Zgodnie bowiem z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 209, poz. 1316) do przychodu (dochodu) z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy, nabytych lub wybudowanych (oddanych do użytkowania) w okresie od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2008 r., stosuje się zasady określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r.

Z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca przedmiotowe lokale nabył w dniu 24 lipca 2007 r., (z opisanego stanu faktycznego nie wynika aby w wyniku przekształcenia w 2009 r. doszło do zwiększenia powierzchni lub udziałów w części wspólnej budynku), a ich sprzedaż nastąpiła w dniu 28 kwietnia 2010 r. - lokalu B i w dniu 5 maja 2011 r. - lokalu A, tj. przed upływem pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło ich nabycie, dokonując oceny skutków prawnych przedstawionego stanu faktycznego, należy w obu przypadkach sprzedaży lokali stosować przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2008 r., a nie jak wskazuje Wnioskodawca od 1 stycznia 2009 r.

W związku z tym, w niniejszej sprawie, nie może mieć zastosowania przepis art. 21 ust. 1 pkt 131 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązujący od 1 stycznia 2009 r., (odnoszący się do nieruchomości nabytych po 1 stycznia 2009 r.), który stanowił, że wolne od podatku dochodowego są dochody z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 30e, w wysokości, która odpowiada iloczynowi tego dochodu i udziału wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe w przychodzie z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych, jeżeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niż w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości lub tego prawa majątkowego został wydatkowany na własne cele mieszkaniowe. Udokumentowane wydatki poniesione na te cele uwzględnia się do wysokości przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych.

Przepis art. 30e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2008 r. - stanowi, iż podatek od dochodu ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) wynosi 19% podstawy obliczenia podatku. Podatek ten płatny jest w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie.

Dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z przychodami (dochodami) z innych źródeł.

Podstawą obliczenia podatku jest dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw określonym zgodnie z art. 19, a kosztami ustalonymi zgodnie z art. 22 ust. 6c i 6d, powiększoną o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1, dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości, co wynika z treści art. 19 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest jej wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny, znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości rynkowej, którą zgodnie z ust. 3 tegoż artykułu określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Stosownie do przepisu art. 22 ust. 6c ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, koszty uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c), z zastrzeżeniem ust. 6d, stanowią udokumentowane koszty nabycia lub udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady, które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich posiadania.

Jednakże zważywszy na treść art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy - w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2008 r. - wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:

a.

budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,

b.

lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu,

c.

spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim prawie,

d.

prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub udziału w takim prawie,

- jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w lit. a)-d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia.

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ma zastosowanie łącznie do obojga małżonków (art. 21 ust. 22 ustawy).

Zwolnienie dotyczy przychodów podatnika, który w terminie 14 dni od dnia dokonania odpłatnego zbycia nieruchomości lub prawa majątkowego, złoży oświadczenie, że spełnia warunki do zwolnienia (art. 21 ust. 21 ww. ustawy). Oznacza to, że nie złożenie oświadczenia lub złożenie go po terminie powoduje brak prawa do zwolnienia. Wymóg złożenia w terminie tego oświadczenia jest bowiem, obok zameldowania na pobyt stały w sprzedawanym lokalu lub budynku przez okres 12 miesięcy, warunkiem koniecznym do zastosowania omawianego zwolnienia. Warunek ten wynika wprost z przepisu art. 21 ust. 21, dotyczącego zwolnień przedmiotowych, przez co stał się on nieodłącznym elementem regulacji dotyczącej możliwości skorzystania ze zwolnienia przychodu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zaznaczyć należy, iż na mocy art. 8 ust. 3 cytowanej ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw, oświadczenie, o którym mowa w art. 21 ust. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 grudnia 2008 r., składa się w terminie złożenia zeznania, o którym mowa w art. 45 ust. 1 ustawy, za rok podatkowy, w którym nastąpiło odpłatne zbycie nieruchomości i praw określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) ustawy.

Jak wynika z powołanych przepisów, warunkiem zwolnienia od podatku dochodowego przychodów uzyskanych z odpłatnego zbycia, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 126 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jest zameldowanie podatnika w zbywanym budynku lub lokalu na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia. Przepis ten nie określa daty, od której należy liczyć okres zameldowania, nie uzależnia zameldowania, a tym samym prawa do zwolnienia, od posiadania tytułu własności do nieruchomości lub lokalu, lecz stanowi, że istotny jest fakt zameldowania podatnika na pobyt stały w zbywanym lokalu czy też budynku przez wyżej wskazany okres.

Należy również zastrzec, że w przypadku korzystania z ulg i zwolnień podatkowych, wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązek udowodnienia, że spełnione zostały wszystkie warunki wynikające z przepisów podatkowych spoczywa na podatniku, który wywodzi z tego określone skutki prawne.

Jak wynika z treści wniosku, datą nabycia lokali jest rok 2007. Zatem, uzyskany dochód ze zbycia przed upływem pięciu lat od daty nabycia, będzie podlegał opodatkowaniu 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie ww. art. 30e ustawy o podatku dochodowym, od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2009 r. Jednakże w przypadku udokumentowania przez Wnioskodawcę lub Jego żonę, zameldowania w sprzedanych lokalach (A lub B) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięczny przed datą zbycia poszczególnych lokali oraz złożenie w urzędzie skarbowym właściwym wg miejsca zamieszkania, w ustawowo wskazanym terminie, oświadczenia o spełnieniu warunków do zwolnienia, dochód uzyskany ze sprzedaży lokali mieszkalnych (bez dochodu ze sprzedaży udziału w częściach wspólnych) będzie mógł skorzystać ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 126 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2008 r. Należy zaznaczyć, iż w przypadku lokalu B niezłożenie ww. oświadczenia do 30 kwietnia 2011 r., tj. w terminie który już upłynął, oznacza brak możliwości skorzystania ze zwolnienia.

Niniejsza interpretacja wydana została w oparciu o zawarty we wniosku opis stanu faktycznego oraz przedstawione przez Wnioskodawcę stanowisko.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Z uwagi na to, że wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, został złożony przez Wnioskodawcę, jako jednego ze Współwłaścicieli lokalu mieszkalnego, zaznacza się, iż interpretacja nie wywiera skutku prawnego dla drugiego współwłaściciela (żony).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl