IPTPB1/415-276/11-4/KO - Warunki zwolnienia z CIT wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych w sieci internet i skierowanych do nieograniczonego grona uczestników.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 lutego 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB1/415-276/11-4/KO Warunki zwolnienia z CIT wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych w sieci internet i skierowanych do nieograniczonego grona uczestników.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 4 listopada 2011 r. (data wpływu 8 listopada 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 stycznia 2012 r. (data wpływu 23 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych w ogólnodostępnej sieci internet skierowanych do nieograniczonego grona uczestników - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych w ogólnodostępnej sieci internet skierowanych do nieograniczonego grona uczestników.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa m.in. w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 11 stycznia 2012 r., Nr IPTPB1/415-276/11-2/KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wystąpił o usunięcie braków wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 11 stycznia 2012 r. (skuteczne doręczenie nastąpiło w dniu 13 stycznia 2012 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 13 stycznia 2012 r. (data wpływu 23 stycznia 2012 r.), które nadane zostało w polskiej placówce operatora publicznego w dniu 18 stycznia 2012 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji płytek ceramicznych oraz innych towarów z ceramiki i szkła. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą organizowane są akcje konkursowe skierowane do nieograniczonego grona uczestników (potencjalnych klientów Wnioskodawcy). Wnioskodawca jest organizatorem tych konkursów, natomiast koordynatorem konkursów jest zewnętrzny podmiot trzeci, z którym Wnioskodawca ma zawartą umowę, w ramach której zobowiązany jest on do zapewnienia obsługi prawnej (przygotowanie regulaminów) oraz operacyjnej konkursów. Podmiot ten prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie działalności związanej z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązaną, działalność usługową w zakresie informacji. Organizowane konkursy nie są z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa ani sportu.

Akcje konkursowe organizowane będą za pośrednictwem stron internetowych w ramach ogólnodostępnej sieci internet, w tym przy użyciu portalu Facebook, do których Wnioskodawca ma dostęp jako użytkownik internetu. Wszystkie konkursy przeprowadzone będą na podstawie regulaminu, który w sposób szczegółowy określać będzie nazwę konkursu, organizatora, krąg uczestników, nagrody, sposób wyłonienia zwycięzców. Treść regulaminu dostępna jest na stronie internetowej. Wartość nagród, które uczestnicy będą mogli jednorazowo uzyskać w przedmiotowych konkursach, nie będzie przekraczać kwoty 760 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy internet może być uznany za środek masowego przekazu w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2.

Czy w przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie pierwsze, czy w przypadku konkursów organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez internet, Wnioskodawca, mając dostęp do internetu, może być uznany za środek masowego przekazu w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

3.

Czy w przypadku twierdzącej odpowiedzi na oba pytania Wnioskodawca, jako organizator konkursu, zobowiązany jest do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wartości przekazanych w konkursach nagród jako wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu o jednorazowej wartości poszczególnych nagród nieprzekraczających kwoty 760 zł.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 13 stycznia 2012 r. wskazano następujące pytania:

1.

Czy internet może być uznany za środek masowego przekazu w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co w przypadku organizowania konkursu przy wykorzystaniu internetu skutkować będzie brakiem konieczności rozpoznania obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych.

2.

Czy w przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie pierwsze, czy w przypadku konkursów organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez internet, Wnioskodawca, mając dostęp do internetu, może być uznany za środek masowego przekazu w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co w przypadku organizowania konkursu przy wykorzystaniu internetu skutkować będzie brakiem konieczności rozpoznania obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych.

3.

Czy w przypadku twierdzącej odpowiedzi na oba pytania Wnioskodawca, jako organizator konkursu, zobowiązany jest do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wartości przekazanych w konkursach nagród jako wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu o jednorazowej wartości poszczególnych nagród nieprzekraczających kwoty 760 zł.

Zdaniem Wnioskodawcy, konkursy, które mają być organizowane w sposób opisany w stanie faktycznym, spełniają przesłanki określone w art. 30 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Tym samym w sytuacji, gdy wartość poszczególnych nagród przekazywanych zwycięzcom konkursów nie przekroczy kwoty 760 zł, brak będzie po stronie Wnioskodawcy obowiązku pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego 10% podatku i złożenia PIT-8AR. Zgodnie z zasadą, wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodu wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie natomiast do treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od przychodów z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody. Z kolei art. 41 ust. 4 oraz art. 42 ust. 1 nakłada na osobę prawną będącą organizatorem konkursu obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wartości przekazanych w konkursach nagród i przekazania go w odpowiednim terminie do właściwego urzędu skarbowego.

Wyjątek od zasad wskazanych powyżej przewidziany jest w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym wolne od podatku dochodowego są wartości wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową-jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności. Z regulacji tej wynika, że ustawodawca chciał, żeby zwolnieniem przedmiotowym objęta była wartość (w granicach do 760 zł) wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu.

W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych brak jest definicji pojęcia "środki masowego przekazu". Zgodnie z definicją PWN, środki masowego przekazu to "środki komunikowania się masowego, mass media, środki masowej informacji i propagandy, urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności. Z kolei internetowa encyklopedia PWN definiuje pojęcie środki masowego przekazu (mass media, media, środki masowego komunikowania) jako "urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, Internet".

Tym samym ww. definicje zaliczają do środków masowego przekazu również internet. Stanowisko takie potwierdza również orzecznictwo sądów administracyjnych. Zgodnie z wyrokiem WSA w Szczecinie z dnia 29 września 2010 r., sygn. akt I SA/Sz 581/10 - "W dzisiejszych czasach nie sposób kwestionować znaczenia internetu jako środka masowego porozumiewania się i zdobywania różnego rodzaju informacji. Zdaniem Sądu dostępność, którą można uznać za powszechną, pozwala zaliczyć internet do środków masowego przekazu". Takie samo stanowisko zajmują także organy podatkowe w wydawanych interpretacjach indywidualnych.

Sformułowanie zawarte w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w zakresie środków masowego przekazu nie pozwala przyjąć, że stanowi on katalog zamknięty. W związku z tym w środkach masowego przekazu mieści się również pojęcie internetu, pomimo iż nie został on wprost wymieniony w dyspozycji powołanego przepisu.

Trzeba także zauważyć, że internet jest środkiem masowego przekazu o innej charakterystyce niż prasa, radio i telewizja, które są wprost wymienione w 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przeciwieństwie do tamtych mass mediów, internet jest środkiem masowego przekazu, którym "nie można być" i nie zachodzi konieczność uzyskiwania koncesji lub dopełnienia jakichkolwiek formalności celem posługiwania się nim, także celem organizowania i emitowania konkursów. Można natomiast z niego jedynie korzystać i nie stanowi on niczyjej własności. Tym samym w odniesieniu do internetu brak jest konieczności "bycia" tym środkiem masowego przekazu, gdyż jest to fizycznie i prawnie niemożliwe. W świetle powyższego należy stwierdzić, że dla możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego, o którym stanowi art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wystarczające jest posłużenie się internetem w celu zorganizowania, wyemitowania (ogłoszenia) konkursu i jego sfinalizowania oraz uzyskanie nagrody, której jednorazowo wartość nie przekracza 760 zł. Przy innym rozumieniu tego przepisu nigdy nie zachodziłaby możliwość skorzystania z przedmiotowego zwolnienia w przypadku posługiwania się środkiem masowego przekazu jakim jest internet. Z kolei literalne brzmienie przepisu wskazuje na to, że celem ustawodawcy nie było ograniczenie w tym zakresie jedynie środków masowego przekazu do prasy, radia i telewizji a ujęcie tych środków w sposób na tyle szeroki, żeby przepis ten zachowywał swoją aktualność pomimo zmian w zakresie nowych technologii, które mogą się pojawić.

Konieczne jest jedynie uwzględnienie specyfiki każdego środka masowego przekazu, gdyż w innym wypadku (co zostało wskazane powyżej) podatnik zostałby pozbawiony rzeczywistej możliwości korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że z treści art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wynika w sposób jednoznaczny, że konkursy mają być nie tylko emitowane, ale również organizowane przez środki masowego przekazu. Jeżeli faktycznie konieczne byłoby spełnienie tych dwóch elementów, tj. organizacja oraz emisja konkursu przez środki masowego przekazu, to przy uwzględnieniu racjonalności działań ustawodawcy, zdefiniowałby on w jakich sytuacjach mamy do czynienia z organizowaniem konkursu przez środki masowego przekazu, a kiedy z organizowaniem konkursu przy pomocy środków masowego przekazu, co jednak nie zostało uregulowane. W przypadku konkursu internetowego, "zorganizowanie" konkursu polega na zapewnieniu nagród, opracowaniu regulaminu i przeprowadzeniu konkursu, natomiast "emitowanie" ("ogłoszenie") polega na zamieszczeniu stosowanych informacji o konkursie (w tym regulaminu konkursu) na portalu Facebook. Dodać należy, że właściciel portalu Facebook nie może być uznany za emitenta konkursu, gdyż nie ma wpływu ani na treść konkursu, ani nie pobiera z tego tytułu jakichkolwiek opłat (inaczej zatem niż "klasyczne" środki masowego przekazu).

Reasumując, na Wnioskodawcy w związku z organizowaniem i emitowaniem konkursu przez internet z wykorzystaniem portalu Facebook, nie spoczywają obowiązki płatnika określone w przywołanych przepisach, w związku z czym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do obliczenia, pobrania i wpłacenia podatku od przekazanych nagród, ani do sporządzenia i przekazania deklaracji podatkowych o wysokości pobranego podatku organom podatkowym i podatnikom otrzymującym nagrody w konkursie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Katalog źródeł przychodów został uregulowany w art. 10 ust. 1 cyt. ustawy. Na mocy art. 10 ust. 1 pkt 9 tej ustawy źródłami przychodów są inne źródła.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenie emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Artykuł 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy stanowi, że od dochodów (przychodów) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z powadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Z powyższego wynika, iż, warunkiem zastosowania przedmiotowego zwolnienia w stosunku do wygranych w konkursach, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, jest rodzaj konkursu. Mianowicie musi to być konkurs z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu, a w przypadku konkursów z innych dziedzin wyłącznie taki, którego organizatorem i emitentem (ogłaszającym) są środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja). Zatem, w przypadku wygranych w konkursach ogłaszanych w mass mediach, dla zastosowania przedmiotowego zwolnienia, nie jest wystarczającym fakt, że informacja o konkursie została przekazana w środkach masowego przekazu. Literalne brzmienie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy wymaga bowiem, aby konkursy takie były zarówno ogłaszane (emitowane) przez mass media, jak i środki masowego przekazu były ich organizatorem. Oba te elementy, tj. organizacja konkursu przez środki masowego przekazu i ich emisja (ogłaszanie) przez środki masowego przekazu muszą wystąpić łącznie, aby zwolnienie miało zastosowanie. Świadczy o tym użyty w treści omawianej normy spójnik "i" w wyrażeniu "organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja)". Ustawodawca wyraźnie wskazał tu o jakie środki masowego przekazu chodzi, przepis ten wymienia bowiem prasę, radio, telewizję.

W tym miejscu istotnym wydaje się przypomnienie ugruntowanego, wielokrotnie prezentowanego przez Trybunał Konstytucyjny w swych orzeczeniach poglądu, iż "wszelkie normy wprowadzające zwolnienia przedmiotowe mają charakter odstępstwa od zasady powszechności opodatkowania według jednakowych, tych samych dla każdego podatnika zasad". Konsekwencją powyższego jest wyjątkowy charakter ulg, odliczeń i zwolnień pojmowanych ściśle i nierozszerzająco. Dlatego też enumeratywny katalog zwolnień przedmiotowych w ustawie, nie może być poprzez interpretację rozszerzany.

Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, akcje konkursowe organizowane będą za pośrednictwem stron internetowych w ramach ogólnodostępnej sieci internet, w tym przy użyciu portalu Facebook, do których Wnioskodawca ma dostęp jako użytkownik internetu.

Dostępne definicje słownikowe pojęcia środki masowego przekazu", do których należy sięgnąć z uwagi na brak definicji w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, określają to pojęcie w różnych aspektach. Jakkolwiek wskazują one, iż są to środki komunikowania masowego, to z jednej strony do środków masowego przekazu zaliczają zarówno urządzenia techniczne służące tej komunikacji posługujące się w przekazie obrazami, dźwiękami, słowem pisanym np. gazeta, telewizja, odbiornik radiowy), z drugiej zaś jako środki masowego przekazu wskazują instytucje zajmujące się przekazywaniem informacji z wykorzystaniem tychże urządzeń technicznych. Tytułem przykładu powyższego dualizmu wskazać można internetową encyklopedia PWN, określającą środki masowego przekazu jako "mass media, media masowe, środki masowego komunikowania, urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, internet. Zauważyć także należy, iż Facebook to serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będących własnością tego serwisu.

Nie kwestionując znaczenia internetu jako środka porozumiewania się i zdobywania różnego rodzaju informacji we współczesnym świecie, nie sposób uznać, iż w przedstawionym we wniosku opisie zdarzenia przyszłego organizowany przez Wnioskodawcę konkurs będzie konkursem, którego organizatorem i ogłaszającym (emitentem) jest środek masowego przekazu. Jak wynika z przytoczonych definicji, środki masowego przekazu akcentują bowiem okoliczność, że umożliwiają one kierowanie określonych treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności. Ta właśnie cecha charakterystyczna środków masowego przekazu, wskazuje na intencję ustawodawcy - wyłącznie z opodatkowania nagród uzyskanych w konkursach ogólnodostępnych, organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu. Ustawodawca ma bowiem prawo ograniczyć zastosowanie zwolnienia podatkowego nie tylko poprzez wprost wskazane wyłączenie lub warunek, ale też posługując się pojęciami i sformułowaniami przypisującymi podmiotom, rzeczom i stanom określone cechy.

Podsumowując literalne brzmienie art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy należy zauważyć, że do skorzystania ze zwolnienia nie jest wystarczający fakt ogłoszenia konkursu przez środki masowego przekazu wymienione enumeratywnie w ww. przepisie - prasa, radio, telewizja, ale przepis ten wymaga również, aby konkurs był organizowany i emitowany przez środki masowego przekazu, w znaczeniu instytucji zaliczanych do tzw. mass mediów.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego oraz wyżej cytowane przepisy prawa podatkowego, należy stwierdzić, iż wygrane w konkursach organizowanych za pośrednictwem internetu, w tym portalu społecznościowego Facebook, do którego Wnioskodawca ma dostęp jako użytkownik internetu, nie korzystają ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy. Tym sam stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Wnioskodawca złożonym wniosku, jak i jego uzupełnieniu, udzielenie odpowiedzi na pytanie nr 2 uzależnił od pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, zaś odpowiedź na pytanie nr 3 - od twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1 i nr 2.

W związku z tym, że stanowisko przedstawione we wniosku, dotyczące pytania nr 1, uznano za nieprawidłowe, udzielenie odpowiedzi na pytania nr 2 i nr 3 stało się, zgodnie z dyspozycją Wnioskodawcy bezprzedmiotowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanego we wniosku wyroku, tut. Organ informuje, iż w myśl zasady wyrażonej w art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.) został on wydany w indywidualnej sprawie i dotyczy wyłącznie tej sprawy, w której zapadł.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl