IPTPB1/415-273/12-4/DS - Skutki podatkowe dofinansowania osobom fizycznym usługi związanej z usunięciem azbestu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 lipca 2012 r. Izba Skarbowa w Łodzi IPTPB1/415-273/12-4/DS Skutki podatkowe dofinansowania osobom fizycznym usługi związanej z usunięciem azbestu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2012 r. (data wpływu 26 kwietnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 lipca 2012 r. (data wpływu 11 lipca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych dofinansowania osobom fizycznym usługi związanej z usunięciem azbestu w części dotyczącej:

* źródła przychodów - jest nieprawidłowe,

* zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku wystawiania informacji PIT-8C przez płatnika - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych dofinansowania osobom fizycznym usługi związanej z usunięciem azbestu.

Wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1, 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w związku z czym, pismem z dnia 29 czerwca 2012 r., na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 3 lipca 2012 r., natomiast w dniu 11 lipca 2012 r. (data nadania w polskiej placówce operatora publicznego 10 lipca 2012 r.), Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Realizując obowiązki wynikające z art. 400a ust. 1 pkt 8 i 9, art. 403 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), Wnioskodawca podjął uchwałę Nr.. z dnia 29 marca 2012 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji celowej z budżetu Gminy na realizację zadania z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy.

Zgodnie z ww. uchwałą i instrukcją rozliczania kosztów zadania dofinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (dalej: WFOŚiGW), realizacja tego postępowania ma wyglądać następująco:

1.

Gmina na podstawie deklaracji i wniosków od właścicieli nieruchomości, ustali ilość azbestu do usunięcia;

2.

na podstawie zebranych ilości azbestu, Gmina wystąpi o dofinansowanie do WFOŚiGW;

3.

po przekazaniu środków z WFOŚiGW, Gmina podpisze umowy z wnioskodawcami i wyłoni w drodze przetargu wykonawcę robót;

4.

dofinansowanie z WFOŚiGW będzie przekazane na konto Wnioskodawcy, który z kolei zapłaci wykonawcy za wykonanie robót (środki przekazane na usunięcie azbestu nie będą przekazywane właścicielowi posesji i nie będą wpływać na jego konto).

W uzupełnieniu wniosku dodano, iż:

Gmina zamierza realizować zadanie z zakresu ochrony środowiska i przyrody, które należy do zadań własnych Gminy, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). W myśl art. 400a (punkty 8, 9, 21, 42) ustawy - Prawo ochrony środowiska, finansowanie ochrony środowiska obejmuje między innymi przedsięwzięcia związane z gospodarką odpadami, ochroną powierzchni ziemi i powietrza. Zadanie to będzie wykonywane zgodnie z art. 403 ust. 4-6 ww. ustawy oraz zgodnie z uchwałą Rady Gminy z dnia 29 marca 2012 r. w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu dotacji celowej z budżetu Gminy na realizację zadania z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy. Gmina zamierza udzielać ze swojego budżetu dotacji celowych. Dotacje te będą udzielane w wysokości 99% brutto poniesionych kosztów związanych z przygotowaniem odpadów zawierających azbest do transportu, ich transportem oraz unieszkodliwianiem na właściwym składowisku. O dofinansowanie będą mogły ubiegać się: osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne i przedsiębiorstwa oraz jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi. Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, jest zgodne z polityką ekologiczną państwa oraz realizuje wymogi nałożone na Gminę przez Program Rządowy pod nazwą "...".Gmina podjęła działania związane z pozyskaniem środków zewnętrznych z WFOŚiGW, na realizację zadania pod nazwą: Likwidacja wyrobów zawierających azbest w Gminie w 2012 r., złożyła wniosek o udzielenie dotacji w wysokości 99% kosztów kwalifikowanych na zadanie, które będzie realizowane na nieruchomościach należących głównie do osób fizycznych.

Dotacja może pokrywać tzw. koszty kwalifikowane, w tym wypadku określone przez WFOŚiGW jako:

* przygotowanie odpadów do transportu;

* transport do miejsca składowania lub utylizacji;

* składowanie bądź utylizację.

Środki na dofinansowanie zadania Gmina otrzyma z WFOŚiGW w formie dotacji po zakończeniu realizacji zadania (refinansowanie), w ramach poniesionych kosztów, na warunkach określonych umową dotacyjną. Środki uzyskane z WFOŚiGW zostaną ujęte w budżecie Gminy jako jej dochód. Udzielenie dotacji celowej nastąpi na podstawie umowy zawartej przez Gminę z zainteresowanymi podmiotami, ze środków budżetu Gminy. Wykonawca zadania polegającego na przygotowaniu do transportu, transporcie i unieszkodliwieniem (utylizacją), zostanie wyłoniony w drodze przetargu.

Zadanie Gminy polega na przeprowadzeniu następujących działań:

* ustaleniu właścicieli odpadów azbestowych, którzy w bieżącym roku zdecydują się na unieszkodliwienie posiadanych odpadów;

* podpisaniu z ww. podmiotami umów o udzielenie dotacji celowych z budżetu Gminy na realizację zadań polegających na przygotowaniu odpadów do transportu, transporcie i utylizacji odpadów azbestowych;

* przygotowaniu i złożeniu do WFOŚiGW wniosku o dotację wraz z załącznikami;

* koordynowaniu technicznej strony realizacji zadania, obejmującego między innymi wybór wykonawcy zgodnie z przepisami Prawo zamówień publicznych, który będzie odbierać wyroby zawierające azbest od właścicieli - beneficjentów zwanych dalej dotowanymi.

Ostatecznymi beneficjentami dofinansowania ze środków WFOŚiGW nie będzie Gmina, lecz podmioty określone w art. 403 ust. 4 ustawy - Prawo ochrony środowiska. Do podmiotów tych zalicza się: osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, osoby prawne, przedsiębiorców, jednostki sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi. Po wykonaniu zadania, do wyżej wymienionych podmiotów, jako właścicieli odpadów azbestowych, zostaną skierowane przez wykonawcę karty przekazania odpadów i oświadczenia wykonawcy usługi o prawidłowości wykonania prac.

Opisana wyżej sytuacja nie wiąże się z zakupem usług i towarów związanych z czynnościami opodatkowanymi. W ostatecznym rozliczeniu, 99% kosztów realizacji zadania, Gmina pokryje z dotacji uzyskanej z WFOŚiGW, natomiast 1% kosztów będzie wkładem własnym dotowanych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy właściciel posesji powinien odprowadzić podatek od osób fizycznych od kwoty przyznanego dofinansowania na usunięcie azbestu z jego nieruchomości.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 10 lipca 2012 r., Wnioskodawca przeformułował zadane pierwotnie pytanie:

Czy wartość wykonanych usług (przygotowanie do transportu, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest), które finansowane będą przez osoby fizyczne z uzyskanej z budżetu Gminy dotacji celowej składającej się w głównej mierze ze środków pozyskanych przez Gminę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, stanowić będzie dla tych osób świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jako przychód z innych źródeł, skutkujące obowiązkiem wystawienia tym osobom przez Gminę informacji PIT-8C, czy też przychód ten korzystać będzie ze zwolnienia z opodatkowania, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i Gmina nie będzie miała obowiązku wystawienia informacji PIT-8C.

Zdaniem Wnioskodawcy, właściciel posesji powinien odprowadzić podatek od osób fizycznych od kwoty przyznanego dofinansowania na usunięcie azbestu mimo, że fizycznie tego dofinansowania nie otrzymał.

W uzupelnieniu wniosku z dnia 10 lipca 2012 r. Wnioskodawca zmienił swoje stanowisko w sprawie stwierdzając, iż:

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej to samorządowa osoba prawna należąca do sektora finansów publicznych w myśl art. 400 ust. 2 ustawy - Prawo ochrony środowiska w związku z art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

Opisane usługi, jako świadczenia finansowane ze środków budżetu państwa oraz jednostki samorządu terytorialnego (...) i będące zadaniem własnym Gminy, nie powinny stanowić przychodu dla osób fizycznych korzystających z tych usług w myśl art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym, nie ma podstaw do wystawienia PIT-8C.

Skoro podatnik otrzyma ww. świadczenie i jest ono finansowane lub współfinansowane m.in. ze środków budżetu jednostki samorządu terytorialnego w ramach rządowych programów, to wartość tego świadczenia powinna być zwolniona z podatku.

Przepis art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Wnioskodawca dodaje następnie, iż z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:

* nieodpłatne świadczenie, bądź

* świadczenie częściowo odpłatne, bądź

* świadczenie rzeczowe (w naturze),

* świadczenia te muszą być sfinansowane (współfinansowane) z konkretnych, ściśle określonych źródeł,

* otrzymanie świadczeń winno nastąpić w ramach programów rządowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

* nieprawidłowe - w zakresie źródła przychodów,

* prawidłowe - w zakresie zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku wystawiania informacji PIT-8C przez płatnika.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, źródłami przychodów są również inne źródła, które nie zostały wymienione enumeratywnie w tym artykule.

Na podstawie art. 11 ust. 1 cyt. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania "w szczególności", wskazuje, iż definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Oznacza to, iż przychodem z innych źródeł będzie każde przysporzenie majątkowe, mające konkretny wymiar finansowy otrzymane jako świadczenie pieniężne, rzeczowe lub też jako świadczenie nieodpłatne czy częściowo odpłatne.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.

Z treści cytowanego wyżej przepisu wynika, że aby podatnik mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku określonego tym przepisem musi otrzymać:

* nieodpłatne świadczenie, bądź

* świadczenie częściowo odpłatne, bądź

* świadczenie rzeczowe (w naturze),

* świadczenia te muszą być sfinansowane (współfinansowane) z konkretnych, ściśle określonych źródeł,

* otrzymanie świadczeń winno nastąpić w ramach programów rządowych.

Jeżeli zatem podatnik otrzyma takie świadczenie i jest ono finansowane lub współfinansowane m.in. ze środków budżetu jednostki samorządu terytorialnego w ramach rządowych programów, to wartość tego świadczenia jest zwolniona z podatku.

W myśl art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zwany dalej "Narodowym Funduszem", jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Natomiast zgodnie z ust. 2 art. 400 ww. ustawy, Wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwane dalej "wojewódzkimi funduszami", są samorządowymi osobami prawnymi w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy, o której mowa w ust. 1.

Przepis art. 403 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy.

Budżet jednostki samorządu terytorialnego (m.in. budżet gminy) to stanowiący część uchwały budżetowej, roczny plan dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest uchwalany w formie uchwały budżetowej na rok budżetowy.

Zgodnie z art. 126 ustawy o finansach publicznych, dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:

a.

zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,

b.

ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,

c.

bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,

d.

zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b,

e.

zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,

f.

kosztów realizacji inwestycji.

Sfinansowanie poszczególnym mieszkańcom Gminy (osobom fizycznym) usługi związanej z usuwaniem, transportem i utylizacją azbestu dokonane ze środków pochodzących z dotacji z WFOŚiGW, które Gmina wprowadziła do budżetu po stronie dochodów Gminy, będzie korzystało ze zwolnienia, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli osoba fizyczna nie otrzyma środków finansowych, bowiem płatność będzie dokonywana przez Wnioskodawcę na rzecz stosownej firmy wybranej w wyniku przeprowadzonego nieograniczonego przetargu. W takiej bowiem sytuacji, skoro osoba fizyczna nie otrzyma środków finansowych, to tym samym otrzyma od Wnioskodawcy nieodpłatne świadczenie w postaci finansowania usługi związanej z usunięciem, transportem i utylizacją azbestu.

Stosownie do brzmienia ww. przepisu, zwolniona z opodatkowania jest wartość otrzymanych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych finansowanych lub współfinansowanych m.in. ze środków budżetu jednostek samorządu terytorialnego, w ramach programów rządowych.

Jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego, Gmina - w ramach realizacji programu rządowego "..." - przystąpiła do jego realizacji na swoim terenie. Środki na ten cel Gmina przeznaczy z dotacji z WFOŚiGW, które zostaną wprowadzone do budżetu po stronie dochodów Gminy. Gmina z tych środków dokona zapłaty Wykonawcy zadania polegającego na odbiorze wyrobów zawierających azbest od właścicieli (osób fizycznych), przygotowaniu ich do transportu, transporcie i unieszkodliwieniu (utylizacji). Wykonawca zadania zostanie wyłoniony w drodze przetargu. Środki przekazane na ww. zadanie, nie będą przekazywane właścicielowi posesji, nie wpłyną na jego rachunek bankowy.

Z powyższego wynika, iż osoby fizyczne nie otrzymają środków finansowych. Osoby te otrzymają nieodpłatne świadczenie w postaci sfinansowania usunięcia z ich posesji odpadów zawierających azbest. Dotacja będzie stanowiła składnik budżetu Gminy. Tym samym, jeżeli to finansowanie udzielone będzie z budżetu Gminy, zasilanego dotacją z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, to będzie korzystało ze zwolnienia, jednakże pod warunkiem, że będzie dokonywane w ramach programów rządowych. Podkreślić bowiem należy, iż dofinansowania udzielane w formie nieodpłatnych świadczeń korzystają ze zwolnienia od podatku, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy, przy spełnieniu warunków w tym przepisie przewidzianych.

Jednocześnie należy zauważyć, iż sytuacja, w której środki pieniężne przeznaczone przez Gminę na ponoszenie kosztów ww. usług będą pochodzić z dotacji udzielonej Gminie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, nie ma wpływu na możliwość zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 114 ww. ustawy. Istotne jest bowiem wyłącznie to, że koszty poniesione przez Gminę w związku z programem pn. "Likwidacja wyrobów zawierających azbest w Gminie.... w 2012 r." będą pochodzić bezpośrednio ze środków budżetu Gminy (w tym np. zasilanego dotacjami) oraz spełnione zostaną pozostałe przesłanki określone w treści tegoż przepisu.

Reasumując, ww. świadczenia przekazane na rzecz osób fizycznych przez Wnioskodawcę stanowią dla tych osób przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń, zaliczany w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do innych źródeł.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy, że świadczenia te nie stanowią przychodu dla osób fizycznych należało uznać za nieprawidłowe.

Jednakże, wartość otrzymanych przez osoby fizyczne nieodpłatnych świadczeń od Gminy będzie korzystała ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do wystawienia informacji PIT-8C.

Końcowo nadmienia się, że wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy - Ordynacja podatkowa, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonych do wniosku ORD-IN dokumentów, jest związany wyłącznie opisem zdarzenia przyszłego przedstawionym przez Wnioskodawcę i Jego stanowiskiem.

Ponadto organ podatkowy wskazuje, że jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różnić się od zdarzenia przyszłego, które wystąpi w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl