IPPP3/443-925/11-2/KB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 3 października 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-925/11-2/KB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 czerwca 2011 r. (data wpływu 1 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lipca 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Wnioskodawca) jest producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków. W związku z działaniem na bardzo konkurencyjnym rynku produktów farmaceutycznych i kosmetyków Wnioskodawca podejmuje szereg działań o charakterze promocyjno-reklamowo-marketingowym, które pozwolą na skuteczne dotarcie do nabywców produktów i innych podmiotów uczestniczących w procesie dystrybucji produktów wyprodukowanych przez Wnioskodawcę (np. lekarze, farmaceuci, przedstawiciele hurtowni farmaceutycznych). Przedmiotem niniejszego zapytania są dwa rodzaje działań: wydawanie prezentów o małej wartości, których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto oraz wydawanie próbek produktów leczniczych.

Wnioskodawca dokonuje wydań różnego rodzaju produktów, które mogą być klasyfikowane jako prezenty o malej wartości w rozumieniu art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zm.) (zwanej dalej ustawą VAT"). Jako typowe przykłady takich prezentów można wskazać: różnego typu gadżety opatrzone logo Wnioskodawcy lub jednego z jej produktów (np. długopisy, smycze, szpatułki, chusteczki higieniczne i kosmetyczne, pudełeczka do przechowywania leków, zegarki do pomiaru promieniowania UV, kalendarze, notesy, pudełka na leki z gilotyną, bloczki reklamowe, wiatraczki, torby papierowe, kalendarzyki, etui na wizytówki, chusteczki nawilżające, itp.) albo drobne produkty spożywcze (np. opakowanie kawy, herbaty, czekolada, opakowanie słodyczy, owoce, woda mineralna itp.). Należy wskazać, że w każdym przypadku cena nabycia pojedynczego towaru nie przekracza 10 zł netto. Prezenty te są przekazywane potencjalnym klientom, farmaceutom, lekarzom oraz innym osobom w ramach prowadzonych działań promocyjnych i związanych z budowaniem pozytywnego wizerunku Wnioskodawcy. W związku z powyższym można mówić o w miarę szerokim kręgu osób, które otrzymują takie prezenty. Tym niemniej ze względu na duże natężenie prowadzonych działań promocyjnych nie można wykluczyć sytuacji, w których jedna osoba może wielokrotnie otrzymać od Wnioskodawcy prezenty o małej wartości. Ze względu na szerokie spektrum obdarowanych osób i małą wartość prezentów Wnioskodawca nie prowadzi ewidencji osób, które prezenty otrzymały. Konsekwentnie Wnioskodawca nie jest w stanie określić ani częstotliwości wydań prezentów na rzecz tej samej osoby ani łącznej wartości przekazanych prezentów. Gadżety reklamowe i drobne produkty spożywcze są przekazywane poprzez przedstawicieli handlowych lub podczas targów.

Ponadto Wnioskodawca dokonuje wydań próbek produktów leczniczych. Należy jednak wskazać, że takie wydania są poddane szczególnemu reżimowi przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 nr 45 poz. 271 z późn. zm.). (zwanej dalej "prawem farmaceutycznym"). Po pierwsze zgodnie z art. 52 ust. 1. prawa farmaceutycznego Reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych". Zgodnie z art. 52 ust. 2 pkt 4 tej ustawy reklama produktu leczniczego obejmuje m.in. dostarczanie próbek produktów leczniczych. Z kolei art. 54 ust. 3 i 4 prawa farmaceutycznego wskazuje szczególne wymogi i ograniczenia w zakresie wydawania próbek produktów leczniczych:

"Art. 54 ust. 3: reklama produktu leczniczego polegająca na bezpłatnym dostarczaniu jego próbek może być kierowana wyłącznie do osób uprawnionych do wystawiania recept pod warunkiem że:

1.

osoba upoważniona do wystawiania recept wystąpiła w formie pisemnej do przedstawiciela handlowego lub medycznego o dostarczenie próbki produktu leczniczego;

2.

osoba dostarczająca próbkę prowadzi ewidencję dostarczanych próbek;

3.

każda dostarczana próbka nie jest większa niż jedno najmniejsze opakowanie produktu leczniczego dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

4.

każda dostarczana próbka jest opatrzona napisem "próbka bezpłatna - nie do sprzedaży";

5.

do każdej dostarczanej próbki dołączona jest Charakterystyka Produktu Leczniczego albo Charakterystyka Produktu Leczniczego Weterynaryjnego;

6.

ilość próbek tego samego produktu leczniczego dostarczanych tej samej osobie nie przekracza pięciu opakowań w ciągu roku.

4.

Przepis ust. 3 stosuje się również do próbek dostarczanych do lekarza i zastosowanych do leczenia pacjentów w zakładach opieki zdrowotnej, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 z późn. zm.). Próbki te muszą być ewidencjonowane przez aptekę szpitalną, o której mowa w art. 87 ust. 1 pkt 2, aptekę zakładową, o której mowa w art. 87 ust. 1 pkt 3, lub dział farmacji szpitalnej, o którym mowa w art. 87 ust. 4."

Wymogi przepisów prawa farmaceutycznego są przez Wnioskodawcę przestrzegane, co dokumentuje dokumentacja prowadzona do każdego wydania próbki.

W związku ze zmianą od dnia 1 kwietnia 2011 treści art. 7 ust. 2 ustawy VAT wystąpiła potrzeba potwierdzenia zasad stosowania nowych przepisów w działalności Wnioskodawcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

1.

Czy wielokrotne wydanie jednej osobie prezentów o małej wartości tj. takich których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto nie podlega opodatkowaniu VAT.

2.

Czy wydanie próbek produktów leczniczych zgodnie z wymogami przepisów prawa farmaceutycznego spełnia warunki do uznania za wydanie próbki w rozumieniu art. 7 ust. 3 i 7 ustawy VAT i nie podlega opodatkowaniu VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad 1.

W ocenie Wnioskodawcy wielokrotne wydanie jednej osobie prezentów o małej wartości tj. takich których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto nie podlega opodatkowaniu VAT. Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy VAT "Przepisu ust. 2 (opodatkowanie nieodpłatnych wydań towarów) nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek".

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy VAT "Przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

1.

o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

2.

których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1,jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Tym samym ustawodawca wprowadził dwie definicje prezentów o małej wartości:

* pierwsza dotyczy prezentów, których jednostkowa cena nabycia lub koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł netto, w tym przypadku podatnik nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji osób, które otrzymały towary;

* druga dotyczy prezentów o wartości wyższej niż 10 zł netto, ale w takiej sytuacji łączna wartość prezentów przekazanych w roku podatkowym tej samej nie może przekraczać 100 zł, a ponadto podatnik ma obowiązek prowadzenia ewidencji osób, które otrzymały towary.

Powyższa konstrukcja przepisów wskazuje, że intencją ustawodawcy było wskazanie dwóch grup (typów) prezentów o małej wartości nie podlegających opodatkowaniu VAT. Zostały dla nich ustalone różne wymogi ewidencyjne (obowiązek prowadzenia ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości lub brak takiego obowiązku), limity kwotowe w odniesieniu do pojedynczego prezentu, jak również występowanie lub brak limitu rocznego dla wydanych prezentów. Tym samym ustawodawca zakreślił pewne minimalne oczekiwania co do warunków odstąpienia od opodatkowania tego typu wydań i warunków formalnych jakie należy spełnić. Jednocześnie po stronie podatnika jest decyzja, które z wymogów formalnych jest gotowy spełnić i w związku z tym określenie w jakim zakresie będzie mógł odstąpić od opodatkowania wydania prezentów o małej wartości. W ZF Unia zapadła decyzja, że nie będzie prowadzona ewidencja pozwalająca na ustalenie tożsamości osób, które otrzymują prezenty o małej wartości. Tym samym zakres prezentów, których wydanie nie podlegają opodatkowaniu został ograniczony do produktów, których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto (bez podatku VAT).

W związku z dużym natężeniem prowadzonych działań promocyjno - reklamowo - marketingowych nie można wykluczyć wielokrotnego wręczenia jednej osobie prezentów o cenie nabycia nie przekraczającej 10 zł Jednakże ta okoliczność w świetle treści art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy VAT jest neutralna dla nieopodatkowania tych wydań. Konstrukcja przepisu w tym zakresie nie pozostawia wątpliwości, że znaczenie ma tylko i wyłącznie jednostkowa cena nabycia towaru. Jest to zupełnie inne rozwiązanie niż to przyjęte w treści art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy VAT, gdzie ustawodawca oprócz wymogu prowadzenia ewidencji, wskazuje też górny limit dla wartości wszystkich wydanych jednej osobie towarów i to odrębnie w każdym roku podatkowym. W takim stanie faktycznym należy stwierdzić, że wszystkie wydania prezentów o małej wartości, to jest w cenie nabycia nie przekraczającej 10 zł netto nie podlegają opodatkowaniu, nawet w przypadku wielokrotnego wręczania takich prezentów jednej osobie.

Ad 2.

W ocenie Wnioskodawcy wydanie próbek produktów leczniczych zgodnie z wymogami przepisów prawa farmaceutycznego spełnia warunki do uznania za wydanie próbki w rozumieniu art. 7 ust. 3 i 7 ustawy VAT i nie podlega opodatkowaniu VAT. Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy VAT "Przepisu ust. 2 (opodatkowanie nieodpłatnych wydań towarów) nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek". Zgodnie z art. 7 ust. 7. ustawy VAT "Przez próbkę, o której mowa w ust. 3, rozumie się niewielką ilość towaru reprezentującą określony rodzaj lub kategorię towarów, która zachowuje skład oraz wszystkie właściwości fizyczne, fizykochemiczne i chemiczne lub biologiczne towaru, przy czym ilość lub wartość przekazywanych (wręczanych) przez podatnika próbek nie wskazuje na działanie mające charakter handlowy". W związku z tym kluczowym dla rozstrzygnięcia kwestii braku opodatkowania jest ocena czy wydanie próbek towarów zgodnie z przepisami prawa farmaceutycznego spełnia wymogi definicji wydania próbki na gruncie ustawy VAT. Odpowiedź w tym zakresie jest pozytywna. Zgodnie z definicją zawartą w ustawie VAT próbka to:

* niewielka ilość towaru, a zgodnie z art. 54 ust. 3 pkt 3 prawa farmaceutycznego każda dostarczana próbka nie jest większa niż jedno najmniejsze opakowanie produktu leczniczego dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej" - warunek z ustawy VAT jest spełniony;

* reprezentującą określony rodzaj lub kategorię towarów, która zachowuje skład oraz wszystkie właściwości fizyczne, fizykochemiczne i chemiczne lub biologiczne towaru - zgodnie z art. 54 ust. 3 pkt 3 prawa farmaceutycznego próbką powinno być opakowanie produktu leczniczego dopuszczone do obrotu", w związku z czym nie ma wątpliwości, że produkty te reprezentują określony rodzaj towaru i zachowują skład i wszystkie właściwości fizyczne, fizykochemiczne i chemiczne lub biologiczne towaru, - także ten warunek ustawy VAT należy uznać za spełniony;

* ilość lub wartość przekazywanych (wręczanych) przez podatnika próbek nie wskazuje na działanie mające charakter handlowy - zgodnie z art. 54 ust. 3 pkt 4 prawa farmaceutycznego "każda dostarczana próbka jest opatrzona napisem "próbka bezpłatna - nie do sprzedaży", a ponadto zgodnie z art. 54 ust. 3 pkt 7 tej ustawy "ilość próbek tego samego produktu leczniczego dostarczanych tej samej osobie nie przekracza pięciu opakowań w ciągu roku" - spełnienie tych dwóch warunków w oczywisty sposób eliminuje handlowy charakter przekazania tych próbek

W takim stanie faktycznym należy stwierdzić, że wydanie próbek produktów leczniczych zgodnie z przepisami prawa farmaceutycznego jest wydaniem próbki w rozumieniu ustawy VAT, a w związku z tym nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), dalej zwanej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Według art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

W myśl art. 7 ust. 3 ustawy, przepisu art. 7 ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Przepis art. 7 ust. 4 ustawy stanowi, że przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

1.

o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł; jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

2.

których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Natomiast pojęcie "próbka" zostało zdefiniowane w art. 7 ust. 7 ustawy, zgodnie z którym przez próbkę, o której mowa w ust. 3 rozumie się niewielką ilość towaru reprezentującą określony rodzaj lub kategorię towarów, która zachowuje skład oraz wszystkie właściwości fizyczne, fizykochemiczne i chemiczne lub biologiczne towaru, przy czym ilość lub wartość przekazywanych (wręczanych) przez podatnika próbek nie wskazuje na działanie mające charakter handlowy.

Ustawodawca nie wprowadził żadnego limitu ilościowego, czy wartościowego dla towaru traktowanego jako próbka, wskazując jedynie, że ich ilość i wartość nie może wskazywać na handlowy charakter ich przekazania. Zatem określenie "niewielka ilość towaru" może budzić wątpliwości. Jednakże z treści przywołanego przepisu art. 7 ust. 7 cyt. ustawy wynika, iż próbką jest towar gotowy, spełniający cechy wskazane w przepisie i przekazany w celu przetestowania (sprawdzenia właściwości danego towaru). Za próbkę można uznać najmniejszą ilość towaru, która zachowała skład i wszelkie właściwości towaru.

O uznaniu za próbkę, obok innych przesłanek decyduje, w myśl art. 7 ust. 7 ww. ustawy brak charakteru handlowego przekazania, oceniany ze względu na ilość lub wartość przekazywanych przez podatnika próbek. Kryteria te odnieść przy tym należy do próbek towarów przekazywanych przez podatnika danemu - jednemu - odbiorcy w danym okresie.

Nieodpłatne przekazanie próbek, umożliwiających potencjalnym klientom poznanie właściwości i efektów działania towarów oferowanych przez podatnika, a dzięki temu wychwycenie ich zalet lub wad oraz różnic w porównaniu z innymi produktami dostępnymi na rynku, stanowi przekazanie próbek w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług i nie podlega opodatkowaniu stosownie do art. 7 ust. 3 tej ustawy.

Podkreślić należy, iż w sytuacji, gdy otrzymywane próbki pokrywają lub mogą pokryć - ze względu na swoją ilość lub wartość - potencjalne zapotrzebowanie klienta na dany towar lub część tego zapotrzebowania, eliminując lub ograniczając potrzebę dokonania zakupów tego towaru uznać należy, że wspomniana przesłanka nie jest spełniona, a co za tym idzie nie ma również zastosowania wyłączenie z opodatkowania w oparciu o art. 7 ust. 3 cyt. ustawy, który jako przepis szczególny i wyjątkowy nie powinien być interpretowany w sposób prowadzący do rozszerzenia zakresu jego stosowania.

Z analizy cytowanych wyżej przepisów wynika, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa podatnika, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie tych towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że Wnioskodawca jest producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków i podejmuje szereg działań o charakterze promocyjno-reklamowo-marketingowym, które pozwolą na skuteczne dotarcie do nabywców produktów i innych podmiotów uczestniczących w procesie dystrybucji produktów wyprodukowanych przez Wnioskodawcę (np. lekarze, farmaceuci, przedstawiciele hurtowni farmaceutycznych). Przedmiotem niniejszego zapytania są dwa rodzaje działań: wydawanie prezentów o małej wartości, których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto oraz wydawanie próbek produktów leczniczych. Wnioskodawca dokonuje wydań różnego rodzaju produktów. Jako typowe przykłady takich prezentów Wnioskodawca wskazał: różnego typu gadżety opatrzone logo Wnioskodawcy lub jednego z jej produktów (np. długopisy, smycze, szpatułki, chusteczki higieniczne i kosmetyczne, pudełeczka do przechowywania leków, zegarki do pomiaru promieniowania UV, kalendarze, notesy, pudełka na leki z gilotyną, bloczki reklamowe, wiatraczki, torby papierowe, kalendarzyki, etui na wizytówki, chusteczki nawilżające, itp.) albo drobne produkty spożywcze (np. opakowanie kawy, herbaty, czekolada, opakowanie słodyczy, owoce, woda mineralna itp.). W każdym przypadku cena nabycia pojedynczego towaru nie przekracza 10 zł netto. Prezenty te są przekazywane potencjalnym klientom, farmaceutom, lekarzom oraz innym osobom w ramach prowadzonych działań promocyjnych i związanych z budowaniem pozytywnego wizerunku Wnioskodawcy. W związku z powyższym można mówić o w miarę szerokim kręgu osób, które otrzymują takie prezenty. Tym niemniej ze względu na duże natężenie prowadzonych działań promocyjnych nie można wykluczyć sytuacji, w których jedna osoba może wielokrotnie otrzymać od Wnioskodawcy prezenty o małej wartości. Ze względu na szerokie spektrum obdarowanych osób i małą wartość prezentów Wnioskodawca nie prowadzi ewidencji osób, które prezenty otrzymały. Konsekwentnie Wnioskodawca nie jest w stanie określić ani częstotliwości wydań prezentów na rzecz tej samej osoby ani łącznej wartości przekazanych prezentów. Gadżety reklamowe i drobne produkty spożywcze są przekazywane poprzez przedstawicieli handlowych lub podczas targów. Ponadto Wnioskodawca dokonuje wydań próbek produktów leczniczych. Należy jednak wskazać, że takie wydania są poddane szczególnemu reżimowi przepisów ustawa z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne Wymogi przepisów prawa farmaceutycznego są przez Wnioskodawcę przestrzegane, co dokumentuje dokumentacja prowadzona do każdego wydania próbki.

Biorąc pod uwagę przedstawione przez Wnioskodawcę okoliczności oraz wskazane przepisy ustawy o podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę towarów należących do jego przedsiębiorstwa (upominki reklamowe) na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, bez względu na ilość przekazywanych jednemu podmiotowi towarów, nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu, bowiem jednostkowa cena nabycia przekazywanych towarów nie przekracza 10 zł.

Natomiast, odnośnie pytania drugiego należy stwierdzić, iż próbki produktów leczniczych, które są przekazywane w sposób opisany we wniosku, spełniają definicję próbek w rozumieniu art. 7 ust. 7 ustawy, a zatem ich wydanie nie jest traktowane jako dostawa towarów, w myśl przepisu art. 7 ust. 2 ustawy i nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedmiotowym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl