IPPP3/443-883/11-5/JF

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 września 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-883/11-5/JF

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2011 r. (data wpływu 20 czerwca 2011 r.) uzupełnionym w dniu 9 lipca 2011 r. (data wpływu 11 lipca 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nadwyżek finansowych przekazanych i otrzymanych przez Spółkę w ramach systemu Cash poolingu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nadwyżek finansowych przekazanych i otrzymanych przez Spółkę w ramach systemu Cash poolingu.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych. W związku z tym wezwano o jego uzupełnienie pismem z dnia 29 czerwca 2011 r. nr IPPP3/443/883/11-2/JF, IPPB2/436-221/11-2/AF, które zostało doręczone w dniu 6 lipca 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. ("Spółka") rozważa przystąpienie do wielostronnej Umowy Cash Poolingu ("Umowa"), w której jako lider uczestniczy S.A. ("Lider") z siedzibą w Luksemburgu. Lider nie ma siedziby, ani miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

Umowa obejmuje cash pooling, w którym Lider pełni funkcję regionalnego centrum pieniężnego, to znaczy jest podmiotem, który konsoliduje salda rachunków bieżących wszystkich uczestników w celu zarządzania płynnością finansową uczestników oraz ewentualnym czasowym finansowaniem ich potrzeb pieniężnych. Platforma bankowa, którą posługuje się Grupa na użytek Cash Poolingu jest obsługiwana przez Bank ("BANK") z siedzibą w Niemczech, na podstawie odrębnej umowy, tj. Umowy Bank-CashSweep ("Umowa CashSweep"). Faktyczne działanie systemu Cash poolingu będzie polegało na zautomatyzowanych transferach sald dodatnich istniejących na rachunkach uczestników Cash poolingu na koniec dnia rozliczeniowego na rachunek nadrzędny Lidera. W przypadku zaś wystąpienia na koniec dnia rozliczeniowego salda ujemnego na rachunkach podstawowych uczestników Cash poolingu nastąpi automatyczne przekazanie środków pieniężnych z rachunku nadrzędnego Lidera Cash poolingu na rachunki uczestników w kwotach niezbędnych dla ustalenia zerowego bilansu na rachunkach tych uczestników (w tym Spółki). W przypadku uczestnictwa w Umowie dla celów bieżących operacji gospodarczych Spółka będzie również posługiwać się rachunkami bankowymi prowadzonymi poza grupą BANK. BANK wykonujący czynności w zakresie przekazów pieniężnych na podstawie Umowy CashSweep będzie pobierał opłaty od uczestników Cash poolingu.

Umowa ma za zadanie umożliwienie spółkom wchodzącym w skład Grupy G udziału w mechanizmie, w ramach którego podmioty posiadające nadwyżki gotówki mogą przekazywać nadmiar środków do Lidera, a podmioty wykazujące niedobór środków mogą otrzymać środki pieniężne od Lidera. Przekazywanie środków pieniężnych na podstawie Umowy jest procesem zautomatyzowanym i wykonywanym bez odrębnych decyzji uczestników (w tym Spółki) w zakresie transferu środków z rachunków podstawowych lub na rachunki podstawowe. Przesunięcie środków pieniężnych Spółki z rachunku podstawowego następuje wyłącznie na podstawie Umowy bez konieczności zawierania odrębnych umów z Liderem Umowy lub innymi uczestnikami systemu Cash poolingu.

Umowa wykorzystuje następujący mechanizm:

i.

Jeżeli na koniec dnia roboczego dany rachunek bieżący Spółki ("Rachunek Źródłowy"), który może być prowadzony w polskim oddziale BANK lub w innym banku, wykazuje saldo dodatnie, kwota ta zostaje przelana za granicę na rachunek bieżący Spółki prowadzony przez BANK w Belgii lub innym kraju EU a następnie przelana na rachunek Lidera ("Rachunek Docelowy") prowadzony przez BANK w Belgii lub innym kraju EU (krajowy przelew między podmiotami); w efekcie Rachunek Źródłowy na koniec dnia będzie wykazywał saldo zerowe, podczas gdy środki Spółki znajdą się w dyspozycji Lidera; opcjonalnie na Rachunku Źródłowym należącym do Spółki może pozostać ustalone saldo docelowe, podczas gdy nadwyżka ponad saldo docelowe zostanie przekazana do dyspozycji Lidera na Rachunek Docelowy.

ii. Jeżeli na koniec dnia roboczego Rachunek źródłowy Spółki wykazuje saldo ujemne (tzn. Lider przekroczył stan konta) lub saldo to pozostaje na poziomie niższym od docelowego (w przypadku opcji uwzględniającej saldo docelowe), wtedy przepływy opisane w punkcie (i) powyżej odbywają się w odwrotnym kierunku, tak że w wyniku przeprowadzonych operacji Rachunek Źródłowy Spółki zostanie wyzerowany lub osiągnie saldo docelowe (tzn. brakująca kwota zostanie przekazana na Rachunek Źródłowy Spółki z Rachunku Docelowego Lidera).

iii. Lider będzie prowadzić dla Spółki oddzielny rachunek w księgach rachunkowych ("Rachunek Pomocniczy Cash Pool") odzwierciedlający na bieżąco saldo przepływów pieniężnych wykonanych na podstawie Umowy; Lider będzie codziennie informować Spółkę o saldzie na jej rachunku dzięki czemu Spółka będzie mogła w dowolnej chwili obliczyć odsetki przypadające do zapłaty na mocy Umowy przez Spółkę na rzecz Lidera lub przez Lidera na rzecz Spółki w zależności od stanu sald na Rachunku Pomocniczym Cash Pool.

iv. Odsetki należne uiszczane będą przez Spółkę w odniesieniu do środków udostępnionych Spółce przez Lidera (saldo ujemne na Rachunku Źródłowym Spółki) lub przez Lidera w odniesieniu do środków udostępnionych Liderowi przez Spółkę (saldo dodatnie na Rachunku Źródłowym Spółki) pierwszego dnia roboczego miesiąca następującego po zakończeniu danego miesiąca kalendarzowego.

v.

Stopa oprocentowania środków pieniężnych w kwocie salda dodatniego wykazanego na Rachunku Źródłowym Spółki i przekazanego na Rachunek Docelowy Lidera (prowadzącego w efekcie do uznania Rachunku Pomocniczego Cash Pool) oparta będzie na stopie rynkowej WIBID / EURIBOR + marża.

vi. Stopa oprocentowania środków pieniężnych równych kwocie salda ujemnego wykazanego na Rachunku Źródłowym Spółki i przekazanych na ten Rachunek Źródłowy z Rachunku Docelowego Lidera (prowadzącego w efekcie do obciążenia Rachunku Pomocniczego Cash Pool) oparta będzie na stopie rynkowej WIBOR / EURIBOR + marża.

vii. Jeżeli Lider lub Spółka będzie zobowiązana do potrącenia lub pobrania podatku od odsetek przypadających do zapłaty na mocy Umowy drugiej stronie w związku z udostępnieniem środków finansowych, strona wypłacająca odsetki wypełni i niezwłocznie przekaże drugiej stronie urzędowy formularz, zaświadczenie lub dokument potwierdzający fakt pobrania i odprowadzenia stosownego podatku u źródła.

Celem uczestnictwa w systemie Cash poolingu wprowadzanym Umową jest z perspektywy Spółki uzyskanie przez Spółkę korzystniejszego oprocentowania nadwyżek finansowych zgromadzonych na Rachunku Źródłowym i przekazywanych na Rachunek Docelowy Lidera, w porównaniu do warunków oferowanych przez banki, w wyniku wykorzystania efektu skali skumulowanych środków pieniężnych na rachunku nadrzędnym. Równorzędnym celem jest ograniczenie kosztów odsetkowych związanych z ewentualnym ujemnym saldem na Rachunku Źródłowym Spółki.

Wynagrodzeniem Lidera z tytułu świadczenia usług Cash poolingu będzie nadwyżka odsetek z tytułu finansowania udzielonego uczestnikom ponad odsetki wypłacane w tytułu środków przekazywanych przez uczestników na Rachunek Docelowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przekazywanie przez Spółkę nadwyżek finansowych na Rachunek Docelowy oraz otrzymywanie środków finansowych z Rachunku Docelowego Lidera na Rachunek Źródłowy Spółki będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT przekazanie przez Spółkę kwot nadwyżek z Rachunku Źródłowego na Rachunek Docelowy Lidera oraz otrzymanie przez Spółkę kwot finansowania na Rachunek Źródłowy celem pokrycia salda ujemnego. Jednocześnie, jeżeli udostępnienie własnych nadwyżek finansowych na rzecz Lidera uznane zostałoby za usługę wykonywaną przez Spółkę, taka usługa jako sporadyczna nie będzie brana pod uwagę przy ustalaniu proporcji znajdującej zastosowanie dla ustalenia zakresu obliczalności VAT naliczonego Spółki w rozumieniu art. 90 Ustawy VAT.

Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W przypadku czynności wykonywanych w ramach cash poolingu, usługa świadczona jest przez ten podmiot, który organizuje operacje przepływów środków pieniężnych (lider), zaś pozostałe podmioty uczestniczące w dokonywanych operacjach finansowych za pośrednictwem podmiotu organizującego przepływy są jedynie odbiorcami (nabywcami) usługi. Zarządzanie środkami pieniężnymi stanowi kompleksową usługę świadczoną przez Lidera na rzecz poszczególnych uczestników w tym Spółki. Żaden z pozostałych podmiotów uczestniczących w cash poolingu, w tym również Spółka, nie będzie wykonać jakichkolwiek czynności, które można byłoby uznać za świadczenie usług. Wszelkie czynności faktyczne i prawne, jak np. operacje związane z przelewami środków pieniężnych, a także rozliczeniami związanymi z tymi przelewami, będą dokonywane tylko i wyłącznie przez Lidera. Czynności wykonywane przez odbiorców przedmiotowych usług, umożliwiające Agentowi dokonywanie odpowiednich transferów środków finansowych w ramach systemu, nie stanowią odrębnego (odpłatnego) świadczenia usług w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT. Kwalifikacji tej nie zmienia fakt, iż w ramach korzystania z cash poolingu dokonywane będą z Rachunku Źródłowego lidera przelewy kwot nadwyżek finansowych na Rachunek Docelowy lidera oraz z Rachunku Docelowego lidera przelewy środków finansowych niezbędne dla pokrycia ujemnego salda na Rachunku Źródłowym Spółki. Dokonywanie takich przelewów jest warunkiem koniecznym do funkcjonowania cash poolingu opartego na przelewach rzeczywistych, nie oznacza ono jednak, iż uczestnicy w tym Spółka stają się usługodawcami. Pozostają oni nadal odbiorcami usługi cash poolingu świadczonej przez lidera.

Wobec powyższego, przekazanie przez Spółkę kwot nadwyżek pieniężnych na rachunek Docelowy Lidera oraz otrzymanie przez Spółkę kwot finansowania na Rachunek Źródłowy celem pokrycia salda ujemnego nie mieści się w katalogu czynności opodatkowanych VAT, wymienionych w art. 5 ustawy o VAT. Czynności te zatem nie podlegają opodatkowaniu VAT. Stanowisko to potwierdzają liczne interpretacje podatkowe, w tym Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie:

a.

nr IPPP1-443-158/11-2/JL z 4 kwietnia 2011 r.,

b.

nr IPPP1-443-154/11-2/MP z 29 marca 2011 r.,

c.

nr IPPP3/443-141/10-2/LK z 26 marca 2010 r.,

d.

nr IPPP1/443-1214/09-2/IG z 11 lutego 2010 r.

Jednocześnie, w przypadku uznania, że udostępnienie własnych nadwyżek finansowych na rzecz lidera stanowi usługę finansową (w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 40 Ustawy VAT) wykonywaną przez Spółkę, wówczas usługa taka jako wykonywana sporadycznie nie będzie brana pod uwagę przy ustalaniu proporcji znajdującej zastosowanie dla ustalenia zakresu obliczalności VAT naliczonego Spółki w rozumieniu art. 90 Ustawy VAT.

Zgodnie z art. 90 ust. 6 Ustawy VAT, do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego z tytułu usług wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 37-41, w zakresie, w jakim czynności te są dokonywane sporadycznie. Sporadyczność wykonywania czynności nie została zdefiniowana w Ustawie VAT. Stąd dla jej ustalenia niezbędne jest odwołanie się do przepisów Dyrektywy oraz orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. W świetle orzeczenia w sprawie C-306/94 pomiędzy Regie Dauphinoise Cabinet A. Forest SARL a Ministre du Budget, jedynie jeśli usługi finansowe zwolnione z VAT, świadczone przez podatnika stanowią bezpośrednie, stałe i konieczne uzupełnienie jego zasadniczej działalności, wówczas nie mogą być uznane za usługi świadczone sporadycznie, a w konsekwencji wyłączone z proporcjonalnego rozliczenia podatku.

Przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja ogumienia a nie działalność finansowa. Wyrażenie przez Spółkę zgody na czasowe przekazywanie nadwyżek finansowych na Rachunek Docelowy lidera nie są bezpośrednim, stałym i koniecznym uzupełnieniem jej zasadniczej działalności - prowadzenia działalności dystrybucyjnej. Przedmiotowe transfery finansowe z Spółki do lidera byłyby wyłącznie sposobem na zagospodarowanie pojawiających się okresowo nadwyżek finansowych Spółki. Model biznesowy, według którego funkcjonuje Spółka nie zakłada świadczenia usług finansowych. Działalność podstawowa Spółki nie jest uzależniona od tego, czy Spółka będzie udzielać pożyczek czy też nie. W efekcie, udostępnienie nadwyżek finansowych w ramach Umowy Cash pool stanowiłoby jedynie działalność pomocniczą względem podstawowej działalności Spółki.

Dodatkowo Spółka wskazuje, że Dyrektywa wskazuje w art. 174, że przy obliczaniu proporcji nie uwzględnia się "pomocniczych transakcji finansowych". Termin "pomocniczy" oznacza odnoszący się do określonej okazji, okoliczności, sytuacji, wywołany przez nią, dostosowany do niej, okolicznościowy. Użyte w Dyrektywie określenie jest zatem szersze niż użyte w Ustawie VAT. Transakcje zawierane pomocniczo oznaczają bowiem zdarzenia występujące nie tyle rzadko, ile ubocznie do działalności podstawowej, nawet gdyby występowały one w sposób powtarzalny. Sporadyczność należy w kontekście Dyrektywy definiować zatem jako pomocniczość a nie częstotliwość zdarzeń. Tak więc obrót z tytułu działalności pomocniczej realizowanej przez Spółkę, nie stanowiącej koniecznego, bezpośredniego i stałego uzupełnienia działalności podstawowej, Spółki nie powinien być wliczany do proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.

Wreszcie zgodnie z wyrokiem w sprawie C-77/01 Empresa de Desenvolvimento Mineiro SGPS S.A. za jedną z przesłanek uznania usług finansowych jako świadczonych sporadycznie jest okoliczność, że podatnik wykorzystuje do ich świadczenia w bardzo małym stopniu towary i usługi opodatkowane VAT. Przesłanka ta jest spełniona w przypadku Spółki. Wszystkie aktywa majątkowe posiadane przez Spółkę służą realizacji podstawowej działalności spółki, tj. działalności dystrybucyjnej. Spółka nie posiada i nie będzie posiadać wydzielonych składników majątku, jak również dedykowanych pracowników, którzy zajmowaliby się udostępnienie nadwyżek finansowych w ramach Umowy Cash pool, także z uwagi na automatyczność tego procesu.

W konsekwencji, w przypadku uznania, że udostępnienie własnych nadwyżek finansowych na rzecz lidera stanowi usługę finansową (w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 40 Ustawy VAT) wykonywaną przez Spółkę, wówczas usługa taka jako wykonywana sporadycznie nie będzie brana pod uwagę przy ustalaniu proporcji znajdującej zastosowanie dla ustalenia zakresu obliczalności VAT naliczonego Spółki w rozumieniu art. 90 Ustawy VAT. Stanowisko takie jest zgodne z interpretacjami wydanymi przez organy podatkowe w podobnych stanach faktycznych, przykładowo, z indywidualną interpretacją przepisów prawa podatkowego Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w z dnia 5 marca 2009 r. (sygn. IPPP1-443-67/09-2/MP), postanowieniem Naczelnika Drugiego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Kaliszu w postanowieniu z dnia 22 czerwca 2007 r. (nr DWUS DP-443-25/07) czy też wreszcie wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 marca 2010 r. nr III SA/Wa 1811/09.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. z 2011 r. Dz. U. Nr 177. poz. 1054) - zwana dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i ust. 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Jak wynika z powołanych przepisów dostawa towarów oraz świadczenie usług, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie wówczas, gdy są wykonywane odpłatnie. Przy czym odpłatność ma miejsce w przypadku każdego wynagrodzenia za świadczenie wzajemne. Jednocześnie dostawa towarów lub świadczenie usług pod tytułem odpłatnym mogą zostać opodatkowane wtedy, gdy pomiędzy dostawcą towaru lub świadczącym usługę i ich oBankiorcą istnieje jawny lub dorozumiany stosunek prawny (umowa), w ramach którego spełniane są świadczenia wzajemne.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka wraz z innymi uczestnikami, zamierza skorzystać z usługi kompleksowego zarządzania płynnością finansową (cash pooling) obsługiwanej przez bank. Z tytułu świadczenia wskazanej usługi bank będzie otrzymywać od uczestników systemu Cash poolingu wynagrodzenie.

Biorąc pod uwagę cechy charakterystyczne zaprezentowanej umowy cash-poolingu należy stwierdzić, iż w przedmiotowej sprawie w roli usługodawcy będzie występował bank, który wykonywał będzie wszystkie czynności wchodzące w skład kompleksowej usługi bankowej, jaką jest Cash pooling i z tytułu wykonywania tej usługi będzie otrzymywał wynagrodzenie. Działanie systemu Cash poolingu będzie polegało na zautomatyzowanych transferach sald dodatnich istniejących na rachunkach uczestników Cash poolingu na koniec dnia rozliczeniowego na rachunek nadrzędny Lidera. W przypadku zaś wystąpienia na koniec dnia rozliczeniowego salda ujemnego na rachunkach podstawowych uczestników Cash poolingu nastąpi automatyczne przekazanie środków pieniężnych z rachunku nadrzędnego Lidera Cash poolingu na rachunki uczestników w kwotach niezbędnych dla ustalenia zerowego bilansu na rachunkach tych uczestników (w tym Spółki). Efektem systemu będzie otrzymywanie od Lidera bądź zapłata na jego rzecz odsetek przez Spółkę.

Czynności wykonywane przez Spółkę, jako uczestnika przedmiotowej usługi, umożliwiające bankowi dokonywanie odpowiednich operacji związanych z wykonywaniem umowy cash-poolingu, nie stanowią usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, lecz jedynie zachowania pomocnicze, konieczne dla efektywnego wyświadczenia przez Bank usługi kompleksowego zarządzania płynnością finansową, w związku z powyższym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zauważyć jednak należy, iż zgodnie z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Wniosek o interpretację indywidualną może dotyczyć zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzeń przyszłych (art. 14b § 2 ustawa - Ordynacja podatkowa). A zatem wniosek o wydanie interpretacji może być złożony tylko w indywidualnej sprawie zainteresowanego, nie zaś grupy osób. Z tych też względów - z uwagi na indywidualny charakter interpretacji przepisów prawa podatkowego - zaznacza się, iż niniejsza interpretacja indywidualna dotyczy jedynie Spółki, nie zaś wszystkich uczestników transakcji cash poolingu. Uwzględniając powyższe wskazać zatem należy, iż interpretacja nie wywołuje skutków prawnych dla pozostałych uczestników, którzy chcąc uzyskać interpretację indywidualną powinni wystąpić z odrębnymi wnioskami o jej udzielenie. W konsekwencji regulacje zawarte w art. 14k-14n ustawy - Ordynacja podatkowa nie będą miały zastosowania dla tych podmiotów.

Jednocześnie informuje się, iż niniejsza interpretacja dotyczy opodatkowania nadwyżek finansowych przekazanych i otrzymanych przez Spółkę w ramach systemu Cash poolingu. W odniesieniu do zdarzenia przyszłego w zakresie opodatkowania, importu i zastosowania proporcji dla usługi Cash poolingu zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl