IPPP3/443-871/13-4/SM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 grudnia 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-871/13-4/SM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2013 r. (data wpływu do tut. Organu - 23 września 2013 r.), uzupełnionym w dniu 13 grudnia 2013 r. (data wpływu 16 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie dokumentowania dostaw wewnątrzwspólnotowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek, przesłany przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej przesłany pismem nr IBPP4/443-449/13/LG, IBPP4/443-450/13/LG z dnia 19 września 2013 r.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 12 grudnia 2013 r., złożonym w dniu 13 grudnia 2013 r. (data wpływu16 grudnia 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej B. S.A. (dalej: "B." lub "Spółka") dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw wyrobów, które zgodnie z przepisami Dyrektywy Rady 2003/96/WE z 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz. U.UE.L Nr 283, poz. 51 z późn. zm.) oraz Dyrektywy Rady 92/12/EWG z 25 lutego 1992 r. w sprawie ogólnych warunków dotyczących wyrobów podlegających podatkowi akcyzowemu, ich przechowywania, przemieszczania oraz kontroli (Dz. U.UE.L Nr 76, poz. 1, z późn. zm., dalej: "dyrektywa horyzontalna"), nie mogą być objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy na zasadach określonych w dyrektywie horyzontalnej.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm., dalej: "ustawa o akcyzie") w przypadku przemieszczania takich wyrobów w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej warunkiem zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy jest wyłącznie dołączenie do przemieszczanych wyrobów "dokumentów handlowych" zamiast e-AD.

W szczególności, przedmiotem dostaw wewnątrzwspólnotowych Spółki są oleje smarowe o kodzie CN 2710 19 91 (zgodnie z CN obowiązującym dla celów akcyzy). Zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie, w przypadku dostaw wewnątrzwspólnotowych przedmiotowych wyrobów zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje z dniem otrzymania przez podmiot wysyłający, który dokonał dostawy wewnątrzwspólnotowej tych wyrobów, dokumentu handlowego lub innego dokumentu potwierdzającego dostawę tych wyrobów na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Spółka, będąc podmiotem wysyłającym (prowadzącym skład podatkowy), dokonując dostaw wewnątrzwspólnotowych w tym zakresie, stosuje jako dokument potwierdzający dostawę wyrobów na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej dokument CMR, co jest zgodne z art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie.

Zdarzają się jednak przypadki, w których Spółka nie otrzymuje od swoich odbiorców dokumentu CMR, bezpośrednio po dokonaniu dostawy lecz z opóźnieniem, bądź dokument ten nie jest w ogóle dostarczany do Spółki lub też wypełniany jest nieprawidłowo, przez co nie dochodzi do zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy. W takich przypadkach, w celu jednoznacznego potwierdzenia faktu dostarczenia towarów do odbiorców, poza granice Polski, Spółka uzyskuje od odbiorców inny dokument, który w jednoznaczny sposób potwierdza fakt zrealizowania dostaw w przeszłości.

W przypadkach, gdy od konkretnego odbiorcy brakuje kilku dokumentów CMR, Spółka uzyskuje potwierdzenie realizacji dostaw na zbiorczym dokumencie, którego treść została zatwierdzona przez obie strony transakcji, tj. Spółkę oraz odbiorcę towarów. Dokument taki sporządzany jest po ponad 4 miesiącach od momentu wysyłki wyrobów przez Spółkę i zawiera następujące informacje:

a.

tytuł dokumentu "Dokument potwierdzający dostawę wewnątrzwspólnotową";

b.

dane odbiorcy oraz osoby wypełniającej i podpisującej taki dokument;

c.

tabelę zawierającą specyfikację poszczególnych dostaw składającą się z następujących kolumn:

* kolejny numer,

* numer faktury VAT, której dotyczyła dostawa,

* nazwę towaru,

* ilość dostarczonego towaru,

* miejsce rozładunku,

* datę rozładunku,

* nazwę przewoźnika,

* ewentualne uwagi;

d.

datę i miejsce wystawienia dokumentu oraz podpis przedstawiciela odbiorcy towarów.

Dokument taki nie jest dokumentem CMR, ale innego rodzaju dokumentem handlowym uzgodnionym przez strony, sporządzanym po 4 miesiącach od daty rzeczywistej dostawy towarów, a jego celem jest wystąpienie przez Spółkę o zwrot podatku akcyzowego na podstawie art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy zbiorczy dokument potwierdzający dokonanie konkretnych dostaw w przeszłości sporządzony po ich dokonaniu (po ponad 4 miesiącach od dokonania dostaw) jest dokumentem handlowym lub innym dokumentem potwierdzającym dostawę wyrobów na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego, o którym mowa w art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy o akcyzie.

Czy otrzymanie przez Spółkę takiego zbiorczego dokumentu potwierdzającego dokonanie konkretnych dostaw po upływie 4 miesięcy od wysyłek wyrobów ze składu podatkowego spełnia warunek, o którym mowa w art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Jak stanowi art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie dokumentami potwierdzającymi dokonanie dostawy wewnątrzwspólnotowej jest dokument handlowy lub inny dokument potwierdzający dostawę tych wyrobów na terytorium państwa członkowskiego. Ustawa o akcyzie nie zawiera definicji zarówno pojęcia "dokument handlowy", jak i pojęcia "inny dokument potwierdzający dostawę na terytorium państwa członkowskiego". Dlatego, zgodnie z regułami wykładni, należy odwołać się do potocznego rozumienia tych pojęć.

Zdaniem Spółki, dokumentem handlowym jest każdy dokument, który towarzyszy dokonaniu transakcji handlowej. Takim dokumentem jest niewątpliwie faktura sprzedażowa bądź też list przewozowy CMR, na którego podstawie odbywa się przewóz ładunku.

Dodatkowo, w ocenie Spółki, zarówno treść ww. przepisu, jak i inne przepisy dotyczące podatku akcyzowego nie nakładają jakichkolwiek ograniczeń, wymogów bądź dodatkowych obowiązków w stosunku do dokumentów potwierdzających dokonanie dostaw wewnątrzwspólnotowych, od których uzależniona byłaby możliwość traktowania określonych dokumentów jako "dokumentów handlowych" lub "innych dokumentów potwierdzających dostawę wyrobów na terytorium państwa członkowskiego".

Jeżeli ustawodawca wymagałby szczególnych informacji, jakie mają być wskazane na tego rodzaju dokumentach, zostałyby one wyraźnie wskazane w przepisach akcyzowych. Ustawodawca rozszerzyłby przepis art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie, bądź doprecyzował ten warunek w innych przepisach określając, że zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy może nastąpić pod warunkiem otrzymania dokumentu handlowego lub innego dokumentu potwierdzającego dostawę towarów na terytorium państwa członkowskiego, który zawiera określone informacje.

Z takiej możliwości ustawodawca nie skorzystał.

Powyższe twierdzenie potwierdza praktyka legislacyjna. Tam gdzie wymagane jest zamieszczanie określonych informacji w zbieranych przez podatników dokumentach, wymóg taki jest wyraźnie wskazywany. Przykładowo, zgodnie z nieobowiązującym już art. 41 ust. 6 ustawy o akcyzie, administracyjny dokument towarzyszący mógł być zastąpiony przez dokument handlowy w przypadku, gdy dokument ten zawierał takie same dane, jakie są wymagane dla administracyjnego dokumentu towarzyszącego. Norma tego przepisu wyraźnie wskazywała, że informacje zawarte w dokumencie handlowym w standardowej formie (co do zasady skoro transakcja związana jest z dostawą towarów spełniającego wymogi przepisów o VAT), nie są wystarczające, a zatem, aby móc stosować go zamiast administracyjnego dokumentu towarzyszącego, ustawodawca wskazał, jakie informacje powinien zawierać. A contrario, brak takiego doprecyzowania w przepisie art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie, wskazuje, że na gruncie tego przepisu nie ma żadnych szczególnych wymogów dla dokumentu handlowego. Podobna praktyka ma miejsce również w innych, niepodatkowych gałęziach prawa, gdzie ustawodawca precyzuje, jeżeli na dokumentach, potwierdzeniach, oświadczeniach wymaga określonych danych lub informacji. Ma to miejsce w szczególności tam, gdzie wymagana jest data potwierdzająca odbiór bądź przyjęcie do wiadomości.

Wskazanie przez ustawodawcę w art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie, że oprócz dokumentu handlowego także inne dokumenty mogą stanowić potwierdzenie dostarczenia wyrobów do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, bez jednoczesnego doprecyzowania jakie informacje powinien zawierać taki inny dokument pozwała zdaniem Spółki, na zastosowanie na gruncie art. 42 ust. 1 pkt 7 oraz art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie zbiorczego dokumentu opisanego w niniejszym wniosku. Zastosowane w ww. przepisie rozszerzenie zakresu dokumentów wskazuje, że intencją ustawodawcy było umożliwienie potwierdzania dostaw towarów poza granice Polski wieloma rodzajami dokumentów bez wprowadzania wymogu konkretnej formy w tym zakresie. Wspólnym warunkiem, który musi być jednakże spełniony przez takie dokumenty to jednoznaczne potwierdzenie, że dany towar został dostarczony do innego kraju UE.

Brzmienie stworzonego przez ustawodawcę art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie wskazuje na otwarty i szeroki katalog dokumentów, które w swojej treści mogą potwierdzać fakt dostawy towarów do innego kraju UE. Ich forma i zakres danych na nich zawartych, z uwagi na brak szczególnych wymogów w przepisach, jest szeroki i powinien wynikać z ustaleń z kontrahentami Spółki. Stanowisko takie zaprezentowane zostało m.in. w indywidualnej interpretacji podatkowej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w dniu 28 października 2009 r., sygn. IBPP3/443-613/09/ŁW, w której potwierdzono formę zaproponowanego przez podatnika dokumentu handlowego stworzonego indywidualnie dla potrzeb transakcji z kontrahentami zagranicznymi z perspektywy podatku akcyzowego, a wykorzystywanego obok faktury i dokumentu CMR dla dokumentowania międzynarodowych ruchów towarów.

Za prawidłowością wykorzystania zbiorczego dokumentu dla celów art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie przemawia również to, że zakres informacji zawarty w tym dokumencie pozwala w sposób jednoznaczny zidentyfikować każdą z potwierdzanych dostaw i powiązać ją z transakcją (poprzez odniesienie do faktury VAT), a także do konkretnego przewozu (poprzez odniesienie do dokumentu CMR).

Możliwość wykorzystania zbiorczego dokumentu sporządzanego przez odbiorcę na cele wskazane w art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie powoduje, że dokument ten spełnia także warunki dla zastosowania art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie, tj. potwierdzenia dostawy poza granice Polski w sytuacjach, gdy Spółka nie otrzymała jakichkolwiek dokumentów w ciągu 4 miesięcy od dnia wysyłki ze składu podatkowego.

Zgodnie z art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie, podmiotowi wysyłającemu, który otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, z potwierdzeniem dostawy na terytorium państwa członkowskiego po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 8 - przysługuje zwrot akcyzy zapłaconej przez ten podmiot od tych wyrobów na terytorium kraju, na jego pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego.

Powyższy przepis, podobnie jak art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie, nie wskazuje w jakiej formie, a przede wszystkim kiedy powinien być stworzony taki dokument w celu uzyskania zwrotu podatku akcyzowego. W konsekwencji, fakt, że odbiorca dokonuje potwierdzenia nie bezpośrednio w momencie dostawy, lecz po kilku miesiącach, nie wpływa na treść istotną z perspektywy przepisów akcyzowych, a mianowicie potwierdzenie faktu dostarczenia wyrobów do innego kraju UE.

W ocenie Spółki nie ma w tym przypadku również znaczenia, że zbiorczy dokument potwierdza w swojej treści kilka dostaw zrealizowanych przez Spółkę. Również w tym przypadku nie zmienia to bowiem faktu, że odnosi się on do konkretnych zdarzeń i dostaw.

W konsekwencji, zdaniem Spółki, zbiorczy dokument opisany w niniejszym wniosku, otrzymany i sporządzony ponad 4 miesiące po dokonaniu dostawy towaru potwierdza dokonanie dostaw wewnątrzwspólnotowych dla celów podatku akcyzowego i może stanowić dokument, o którym mowa w art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy o akcyzie.

Tym samym, otrzymanie przez Spółkę takiego zbiorczego dokumentu potwierdzającego dokonanie konkretnych dostaw sporządzonego po upływie 4 miesięcy od dnia wysyłki towaru ze składu podatkowego pozwoli na uzyskanie zwrotu podatku akcyzowego, o którym mowa w art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 40 ust. 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 1 pkt 1 i 5.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej zastosowania jest:

1.

zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD;

2.

złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Natomiast zgodnie z uregulowaniami art. 41 ust. 4 ustawy, jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6, warunki, o których mowa w ust. 1, mają zastosowanie tylko przy przemieszczaniu tych wyrobów na terytorium kraju, a w przypadku przemieszczania tych wyrobów na terytorium kraju w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego lub dostawy wewnątrzwspólnotowej warunkiem zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy jest wyłącznie dołączenie do przemieszczanych wyrobów dokumentów handlowych zamiast e-AD.

W myśl art. 42 ust. 1 ustawy, zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje:

(...)

7.

w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6 - z dniem otrzymania przez podmiot wysyłający, który dokonał dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu tych wyrobów, dokumentu handlowego lub innego dokumentu potwierdzającego dostawę tych wyrobów na terytorium państwa członkowskiego albo wyprowadzenie ich poza terytorium Unii Europejskiej; zobowiązanie podatkowe nie powstaje i wygasa powstały w wyniku dokonania określonej czynności podlegającej opodatkowaniu obowiązek podatkowy ciążący na podatniku, z chwilą otrzymania przez niego tego dokumentu, w części objętej potwierdzeniem;

8.

w przypadku nieotrzymania przez podmiot wysyłający, w terminie 4 miesięcy od dnia wysyłki ze składu podatkowego wyrobów akcyzowych, dokumentu, o którym mowa w pkt 7, z potwierdzeniem dostawy tych wyrobów akcyzowych na terytorium państwa członkowskiego albo wyprowadzenia ich poza terytorium Unii Europejskiej, jeżeli przemieszczanie miało miejsce w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej albo eksportu przez terytorium państwa członkowskiego - następnego dnia po upływie tego terminu.

Ponadto zgodnie z przepisem art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy, podmiotowi wysyłającemu, który otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, z potwierdzeniem dostawy na terytorium państwa członkowskiego albo wyprowadzenia poza terytorium Unii Europejskiej wyrobów akcyzowych po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 8

* przysługuje zwrot kwoty akcyzy zapłaconej przez ten podmiot od tych wyrobów na terytorium kraju, na jego pisemny wniosek złożony do właściwego naczelnika urzędu celnego.

Wniosek, o którym mowa w ust. 4, może być złożony w terminie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności akcyzy (art. 42 ust. 5 ustawy).

Z opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w szczególności dokonuje dostaw wewnątrzwspólnotowych olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 91. Spółka, będąc podmiotem wysyłającym (prowadzącym skład podatkowy), dokonując dostaw wewnątrzwspólnotowych w tym zakresie, stosuje jako dokument potwierdzający dostawę wyrobów na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej dokument CMR. Zdarzają się jednak przypadki, w których Spółka nie otrzymuje od swoich odbiorców dokumentu CMR, bezpośrednio po dokonaniu dostawy lecz z opóźnieniem, bądź dokument ten nie jest w ogóle dostarczany do Spółki lub też wypełniany jest nieprawidłowo, przez co nie dochodzi do zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy. W takich przypadkach, w celu jednoznacznego potwierdzenia faktu dostarczenia towarów do odbiorców, poza granice Polski, Spółka uzyskuje od odbiorców inny dokument, który w jednoznaczny sposób potwierdza fakt zrealizowania dostaw w przeszłości.

W przypadkach, gdy od konkretnego odbiorcy brakuje kilku dokumentów CMR, Spółka uzyskuje potwierdzenie realizacji dostaw na zbiorczym dokumencie, którego treść została zatwierdzona przez obie strony transakcji, tj. Spółkę oraz odbiorcę towarów. Dokument taki sporządzany jest po ponad 4 miesiącach od momentu wysyłki wyrobów przez Spółkę i zawiera następujące informacje:

a.

tytuł dokumentu "Dokument potwierdzający dostawę wewnątrzwspólnotową";

b.

dane odbiorcy oraz osoby wypełniającej i podpisującej taki dokument;

c.

tabelę zawierającą specyfikację poszczególnych dostaw składającą się z następujących kolumn:

* kolejny numer,

* numer faktury VAT której dotyczyła dostawa,

* nazwę towaru,

* ilość dostarczonego towaru,

* miejsce rozładunku,

* datę rozładunku,

* nazwę przewoźnika,

* ewentualne uwagi;

d.

datę i miejsce wystawienia dokumentu oraz podpis przedstawiciela odbiorcy towarów.

Dokument taki nie jest dokumentem CMR, ale innego rodzaju dokumentem handlowym uzgodnionym przez strony, sporządzanym po 4 miesiącach od daty rzeczywistej dostawy towarów, a jego celem jest wystąpienie przez Spółkę o zwrot podatku akcyzowego na podstawie art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy o akcyzie.

Wątpliwości Spółki dotyczą m.in. możliwości uznania ww. dokumentu za dokument handlowy lub inny dokument, o którym mowa w ww. art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy, potwierdzający dostawę wyrobów na terytorium państwa członkowskiego.

Należy zauważyć, że dostarczane wewnątrzwspólnotowo oleje smarowe o kodzie CN 2710 19 91 są wyrobami, o których mowa w art. 40 ust. 6 ustawy (niewymienionymi w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanymi stawką podatku inna niż stawka zerowa).

Przy ich przemieszczaniu będą mieć zatem zastosowanie ww. przepisy.

Z uregulowań art. 41 ust. 4, art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy wynika, że stosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy związane jest z dołączeniem dokumentów handlowych do przemieszczanych wyrobów, natomiast jej prawidłowe zakończenie (skutkujące wygaśnięciem zobowiązania w akcyzie) z otrzymaniem tych dokumentów (handlowych lub innych) potwierdzających dostawę wyrobów na terytorium państwa członkowskiego.

W ww. przepisach ustawodawca nie sformułował formy i danych, jakie winny zawierać te dokumenty.

Zatem zbiorczy dokument w kształcie zaproponowanym przez Spółkę, zawierający dane, o których mowa powyżej, należy uznać za dokument handlowy lub inny dokument, potwierdzający dostawę towarów na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego. Zakres informacji w nim zawarty pozwala w sposób jednoznaczny zidentyfikować każdą z potwierdzanych dostaw i powiązać ją z tą transakcją (poprzez odniesienie do faktury VAT), a także do konkretnego przewozu (poprzez odniesienie do dokumentu CMR).

Stanowisko w zakresie pierwszego z pytań należy uznać za prawidłowe.

Zatem opisany przez Spółkę dokument (który wypełnia kryteria przepisu art. 42 ust. 1 pkt 7 ustawy, tj. będący dokumentem handlowym lub innym dokumentem potwierdzającym dostawę towarów na terytorium państwa członkowskiego) będzie mógł stanowić podstawę do wystąpienia z wnioskiem, o którym mowa w art. 42 ust. 4 pkt 3 ustawy (o zwrot zapłaconej akcyzy na terytorium kraju).

Stanowisko w zakresie pytania drugiego jest zatem prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl