IPPP3/443-690/13-2/KB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 października 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-690/13-2/KB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 24 lipca 2013 r. (data wpływu 29 lipca 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie przeładunku wyrobów akcyzowych przesyłanych w formie przesyłek kurierskich - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wyrobów akcyzowych przesyłanych w formie przesyłek kurierskich.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka zwraca się z prośbą o interpretację przepisu § 12 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. z 2010 r. Nr 158, poz. 1065).

Opis procesu przesyłek drobnicowych:

Przesyłka drobnicowa może być odebrana z miejsca zleconego Spółce przez nadawcę lub odbiorcę, z dostawą do drzwi odbiorcy zgodnie ze zleceniem.

Organizacja takiego przewozu polega na odbiorze przesyłki przez kuriera z miejsca zleconego, następnie dostawie do terminalu S. w regionie, gdzie następuje szybki przeładunek na samochód, który obsługuje dany kierunek dostarczając przesyłkę do terminala w regionie odbiorcy.

Tam, w ramach sortowania przesyłek, następuje ponownie przeładunek na samochód kuriera dostarczającego bezpośrednio do adresata.

Ta forma organizacji przesyłki jest zbieżna lub podobna do sposobu obsługi przesyłek w firmach kurierskich.

Dla przykładu:

Klient w miejscowości X w woj. pomorskim ze swojego składu podatkowego zlecił odbiór 3 palet butelkowanego wina w zbiorczych kartonach zabezpieczonych i zafoliowanych na paletach. Przesyłka zostaje zaopatrzona w dokument eAD ze szczegółowym opisem towaru i opakowań i po dopełnieniu wszelkich czynności związanych z wysyłką danych w elektronicznym systemie E niezbędnych przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszonej akcyzy. Przesyłka ma być dostarczona do miejscowości Y w województwie do innego składu podatkowego.

Po odbiór w miejscowości X zgłasza się kurier Spółki obsługujący zlecenia klientów w woj. pomorskim i dostarcza towar do terminala przeładunkowego Spółki w G. Tam są zbierane przesyłki od wszystkich kurierów z woj. pomorskiego i sortowane na kierunki przeznaczenia zgodnie ze zleceniami klientów. Przedmiotowa przesyłka zawierająca 3 palety wina jest załadowana na samochód liniowy obsługujący połączenie województwa pomorskiego z województwem. Wszystkie przesyłki przeznaczone na ww. kierunek są dostarczane do terminala przeładunkowego w L. Tam po rozładunku towary są przekazywane kurierom obsługującym poszczególne miejscowości w woj. Przesyłkę zawierającą 3 palety wina dostarcza kurier do miejscowości Y, gdzie mieści się skład podatkowy klienta zleceniodawcy z miejscowości X. Kurier otrzymuje pokwitowanie odbioru przez adresata.

Z wyżej opisanego przykładu wynika, że konieczne są dwa przeładunki (G, L), aby transport był szybki i ekonomiczny.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy słowa zawarte w § 12 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 158, poz. 1065 z 2010 r. - "forma przesyłek kurierskich", mają zastosowanie dla przesyłek drobnicowych obsługiwanych przez Spółkę jako globalnego operatora logistycznego dokonującego przeładunków przesyłek "polegających wyłącznie na przeniesieniu przesyłki wyrobów akcyzowych z jednego na drugi środek transportu, bez naruszenia zawartości tej przesyłki" w swoich terminalach z przyczyn organizacyjnych uwzględniających szybkość dostaw w powiązaniu z aspektem ekonomicznym i czy przesyłka zawierająca wino w procedurze zawieszonej akcyzy składająca się z trzech zabezpieczonych palet "stanowi odrębną, niepodzielną zapakowaną całość", jeśli jest dla niej wystawiony jeden oddzielny dokument eAD (obejmujący całość towaru zapakowanego na tych paletach).

Wątpliwość powstaje, czy słowa "forma przesyłek kurierskich" jest zastrzeżona tylko dla firm kurierskich, czy też należy to traktować jako ogólne pojęcie, na podstawie którego z zapisów zawartych w § 12 ust. 4 przytoczonego wcześniej rozporządzenia mogą korzystać inni operatorzy logistyczni, będąc tym samym zwolnionym z obowiązku powiadamiania naczelnika właściwego urzędu celnego o przeładunkach.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Według opinii Spółki słowa "forma przesyłek kurierskich" zawarte w § 12 ust. 4 mają zastosowanie dla przesyłek drobnicowych obsługiwanych przez innych operatorów logistycznych dokonujących przeładunków przesyłek w swoich terminalach na inne środki przewozowe z przyczyn organizacyjnych uwzględniających szybkość dostaw w powiązaniu z aspektem ekonomicznym, przy zastrzeżeniu spełnienia warunków określonych w punktach 1-3 ustępu 4.

Ww. obowiązki, tj. powiadomienie naczelnika urzędu celnego o planowanym przeładunku oraz zamieszczanie informacji o tym fakcie w systemie EMCS, nie mają zastosowania w przypadku przesyłania wyrobów akcyzowych w formie przesyłek kurierskich. Zgodnie z § 12 ust. 4 rozporządzenia w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych nie ma obowiązku informowania o przeładunku wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym, jak również wpisywania danych o tym fakcie do systemu EMCS, w przypadku przemieszczania wyrobów akcyzowych w formie przesyłek kurierskich, o ile:

* dla każdej przesyłki wyrobów akcyzowych stanowiącej odrębną, niepodzielną, zapakowaną całość, wystawiany jest oddzielny e-AD,

* przeładunek polega wyłącznie na przeniesieniu przesyłki wyrobów akcyzowych z jednego na drugi środek transportu, bez naruszenia zawartości tej przesyłki,

* zamknięcia urzędowe lub inne zabezpieczenia stosowane w obrocie handlowym naniesione na opakowania wyrobów akcyzowych nie ulegają uszkodzeniu.

Przedmiotową regulację, upraszczającą przeładunek przesyłek kurierskich, wprowadzono z uwagi na trudności, na jakie wcześniej napotykały firmy przewozowe w praktyce podczas dokonywania czynności przeładunku. Przeładunek bowiem, jako stały element działania tych firm, oraz związane z nim obowiązki, w tym przede wszystkim powinność wcześniejszego poinformowania o fakcie przeładunku właściwego naczelnika urzędu celnego nie tylko wydłużały czas przesyłania wyrobów akcyzowych, ale również komplikowały pracę sortowni przesyłek.

Spółka uważa, że przesłanką wprowadzenia przedmiotowego przepisu był fakt, iż firmy przewozowe (kurierskie) w trakcie dostarczania przesyłek dokonują ich przekładania z jednego samochodu na drugi w tzw. sortowniach lub terminalach przeładunkowych. Czynność sortowania przesyłek ma na celu grupowanie przesyłek nadanych przez wysyłających z różnych miejsc do różnych odbiorców znajdujących się w tym samym rejonie i jest elementem usługi transportowej.

Przepisy rozporządzenia w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych nie zawierają definicji przesyłki kurierskiej. Patrząc na warunki zastosowania uproszczonego przeładunku przesyłek kurierskich, wskazać należy, że przedmiotowe ułatwienie dotyczy przesyłek wyrobów akcyzowych, stanowiących odrębną, niepodzielną, zapakowaną całość, zamkniętych urzędowo lub zabezpieczonych w inny sposób stosowany w obrocie handlowym.

Przeładunek przesyłek (w tym zawierających wyroby akcyzowe) podyktowany jest charakterem prowadzonej działalności gospodarczej przez Spółkę, której nieodzownym elementem jest czynność przeładunku, wspomagana m.in. pracą terminala przeładunkowego. Służy to jak najszybszemu dostarczeniu przesyłek (w tym wyrobów akcyzowych) do miejsca odbioru. Takie przeładunki, stosownie do obowiązujących przepisów, są dokonywane, gdy Spółka ma gwarancję, że wyroby przeniesione na inny środek transportu są tożsame z tymi pierwotnie wysłanymi ze składu podatkowego. Spółka uważa, że w przypadku, gdy nie dochodzi do uszkodzenia nałożonych na opakowania zamknięć urzędowych lub innych zabezpieczeń stosowanych w obrocie handlowym, które uniemożliwiają dostęp do wnętrza przesyłki bez uszkodzenia jej stanu zabezpieczenia, można uznać, że przeładowywane wyroby są tymi samymi wyrobami, które zostały wysłane przez nadawcę. Z uwagi na zagwarantowanie w takim przypadku zachowania tożsamości i ilości przewożonych przesyłek, powinno się odstąpić w stosunku do firm przewozowych od dochowania warunków określonych dla podmiotów dokonujących przeładunku zawartych w § 12 ust. 13 ww. rozporządzenia.

Mając na uwadze powyższe, Spółka uważa, że "formą przesyłki kurierskiej" jest każda przesyłka o przyśpieszonym przewozie i doręczeniu obsługiwana przez podmiot zawodowo się tym trudniący. Takie przesyłki mogą obsługiwać podmioty prowadzące działalność w zakresie realizowania usług transportowych, spedycyjnych i logistycznych, w przypadku których przeładunek i sortowanie stanowi stały element działania przy dostarczaniu przesyłek (w tym wyrobów akcyzowych) do różnych odbiorców.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są:

a.

w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający,

b.

przemieszczane między składami podatkowymi na terytorium kraju,

c.

przemieszczane, w celu dokonania eksportu, ze składu podatkowego na terytorium kraju do urzędu celnego na terytorium kraju, który nadzoruje faktyczne wyprowadzenie tych wyrobów poza terytorium Unii Europejskiej.

Procedura zawieszenia poboru akcyzy, zgodnie z art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy, ma również zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są przemieszczane ze składu podatkowego na terytorium kraju do składu podatkowego na terytorium państwa członkowskiego.

W myśl art. 41 ust. 1 pkt 1 ustawy, jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych, warunkiem jej zastosowania jest:

1.

zastosowanie e-AD albo dokumentu zastępującego e-AD;

2.

złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Zgodnie z art. 41a ust. 1 pkt 1 ustawy, przemieszczanie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy rozpoczyna się z chwilą wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego w przypadkach, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. b i c oraz ust. 2 pkt 1-9.

Na mocy art. 41 ust. 4 ustawy jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy dotyczy wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 40 ust. 6, warunki, o których mowa w ust. 1, mają zastosowanie tylko przy przemieszczaniu tych wyrobów na terytorium kraju, a w przypadku przemieszczania tych wyrobów na terytorium kraju w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego lub dostawy wewnątrzwspólnotowej warunkiem zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy jest wyłącznie dołączenie do przemieszczanych wyrobów dokumentów handlowych zamiast e-AD.

Natomiast w myśl art. 41a ust. 2 pkt 1 ustawy, przemieszczanie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy kończy się z chwilą odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot odbierający w przypadkach, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. b i pkt 2 lit. a i c oraz ust. 2 pkt 1, 2, 6-9, pkt 10 lit. a-c i pkt 11 lit. a-c.

Stosownie do art. 41a ust. 3 ustawy, przemieszczanie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy może być rozpoczęte po:

1.

przesłaniu przez podmiot wysyłający do Systemu projektu e-AD i uzyskaniu z Systemu e-AD, z nadanym numerem referencyjnym, sprawdzonego pod względem kompletności i prawidłowości danych zawartych w tym dokumencie, albo

2.

sporządzeniu przez podmiot wysyłający dokumentu zastępującego e-AD oraz przekazaniu kopii tego dokumentu właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.

Zgodnie z art. 41a ust. 5 ustawy, przemieszczanie wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy odbywa się z załączonym:

1.

wydrukiem e-AD z nadanym numerem referencyjnym albo z załączonym innym dokumentem handlowym, w którym umieszczono numer referencyjny nadany w Systemie e-AD związanemu z przemieszczaniem danych wyrobów akcyzowych, albo

2.

dokumentem zastępującym e-AD.

Zgodnie z art. 47 ust. 4 ustawy, przeładunek wyrobów akcyzowych przemieszczanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem sytuacji:

1.

losowych, w przypadkach, w których dokonanie przeładunku jest możliwe tylko w miejscu zdarzenia losowego;

2.

w których dochodzi do zmiany środka transportu, a przeładowane wyroby akcyzowe w całości są przemieszczane do jednego miejsca odbioru wskazanego w e-AD albo w dokumencie zastępującym e-AD.

Sposób stosowania i dokumentowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz sposób ewidencji dokumentów reguluje rozdział 2, wydanego zgodnie z delegacją ustawową zawartą w art. 43 ust. 1 pkt 4 i 6, art. 55 ust. 3 oraz art. 77 ust. 3 ustawy, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 158, poz. 1065), zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie dokumentacji i procedur.

Stosownie do § 12 ust. 1 ww. rozporządzenia przeładunek wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym, przemieszczanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, odbywa się, co do zasady, w obecności lub za wiedzą naczelnika urzędu celnego właściwego ze względu na miejsce dokonania przeładunku.

Należy zauważyć dodatkowo, że dokonanie ww. czynności skutkuje koniecznością zamieszczenia informacji o przeładunku w Systemie Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych E. Należy uzupełnić, że obowiązek wprowadzenia danych do systemu E ma miejsce zarówno w sytuacji. gdy naczelnik urzędu celnego był obecny przy tej czynności, jak i w przypadku, gdy przeładunek został dokonam tylko za wiedza, naczelnika urzędu celnego, a dane dotyczące przedmiotowego zdarzenia zostały przekazane niezwłocznie przez podmiot dokonujący przeładunku organowi podatkowemu.

Ww. obowiązki, tj. powiadomienie naczelnika urzędu celnego o planowanym przeładunku oraz zamieszczanie informacji o tym fakcie w systemie E nie mają zastosowania w przypadku przesyłania wyrobów akcyzowych w formie przesyłek kurierskich. Bowiem zgodnie z § 12 ust. 4 rozporządzenia przepisy ust. 1-3 nie mają zastosowania w przypadku wyrobów akcyzowych przesyłanych w formie przesyłek kurierskich, gdy:

1.

dla każdej przesyłki wyrobów akcyzowych, stanowiącej odrębną, niepodzielną, zapakowaną całość, wystawiany jest oddzielny e-AD;

2.

przeładunek polega wyłącznie na przeniesieniu przesyłki wyrobów akcyzowych z jednego na drugi środek transportu, bez naruszenia zawartości tej przesyłki;

3.

zamknięcia urzędowe lub inne zabezpieczenia stosowane w obrocie handlowym, naniesione na opakowania wyrobów akcyzowych, nie ulegają uszkodzeniu.

Przedmiotową regulację upraszczającą przeładunek przesyłek kurierskich wprowadzono z uwagi na trudności, na jakie wcześniej napotykały firmy przewozowe w praktyce podczas dokonywania czynności przeładunku. Przeładunek bowiem, jako stały element działania tych firm, oraz związane z nim obowiązki, w tym przede wszystkim powinność wcześniejszego poinformowania o fakcie przeładunku właściwego naczelnika urzędu celnego nie tylko wydłużały czas przesyłania wyrobów akcyzowych, ale również komplikowały pracę sortowni przesyłek.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że przesyłka drobnicowa może być odebrana z miejsca zleconego Spółce przez nadawcę lub odbiorcę, z dostawą do drzwi odbiorcy zgodnie ze zleceniem. Organizacja takiego przewozu polega na odbiorze przesyłki przez kuriera z miejsca zleconego, następnie dostawie do terminalu Spółki w regionie, gdzie następuje szybki przeładunek na samochód, który obsługuje dany kierunek dostarczając przesyłkę do terminala w regionie odbiorcy. Tam, w ramach sortowania przesyłek, następuje ponownie przeładunek na samochód kuriera dostarczającego bezpośrednio do adresata. Ta forma organizacji przesyłki jest zbieżna lub podobna do sposobu obsługi przesyłek w firmach kurierskich.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii czy słowa "forma przesyłek kurierskich" jest zastrzeżona tylko dla firm kurierskich, czy też należy to traktować jako ogólne pojęcie, na podstawie którego z zapisów zawartych w § 12 ust. 4 rozporządzenia mogą korzystać inni operatorzy logistyczni, będąc tym samym zwolnionymi z obowiązku powiadamiania naczelnika właściwego urzędu celnego o przeładunkach.

Zauważa się, wskazując na uzasadnienie do rozporządzenia w sprawie dokumentacji i procedur, że przesłanką wprowadzenia przedmiotowego przepisu był fakt, iż firmy przewozowe (kurierskie), w trakcie dostarczania przesyłek, dokonują ich przekładania z jednego samochodu na drugi w tzw. sortowniach. Czynność sortowania przesyłek ma na celu grupowanie przesyłek nadanych przez wysyłających z różnych miejsc do różnych odbiorców znajdujących się w tym samym rejonie i jest elementem usługi transportowej.

Co prawda przepis rozporządzenia w sprawie dokumentacji i procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych nie zawierają definicji przesyłki kurierskiej, jednakże, patrząc na warunki zastosowania uproszczonego przeładunku przesyłek kurierskich, wskazać należy, że przedmiotowe ułatwienie dotyczy przesyłek wyrobów akcyzowych, stanowiących odrębną, niepodzielną, zapakowaną całość, zamkniętych urzędowo lub zabezpieczonych w inny sposób, stosowany w obrocie handlowym. Z kolei patrząc na cechy podmiotu dokonującego przesyłek kurierskich należy zauważyć, że przeładunek wyrobów akcyzowych podyktowany jest charakterem prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Działalność ta, której nieodzownym elementem jest czynność przeładunku, wspomagana, m.in. pracą sortowni służy jak najszybszemu dostarczeniu wyrobów akcyzowych do miejsca odbioru. Oczywiście takiego przeładunku stosownie do obowiązujących przepisów, można dokonać, o ile mamy, gwarancję, że wyroby przeniesione na inny środek transportu są tożsame z tymi, pierwotnie wysłanymi ze składu podatkowego. W przypadku, gdy nie dochodzi do uszkodzenia nałożonych na opakowania zamknięć urzędowych lub innych zabezpieczeń stosowanych w obrocie handlowym, które uniemożliwiają dostęp do wnętrza przesyłki bez uszkodzenia jej stanu zabezpieczenia, można uznać, że przeładowywane wyroby są tymi samymi wyrobami, które zostały wysłane przez nadawcę. Z uwagi na zagwarantowanie w takim przypadku zachowania tożsamości i ilości przewożonych przesyłek, odstąpiono w stosunku do firm przewozowych (kurierskich) od dochowania warunków określonych dla podmiotów dokonujących przeładunku.

Mając na uwadze powyższe, przesyłką kurierską jest każda przesyłka przyśpieszonym przewozie i doręczeniu wykonana przez podmiot zawodowo się tym trudniącym. Przesyłek kurierskich mogą dokonywać podmioty prowadzące działalność w zakresie realizowania usług transportowych, w przypadku, których przeładunek stanowi stały element działania, dostarczające przesyłki wyrobów akcyzowych do różnych odbiorców i dokonujące czynności sortowania tych przesyłek.

Reasumując, słowa zawarte w § 12 ust. 4 rozporządzenia - "forma przesyłek kurierskich", mają zastosowanie dla przesyłek drobnicowych obsługiwanych przez Spółkę jako globalnego operatora logistycznego dokonującego przeładunków przesyłek polegających wyłącznie na przeniesieniu przesyłki wyrobów akcyzowych z jednego na drugi środek transportu, bez naruszenia zawartości tej przesyłki w swoich terminalach. W konsekwencji, w przypadku, przeładunku przesyłki (np. zabezpieczonych palet butelkowanego wina w zbiorczych kartonach zabezpieczonych i zafoliowanych na tych paletach) zaopatrzonej w dokument e-AD obejmujący całość towaru, gdy nie dochodzi do uszkodzenia nałożonych na opakowania zamknięć urzędowych lub innych zabezpieczeń stosowanych w obrocie handlowym, które uniemożliwiają dostęp do wnętrza przesyłki bez ich uszkodzenia, na Spółce nie będą ciążyć obowiązki wynikające z § 12 ust. 1-3 rozporządzenia.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl