IPPP3/443-506/13-2/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 sierpnia 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-506/13-2/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2013 r. (data wpływu 5 czerwca 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizowanym projektem - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizowanym projektem.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Zgodnie ze statutem Instytutu (dalej jako Instytut) przedmiotem działalności Instytutu jest przede wszystkim:

* prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie lotnictwa, badań kosmicznych w innych dziedzinach techniki, w których występują zagadnienia pokrewne;

* przystosowanie wyników prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych do zastosowania w praktyce, oraz upowszechnienia wyników tych prac;

* upowszechnianie wyników prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych poprzez prowadzenie informacji naukowo-technicznej, w tym działalności bibliotecznej w przedmiocie działania Instytutu, prowadzenie działalności normalizacyjnej i patentowej, prowadzenie działalności wydawniczej;

* wykonywanie badań i analiz technicznych związanych z przedmiotem działania instytutu;

* prowadzenie szkoleń specjalistycznych oraz różnych form kształcenia ustawicznego.

Ponadto Instytut prowadzi działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, związaną z: produkcją instrumentów i przyrządów pomiarowych, kontrolnych, nawigacyjnych; produkcją statków i konstrukcji pływających, produkcją statków powietrznych, statków kosmicznych i podobnych maszyn.

Obecnie Instytut współuczestniczy w realizacji projektu P - "N......" (dalej jako Projekt P....) w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007-2013, Priorytet 1 Badania i rozwój nowoczesnych technologii, Działanie 1.1. "Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 1.1.2. Strategiczne programy badań naukowych i prac rozwojowych, którego celem jest ukierunkowanie realizowanych w kraju prac badawczych w branży lotniczej, na dziedziny które mają lub będą miały decydujący wpływ na poprawę pozycji konkurencyjnej polskiej gospodarki. Koordynatorem Projektu P jest Politechnika X a partnerami 11 innych uczelni i jednostek badawczych. W ramach projektu P Instytut, jako partner stowarzyszony, bierze udział w realizacji - wspólnie z innymi jednostkami - trzech zadań badawczych tj.:

1.

w Zadaniu Badawczym Nr X (dalej jako X),

2.

w Zadaniu Badawczym Nr Y (dalej jako Y),

3.

w Zadaniu Badawczym Nr Z (dalej jako Z).

W Zadaniu Badawczym X pt. "P (kucie precyzyjne, tłoczenie, wyciskanie, itd.)" Instytut prowadzi prace prowadzące do pokazania możliwości zastosowania stopów magnezu przeznaczonych do przeróbki plastycznej w wykonawstwie podzespołów lotniczych. W tym celu Instytut projektuje oraz bada wybrane dwa elementy - jednym z nich jest koło podwozia typ 5.00-5, drugim zaś dźwignia układu sterowania śmigłowca lub samolotu.

Zaprojektowane przez Instytut elementy wykonywane są przez Politechnikę Y a następnie powrotnie przekazywane do Instytutu do dalszych badań. Badania realizowane są w specjalistycznych laboratoriach Instytutu na zgodność z odpowiednimi przepisami lotniczymi wg odpowiednio opracowanych programów prób. Badania te mają zademonstrować, że materiał w postaci stopu magnezu do plastycznego kształtowania można stosować do produkcji kół lotniczych oraz elementów układów sterowania w celu zmniejszenia ich ciężaru w stosunku do takich samych konstrukcyjnie elementów, ale wykonywanych np. ze stopów aluminium lub np. ze stopów tytanu oraz że elementy tak wykonane spełnią wymagania budowy sprzętu latającego.

Wdrożenie takich elementów do produkcji możliwe będzie w przyszłości dopiero po wyborze producenta oraz po opracowaniu technologii stosowanej u tego producenta, a także po przeprowadzeniu badań dowodowych na elementach wykonanych przez konkretnego przyszłego producenta zgodnie z wymaganiami EASA (European Aviation Safety Agency) w UE.

W Zadaniu Badawczym Y pt. "Metaliczne materiały............" Instytut realizuje badania próbek kompozytowych, wcześniej wykonanych i dostarczonych przez Politechnikę Y. Badania prowadzone są z wykorzystaniem najnowocześniej aparatury badawczej umożliwiającej kompleksowe przebadanie dostarczonych kompozytów.

W trakcie realizacji projektu wykonywane są badania próbek kompozytów węglowych w obniżonych temperaturach i na tzw. udary. Również na te same warunki badane są próbki typu G. Po wykonaniu badań opracowywane są Raporty w których przedstawiany jest opis realizacji badań oraz ich wyniki. Raporty przekazywane są do kierownika Projektu P.

W Zadaniu Badawczym ZB14 pt. "Materiały inteligentne - oraz bazujące na nich systemy zespolone (ang. smart embedded systems) do zastosowania w lotnictwie" udział Instytutu sprowadza się do wykonawstwa materialnych próbek oraz fragmentów struktur kompozytowych, które przekazywane są do instytutu Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk (IPPT) - (kierownika Z) celem prowadzenia na nich dalszych modyfikacji i dalszych badań.

Należy podkreślić, że Instytut nie jest ani koordynatorem Projektu P ani jednostką kierującą żadnym z ww. Zadań Badawczych. W wyniku działania Instytutu nie powstaje produkt, ani metodyka pozwalająca na ich dalsze pełne wdrożenie komercyjne do produkcji. Efekty prowadzonych prac nie będą przedmiotem odprzedaży na rzecz podmiotów zewnętrznych. Instytut nie będzie obecnie, ani w przyszłości, czerpał żadnych korzyści ekonomicznych z tytułu osiągniętych wyników uzyskanych w trakcie realizacji Projektu P.

W harmonogramie rzeczowo - finansowym projektu w kosztach kwalifikowanych Instytut nie planuje środków na zakup aparatury. Planuje się niewielkie środki jedynie na zakup materiałów biurowych, zakup dostępu do baz danych i publikacji. Głównym kosztem kwalifikowanym dla zakresu prac badawczo-rozwojowych są wynagrodzenia z pochodnymi personelu badawczego, technicznego oraz wynagrodzenia personelu zarządzającego i rozliczającego projekt.

Wydatki projektu P są finansowane z funduszy strukturalnych w wysokości 85% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i w 15% z budżetu państwa. Instytut jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w związku z uczestnictwem Instytutu w realizacji Projektu P Instytut uprawniony będzie do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z tym projektem.

Zdaniem Wnioskodawcy:

W ocenie Instytutu, z uwagi na fakt, iż nabywane na potrzeby Projektu P towary i usługi nie są i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, nie wystąpi u niego prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z Projektem P.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 VATU opodatkowaniu VAT podlegają m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Odpłatność oznacza wykonanie powyższych czynności za wynagrodzeniem, tj. pomiędzy otrzymaną zapłatą a wykonanym świadczeniem (dostawa towaru lub wykonanie usługi) powinien istnieć bezpośredni związek o charakterze przyczynowym.

W przedmiotowym przypadku realizowane przez Instytut prace nie są wykonywane za wynagrodzeniem. Są one sfinansowane ze środków otrzymanych w ramach Projektu P.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 VATU w podstawie opodatkowania VAT należy uwzględnić także otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Tak więc, włączenie do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze ma miejsce tylko wówczas, gdy jest to celowa dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze związana bezpośrednio z dostawą towaru lub świadczeniem usługi. Do podstawy opodatkowania zaliczane są tylko takie dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze, które są bezpośrednio przeznaczone na dofinansowanie ceny konkretnego towaru czy też konkretnego rodzaju usługi. Nie jest więc obrotem ogólna dotacja (subwencja, inna dopłata o podobnym charakterze) uzyskana przez podatnika, niezwiązana z dostawą towaru lub świadczeniem usługi.

Zatem, podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług zwiększa się tylko o takie dotacje, które w sposób bezwzględny i bezpośredni są związane z daną dostawą towarów lub świadczeniem usług. Jeżeli jednak taki bezpośredni związek nie występuje, dofinansowanie ogólne - na pokrycie kosztów działalności - nie podlega opodatkowaniu.

Otrzymana przez Instytut dotacja celowa służy jedynie na pokrycie kosztów. Pozyskana dotacja celowa nie ma i nie będzie miała bezpośredniego związku ze sprzedażą, nie stanowi dopłaty do ceny usługi, a przeznaczona jest wyłącznie na pokrycie poniesionych kosztów w ramach prowadzonych badań. Oznacza to, że przedmiotowa dotacja ma charakter zakupowy, nie ma na celu sfinansowania ceny sprzedaży. W związku z realizacją projektu Instytut otrzyma nie wynagrodzenie, ale jedynie zwrot poniesionych kosztów.

Biorąc powyższe pod uwagę, otrzymywana przez Instytut dotacja nie będzie uwzględniona jako obrót z tytułu czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Towary i usługi zakupione dla celów realizacji Projektu P nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Efekty prac przekazywane będą, na zasadzie wyłączności, innym podmiotom współuczestniczącym w Projekcie P.

Przez odpłatną dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 VATU), przy czym za odpłatną dostawę towarów uznaje się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów (art. 7 ust. 2 VATU). Z opodatkowania VAT wyłączone są jednak prezenty o małej wartości oraz próbki. Należy jednocześnie pamiętać, że podatek od towarów i usług jest podatkiem od konsumpcji, aby więc przekazanie towaru podlegało opodatkowaniu VAT, towar ten musi mieć wartość konsumpcyjną.

W przypadku Z Instytut przekazuje do dalszego badania próbki oraz fragmenty struktur kompozytowych. Przedmioty te nie mają wartości konsumpcyjnej, służą do dalszych prac badawczych w oparciu o które możliwe będzie dokonanie oceny przydatności w przemyśle lotniczym. Na tym etapie nie ma możliwości dokonania oceny cech ani właściwości produktu w jego końcowej postaci dla konkretnego zastosowania. Należy także zauważyć, że odbiorca tych przedmiotów nie jest ich konsumentem, bowiem I - jako współuczestnik Projektu P prowadził będzie dalsze modyfikacje i dalsze badania przydatności tego produktu. W ocenie Instytutu, przekazanie tych próbek do dalszych badań w ramach realizacji Projektu P nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z kolei, w myśl art. 8 ust. 1 VATU, przez odpłatne świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 VATU. Za odpłatne świadczenie usług uznaje się jednak również m.in. nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika (art. 8 ust. 2 pkt 2 VATU).

W przedmiotowym stanie faktycznym, efektem przeprowadzonych w ramach X oraz Y prac są raporty opisujące wyniki badań. Raporty te przekazywane są bez odpłatności, na zasadzie wyłączności, innym podmiotom uczestniczącym w Projekcie P, do dalszego wykorzystania. Z jednej strony nieodpłatne przekazanie wyników badań, będących efektem przeprowadzonych prac, odbywać się będzie w związku z prowadzoną przez Instytut działalnością. Brak jest zatem podstaw do traktowania tego nieodpłatnego przekazania jako odpłatnego świadczenia usług. Z drugiej zaś, odbiorcy zrealizowanych przez Instytut badań, których wyniki opisane zostaną w przekazanych raportach, nie są faktycznymi i ostatecznymi beneficjentami zrealizowanych przez Instytut prac. Usługą, w rozumieniu VATU, jest natomiast tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący z tego choćby potencjalną korzyść.

Dlatego też, realizowane przez Instytut prace nie mogą zostać uznane za odpłatne świadczenie usług a w konsekwencji nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Uwzględniając powyższe, jak również mając na uwadze przedstawiony zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług, stwierdzić należy, iż w przedmiotowej sprawie nie występują czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług - odpłatna dostawa towarów bądź odplatane świadczenie usług.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 VATU czynnemu podatnikowi VAT przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Z treści tego przepisu wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje jedynie wówczas, gdy łącznie zostaną spełnione co najmniej dwa warunki:

a.

odliczenia tego dokonuje czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz

b.

nabywane towary i usługi są lub będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zatem, prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony nie przysługuje m.in. przy nabyciu towarów i usług wykorzystywanych do czynności nie objętych zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług (tzn. niepodlegających opodatkowaniu tym podatkiem). Powyższe wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Mając zatem na uwadze wskazany wyżej przepis art. 86 ust. 1 VATU stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi. Efekty realizowanego zadania badawczego nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem Instytut nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabycia towarów i usług w związku z realizacją Projektu P.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosowanie do art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Z kolei, stosowanie do przepisu art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie zaś z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy, zgodnie z którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że obecnie Instytut współuczestniczy w realizacji projektu P - "Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym". Koordynatorem Projektu P jest Politechnika X a partnerami 11 innych uczelni i jednostek badawczych. W ramach projektu P Instytut, jako partner stowarzyszony, bierze udział w realizacji - wspólnie z innymi jednostkami - trzech zadań badawczych tj.:

1. w Zadaniu Badawczym Nr X (dalej jako ZB7):

W Zadaniu Badawczym X pt. "P (kucie precyzyjne, tłoczenie, wyciskanie, itd.)" Instytut prowadzi prace prowadzące do pokazania możliwości zastosowania stopów magnezu przeznaczonych do przeróbki plastycznej w wykonawstwie podzespołów lotniczych. W tym celu Instytut projektuje oraz bada wybrane dwa elementy - jednym z nich jest koło podwozia typ 5.00-5, drugim zaś dźwignia układu sterowania śmigłowca lub samolotu. Zaprojektowane przez Instytut elementy wykonywane są przez Politechnikę Y a następnie powrotnie przekazywane do Instytutu do dalszych badań. Badania realizowane są w specjalistycznych laboratoriach Instytutu na zgodność z odpowiednimi przepisami lotniczymi wg odpowiednio opracowanych programów prób. Badania te mają zademonstrować, że materiał w postaci stopu magnezu do plastycznego kształtowania można stosować do produkcji kół lotniczych oraz elementów układów sterowania w celu zmniejszenia ich ciężaru w stosunku do takich samych konstrukcyjnie elementów, ale wykonywanych np. ze stopów aluminium lub np. ze stopów tytanu oraz że elementy tak wykonane spełnią wymagania budowy sprzętu latającego. Wdrożenie takich elementów do produkcji możliwe będzie w przyszłości dopiero po wyborze producenta oraz po opracowaniu technologii stosowanej u tego producenta, a także po przeprowadzeniu badań dowodowych na elementach wykonanych przez konkretnego przyszłego producenta zgodnie z wymaganiami EASA (European Aviation Safety Agency) w UE.

2. w Zadaniu Badawczym Nr Y (dalej jako ZB9):

W Zadaniu Badawczym Y pt. "Metaliczne materiały...." Instytut realizuje badania próbek kompozytowych, wcześniej wykonanych i dostarczonych przez Politechnikę Y. Badania prowadzone są z wykorzystaniem najnowocześniej aparatury badawczej umożliwiającej kompleksowe przebadanie dostarczonych kompozytów. W trakcie realizacji projektu wykonywane są badania próbek kompozytów węglowych w obniżonych temperaturach i na tzw. udary. Również na te same warunki badane są próbki typu G Po wykonaniu badań opracowywane są Raporty w których przedstawiany jest opis realizacji badań oraz ich wyniki. Raporty przekazywane są do kierownika Projektu P.

3. w Zadaniu Badawczym Nr Z (dalej jako ZB14):

W Zadaniu Badawczym Z pt. "Materiały inteligentne..... (ang. smart embedded systems) do zastosowania w lotnictwie" udział Instytutu sprowadza się do wykonawstwa materialnych próbek oraz fragmentów struktur kompozytowych, które przekazywane są do instytutu Podstawowych Problemów Techniki Polskiej Akademii Nauk (IPPT) - (kierownika Z) celem prowadzenia na nich dalszych modyfikacji i dalszych badań.

Instytut podkreśla przy tym, iż nie jest ani koordynatorem Projektu P ani jednostką kierującą żadnym z ww. Zadań Badawczych. W wyniku działania Instytutu nie powstaje produkt, ani metodyka pozwalająca na ich dalsze pełne wdrożenie komercyjne do produkcji. Efekty prowadzonych prac nie będą przedmiotem odprzedaży na rzecz podmiotów zewnętrznych. Instytut nie będzie obecnie, ani w przyszłości, czerpał żadnych korzyści ekonomicznych z tytułu osiągniętych wyników uzyskanych w trakcie realizacji Projektu P.

Biorąc po uwagę opis zdarzenia przyszłego oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego tut. Organ podatkowy stwierdza, że w przedmiotowej sprawie nie zostanie spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług - związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną. W związku z powyższym Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z przedmiotowym projektem.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Przedmiotem interpretacji jest prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizowanym projektem, inne kwestie poruszane we wniosku nie były przedmiotem rozstrzygnięcia, gdyż nie były przedmiotem zapytania Wnioskodawcy.

Jednocześnie tut. Organ informuje, iż w zakresie stanu faktycznego zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl