IPPP3/443-506/11-5/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 lipca 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-506/11-5/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2011 r. (data wpływu 1 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 maja 2011 r. (data wpływu 26 maja 2011 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-506/11-2/JK z dnia 17 maja 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku wkładu prywatnego wnoszonego w ramach projektu "Doskonalenie kwalifikacji" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 kwietnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku wkładu prywatnego wnoszonego w ramach projektu "Doskonalenie kwalifikacji".

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 maja 2011 r. (data wpływu 26 maja 2011 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-506/11-2/JK z dnia 17 maja 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Jako beneficjent realizuje m.in. projekt pt. "Doskonalenie kwalifikacji" na podstawie umowy o dofinansowanie projektu w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 (POKL) zawartej z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). W ramach tego projektu realizowane są ponadregionalne szkolenia ogólne zamknięte.

Projekt "Doskonalenie" przewiduje przeszkolenie 460 agentów (MŚP) D, związanych z bankiem umową agencyjną. Projekt jest realizowany od 01.10.2009 do 30 września 2011 r.. Dostosowanie kluczowych kwalifikacji agentów do wymogów konkurencji odbędzie się poprzez realizację szkoleń mających na celu podniesienie umiejętności sprzedażowych i z zarządzania oraz podniesienie wiedzy na temat usług i produktów bankowych.

Szkolenia realizowane w ramach projektu spełniają kryteria kształcenia zawodowego, czyli mających na celu zdobywanie wiedzy i umiejętności koniecznych do wykonywania określonego zawodu, jak również późniejsze rozwijanie tej wiedzy i umiejętności.

Na mocy podpisanej umowy o dofinansowanie, przewidziane jest udzielenie przedsiębiorstwom, objętym szkoleniami w ramach wyżej wymienionego projektu, pomocy publicznej z przeznaczeniem na udział w szkoleniach ogólnych, w rozumieniu rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 6 maja 2008 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Beneficjent jako podmiot udzielający pomocy publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej zgodnie z ww. rozporządzeniem, na podstawie umowy o udzielenie pomocy publicznej, udziela pomocy publicznej na szkolenie ogólne przedsiębiorcom - beneficjentom pomocy w rozumieniu ww. ustawy. Zgodnie z treścią umowy o udzielenie pomocy publicznej, jej podpisanie, równoznaczne z udzieleniem pomocy wiąże się z powstaniem po stronie beneficjenta pomocy obowiązku wniesienia wkładu prywatnego

Zgodnie z ww. rozporządzeniem maksymalna intensywność pomocy liczona jako stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą wynosi 80%.

Kalkulacja - Wnioskodawca ustala wysokość intensywności pomocy publicznej dla każdego z przedsiębiorstw przy założeniu szkoleń ogólnych i braku osób w gorszym położeniu - firmy z sektora mikro i małych przedsiębiorstw: 80%.

Beneficjent pomocy zobowiązany jest wnieść wkład prywatny. Wysokość wkładu prywatnego obliczana jest według odpowiedniego algorytmu w zależności od formy wnoszenia wkładu. Wkład prywatny może być wnoszony w 3 formach: pieniężnej, niepieniężnej i mieszanej. W przypadku analizowanego projektu wkład własny wnoszony jest w formie pieniężnej - poprzez wpłatę odpowiedniej kwoty pieniężnej na rachunek bankowy podmiotu udzielającego pomocy publicznej.

Dotychczas z tytułu wpłaty należnego wkładu prywatnego Wnioskodawca wystawiał przedsiębiorstwom objętym projektem (agenci D) faktury VAT ze stawką "zw". Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszły w życie (dodane ustawą z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej - Dz. U. Nr 238, poz. 1578) zmiany w art. 41 ustawy o VAT. W nowo dodanych przepisach w art. 41 ust. 14a-14g uregulowane zostały szczegółowo zasady opodatkowywania czynności w związku ze zmianą stawek podatku. Przepisy te mają zastosowanie również w sytuacji opodatkowania podatkiem czynności uprzednio zwolnionych od podatku oraz zwolnienia od podatku czynności uprzednio opodatkowanych podatkiem (art. 41 ust. 14h ustawy).

Odnosząc się do kwestii zasad rozliczania długoterminowych projektów szkoleniowych finansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny, realizowanych przed i po 1 stycznia 2011 r., zastosowanie znajdą ogólne zasady dotyczące rozliczania podatku VAT, w tym również - jeśli w odniesieniu do tych usług zmienił się sposób ich opodatkowania - przywołane powyżej przepisy art. 41 ust. 14a-14g.

W odniesieniu do usług szkoleniowych finansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny może znaleźć zastosowanie przytoczony powyżej przepis § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym zwolnieniu od podatku podlegają usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawa towarów ściśle z tymi usługami związane.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca, w przedstawionym stanie faktycznym, ma prawo powoływać się na rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 22 grudnia 2010 r. i wystawiać przedsiębiorstwom objętym projektem szkoleniowym finansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego, faktury z tytułu należnego wkładu prywatnego za udział w szkoleniach ze zwolnioną stawką VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, spełnia On obie przesłanki obligatoryjne, aby stosować stawkę zwolnioną z VAT, wynikające z § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, szkolenia mają charakter kształcenia zawodowego oraz poziom finansowania z pomocy publicznej stanowi co najmniej 70%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwana dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Od 1 stycznia 2011 r. podstawowa stawka podatku o której mowa w art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 23%, z wyłączeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226, poz. 1476). Przepisy nowelizacji uchylają załącznik nr 4 do ustawy, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku, który w pozycji 7 wymieniał jako zwolnione usługi w zakresie edukacji (ex 80) i przenoszą uregulowania dotyczące tej tematyki do treści ustawy. Zasadnicze znaczenie ma w tym przypadku dodanie do art. 43 ustawy punktów 26-29, regulujących zwolnienia od podatku działalności edukacyjnej. Ponadto, przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4 do ustawy, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa sądów.

Jednakże zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a.

jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b.

uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo - rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Zgodnie natomiast z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26:

a.

prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub

b.

świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty - wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub

c.

finansowane w całości ze środków publicznych

- oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Ponadto zgonie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20, obowiązującego do dnia 5 kwietnia 2011 r., rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2010 r. Nr 246, poz. 1649), zwanego dalej rozporządzeniem, zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Dodatkowo nadmienić należy, iż zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 z późn. zm.), obowiązującego od dnia 6 kwietnia 2011 r., również zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Jednocześnie wskazać należy, iż w dniu 1 lipca 2006 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L Nr 288 str. 1). Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 wiąże wszystkie państwa członkowskie i jest stosowane bezpośrednio. Oznacza to, iż przepisy tego rozporządzenia z dniem 1 lipca 2006 r. stają się częścią porządku prawnego, obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności ich implementacji w drodze ustawy. Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 przyjęte zostało w celu jednolitego stosowania przez wszystkie państwa członkowskie systemu podatku od wartości dodanej, opartego na postanowieniach Szóstej Dyrektywy Rady z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji przepisów Państw Członkowskich, dotyczących podatków obrotowych - Wspólny system podatku wartości dodanej: ujednolicona podstawa opodatkowania (77/388/EEC z późn. zm.).

Przepis art. 14 ww. rozporządzenia nr 1777/2005 wyjaśnia co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania. W myśl tego przepisu usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zapewniane na warunkach określonych w art. 13 część A ust. 1 lit. i) dyrektywy 77/388/EWG (analogiczne zwolnienie zawiera art. 132 ust. 1 lit. i) obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - Dz. U. L Nr 347, str. 1 z późn. zm.), obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, tak samo jak nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego bądź przekwalifikowania nie ma znaczenia do tego celu.

Natomiast, stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) środkami publicznymi są:

1.

dochody publiczne;

2.

środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);

3.

środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż wymienione w pkt 2;

4.

przychody budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych pochodzące:

a.

ze sprzedaży papierów wartościowych,

b.

z prywatyzacji majątku Skarbu Państwa oraz majątku jednostek samorządu terytorialnego,

c.

ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych,

d.

z otrzymanych pożyczek i kredytów,

e.

z innych operacji finansowych;

5.

przychody jednostek sektora finansów publicznych pochodzące z prowadzonej przez nie działalności oraz pochodzące z innych źródeł.

Do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b (ust. 3 pkt 1). Przy czym w pkt 5 lit. a) i b wymienione zostały środki przeznaczone na realizację:

a.

programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 1),

b.

programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 09.11.2006, str. 1).

Odnosząc się do wyżej cytowanego § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia wskazać należy, iż dla oceny tego czy świadczone przez Wnioskodawcę, realizowane w ramach projektu "Doskonalenie kwalifikacji", usługi szkolenia są zwolnione od podatku od towarów i usług na podstawie niniejszego przepisu rozporządzenia, konieczne jest stwierdzenie:

1.

czy są to usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego,

2.

czy usługi te są finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

W przedmiotowym wniosku Wnioskodawca wskazał, iż jako beneficjent realizuje projekt pt. "Doskonalenie kwalifikacji" na podstawie umowy o dofinansowanie projektu w ramach poddziałania 2.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 (POKL) zawartej z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). W ramach tego projektu realizowane są ponadregionalne szkolenia ogólne zamknięte. Szkolenia realizowane w ramach projektu spełniają kryteria kształcenia zawodowego, czyli mających na celu zdobywanie wiedzy i umiejętności koniecznych do wykonywania określonego zawodu, jak również późniejsze rozwijanie tej wiedzy i umiejętności.

Projekt "Doskonalenie kwalifikacji" przewiduje przeszkolenie 460 agentów (MŚP) D, związanych z bankiem umową agencyjną. Dostosowanie kluczowych kwalifikacji agentów do wymogów konkurencji odbędzie się poprzez realizację szkoleń mających na celu podniesienie umiejętności sprzedażowych i z zarządzania oraz podniesienie wiedzy na temat usług i produktów bankowych.

Jednocześnie z opisu sprawy wynika, maksymalna intensywność pomocy liczona jako stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą wynosi 80%. Przedsiębiorstwa objęte projektem zobowiązane są wnieść wkład prywatny. W przypadku analizowanego projektu wkład własny wnoszony jest w formie pieniężnej - poprzez wpłatę odpowiedniej kwoty pieniężnej na rachunek bankowy Wnioskodawcy.

Mając na uwadze powyższe okoliczności sprawy oraz powołane przepisy należy wskazać, iż Wnioskodawca świadczy usługi kształcenia zawodowego. Projekt w ramach, którego świadczone są usługi szkoleniowe przewiduje bowiem przeszkolenie agentów D, związanych z bankiem umową agencyjną. Dostosowanie kluczowych kwalifikacji agentów do wymogów konkurencji odbędzie się poprzez realizację szkoleń mających na celu podniesienie umiejętności sprzedażowych i z zarządzania oraz podniesienie wiedzy na temat usług i produktów bankowych. Jednocześnie projekt w ramach którego realizowane są usługi szkoleniowe jest w 80% współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, tym samym przedmiotowe usługi są finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. Tak więc usługi szkoleniowe świadczone w ramach realizacji projektu "Doskonalenie kwalifikacji" z racji tego, iż stanowią usługi kształcenia zawodowego i są w co najmniej 70% finansowane ze środków Unii Europejskiej, a więc środków publicznych podlegają zwolnieniu na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia.

Wkład pieniężny wnoszony przez przedsiębiorstwa objęte projektem stanowi wynagrodzenie za świadczenie przez Wnioskodawcę usług szkoleniowych. Tym samym zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy, otrzymany wkład pieniężny wniesiony przez przedsiębiorstwo objęte projektem stanowi obrót podlegający opodatkowaniu według właściwej stawki VAT. Wysokość stosowanej stawki jest uzależniona od rodzaju świadczonej usługi, za którą należne jest wynagrodzenie w postaci wniesionego wkładu gotówkowego. Tak więc otrzymany wkład pieniężny od przedsiębiorstw objętych projektem stanowi obrót podlegający opodatkowaniu według stawki obowiązującej dla świadczonej przez Wnioskodawcę usługi szkoleniowej.

Jak wskazano powyżej realizowane przez Wnioskodawcę w ramach projektu "Doskonalenie kwalifikacji" usługi szkoleniowe podlegają zwolnieniu od podatku na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia.

Zatem Wnioskodawca ma prawo, przedsiębiorstwom objętym projektem, wystawiać faktury z tytułu należnego wkładu prywatnego za udział w szkoleniach ze stawką zwolnioną.

Końcowo tut. Organ informuje, iż w zakresie zwolnienia od podatku wkładu prywatnego wnoszonego w ramach projektu zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Ponadto zaznacza się, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. Odnosi się to w szczególności do prawidłowości ustalenia wysokości intensywności pomocy publicznej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl