IPPP3/443-371/10-5/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-371/10-5/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2010 r. (data wpływu 20 kwietnia 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2010 r. (data wpływu 17 maja 2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-371/10-2/JK z dnia 5 maja 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obniżenia kwoty akcyzy należnej od paliw silnikowych o akcyzę zapłaconą od dodanych do nich dodatków uszlachetniających - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 kwietnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obniżenia kwoty akcyzy należnej od paliw silnikowych o akcyzę zapłaconą od dodanych do nich dodatków uszlachetniających.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 maja 2010 r. (data wpływu 17 maja 2010 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-371/10-2/JK z dnia 5 maja 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest producentem benzyn bezołowiowych i olejów napędowych - tzn. paliw silnikowych w rozumieniu art. 86 ust. 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.) oraz innych wyrobów energetycznych pochodzących z przerobu ropy naftowej.

Spółka prowadzi m.in. sprzedaż paliw silnikowych na rzecz innych podmiotów prowadzących stacje paliw (podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami zwanych dalej właścicielami dodatków) oraz wydaje paliwa silnikowe na własne stacje paliw. W celu poprawy jakości paliw silnikowych wydawanych na własne stacje paliw oraz w związku z zapotrzebowaniem podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami (właściciel dodatków) do paliw silnikowych Spółki dozowane są na terenie składów podatkowych komponenty (tzw. dodatki uszlachetniające), w szczególności dodatki o kodzie CN 3811 90 00.

Sprzedaż i wydanie paliw silnikowych następuje ze składów podatkowych Spółki lub ze składów podatkowych prowadzonych przez podmioty trzecie zajmujące się usługowym magazynowaniem paliw, na podstawie otrzymanych przez Spółkę zezwoleń wyprowadzenia, o których mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym.

Dodatki uszlachetniające mogą zostać nabyte przez Spółkę (np. w celu komponowania paliw silnikowych przesyłanych na stacje paliw Spółki) lub dostarczone przez właściciela dodatków uszlachetniających będącego ostatecznym nabywcą paliw do których dodatki te zostały dodane (w przypadku paliw komponowanych na zlecenie innych podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami).

W przypadku nabyć przez Spółkę na własny rachunek dodatki przyjmowane są na składy podatkowe zarówno własne jak i podmiotów trzecich w procedurze zawieszenia poboru akcyzy lub z zapłaconym podatkiem akcyzowym. W przypadkach dodatków dozowanych na zlecenie podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami, które są właścicielami tych dodatków zasadą jest, że, na poprzednich etapach obrotu, został już zapłacony podatek akcyzowy w wysokości 1822 zł/1000 Itr w 15°C, tzn. wyroby te zostają wprowadzone do składu podatkowego Spółki lub składu prowadzonego przez podmioty trzecie (właściciela składu podatkowego, w którym Spółka magazynuje swoje paliwa i z których dokonuje ich dalszej dystrybucji) z zapłaconym podatkiem akcyzowym.

W przypadku dodatków nabywanych z zapłaconym podatkiem akcyzowym (zarówno tych nabywanych przez Spółkę na własny rachunek jak tych nabywanych przez podmioty prowadzące zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami) podatek ten został zapłacony przez producenta dodatku, podmiot sprzedający lub dostarczający dodatek do składów podatkowych (Spółki lub prowadzonych przez podmioty trzecie) bądź też przez Spółkę (np. w przypadku importu dodatków i ich wewnątrzwspólnotowych nabyć).

Dodanie (dodatku uszlachetniającego) zarówno będącego własnością Spółki jak również podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami następuje w składach podatkowych Spółki lub składach prowadzonych przez podmioty trzecie. Jego skutkiem jest zwiększenie ilości (objętości) paliwa, jednak nie więcej niż o 2 litry na każde 1000 litrów gotowego wyrobu.

Od paliwa silnikowego wyprowadzanego poza składy podatkowe (zarówno własne jak również prowadzone przez podmioty trzecie), Spółka jest zobowiązana do obliczenia i wpłacenia na konto właściwej izby celnej należnego podatku akcyzowego. Podatek wyliczany jest według właściwej stawki - w przypadku benzyn bezołowiowych w kwocie 1565 zł/1000 litr w 15°C, zaś w przypadku olejów napędowych 1048 zł/1000 Itr w 15°C. Spółka uwzględnia również obniżenie stawki podatku akcyzowego zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 3 i 7. ustawy o podatku akcyzowym.

Jako że wysokość akcyzy do zapłaty odpowiada ilości (objętości) wydanego paliwa silnikowego - tj. paliwa wraz z zawartym w nim dodatkiem uszlachetniającym - opodatkowaniu podczas wyprowadzenia ze składu podatkowego podlega również powtórnie dodatek uszlachetniający, od którego na poprzednich etapach obrotu został już zapłacony podatek akcyzowy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1.

Czy na gruncie art. 21 ust. 8 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym Spółka ma prawo obniżać kwotę akcyzy należnej od paliw silnikowych wyprowadzanych poza własny lub prowadzony przez podmioty trzecie skład podatkowy o akcyzę zapłaconą od dodanych do nich dodatków uszlachetniających.

2.

Czy dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy mogą być wszelkie dokumenty, które potwierdzają wywiązanie się z tego obowiązku przez producenta, sprzedawcę, dostawcę dodatków uszlachetniających lub inny podmiot zobowiązany, w tym, w przypadku:

a.

dokonywania przez Spółkę na własny rachunek nabyć dodatków uszlachetniających w ramach zakupów krajowych, importu lub WNT - np. deklaracje podatku akcyzowego składane przez Spółkę lub potwierdzenie zapłaty podatku lub faktura VAT lub dowód zapłaty przez Spółkę za fakturę lub oświadczenie sprzedawcy dodatku w jakiej wysokości podatek akcyzowy od przekazanych dodatków uszlachetniających został zapłacony lub inna dokumentacja wewnętrzna;

b.

przekazywania dodatków uszlachetniających z zapłaconą akcyzą przez podmiot prowadzący zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami, na którego zlecenie Spółka lub podmiot trzeci (inny niż Spółka podmiot prowadzący skład podatkowy) dokonują komponowania paliw (skomponowane paliwo zawiera paliwo bazowe sprzedawane przez Spółkę oraz dodatki uszlachetniające należące do podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami) - oświadczenie podmiotu przekazującego dodatek uszlachetniający do składu podatkowego stwierdzające w jakiej wysokości podatek akcyzowy od przekazanych dodatków uszlachetniających został zapłacony.

Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym stanie faktycznym, w przypadku wyprowadzania przez Spółkę poza własny skład podatkowy lub skład prowadzony przez podmioty trzecie paliw płynnych z dodatkami uszlachetniającymi, Spółka ma prawo obniżyć kwotę akcyzy należnej z tytułu wyprowadzania paliw o akcyzę zapłaconą od zużytych do ich wyprodukowania dodatków uszlachetniających.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 13 u.p.a., w związku z wyprodukowaniem paliw silnikowych, tzn. wyrobu energetycznego określonego w załączniku 1 do ustawy (art. 2 pkt 1 u.p.a.) po stronie Spółki powstaje obowiązek podatkowy.

Obowiązek ten przerodzi się w zobowiązanie podatkowe dopiero w momencie wyprowadzenia paliwa ze składu podatkowego.

W przypadku wyprowadzenia paliw płynnych wraz z dodatkami uszlachetniającymi ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, podatnikiem z tego tytułu może być:

* właściciel wyrobów akcyzowych - zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 2 w przypadku wyprowadzenia przez Spółkę wyrobów z własnego składu podatkowego, jak również zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 13 ust. 3 u.p.a. - w przypadku wyprowadzenia przez Spółkę należących do Spółki wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego prowadzonego przez podmiot trzeci, jeżeli wyroby nie są własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy i pod warunkiem uzyskania od właściwego naczelnika urzędu celnego zezwolenia, o którym mowa w art. 54 ust. 1 u.p.a.;

* właściciel składu podatkowego - zgodnie z art. 8 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 42 ust. 1 pkt 1 u.p.a. - w przypadku, gdy nie powstanie obowiązek podatkowy z tytułu czynności, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 5 u.p.a;

Biorąc powyższe pod uwagę, w przypadku, gdy Spółka uznana zostanie za podatnika podatku akcyzowego z uwagi na wyprowadzenie paliw silnikowych z własnego składu podatkowego Spółki lub składu podmiotu trzeciego, co do zasady zobowiązanie podatkowe powstanie w odniesieniu do ilości (objętości) wyprowadzanego paliwa wraz z dodatkami uszlachetniającymi. W efekcie, dodatki uszlachetniające, od których akcyza została zapłacona na wcześniejszym etapie obrotu będą po raz drugi podlegały opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Z uwagi na okoliczność, że akcyza od dodatków uszlachetniających już została zapłacona, Spółka będzie miała prawo obniżyć swoje zobowiązanie podatkowe na zasadach przewidzianych w art. 21 ust. 8 ustawy o podatku akcyzowym.

Zgodnie z tym przepisem, podatek należny do zapłaty w związku z wyprowadzeniem paliw silnikowych ze składu podatkowego może być obniżony o akcyzę zapłaconą od zużytych do jego wyprodukowania innych wyrobów akcyzowych. W sytuacji, gdy do wyprodukowania wyrobu końcowego niezbędne jest dolanie dodatków uszlachetniających, zapłacona od nich akcyza może podlegać odliczeniu przez Spółkę.

Należy wskazać, że powyższa regulacja stanowi istotną gwarancję zapewnienia jednofazowości podatku akcyzowego. Zarówno doktryna jak i orzecznictwo są zgodne co do tego, że podatek akcyzowy jest podatkiem pośrednim, nakładanym na konsumpcję produktów uznanych przez ustawodawcę za wyroby akcyzowe (por. wyrok NSA z dnia 15 października 2008 r., sygn. akt I FSK 1251/07; wyrok NSA z dnia 12 marca 2009 r., sygn. akt I FSK 1235/08 oraz wyrok NSA z dnia 12 marca 2009, sygn. akt I FSK 1236/03). W konsekwencji, najistotniejszą cechą konstrukcyjną podatku akcyzowego jest jego jednokrotne nałożenie w taki sposób, by koszt opodatkowania akcyzą poniósł ostateczny konsument, a nie podmiot, który jest formalnie zobowiązany do naliczenia i zapłaty podatku akcyzowego (producent, importer, dystrybutor czy podmiot wykorzystujący je do komponowania wyrobów).

W związku z powyższym Spółka powinna być uprawniona do odliczenia podatku akcyzowego zapłaconego na wcześniejszym etapie obrotu, aby dozowane przez Spółkę lub podmiot prowadzący skład podatkowy dodatki uszlachetniające nie podlegały dwukrotnie opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Jednocześnie Spółka stoi na stanowisku, że uprawnienie do dokonania odliczenia uzależnione jest od posiadania przez Spółkę dokumentów potwierdzających zapłatę akcyzy na poprzednich fazach obrotu.

Artykuł 21 ust. 8 ustawy o podatku akcyzowym nie odnosi się w ogóle do niezbędnej dokumentacji, ograniczając możliwość dokonania odliczenia od faktu "zapłaty akcyzy" od wyrobów zużytych. Podobnie jak w przypadku regulacji przewidzianej w art. 60 ust. 2 poprzednio obowiązującej ustawy akcyzowej, co do której wypowiedział się NSA w wyroku z dnia 22 stycznia 2008 r. (sygn. akt. I FSK 136/07), również celem tej regulacji nie jest umożliwienie dokonania odliczenia wyłącznie podmiotowi, który bezpośrednio ten podatek uiścił, lecz również podmiotowi posiadającemu dowody, że podatek został zapłacony na poprzednich fazach obrotu.

Jako że nie w każdym przypadku należny podatek akcyzowy zostanie zapłacony przez Spółkę i możliwe jest, że Spółka - jako nabywca dodatków uszlachetniających z zapłaconą akcyzą - jedynie poniesie jego ciężar, do dokonania odliczenia w takim przypadku niezbędne będzie zgromadzenie dokumentacji potwierdzającej powyższą okoliczność. W szczególności, z uwagi na brak regulacji w tym zakresie, będą to wszelkie dokumenty, których celem jest potwierdzenie wywiązania się z tego obowiązku przez producenta, sprzedawcę lub dostawcę dodatków uszlachetniających.

Co prawda wyszczególniona na fakturach kwota akcyzy nie potwierdza sama w sobie faktu jej zapłaty przez podatnika, jednakże dowody bezpośredniego uiszczenia akcyzy na konto właściwego organu podatkowego może posiadać i zweryfikować jedynie podatnik tego podatku. Nabywca wyrobów akcyzowych (w tym przypadku Spółka, jako nabywca dodatku uszlachetniającego) nie ma możliwości prawnej ani faktycznej ustalenia czy podatek akcyzowy został zapłacony przez podatnika. W związku z powyższym, dodatkowym dowodem, który Spółka powinna posiadać będą oświadczenia sprzedawcy lub producenta, dotyczące tego w jakiej wysokości akcyza od dodatków uszlachetniających została zapłacona. Oświadczenia te mogą podlegać weryfikacji przez organy podatkowe.

W przypadku, gdy w związku z przekazaniem dodatków uszlachetniających nie będzie istniał obowiązek wystawienia faktury VAT, w szczególności w przypadku dostarczenia dodatków uszlachetniających przez podmioty prowadzące zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami, na zlecenie których Spółka lub podmiot trzeci komponują paliwa, dowodem takim będą oświadczenia tych podmiotów, które mogą podlegać weryfikacji przez organy podatkowe.

W przypadku, gdy Spółka nabędzie dodatki uszlachetniające w ramach importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia, z tytułu których zobowiązana będzie do zapłaty podatku akcyzowego należnego na terytorium kraju, dokumentami takimi będą np. deklaracje podatku akcyzowego składane przez Spółkę, potwierdzenie zapłaty podatku lub wszelka dodatkowa dokumentacja wewnętrzna.

W przypadku, gdy Spółka nabędzie dodatki uszlachetniające w ramach zakupów krajowych dokumentami takimi będą faktura VAT lub dowód zapłaty przez Spółkę za fakturę lub oświadczenie sprzedawcy w jakiej wysokości akcyza od dodatków uszlachetniających została zapłacona lub wszelka dodatkowa dokumentacja wewnętrzna.

W przypadku, gdy Spółka lub podmiot trzeci prowadzący skład dokonują komponowania paliwa bazowego będącego własnością Spółki z dodatkami należącymi do podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami na zlecenie właścicieli dodatków dokumentarmi takimi będą oświadczenia tych właścicieli o zapłaceniu podatku akcyzowego na wcześniejszym etapie obrotu (producent dodatku, podmiot sprzedający lub dostarczający dodatek do składów podatkowych).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 21 ust. 8 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11), zwanej dalej ustawą, kwota akcyzy należna od danych wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym lub poza składem podatkowym zgodnie z art. 47 ust. 1 pkt 1, może być obniżona o akcyzę zapłaconą od zużytych do ich wyprodukowania innych wyrobów akcyzowych.

Stosownie do art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z powyższym, jeżeli od wyrobów akcyzowych zużytych do wyprodukowania w składzie podatkowym innych wyrobów akcyzowych został zapłacony podatek akcyzowy, to podmiotowi przysługuje prawo do obniżenia należnego podatku akcyzowego od wyprodukowanego wyrobu o kwotę akcyzy zapłaconej od wyrobów zużytych do jego wyprodukowania.

Zatem jednym z warunków koniecznych do zastosowania przedmiotowego obniżenia akcyzy jest rzeczywiste opłacenie podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych, które zostały zużyte do wyprodukowania innych wyrobów akcyzowych. Przepis ten wyznacza zależność pomiędzy prawem do obniżenia akcyzy, a wcześniejszym uiszczeniem podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych, które zostały zużyte do wyprodukowania innych wyrobów akcyzowych. Tak więc w przypadku braku zapłaty podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych, które zostały zużyte do wyprodukowania innych wyrobów akcyzowych skorzystanie przez dany podmiot z uprawnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 8 ustawy nie jest możliwe.

Dlatego też, aby móc skorzystać z prawa do obniżenia należnego podatku akcyzowego od wyprodukowanego wyrobu o kwotę akcyzy zapłaconej od wyrobów zużytych do jego wyprodukowania podatnik powinien być w stanie udowodnić, iż akcyza od wyrobów zużytych do jego wyprodukowania faktycznie została zapłacona. Wobec powyższego podatnik w celu obniżenia należnego podatku akcyzowego od wyprodukowanego wyrobu o kwotę akcyzy zapłaconej od wyrobów zużytych do jego wyprodukowania powinien posiadać dowód, z którego jednoznacznie wynika, że rzeczywiście mamy do czynienia z wyrobami akcyzowymi, od których akcyza została zapłacona.

Należy zauważyć, iż ustawodawca nie wskazał rodzaju dowodów jakie mogą zostać użyte przez dany podmiot dla udowodnienia rzeczywistego opłacenia akcyzy. Innymi słowy powołane przepisy nie narzucają konkretnej formy jaką mają mieć dowody wskazujące na uiszczenie akcyzy od wyrobów. W związku z tym należy uznać, iż w obecnie obowiązujących regulacjach prawnych w zakresie podatku akcyzowego jako dowód należy dopuścić każdy dokument, z którego w sposób bezpośredni i bezwarunkowy wynika fakt opłacenia akcyzy od przedmiotowych wyrobów.

Z akt sprawy wynika, iż Wnioskodawca prowadzi m.in. sprzedaż paliw silnikowych na rzecz innych podmiotów prowadzących stacje paliw (podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami zwanych dalej właścicielami dodatków) oraz wydaje paliwa silnikowe na własne stacje paliw. W celu poprawy jakości do paliw silnikowych dozowane są na terenie składów podatkowych komponenty, tzw. dodatki uszlachetniające. Dodatki uszlachetniające mogą zostać nabyte przez Wnioskodawcę lub dostarczone przez właściciela dodatków uszlachetniających będącego ostatecznym nabywcą paliw, do których dodatki te zostały dodane.

Spółka informuje przy tym, iż w przypadku nabyć przez nią na własny rachunek dodatki przyjmowane są na składy podatkowe zarówno własne jak i podmiotów trzecich w procedurze zawieszenia poboru akcyzy lub z zapłaconym podatkiem akcyzowym. W przypadku dodatków dozowanych na zlecenie podmiotów prowadzących zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami, które są właścicielami tych dodatków zasadą jest, że na poprzednich etapach obrotu, został już zapłacony podatek akcyzowy. Przy czym, jak wskazuje Wnioskodawca, w przypadku dodatków nabywanych z zapłaconym podatkiem akcyzowym (zarówno tych nabywanych przez Spółkę na własny rachunek jak tych nabywanych przez podmioty prowadzące zorganizowaną działalność w zakresie obrotu paliwami) podatek ten został zapłacony przez producenta dodatku, podmiot sprzedający lub dostarczający dodatek do składów podatkowych (Spółki lub prowadzonych przez podmioty trzecie) bądź też przez Spółkę (np. w przypadku importu dodatków i ich wewnątrzwspólnotowych nabyć).

Jednocześnie Wnioskodawca podnosi, iż od paliwa silnikowego wyprowadzanego poza składy podatkowe (zarówno własne jak również prowadzone przez podmioty trzecie), Spółka jest zobowiązana do obliczenia i wpłacenia na konto właściwej izby celnej należnego podatku akcyzowego.

Z punktu widzenia analizowanego przepisu, dla obniżenia kwoty akcyzy należnej od danego wyrobu akcyzowego kluczowe jest aby do jego wyprodukowania został zużyty inny wyrób akcyzowy od którego wcześniej została zapłacona akcyza. W sprawie będącej przedmiotem zapytania przesłanki uprawniające do zastosowania obniżenia akcyzy należnej, wynikającego z art. 21 ust. 8 ustawy, są spełnione. Jak wynika z danych przedstawionych w przedmiotowym wniosku Zainteresowany do paliw silnikowych dodaje na terenie składów podatkowych komponenty, tzw. dodatki uszlachetniające, od których podatek akcyzowy został zapłacony.

W konsekwencji odnosząc się do stanu faktycznego i pytania zadanego we wniosku należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy na gruncie art. 21 ust. 8 ustawy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty akcyzy należnej od paliw silnikowych wyprowadzanych poza własny lub prowadzony przez podmioty trzecie skład podatkowy o akcyzę zapłaconą od dodanych do nich dodatków uszlachetniających. Przy czym dokumentami potwierdzającymi zapłatę akcyzy mogą być wszelkie dokumenty, które w sposób jasny, czytelny i niebudzący wątpliwości potwierdzają fakt zapłaty akcyzy.

Końcowo zaznacza się, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie stanu faktycznego, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. Odnosi się to w szczególności do możliwości obniżenia kwoty akcyzy należnej od paliw silnikowych w przypadku gdy dodatki przyjmowane są na składy podatkowe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl