IPPP3/443-363/11-4/KB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-363/11-4/KB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2011 r. (data wpływu 7 marca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 kwietnia 2011 r. (data wpływu 13 kwietnia 2011 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego:

* jest prawidłowe - w zakresie możliwości zdjęcia i zniszczenia podatkowych znaków akcyzy naniesionych uprzednio na wyroby znajdujące się w składzie podatkowym;

* jest prawidłowe - w zakresie podwyższenia wartości wpłaty dziennej na podatek akcyzowy o wartość podatkowych znaków akcyzy;

* jest nieprawidłowe - w zakresie podmiotu zobowiązanego do poniesienia kosztów wytworzenia znaków akcyzy.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości zdjęcia i zniszczenia podatkowych znaków akcyzy naniesionych uprzednio na wyroby znajdujące się w składzie podatkowym oraz możliwości zaliczenia na poczet zaliczki kwoty stanowiącej równowartość zdjętych i zniszczonych podatkowych znaków akcyzy.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 kwietnia 2011 r. (data wpływu 13 kwietnia 2011 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-363/11-2/KB z dnia 5 kwietnia 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi skład podatkowy, w którym następuje produkcja wyrobów spirytusowych oraz dokonuje nabyć wewnątrzwspólnotowych. Na dzień 31 grudnia 2010 r. w magazynie składu podatkowego pozostały wyroby ze starymi znakami akcyzy. Wyroby te znajdują się w procedurze zawieszonej akcyzy. Na wyroby w sposób prawidłowy naniesione zostały banderole, które utraciły ważność 31 grudnia 2010 r., wskutek czego nie mogą być wyprowadzone ze składu podatkowego. Potwierdza to art. 117 ust. 3 u.p.a, który mówi, że wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy.

Po wyprodukowaniu tych wyrobów i naniesieniu znaków akcyzy (banderol) na te wyroby zgodnie z art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym podatnik obniżył kwotę dziennej wpłaty podatku akcyzowego o podatkową wartość naniesionych prawidłowo znaków akcyzy. Wnioskodawca wskazał, iż obecnie aby sprzedać wyroby, o których mowa powyżej należy zdjąć znaki akcyzy, które utraciły ważność i nanieść ponownie znaki akcyzy obowiązujące.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy Podatnik ma prawo do zdjęcia starych (nieaktualnych) znaków akcyzy (banderol) i naniesienia nowych banderol podatkowych bez uprzedniej zgody Naczelnika Urzędu Celnego tylko po pisemnym poinformowaniu Naczelnika Urzędu Celnego o zamiarze ich zdjęcia i czy w dniu zdjęcia banderol podatnik powinien podwyższyć wartość dziennej zaliczki na podatek akcyzowy o podatkową wartość znaków akcyzy.

Zdaniem Wnioskodawcy, Podatnik może zdjąć znaki akcyzy tylko po pisemnym poinformowaniu Naczelnika Urzędu Celnego, ponieważ wszystkie działania będą wykonywane pod nadzorem pracowników Urzędu Celnego. Czynności zniszczenia znaków akcyzy są dokonywane również pod nadzorem pracowników Urzędu Celnego.

Zgodnie z przepisem art. 123 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.) dalej u.p.a., znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, na które zostały naniesione, jeżeli wyroby akcyzowe nie będą sprzedawane w kraju. W sytuacji Wnioskodawcy wyroby akcyzowe nie są przeznaczone do sprzedaży, bowiem znajdują się w składzie podatkowym, czyli znajdują się nadal w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Wnioskodawca stwierdził, iż tak długo jak wyroby akcyzowe objęte są procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nałożenie znaków akcyzy nie jest konieczne. W związku z tym podmiot powinien być uprawniony do zdjęcia znaków akcyzy również z innych przyczyn niż wymienione w art. 123 u.p.a. Ponadto ust. 2 tego artykułu mówi, że "zgodę na zdjęcie znaków akcyzy wydaje właściwy naczelnik urzędu celnego na wniosek podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy..."

Natomiast rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 160, poz. 1074, z późn. zm.) określa szczegółowe przypadki, w których znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych tj. w dwóch przypadkach. Nie dotyczą one sytuacji zaistniałej u Wnioskodawcy. W dniu zdjęcia banderol podatnik powinien podwyższyć wartość dziennej zaliczki na podatek akcyzowy o podatkową wartość zdjętych znaków akcyzy. Zgodnie z art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym podatnik obniżył kwotę dziennej wpłaty podatku akcyzowego o podatkową wartość naniesionych prawidłowo znaków akcyzy. Zmiana wzoru banderol została podyktowana zmianą przepisów tj. załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy i Wnioskodawca uważa, że nie powinien ponosić kosztów wytworzenia znaków akcyzy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

* prawidłowe - w zakresie możliwości zdjęcia i zniszczenia podatkowych znaków akcyzy naniesionych uprzednio na wyroby znajdujące się w składzie podatkowym;

* prawidłowe - w zakresie podwyższenia wartości wpłaty dziennej na podatek akcyzowy o wartość podatkowych znaków akcyzy;

* nieprawidłowe - w zakresie podmiotu zobowiązanego do poniesienia kosztów wytworzenia znaków akcyzy.

Zgodnie z art. 114 ustawy z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.), dalej zwanej ustawą, obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy podlegają wyroby akcyzowe określone w załączniku nr 3 do ustawy.

Stosownie do art. 116 ust. 1 wspomnianej ustawy obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym:

1.

podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6;

2.

importerem;

3.

podmiotem dokonującym nabycia wewnątrz wspólnotowego;

4.

przedstawicielem podatkowym;

5.

podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5;

6.

właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

W myśl art. 117 ust. 1-3 ustawy wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy powinny być prawidłowo oznaczone odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, a w przypadkach, o których mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5, przed przekazaniem do magazynu wyrobów gotowych lub dokonaniem ich sprzedaży.

Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być, bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi podatkowymi znakami akcyzy:

1.

importowane, chyba że zostaną objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy albo wprowadzone do wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego, albo objęte procedurą składu celnego i prawidłowo oznaczone przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy albo przed objęciem procedurą dopuszczenia do obrotu celem sprzedaży na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy;

2.

przemieszczone na terytorium kraju w wyniku nabycia wewnątrz wspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy;

3.

przemieszczone na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy w wyniku nabycia wewnątrz wspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę.

Wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

W myśl art. 123 ust. 1-3 ustawy znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych, na które zostały naniesione, jeżeli wyroby akcyzowe nie będą sprzedawane na terytorium kraju.

Zgodę na zdjęcie znaków akcyzy wydaje właściwy naczelnik urzędu celnego na pisemny wniosek podmiotu obowiązanego do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy lub właściciela wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy.

Zdjęte znaki akcyzy są:

1.

zwracane do ich wytwórcy albo

2.

niezwłocznie niszczone pod nadzorem właściwego naczelnika urzędu celnego.

Na podstawie art. 123 ust. 4 ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia:

1.

szczegółowe przypadki, w których znaki akcyzy mogą być zdjęte z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych lub z wyrobów akcyzowych;

2.

warunki i tryb zdejmowania znaków akcyzy;

3.

wzór wniosku o zdjęcie znaków akcyzy.

I tak, w myśl § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. z 2010 r. Nr 160, poz. 1074 z późn. zm.) banderole naniesione na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe mogą być z nich zdjęte po uzyskaniu zgody właściwego naczelnika urzędu celnego, w przypadku gdy:

1.

wyroby akcyzowe mają być zwrócone do podmiotu zagranicznego, od którego zostały otrzymane, w związku z wadami fizycznymi wyrobów lub

2.

wyroby akcyzowe przeznaczone są na eksport lub do dostawy wewnątrz wspólnotowej.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi skład podatkowy, w którym następuje produkcja wyrobów spirytusowych oraz dokonuje nabyć wewnątrz wspólnotowych. Na dzień 31 grudnia 2010 r. w magazynie składu podatkowego pozostały wyroby ze starymi znakami akcyzy. Wyroby te znajdują się w procedurze zawieszonej akcyzy. Na wyroby w sposób prawidłowy naniesione zostały banderole, które utraciły ważność 31 grudnia 2010 r., wskutek czego nie mogą być wyprowadzone ze składu podatkowego. Po wyprodukowaniu tych wyrobów i naniesieniu znaków akcyzy (banderol) na te wyroby zgodnie z art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym podatnik obniżył kwotę dziennej wpłaty podatku akcyzowego o podatkową wartość naniesionych prawidłowo znaków akcyzy. Wnioskodawca stwierdził, iż obecnie aby sprzedać wyroby, o których mowa powyżej należy zdjąć znaki akcyzy, które utraciły ważność i nanieść ponownie znaki akcyzy obowiązujące.

Analizując powyższe należy zauważyć, że przedmiotowe wyroby akcyzowe nie były wyprowadzane ze składu podatkowego. A zatem w opisanej sytuacji Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do uzyskania zgody właściwego naczelnika urzędu na zdjęcie podatkowych znaków akcyzy. Bowiem warunek ten ma zastosowanie do wyrobów akcyzowych, które zostały już wydane ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w części dotyczącej możliwości zdjęcia podatkowych znaków akcyzy naniesionych na wyroby znajdujące się w składzie podatkowym po poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego należało uznać za prawidłowe.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

1.

składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,

2.

obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Natomiast, stosownie do ust. 2 w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

1.

składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe, według ustalonego wzoru,

2.

obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy skutkujące powstaniem zobowiązania podatkowego.

W myśl art. 21 ust. 5 ustawy zobowiązanie podatkowe przyjmuje się w wysokości wynikającej z deklaracji podatkowej lub z deklaracji uproszczonej, chyba że organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej określi inną wysokość tego zobowiązania.

Na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje z dniem wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, z zastrzeżeniem ust. 1a; zobowiązanie podatkowe nie powstaje i wygasa obowiązek podatkowy wobec podmiotu prowadzącego skład podatkowy, jeżeli powstał obowiązek podatkowy z tytułu czynności, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 5.

Zgodnie z art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym z zastrzeżeniem art. 23 ust. 4 oraz art. 27 ust. 2, kwotę akcyzy obniża się o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju, z zastrzeżeniem pkt 4 lit. b).

Mając na uwadze przytoczony wyżej stan prawny i stan faktyczny sprawy stwierdzić należy, iż nie powstało zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w odniesieniu do wyrobów znajdujących się w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru podatku akcyzowego, z których to wyrobów zostaną zdjęte i zniszczone, naniesione uprzednio znaki akcyzy, tylko z uwagi na fakt, iż utraciły ważność.

W związku z powyższym, stosownie do art. 21 ust. 7 ustawy, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy, które zostaną zdjęte z wyrobów akcyzowych. Ponadto, stosownie do art. 23 ust. 1 ustawy zarejestrowani odbiorcy, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, podmioty prowadzące składy podatkowe oraz podatnicy, o których mowa w art. 13 ust. 3, są obowiązani, bez wezwania organu podatkowego, do obliczenia i zapłaty akcyzy wstępnie za okresy dzienne, na rachunek właściwej izby celnej.

Wstępnych wpłat akcyzy za okresy dzienne, zwanych dalej "wpłatami dziennymi", dokonuje się nie później niż 25. dnia po dniu, w którym powstał obowiązek podatkowy, a w przypadku podmiotu prowadzącego skład podatkowy - po dniu, w którym nastąpiło zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy i powstało zobowiązanie podatkowe. (art. 23 ust. 2 ustawy)

Wpłaty dzienne dokonane za miesiąc rozliczeniowy są uwzględniane w deklaracjach podatkowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub ust. 2 pkt 1 (art. 23 ust. 3 ustawy).

W myśl art. 23 ust. 4 ustawy wpłaty dzienne obniża się o:

1.

kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych na wyroby akcyzowe lub opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych, nie wcześniej jednak niż:

a.

następnego dnia po naniesieniu tych znaków na dany wyrób akcyzowy lub opakowanie jednostkowe - w przypadku oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy w składzie podatkowym na terytorium kraju, z zastrzeżeniem lit. c) tiret pierwsze,

b.

następnego dnia po wprowadzeniu wyrobów akcyzowych do składu podatkowego na terytorium kraju - w przypadku importu albo nabycia wewnątrz wspólnotowego przez podmiot prowadzący skład podatkowy wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy na terytorium państwa trzeciego albo na terytorium państwa członkowskiego,

c.

następnego dnia po powstaniu obowiązku podatkowego - w przypadku:

d.

zarejestrowanego odbiorcy, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca,

e.

właściciela wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3;

* kwoty przysługujących podatnikowi zwolnień i obniżeń akcyzy.

Nadpłatę wpłat dziennych wykazaną w deklaracji podatkowej, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub ust. 2 pkt 1, rozlicza się przy wpłatach dziennych za następne okresy rozliczeniowe, jeżeli podatnik nie posiada zaległości podatkowych oraz bieżących zobowiązań podatkowych ani nie złoży wniosku o zaliczenie nadpłaty w całości albo w części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych (art. 23 ust. 5 ustawy).

Zgodnie z art. 23 ust. 6 ustawy wpłaty dzienne stanowią zaliczkę na akcyzę.

Biorąc pod uwagę ww. art. 23 ust. 4 ustawy, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty wpłat dziennych o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy, które zostaną zdjęte z wyrobów i zniszczone. Tak więc, skoro Wnioskodawca obniżył już kwotę wpłaty dziennej o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy, które zostały zdjęte powinien uzyskaną kwotę o odjętą wcześniej wartość powiększyć. A zatem, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie podwyższenia wartości wpłaty dziennej na podatek akcyzowy o wartość podatkowych znaków akcyzy należało uznać za prawidłowe.

Odnosząc się natomiast do kwestii poniesienia przez Wnioskodawcę kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy należy zwrócić uwagę na art. 134 ust. 1 i 2 ustawy, w myśl którego w przypadku wprowadzenia nowego wzoru znaku akcyzy podmioty posiadające dotychczasowe znaki są obowiązane, w terminie 14 dni od dnia wprowadzenia tego wzoru, zwrócić niewykorzystane znaki podmiotowi, który je wydał. Dotychczasowe znaki akcyzy naniesione na opakowania jednostkowe wyrobów akcyzowych lub na wyroby akcyzowe przed wprowadzeniem nowego wzoru znaku akcyzy zachowują ważność przez okres 6 miesięcy, licząc od dnia wprowadzenia nowego wzoru.

Stosownie do art. 135 ust. 1 ustawy zwracającemu niewykorzystane i nieuszkodzone znaki akcyzy przysługuje, z zastrzeżeniem art. 136 ust. 8, bezzwłocznie zwrot wpłaconych kwot stanowiących odpowiednio wartość podatkowych znaków akcyzy lub należności za legalizacyjne znaki akcyzy pomniejszone o koszty ich wytworzenia. Natomiast, jak stanowi ust. 2 wskazanego artykułu zwrotowi nie podlegają kwoty wpłacone na pokrycie kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy, z wyjątkiem kwot wpłaconych na pokrycie kosztów wytworzenia podatkowych znaków akcyzy zwracanych w związku z wprowadzeniem nowego wzoru znaku akcyzy lub stwierdzeniem nieważności decyzji, o której mowa w art. 126 ust. 1, jeżeli zwracane znaki są niewykorzystane i nieuszkodzone, a ich zwrot następuje w terminie, o którym mowa w art. 134 ust. 1 lub 3.

Biorąc pod uwagę powyższe, nie można zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, która stwierdziła, że nie powinna ponosić kosztów wytworzenia znaków akcyzy. Wnioskodawca nie spełnił bowiem warunków określonych w ww. przepisach ustawy, z których jednoznacznie wynika fakt, iż zwrot kosztów wytworzenia znaków akcyzy przysługuje jedynie w przypadku zwrotu niewykorzystanych i nieuszkodzonych znaków.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie podmiotu zobowiązanego do poniesienia kosztów wytworzenia znaków akcyzy należało uznać za nieprawidłowe.

Reasumując, należy stwierdzić, iż w przedmiotowej sytuacji Wnioskodawca może zdjąć nieaktualne znaki akcyzy i nanieść nowe znaki bez uprzedniej zgody właściwego naczelnika urzędu celnego. W konsekwencji, Wnioskodawca obniżoną wcześniej wpłatę dzienną o wartość podatkowych znaków akcyzy, które zostaną zdjęte z wyrobów, powinien powiększyć o tą wartość. Ponadto Wnioskodawcy nie przysługuje zwrot poniesionych kosztów wytworzenia przedmiotowych znaków.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl