IPPP3/443-342/13-4/KT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 lipca 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-342/13-4/KT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 12 czerwca 2013 r. (data wpływu 14 czerwca 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczenia premii pieniężnych otrzymanych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczenia premii pieniężnych otrzymanych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Wniosek został uzupełniony w dniu 12 czerwca 2013 r. (data wpływu 14 czerwca 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka zajmuje się importem kwiatów żywych z Holandii, co jest dla Spółki wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów handlowych, stanowiących koszt uzyskania przychodu. Od kontrahenta zagranicznego Spółka otrzymuje faktury w walucie EURO.

Na podstawie umowy współpracy zawartej z kontrahentem holenderskim, Spółka, zgodnie z umową o współpracy art. 3 pkt 5 z dnia 30 kwietnia 2004 r., otrzymała od kontrahenta zagranicznego z kraju członkowskiego wspólnoty Invoice Credit (fakturę korygującą), na podstawie której została przyznana premia uznaniowa (bonus) udzielona za ustalony okres (lipiec - grudzień 2012).

Artykuł 3 pkt 5 ww. umowy stanowi, iż:

"Strona A będzie udzielała stronie B premii (bonusu), której wysokość uzależniona jest od wysokości obrotu realizowanego w danym okresie w związku z zakupem towaru w sklepie internetowym.

Przyznana premia pozostaje bez wpływu na cenę zakupionego towaru. Wysokość premii będzie każdorazowo negocjowana przez obie strony umowy."

W Invoice Credit nie wskazano wprost, że premie są związane z konkretnymi dostawami, czyli nie odnoszą się do konkretnych faktur (których w danym okresie jest ok. 250 sztuk z wieloma pozycjami na fakturze), tylko do danego okresu. Wartość otrzymanej premii pieniężnej nie jest też ustalana procentowo, a co za tym idzie nie można dokładnie ustalić, o ile nastąpiło obniżenie ceny każdej jednostkowej transakcji udokumentowanej fakturą wewnętrzną.

Ponadto Spółka wskazała, że za okres styczeń - czerwiec otrzymała 191 sztuk faktur na wartość 817.763,74 EUR. Za ten okres Spółka otrzymała premię pieniężną (bonus) w kwocie 23.568,21 EUR. Przyznana premia nie jest określona procentowo ani wartościowo od wymienionych faktur. Wartość przyznanej premii każdorazowo negocjowana jest pomiędzy prezesami współpracujących firm, zgodnie z umową o współpracy zawartą z kontrahentem holenderskim. Przyznaną premię dokumentuje faktura kredytowa (Invoice credit) wystawiona w EUR, zmniejszająca koszt zakupu towaru.

Udzielona premia pieniężna przez kontrahenta zagranicznego nie jest uzależniona od podejmowania przez Spółkę innych dodatkowych działań.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1. Czy w zaistniałej sytuacji Spółka postępuje prawidłowo, przeliczając na złote otrzymaną fakturę korygującą (za przyznaną premię) według kursu średniego ogłoszonego przez NBP z dnia poprzedzającego dzień jej wystawienia - dla potrzeb VAT.

2. Czy w związku z premią pieniężną udokumentowaną fakturą korygującą, Spółka może traktować taką premię jako rabat zmniejszający obrót z tytułu WNT, zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy o VAT.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów, w związku z czym, od kontrahentów zagranicznych otrzymuje faktury, w których kwoty transakcji wyrażone są w walucie obcej. Kwoty wykazywane na fakturze przeliczane są na złote wg ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski kursu średniego waluty obcej z dnia poprzedzającego dzień wystawienia Invoice Credit.

Fraktura korygująca dokumentująca przyznaną premię-bonus przeliczona jest po średnim kursie euro ogłoszonym przez NBP z dnia poprzedzającego dzień wystawienia faktury, gdyż danej faktury nie można przyporządkować do konkretnych transakcji, a co za tym idzie, nie można ustalić, o ile nastąpiło obniżenie ceny jednostkowej. W związku z czym, niemożliwe jest korygowanie faktur podstawowych, które ponadto na dzień otrzymania faktury dokumentującej przyznaną premię zostały już w całości zapłacone.

Spółka przyznaną premię traktuje jako rabat i w miesiącu przyznania go wystawia fakturę korygującą, obniżając podatek należny oraz naliczony z tytułu wewnątrzwpólnotowego nabycia. Otrzymaną premię pieniężną wykazuje w jednej zbiorczej fakturze wewnętrznej dokumentującej wszystkie czynności nabyć wewnątrzwspólnotowych, stosując art. 106 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535).

Na podstawie art. 106 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz importu usług, wystawiane są faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie.

Dla potrzeb VAT, zgodnie z art. 31a ustawy VAT, wystawiana jest wewnętrzna faktura korygująca, na podstawie której obniżono podatek należny oraz naliczony z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast, stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Z kolei art. 29 ust. 4 ustawy stanowi, iż podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W myśl art. 31 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany zapłacić. Przy ustalaniu podstawy opodatkowania, o której mowa w ust. 1, przepis art. 29 ust. 4 stosuje się odpowiednio (art. 31 ust. 3 ustawy).

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

W przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, mogą być wystawiane faktury wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę dokumentującą te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także dla udokumentowania zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze (art. 106 ust. 7 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r.).

Z powyższego wynika, że faktura wewnętrzna może być wystawiona, ale nie ma takiego obowiązku. Czynności wymienione w powołanym przepisie mogą być dokumentowane fakturami wewnętrznymi bądź innymi dowodami, które te czynności będą odzwierciedlać.

W celu intensyfikacji sprzedaży towarów, podatnicy podejmują różnorodne działania, w efekcie których, wypłacane są tzw. premie pieniężne. W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet, jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu.

Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawianej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży.

Natomiast rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.).

Na podstawie § 13 ust. 1 tego rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Zgodnie z § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia, w przypadku, gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do jednej lub więcej dostaw towarów lub usług, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

a.

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,

b.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

3.

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

4.

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Z kolei w myśl § 13 ust. 3 cyt. rozporządzenia, w przypadku, gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane określone w § 5 ust. 1 pkt 1 i 2;

3.

okres, do którego odnosi się udzielany rabat;

4.

kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Stosownie do § 24 ust. 1 ww. rozporządzenia, przepisy § 5, 9-14, 16, 17 i 21 mogą być odpowiednio stosowane do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust. 7 ustawy (...).

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów z Holandii. Od kontrahenta zagranicznego Spółka otrzymuje faktury w walucie Euro. Spółka zawarła z kontrahentem umowę o współpracy, na mocy której otrzymuje od niego premie pieniężne (bonusy), których wysokość uzależniona jest od wysokości obrotu zrealizowanego w danym okresie w związku z zakupem towaru i jest każdorazowo negocjowana przez strony umowy (nie jest ustalana procentowo ani wartościowo od wymienionych faktur).

Na podstawie tej umowy, Spółka otrzymała od kontrahenta z kraju członkowskiego fakturę korygującą (Invoice Credit), dokumentującą przyznaną premię uznaniową (bonus) udzieloną za ustalony okres (lipiec - grudzień 2012). W Invoice Credit nie wskazano wprost, że premie są związane z konkretnymi dostawami, czyli nie odnoszą się do konkretnych faktur, tylko do danego okresu. Ponadto, Spółka otrzymała premię pieniężną za okres styczeń - czerwiec (na podstawie faktur otrzymanych w tym okresie). Przyznaną premię dokumentuje faktura kredytowa (Invoice credit), zmniejszająca koszt zakupu towaru. Faktury korygujące są wystawiane przez kontrahenta w walucie Euro.

Spółka wskazała, że udzielone przez kontrahenta zagranicznego premie pieniężne nie są uzależnione od podejmowania przez Spółkę innych dodatkowych działań.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, czy otrzymane premie pieniężne, udokumentowane fakturami korygującymi wystawionymi przez kontrahenta, Spółka powinna potraktować jako rabat zmniejszający podstawę opodatkowania z tytułu WNT.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy należy uznać, iż w przedmiotowej sprawie otrzymanie przez Wnioskodawcę bonusu uzależnione od zrealizowania przez Niego określonego poziomu obrotów w danym okresie rozliczeniowym, nie jest związane z jakimkolwiek świadczeniem usług przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta.

Z wniosku wynika bowiem, że Wnioskodawca nie świadczy na rzecz dostawcy usług. Pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentem zawarta została umowa, z której wynika, że otrzymanie przez Wnioskodawcę premii uzależnione jest wyłącznie od działania polegającego na osiągnięciu określonego poziomu obrotów w określonym czasie. Wnioskodawca nie podejmuje żadnych dodatkowych czynności, od których uzależniona byłaby wypłata premii pieniężnej.

Wobec powyższego należy uznać, iż otrzymana faktura korygująca dokumentuje udzielony przez kontrahenta zagranicznego rabat. Został on bowiem przyznany za wszystkie zakupy dokonane przez Wnioskodawcę, w ściśle określonym czasie, zatem dotyczy konkretnego okresu i całego obrotu zrealizowanego w tym czasie.

Należy zatem stwierdzić, że przedmiotowy rabat, mając wpływ na wartość zrealizowanych dostaw, prowadzi do obniżenia ceny nabytych towarów. Wnioskodawca ma możliwość ustalenia, o ile nastąpiło obniżenie ceny transakcji udokumentowanej daną fakturą, nawet, jeżeli tych transakcji jest więcej niż jedna w okresie rozliczeniowym. Tym samym, istnieje możliwość przyporządkowania przyznanego rabatu do konkretnej dostawy.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż przyznane premie, udokumentowane fakturami korygującymi przez kontrahenta zagranicznego, należy traktować jako rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, zmniejszający podstawę opodatkowania wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów, zgodnie z art. 31 ust. 3 ustawy o VAT.

W związku z tym, jeśli po wystawieniu faktury dokumentującej wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów zaistniała konieczność skorygowania tej transakcji z powodu udzielenia rabatu, nabywca może wystawić, w miesiącu jego otrzymania, wewnętrzne faktury korygujące do faktur wewnętrznych dokumentujących wewnątrzwspólnotowe nabycia towarów.

Należy mieć na uwadze, że - jak wyżej wskazano - od dnia 1 stycznia 2013 r. podatnik nie ma obowiązku wystawiania faktur wewnętrznych. Czynności, do których odnosi się powołany art. 106 ust. 7 ustawy, mogą być dokumentowane fakturami wewnętrznymi bądź innymi dowodami, które te czynności będą odzwierciedlać.

Jednakże, co trzeba podkreślić, faktury wewnętrzne są wyłącznie dokumentami wewnętrznymi podatnika, niezbędnymi do rozliczenia podatku należnego od dokonanych czynności. Zatem, data wystawienia faktury wewnętrznej nie wyznacza momentu powstania obowiązku podatkowego od tych zdarzeń.

Reasumując, bonus jaki Wnioskodawca otrzymał z tytułu osiągnięcia określonego obrotu za dany okres rozliczeniowy, należy traktować - na gruncie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług - jako rabat, skutkujący koniecznością korekty obrotów z tytułu dokonanych wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów.

Zatem, odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy sformułowanych w pytaniu nr 2 wniosku, stanowisko Spółki, iż może Ona traktować otrzymaną premię pieniężną jako rabat zmniejszający obrót z tytułu WNT i obniżyć podatek należny oraz naliczony na podstawie zbiorczej faktury wewnętrznej w miesiącu otrzymania rabatu (wystawienia faktury korygującej przez kontrahenta), należało uznać za prawidłowe.

Stosownie do dyspozycji art. 20 ust. 5 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2013 r.), w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje z chwila wystawienia faktury przez podatnika podatku od wartości dodanej, nie później jednak niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, z zastrzeżeniem ust. 8 i 9 oraz art. 20b (...).

Jak już wyżej wskazano, podstawą opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany zapłacić, a przy ustalaniu tej podstawy przepis art. 29 ust. 4 stosuje się odpowiednio (art. 31 ust. 1 i ust. 3 ustawy).

Zgodnie z art. 31a ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwoty stosowane do określenia podstawy opodatkowania są określone w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego (...).

W myśl ust. 2 powyższego artykułu, w przypadku, gdy podatnik wystawia fakturę przed powstaniem obowiązku podatkowego, a kwoty stosowane do określenia podstawy opodatkowania są określone na tej fakturze w walucie obcej, przeliczenia na złote dokonuje się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień wystawienia faktury.

Zatem w sytuacji, gdy wartość na fakturze jest wyrażona w obcej walucie, przeliczenia na złote dokonuje się według kursu średniego danej waluty obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień powstania obowiązku podatkowego.

Podkreślić trzeba, że faktury korygujące nie stanowią samodzielnego dokumentu, lecz jedynie korygują treść dokumentu pierwotnego.

Zatem, korekta wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów powinna być udokumentowana fakturą wewnętrzną korygującą lub innym dokumentem, w oparciu o otrzymany dokument (fakturę korygującą) potwierdzający przez dostawcę towarów zaistnienie okoliczności powodujących konieczność korekty pierwotnie dokonanych transakcji.

Należy wskazać, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie wskazują wprost, w którym momencie podatnik powinien uwzględnić otrzymaną od zagranicznego kontrahenta fakturę, korygującą uprzednio wystawioną fakturę dokumentującą dostawę towarów. Sposób rozliczenia korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów uzależniony jest od okoliczności, które spowodowały konieczność tej korekty.

Jeżeli zatem Spółka uzyska rabat potransakcyjny (premię) należny od dostawcy, w związku ze wszystkimi nabyciami towarów dokonanymi w ciągu danego okresu, stwierdzić należy, iż faktury korygujące wewnętrzne, w przypadku, gdy kontrahent zagraniczny wystawi fakturę korygującą dokumentującą rabat (zmniejszającą wartość WNT), uwzględnić należy w okresie rozliczeniowym, w którym Spółka otrzymała tę fakturę. Udzielenie rabatu będzie stanowić nową okoliczność powstałą już po dokonaniu transakcji pierwotnej. Dniem właściwym do przeliczenia kwot w walutach obcych wykazanych na fakturze będzie ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień wystawienia faktury korygującej przez sprzedawcę.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w powyższym zakresie (objętym pytaniem nr 1 wniosku) również uznaje się za prawidłowe.

W zakresie podatku dochodowego od osób prawnych sprawa została rozpatrzona w odrębnym postępowaniu.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl