IPPP3/443-290/10-4/KT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-290/10-4/KT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16 marca 2010 r. (data wpływu 22 marca 2010 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2010 r. (data wpływu 18 maja 2010 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-290/10-2/KT z dnia 7 maja 2010 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 marca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 maja 2010 r. (data wpływu 18 maja 2010 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-290/10-2/KT z dnia 7 maja 2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej działającej m.in. w branży odzieżowej (dalej: Grupa). Grupa prowadzi działalność w wielu krajach Unii Europejskiej (w tym w Polsce), jak również poza jej obszarem. Grupa składa się z wielu wydzielonych spółek, z których każda zajmuje się określonym zakresem obowiązków. Wnioskodawca zajmuje się w ramach Grupy wszelkimi kwestiami związanymi z importem towarów do Unii Europejskiej z krajów trzecich (tekst jedn. krajów nienależących do UE). W skład Grupy wchodzi również G. z siedzibą w Szwecji, która to spółka odpowiada za globalne zakupy i sprzedaż towarów.

W związku z tak określonym zakresem obowiązków w ramach Grupy, Spółka świadczy na zlecenie G usługę kompleksowej obsługi importu. Usługa kompleksowej obsługi importu (dalej: usługa importu) polega w szczególności na:

* organizacji i dokonywaniu przez Spółkę importu towarów,

* sprowadzaniu przez Spółkę towarów z krajów trzecich do UE,

* wprowadzaniu importowanych towarów do wolnego obrotu w UE,

* przygotowywaniu zgłoszeń celnych do procedury dopuszczenia do obrotu lub innych procedur celnych (np. procedury składu celnego),

* rozliczaniu cła i VAT importowego z tytułu dopuszczenia towarów do wolnego obrotu w UE (jak również składaniu zabezpieczeń celnych w wymaganych przypadkach),

* uzyskiwaniu niezbędnych pozwoleń na stosowanie gospodarczych i uproszczonych procedur celnych (np. procedury składu celnego, odprawy uproszczonej w miejscu), które są konieczne dla sprawnego przepływu towarów i ze względów logistycznych.

Wszystkie wskazane wyżej czynności podejmowane w ramach usługi importu są świadczone przez Spółkę na rzecz G. Oznacza to, że Spółka występuje jako importer towarów, dokonuje zgłoszeń celnych (w których występuje jako importer) i uzyskuje niezbędne pozwolenia na stosowanie gospodarczych i uproszczonych procedur celnych, rozlicza cło i podatek VAT należne z tytułu importu. Jest również odpowiedzialna za prawidłowość stosowania przepisów celno-podatkowych związanych z importem towarów.

Jednocześnie, przy tak określonym zakresie świadczonych usług, Spółka nie jest właścicielem importowanych towarów. Właścicielem importowanych towarów jest bowiem w każdym momencie G.

Ponieważ Spółka jest odpowiedzialna za import towarów z krajów trzecich w wielu państwach Unii Europejskiej, m.in. w Niemczech, Holandii, Danii, Wielkiej Brytanii, aby scentralizować dokonywane w tych państwach odprawy celne, Spółka posiada "Pojedyncze pozwolenie na dopuszczanie towarów do wolnego obrotu w ramach procedury uproszczonej w miejscu" (dalej: pozwolenie pojedyncze). Pozwolenie to wydane jest przez holenderskie władze celne - tj. władze celne właściwe dla Spółki i obejmuje oprócz Holandii również inne Państwa Członkowskie.

W związku z planowanym rozwojem działalności Grupy w Polsce, Wnioskodawca zamierza świadczyć wyżej opisane usługi importu na zlecenie G również w odniesieniu do towarów importowanych z krajów trzecich bezpośrednio do Polski (obecnie do Polski dostarczane są towary w wolnym obrocie). Dlatego też Spółka wystąpiła z wnioskiem do władz holenderskich o rozszerzenie udzielonego jej pozwolenia pojedynczego na Polskę. Po rozszerzeniu pozwolenia pojedynczego, w przypadku dopuszczenia towarów do wolnego obrotu znajdujących się Polsce, cło należne z tytułu dopuszczenia towarów do wolnego obrotu będzie rozliczane przez Spółkę w Holandii, a podatek VAT w Polsce na podstawie deklaracji importowej - stosownie do art. 33b ustawy o VAT.

Jednocześnie Spółka przed rozpoczęciem świadczenia usług importu i dokonywaniu importu towarów w Polsce zamierza zarejestrować się w Polsce dla celów podatku VAT. Po zarejestrowaniu na VAT i rozpoczęciu świadczenia usług importu w Polsce, Spółka będzie wystawiać faktury za świadczone usługi na G. W związku z faktem, że G jest podatnikiem mającym siedzibę w innym Państwie Członkowskim i nie posiada w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności dla celów VAT, to usługi świadczone przez Spółkę na rzecz G będą podlegały opodatkowaniu w Państwie Członkowskim siedziby G.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Spółka, w opisanym stanie faktycznym, jest uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu importu towarów.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Spółka stoi na stanowisku, że podatek VAT wykazany w deklaracji importowej z tytułu importu towarów podlega odliczeniu, stosownie do art. 86 ust. 1 w związku z art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT, mimo, że Spółka nie posiada prawa własności do importowanych towarów. Prawo od odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu importu towarów powstaje bowiem w związku z wykorzystywaniem importowanych przez Spółkę towarów do wykonywania czynności opodatkowanych - świadczenia usług importu.

Artykuł 86 ust. 1 ustawy o VAT wskazuje ogólne zasady dotyczące prawa podatnika do odliczenia podatku VAT. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Jednocześnie, w przypadku świadczenia usług, których miejsce świadczenia znajduje się poza Polską, zastosowanie znajduje art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT. W przepisie tym wskazane jest, iż podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą świadczenia usług przez podatnika poza Polską, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju. Warunkiem odliczenia podatku w tym przypadku jest posiadanie przez podatnika dokumentów, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

Biorąc pod uwagę przepisy art. 86 ust. 1 w związku z art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT, prawo podatnika do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony uzależnione jest od wykorzystywania towarów do wykonywania czynności opodatkowanych. Regulacja ustawy o VAT w tym zakresie jest oparta na przepisach art. 168 oraz 169 lit. a) Dyrektywy nr 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. (dalej: Dyrektywa VAT). Przepisy te wskazują, że jeżeli towary są wykorzystywane na potrzeby opodatkowanych transakcji podatnika, to podatnik jest uprawniony do odliczenia od kwoty VAT, którą jest obowiązany zapłacić, kwoty VAT należnego lub zapłaconego z tytułu importu towarów.

W sytuacji Spółki import towarów będzie dokonywany w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych - tj. świadczeniem usług importu na rzecz innego podmiotu z Grupy kapitałowej. W rezultacie Spółce będzie przysługiwać prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu importu towarów. Dokonywanie importu przez Spółkę jest bowiem nieodzownym elementem świadczenia przez nią usług i warunkiem koniecznym do wykonania usługi - tj. bez dokonywania importu Spółka nie byłaby w stanie świadczyć usług kompleksowej obsługi importu na rzecz G.

Takie stanowisko zostało również potwierdzone w piśmiennictwie dotyczącym podatku VAT, np. Tomasz Michalik (Komentarz VAT Tomasz Michalik, Rok wydania: 2009, Wydawnictwo: C.H.Beck, Wydanie 6) wskazuje, iż " (...), podatnik ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium Polski, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami. Regulacja ta wydaje się dosyć skomplikowana, niemniej jednak tworzy w rzeczywistości proste i zasadne rozstrzygnięcie. Głównym, choć nie wyłącznym, jej adresatem są usługodawcy, którzy wykonują usługi na rzecz osób mających siedzibę bądź miejsce zamieszkania za granicą, a usługi te uważane są, na podstawie art. 27 VATUn, za wykonane poza terytorium kraju".

Na związek podatku naliczonego z tytułu importu z wykonywaniem czynności opodatkowanych, co jest warunkiem istnienia prawa do odliczenia po stronie podatnika, wskazuje również Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, który w interpretacji ITPP2/443-147/09/AF z dnia 13 maja 2009 r. wskazał, że " (...) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony jedynie w takim zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. Aby zatem podatnik miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z dokumentu celnego, musi istnieć związek pomiędzy importowanym towarem, a czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika.". Podobnie wypowiedział się również Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji ILPP2/443-144/07-2/TW z dnia 8 lutego 2008 r.

Jednocześnie, w opinii Spółki, analiza regulacji zawartej w art. 86 prowadzi do wniosku, że prawo do odliczenia podatku naliczonego nie zostało uzależnione od faktycznego nabycia towarów, a jedynie od dokonania faktycznej czynności importu - tj. przywozu towarów na terytorium kraju oraz posiadania deklaracji importowej, z której wynika kwota należnego podatku od towarów i usług. Kwotą podatku naliczonego w przypadku importu towarów, o którą obniża się podatek należny, jest bowiem, zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 2 ustawy VAT, suma kwot podatku wynikająca m.in. z deklaracji importowej.

Takie stanowisko zajmuje również doktryna prawa podatkowego, np. Tomasz Michalik (komentarz VAT Tomasz Michalik, Rok wydania: 2009, Wydawnictwo: C.H. Beck, Wydanie 6) - wskazuje, iż " (...) o ile import jest zazwyczaj konsekwencją nabycia towarów (w rozumieniu nabycia własności towarów), o tyle nabycie nie jest elementem koniecznym dla importu. (...) A zatem, podatek VAT naliczony przy imporcie towarów nie jest naliczony przy nabyciu tych towarów. Konstrukcja opodatkowania importu zakłada opodatkowanie właśnie tego konkretnego zdarzenia, jakim jest import, a nie czynności czy zdarzeń, które doprowadziły do wprowadzenia towaru na polski obszar celny, w szczególności nabycia importowanych towarów. Innymi słowy, tytuł prawny czy przyczyna faktyczna, dla którego towar jest sprowadzany do Polski, nie ma dla ustawodawcy żadnego znaczenia. Z tego powodu dobrze się stało, iż ustawodawca rozdzielił w definicji przypadki, gdy kwota podatku naliczonego wynika z nabycia towarów i przypadek importu towarów, gdzie dla powstania kwoty podatku naliczonego nabycie nie jest istotne.".

Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przez importera w przypadku, gdy nie jest on właścicielem towarów, zostało potwierdzone również przez organy podatkowe. Przykładowo Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu wskazał w interpretacji z 8 lutego 2008 r. (sygn. ILPP2/443-144/07-2/TW), że "przepisy nie wskazują, że w przypadku importu towarów prawo do odliczenia podatku naliczonego jest uzależnione od nabycia tych towarów. Spółka wyjaśnia również, iż dokonuje importu towarów nie będących jej własnością w związku z czynnościami opodatkowanymi, którymi są usługi świadczone na rzecz kontrahenta francuskiego - podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 22%. W świetle powyższego należy stwierdzić, że prawidłowe jest stanowisko Spółki, że pomimo, iż nie jest właścicielem importowanych towarów, to w świetle art. 88 ust. 1 ustawy, przysługuje jej prawo do odliczenia podatku wynikającego z dokumentu celnego."

W taki sam sposób wypowiedział się również m.in. Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie (w postanowieniu z dnia 10 stycznia 2006 r. o sygn. 1471/NUR1/443-523/05/AP), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie (w interpretacji indywidualnej z dnia 30 listopada 2007 r. o sygn. IPPP1-443-447-/07-3/RK).

Podsumowując powyższe, zdaniem Spółki, pomimo iż nie jest właścicielem importowanych towarów, to w świetle art. 86 ust. 1 ustawy w związku z art. 86 ust. 8 pkt 1) ustawy o VAT, przysługuje jej prawo do odliczenia podatku wynikającego z deklaracji importowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej: ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlega m.in. import towarów. Przez import towarów, na podstawie art. 2 pkt 7 ww. ustawy, rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 cytowanej ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne:

1.

na których ciąży obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości, albo zastosowano preferencyjną, obniżoną lub zerową stawkę celną;

2.

uprawnione do korzystania z procedury celnej obejmującej uszlachetnianie czynne, odprawę czasową, przetwarzanie pod kontrolą celną, w tym również osoby, na które, zgodnie z odrębnymi przepisami, zostały przeniesione prawa i obowiązki związane z tymi procedurami.

Ponadto, zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2, są obowiązani do obliczenia i wykazania w zgłoszeniu celnym kwoty podatku, z uwzględnieniem obowiązujących stawek, z zastrzeżeniem art. 33b.

Z kolei w świetle art. 33b tej ustawy, w przypadku stosowania przez podatnika, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2, pojedynczego pozwolenia, o którym mowa w art. 1 pkt 13 tiret pierwsze i drugie rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 253 z 11 października 1993 r., str. 1, z późn. zm.), podatnik jest obowiązany do obliczenia i wykazania kwoty podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji dla importu towarów, zwanej dalej "deklaracją importową".

Kwestie prawa podatników do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług regulują zapisy art. 86 ustawy o VAT. I tak, art. 86 ust. 1 ustawy stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. W myśl art. 86 ust. 2 pkt 2 - w przypadku importu towarów - kwotę podatku naliczonego stanowi (z zastrzeżeniem ust. 3-7) suma kwot podatku wynikająca z dokumentu celnego i deklaracji importowej, z zastrzeżeniem pkt 5.

Zgodnie zaś z art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy, podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

Z treści złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca jest Spółką należącą do międzynarodowej grupy kapitałowej prowadzącej działalność w wielu krajach Unii Europejskiej (w tym w Polsce), jak również poza jej obszarem. Wnioskodawca zajmuje się w ramach Grupy wszelkimi kwestiami związanymi z importem towarów do Unii Europejskiej z krajów trzecich. W skład Grupy wchodzi również G z siedzibą w Szwecji, która to spółka odpowiada za globalne zakupy i sprzedaż towarów. Spółka świadczy na zlecenie i na rzecz G usługę kompleksowej obsługi importu. Wykonując szereg czynności w ramach tej usługi Spółka jest importerem towarów, dokonuje zgłoszeń celnych (w których występuje jako importer) i uzyskuje niezbędne pozwolenia na stosowanie gospodarczych i uproszczonych procedur celnych, rozlicza cło i podatek VAT należne z tytułu importu. Jest również odpowiedzialna za prawidłowość stosowania przepisów celno-podatkowych związanych z importem towarów. Jednocześnie Spółka nie jest właścicielem importowanych towarów, którym jest w każdym momencie G.

Ponieważ Spółka jest odpowiedzialna za import towarów z krajów trzecich w wielu państwach Unii Europejskiej, aby scentralizować dokonywane w tych państwach odprawy celne Spółka posiada "Pojedyncze pozwolenie na dopuszczanie towarów do wolnego obrotu w ramach procedury uproszczonej w miejscu". Pozwolenie to wydane jest przez holenderskie władze celne, właściwe dla Spółki, i obejmuje oprócz Holandii również inne Państwa Członkowskie.

W związku z planowanym rozwojem działalności Grupy w Polsce, Wnioskodawca zamierza świadczyć opisane usługi obsługi importu na zlecenie G również w odniesieniu do towarów importowanych z krajów trzecich bezpośrednio do Polski. Dlatego też Spółka wystąpiła do władz holenderskich o rozszerzenie udzielonego jej pozwolenia pojedynczego na Polskę. Po rozszerzeniu pozwolenia, w przypadku dopuszczenia towarów do wolnego obrotu znajdujących się Polsce, cło należne z tytułu dopuszczenia towarów do wolnego obrotu będzie rozliczane przez Spółkę w Holandii, a podatek VAT w Polsce na podstawie deklaracji importowej - stosownie do art. 33b ustawy o VAT. Jednocześnie Spółka przed rozpoczęciem świadczenia przedmiotowych usług i dokonywania importu towarów w Polsce zamierza zarejestrować się w Polsce dla celów podatku VAT. Spółka będzie wystawiać faktury za świadczone usługi na G. W związku z faktem, że G jest podatnikiem mającym siedzibę w innym Państwie Członkowskim i nie posiada w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności dla celów VAT, to usługi świadczone przez Spółkę na rzecz G będą podlegały opodatkowaniu w Państwie Członkowskim siedziby G.

Przy tak przedstawionym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) pytanie Wnioskodawcy odnosi się do możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu opisanego importu towarów.

Analiza przytoczonych przepisów wskazuje, że podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony jedynie w takim zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. Aby zatem podatnik miał prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z dokumentu celnego, musi istnieć związek pomiędzy importowanym towarem, a czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika.

Z sytuacji przedstawionej we wniosku wynika, że dopuszczenie do obrotu importowanych towarów wystąpi na terytorium Polski, Spółka będzie dokonywała zgłoszenia celnego, w związku z tym będzie zobowiązana do dokonania zapłaty cła oraz podatku należnego do urzędu celnego. Na dokumentach celnych jako importer towarów będzie występować Spółka, ponieważ to do niej będą należeć obowiązki związane z czynnościami zakończenia i rozliczenia procedur celnych.

A zatem Wnioskodawca będzie posiadać dokument celny, z którego wynika suma zapłaconego podatku, a powołane wyżej przepisy wskazują, że w przypadku importu towarów prawo do odliczenia podatku naliczonego nie jest uzależnione od nabycia tych towarów.

Ponadto Spółka wskazuje, że przedmiotowy import towarów będzie dokonywany w związku z wykonywaniem przez Nią czynności opodatkowanych - tj. świadczeniem usług na rzecz innego podmiotu.

W związku z powyższym, biorąc pod uwagę opisane we wniosku zdarzenie oraz treść przywołanych przepisów, stwierdzić należy, że Wnioskodawcy, w oparciu o art. 86 ust. 1 oraz art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego ze zgłoszeń celnych importowych, pomimo, iż Spółka nie będzie właścicielem importowanych towarów.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja odnosi się wyłącznie do prawa do odliczenia podatku naliczonego, w związku z art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy o VAT, z tytułu dokonywanego przez Spółkę importu towarów w Polsce, w sytuacji, gdy Spółka nie jest właścicielem importowanych towarów. Nie rozstrzyga natomiast kwestii miejsca świadczenia i opodatkowania usług świadczonych przez Spółkę na rzecz G, gdyż nie było to przedmiotem zapytania oraz stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl