IPPP3/443-263/09-4/CS - Wymagania dotyczące odzysku odpadów zawierających alkohol etylowy oraz zasady zwolnienia od akcyzy wyrobów pochodzących z odzysku w postaci rozpuszczalników, rozcieńczalników i środków zapobiegających zamarzaniu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 9 lipca 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-263/09-4/CS Wymagania dotyczące odzysku odpadów zawierających alkohol etylowy oraz zasady zwolnienia od akcyzy wyrobów pochodzących z odzysku w postaci rozpuszczalników, rozcieńczalników i środków zapobiegających zamarzaniu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 marca 2009 r. (data wpływu 30 marca 2009 r.) - uzupełnione pismem z dnia 27 maja 2009 r. (data wpływu 1 czerwca 2009 r.) w odpowiedzi na wezwanie Nr IPPP3/443-263/09-2/CS z dnia 12 maja 2009 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania przepisów ustawy odnośnie wyrobów pochodzących z odzysku odpadów zawierających alkohol etylowy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania przepisów ustawy odnośnie wyrobów pochodzących z odzysku odpadów zawierających alkohol etylowy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność polegającą na odzysku odpadów rozpuszczalnikowych z wykorzystaniem procesów destylacji próżniowej i atmosferycznej oraz procesów filtracji. W ramach przedmiotowej działalności spółka planuje rozpocząć w przyszłości również odzysk odpadów zawierających rozpuszczalniki i rozcieńczalniki lub środki zapobiegające zamarzaniu i płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości (bez względu na kod CN). Przedmiotowe odpady byłyby odbierane od wytwórców/dostawców odpadów działających na terenie kraju jak i poza jego granicami. Odzysk odpadów obejmowałby ich oczyszczanie, poprzez destylację/filtrację mające na celu:

*

usuwanie składników powodujących zabarwienie, zmętnienie, itp.,

*

usuwanie substancji stałych występujących w postaci zawiesiny lub osadu.

Planowany proces odzysku nie miałby na celu rozdziału mieszaniny na poszczególne, czyste składniki, a jedynie przywrócenie pierwotnej funkcji i przeznaczenia rozpuszczalnika/rozcieńczalnika lub środka zapobiegającego zamarzaniu/płynu usuwającego oblodzenie. Zakłada się więc, że w wyniku odzysku otrzymywany byłby wyrób należący do grupowania odpowiednio:

*

rozpuszczalniki i rozcieńczalniki złożone organiczne pozostałe, zawierające w swym składzie alkohol etylowy - kod CN ex 38140090, lub

*

środki zapobiegające zamarzaniu i pozostałe płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy - kod CN 38200000.

Zakłada się oczywiście, że alkohol etylowy zawarty w rozpuszczalnikach rozcieńczalnikach oraz środkach zapobiegających zamarzaniu i płynach usuwających oblodzenie zawartych w odpadzie był w chwili dopuszczenia do obrotu skażony całkowicie lub skażony skażalnikami zgodnymi z normami kraju dostawy odpadu (dla nabycia wewnątrzunijnego) lub skażony skażalnikami wymaganymi rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251).

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy odzysk (oczyszczanie) odpadów zawierających rozpuszczalniki i rozcieńczalniki lub środki zapobiegające zamarzaniu i płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości (bez względu na kod CN) skażony jak powyżej, prowadzony w celu przywrócenia pierwotnej funkcji i przeznaczenia wyrobu wymaga prowadzenia tych czynności w składzie podatkowym...

2.

Czy wykorzystanie uzyskanego w ten sposób odzyskanego/oczyszczonego wyrobu do wytworzenia (poprzez mieszanie z innymi składnikami) rozpuszczalnika/rozcieńczalnika mieszczącego się w kodzie CN ex 38140090 lub środka zapobiegającego zamarzaniu/płynu usuwającego oblodzenie mieszczącego się w kodzie CN 38200000 - zawierających w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, wymaga prowadzenia tych czynności w składzie podatkowym...

3.

Czy wykorzystanie uzyskanego w ten sposób odzyskanego/oczyszczonego wyrobu do wytworzenia (poprzez mieszanie z innymi składnikami) rozpuszczalnika/rozcieńczalnika mieszczącego się w kodzie CN 38140090 lub środka zapobiegającego zamarzaniu/płynu usuwającego oblodzenie mieszczącego się w kodzie CN 38200000 - o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości wymaga prowadzenia tych czynności w składzie podatkowym...

4.

Czy wyrób odzyskany (oczyszczony) jak w pkt 1) z odpadu pochodzącego z nabycia wewnątrzunijnego, który to odpad powstał z wyrobu zawierającego alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości i skażony zgodnie z normami kraju dostawcy wymaga przed dalszym wprowadzeniem do obrotu na terenie kraju (poza procedurą zawieszenia akcyzy) skażenia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251)...

5.

Czy odzyskany (oczyszczony) wyrób, powstały z odzysku (oczyszczania) odpadu wyrobu zawierającego alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, który był skażony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251) podlega zwolnieniu od akcyzy ze względu na przeznaczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym... A co za tym idzie, czy dla zastosowania tych zwolnień ze względu na przeznaczenie konieczne jest spełnienie dodatkowych warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5 - 13 ustawy...

6.

Czy ewentualne dodatkowe skażanie wyrobu odzyskanego (oczyszczonego) jak w pkt 1), w celu doprowadzenia do warunków skażenia określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 251) wymaga prowadzenia tych czynności w składzie podatkowym.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Ad. 1. Uwzględniając zapis art. 93 ust. 2 i art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym tego rodzaju czynności mogą być realizowane wyłącznie w składzie podatkowym.

Ad. 2. Ze względu na zastosowane zwolnienia, wynikające z zapisu art. 30 ust. 9 i art. 32 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym tego rodzaju czynności mogą być realizowane poza składem podatkowym.

Ad. 3. Ze względu na zastosowane zwolnienia, wynikające z zapisu art. 30 ust. 9 i art. 32 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym tego rodzaju czynności mogą być realizowane poza składem podatkowym.

Ad. 4. O ile odzyskany (oczyszczony) wyrób zawiera alkohol etylowy skażony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 251) to ze względu na spełnienie warunków zwolnienia, określonych w art. 32 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym nie wymaga on dodatkowego skażania. Jeżeli odzyskany (oczyszczony) wyrób zawiera alkohol etylowy, który nie jest skażony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 251), a jest skażony wyłącznie zgodnie z normami kraju dostawcy, to zgodnie z art. 32 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym wymaga on dodatkowego skażania do poziomu zgodnego z przedmiotowym rozporządzeniem.

Ad. 5. Biorąc pod uwagę "szeroką" definicję alkoholu etylowego, podaną w art. 93 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, wyrób akcyzowy zawierający alkohol etylowy > 1,2% obj. (np. kod CN ex 38140090) skażony środkami skażającymi, określonymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 251) podlega zwolnieniu od akcyzy ze względu na przeznaczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2), i na warunkach tam określonych.

Ad. 6. Uwzględniając zapis art. 93 ust. 2 i art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, tego rodzaju czynności mogą być realizowane wyłącznie w składzie podatkowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Ad 1. Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1, do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się - wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej.

Natomiast w myśl ust. 2 ww. przepisu - produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew.

Z kolei przepis art. 47 ust. 1 stanowi, iż produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku Nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku Nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym (...).

Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 10 ustawy skład podatkowy to miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca zamierza rozpocząć działalność, polegającą m.in. na odzysku odpadów zawierających rozpuszczalniki i rozcieńczalniki lub środki zapobiegające zamarzaniu i płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy przekraczającej 1,2% objętości. Odzysk odpadów obejmowałby destylację i filtrację, w celu usunięcia składników powodujących zabarwienie, zmętnienie oraz usuwanie substancji stałych w postaci zawiesiny lub osadu. Proces odzysku nie miałby na celu rozdzielenia mieszaniny na czyste, poszczególne składniki, a jedynie przywrócenie pierwotnej funkcji. Wnioskodawca klasyfikuje przedmiotowy wyrób powstały z odzysku do grupowania:

*

CN 3814 00 90 - rozpuszczalniki i rozcieńczalniki złożone organiczne pozostałe, zawierające w swym składzie alkohol etylowy oraz

*

CN 3820 00 00 - środki zapobiegające zamarzaniu/płynu usuwającego oblodzenie.

Analizując powyższe, w nawiązaniu do pytania Nr 1 należy stwierdzić, że czynności polegające na odzyskiwaniu - oczyszczaniu odpadów zawierających w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy przekraczającej 1,2 % objętości jest produkcją, która może się odbywać jedynie w składzie podatkowym.

Ad.2. Z opisu zdarzenia przyszłego, dotyczącego pytania Nr 2 wynika, iż Wnioskodawca zamierza wykorzystać uzyskany w drodze destylacji/filtracji wyrób do wytworzenia (poprzez mieszanie z innymi składnikami) rozpuszczalnika i rozcieńczalnika lub środków zapobiegających zamarzaniu i płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy przekraczającej 1,2% objętości.

Zgodnie z przepisem art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy:

*

całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Wspólnoty Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) Nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;

W myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002 r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.

Powyższy przepis ma zastosowanie do alkoholu etylowego skażonego środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353 z późn. zm.) w przypadku:

*

dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub

*

zużycia wyrobów przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający przy spełnieniu warunków, uprawniających do tego zwolnienia (wymienionych w art. 32 ust. 5-13 ustawy).

Zauważyć należy, że przedmiotowe zwolnienie odnosi się nie tylko do przypadku, gdy alkohol ten jest zużywany w składzie podatkowym, ale także w sytuacji wymienionej w art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy, tj. dostarczenia go ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego.

Zatem czynności związane z wykorzystaniem odzyskanego/oczyszczonego wyrobu do wytworzenia (poprzez mieszanie z innymi składnikami) rozpuszczalnika/rozcieńczalnika lub środka zapobiegającego zamarzaniu/płynu usuwającego oblodzenie, którego składnikiem będzie alkohol etylowy, skażony na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych - nie muszą być wykonywane w składzie podatkowym w przypadku, kiedy przedmiotowe wyroby są dostarczane ze składu podatkowego na terytorium kraju do Wnioskodawcy, występującego w roli podmiotu zużywającego, przy spełnieniu wymogów określonych w art. 32 ust. 5-13. Natomiast, w przypadku całkowitego skażenia przedmiotowego alkoholu na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) Nr 3199/93 - wyżej wymienione czynności również mogą odbywać się poza składem podatkowym, bez spełniania dodatkowych warunków.

Ad.3. Nawiązując do pytania Nr 3 przedmiotowego wniosku należy posłużyć się wskazaną w interpretacji definicją alkoholu etylowego, zawartą w art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy, która do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. (Dz. U. z 2009 r., Nr 3, poz. 11) zalicza wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2 % objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej.

Z treści wniosku wynika, iż Wnioskodawca zamierza rozpocząć działalność, polegającą m.in. na odzysku odpadów zawierających rozpuszczalniki i rozcieńczalniki lub środki zapobiegające zamarzaniu i płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol o rzeczywistej objętościowej mocy nieprzekraczającej 1,2% objętości.

Zgodnie z powyższą definicją, wyroby będące przedmiotem zapytania Nr 3 we wniosku, których składnikiem jest alkohol o rzeczywistej objętościowej mocy nieprzekraczającej 1,2% objętości - w myśl ustawy nie zalicza się do alkoholu etylowego.

Wobec powyższego, czynności związane z wykorzystaniem odzyskanego/oczyszczonego wyrobu do wytworzenia (poprzez mieszanie z innymi składnikami) rozpuszczalnika/rozcieńczalnika lub środka zapobiegającego zamarzaniu/płynu usuwającego oblodzenie, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 1,2% objętości - nie muszą być wykonywane w składzie podatkowym.

Ad. 4. Każde z państw ma ustalone przez siebie do stosowania właściwe procedury skażania, które zostały zaakceptowane przez pozostałe kraje UE i w związku z faktem, iż substancje skażające zostały określone dla każdego z tych państw odrębnie, nie ma dowolności w wyborze spośród środków do skażania uznanych dla innych krajów.

Na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002 r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.

Ponadto należy zauważyć, że Minister Finansów na podstawie delegacji ustawowej wynikającej z art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy określił środki skażające, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ich ilość oraz warunki stosowania - uwzględniając konieczność skutecznego funkcjonowania zwolnień od akcyzy, konieczność zapewnienia właściwej kontroli oraz konieczność zapewnienia przepływu informacji dotyczących wyrobów zwolnionych od akcyzy.

Zatem, aby skorzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego alkoholu skażonego zawartego w wyrobie odzyskanym z odpadu, pochodzącego z nabycia wewnątrzwspólnotowego, przed wprowadzeniem do obrotu na terenie kraju, Spółka musi dokonać skażenia alkoholu etylowego wyłącznie substancjami skażającymi, określonymi w powyższym rozporządzeniu. Wnioskodawca nie ma możliwości zwolnienia od akcyzy przedmiotowych wyrobów, o ile będą one skażone wyłącznie środkami dopuszczonymi w innych państwach członkowskich.

Ad. 5. Z treści wniosku, dotyczącej pytania Nr 5 wynika, iż Wnioskodawca zamierza rozpocząć działalność, polegającą na odzysku odpadów zawierających rozpuszczalniki i rozcieńczalniki lub środki zapobiegające zamarzaniu i płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy przekraczającej 1,2% objętości. Wobec powyższego, jeśli przedmiotowy alkohol został skażony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251), podlega zwolnieniu od akcyzy ze względu na przeznaczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, przy spełnieniu warunków określonych w ust. 5-13. Należy zwrócić uwagę, iż powyższe zwolnienie ma zastosowanie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8 ustawy o podatku akcyzowym.

Ad. 6. Odnosząc się do pytania Nr 6 należy wskazać, iż na podstawie art. 93 ust. 2, czynność polegająca na skażaniu alkoholu etylowego jest produkcją w rozumieniu ustawy. Natomiast produkcja wyrobów akcyzowych - w myśl art. 47 ust. 1 - określonych w załączniku Nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku Nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym (...). Wobec powyższego, Wnioskodawca prawidłowo uzasadnił swoje stanowisko w przedmiotowej sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl