IPPP3/443-251/11-4/KT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 maja 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-251/11-4/KT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2011 r. (data wpływu 15 lutego 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z nabyciem towarów i usług w ramach realizowanego projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku w związku z nabyciem towarów i usług w ramach realizowanego projektu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji odzieży. Jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi krajową sprzedaż odzieży opodatkowaną 23% podatkiem VAT oraz dokonuje usług, do których stosuje się art. 28b, dla których zobowiązanym do zapłaty podatku VAT jest usługobiorca.

Spółka zamierza podpisać umowę o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Urzędem Marszałkowskim. Przedmiotem umowy będzie dofinansowanie w formie dotacji rozwojowej na realizację cyklu szkoleń, których celem jest podniesienie kwalifikacji zawodowych pracowników Spółki mających wpływ na zwiększenie wydajności i efektywności funkcjonowania w nowych warunkach gospodarczych i zwiększenia obrotu. Szkolenia realizowane w ramach dotacji adresowane są wyłącznie do pracowników Spółki. Projekt przyczyni się do zwiększenia obrotów Spółki w branży odzieżowej. Dotacja stanowi nie więcej niż 70% całkowitych wydatków kwalifikowanych, czyli Spółka zobowiązuje się do wniesienia wkładu własnego ze środków prywatnych Spółki. Wkład własny zostanie wniesiony w postaci mieszanej (wynagrodzenia pracowników za czas uczestnictwa w szkoleniach i gotówka). Według umowy wydatki w ramach projektu mogą obejmować koszt podatku od towarów i usług.

Spółka może wydatkować otrzymaną dotacje na ściśle określone rodzaje wydatków kwalifikowanych wymienione w budżecie projektu, m.in. zakup usług szkoleniowych, zakup materiałów biurowych, zakup usług dotyczących zarządzania projektem.

Szkolenia pracowników mające na celu podwyższenie ich kwalifikacji zawodowych będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych (krajowa i eksportowa sprzedaż odzieży), które Spółka prowadzi w ramach prowadzonej działalności.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług dotyczących realizacji projektu w zakresie zakupu usług szkoleniowych, zakupu usług zarządzania projektem oraz sprzętu komputerowego.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim zakupione towary i usługi wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym Spółce (podatnikowi) skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Związek taki istnieje, ponieważ szkolenia pracowników mające na celu podwyższenie ich kompetencji zawodowych będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, które Spółka świadczy w ramach prowadzonej działalności.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl