IPPP3/443-208/11-4/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 maja 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-208/11-4/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2011 r. (data wpływu 9 lutego 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania zwolnienia na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia oraz uznania szkoleń realizowanych w ramach projektu "Zaawansowane technologie dla Małopolski - rozwój specjalistów IT w regionie" za usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lutego 2011 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania zwolnienia na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia oraz uznania szkoleń realizowanych w ramach projektu "Zaawansowane technologie dla Małopolski - rozwój specjalistów IT w regionie" za usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest polską spółką z siedzibą w W., specjalizującą się w edukacji informatycznej. Jest podatnikiem podatku VAT. Prowadzi działalność edukacyjną na terytorium całego kraju, posiada ośrodki szkoleniowe. Spółka posiada wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych. Wnioskodawca jest organizatorem otwartych projektów szkoleniowych, dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, skierowanych do przedsiębiorców i ich pracowników. W ramach tej działalności Wnioskodawca realizuje m.in. projekt na podstawie umowy z Wojewódzkim Urzędem Pracy o dofinansowanie projektu w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. Umowa została podpisana 16 września 2010 r. Projekt ma być realizowany do 30 listopada 2011 r.

Zgodnie z umową instytucja wdrażająca przyznaje Wnioskodawcy dofinansowanie na realizację projektu w łącznej kwocie stanowiącej nie więcej niż 76,42% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Dofinansowanie to przyznane jest w formie płatności ze środków europejskich oraz w formie dotacji celowej z budżetu krajowego. Kwota dofinansowania wypłacana jest w formie zaliczki w wysokości określonej w harmonogramie płatności stanowiącym załącznik do umowy o dofinansowanie. Dofinansowanie to jest przeznaczone na pokrycie ściśle określonych wydatków ponoszonych przez organizatora projektu w związku z jego realizacją. Są to wydatki kwalifikowalne. Działania podejmowane w projekcie obejmują: zarządzanie projektem i realizację szkoleń.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 20 czerwca 2008 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Regionalnego pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Dz. U. Nr 111, poz. 710), wielkość pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom na pokrycie kosztów uczestnictwa w szkoleniu nie może przekroczyć: 80% kwoty wydatków kwalifikowalnych przypadających na mikroprzedsiębiorcę lub małego przedsiębiorcę, 70% kwoty wydatków kwalifikowalnych przypadających na średniego przedsiębiorcę i 60% kwoty wydatków kwalifikowalnych przypadających na przedsiębiorcę innego niż określony powyżej. Wymieniony projekt skierowany jest do dużych, jak również mikro, małych i średnich przedsiębiorców i ich pracowników.

Na podstawie umowy o dofinansowanie Wnioskodawca jako projektodawca zobowiązany jest do uzyskania wkładu prywatnego od przedsiębiorcy korzystającego z pomocy publicznej w wysokości stanowiącej dopełnienie do 100% wydatków objętych pomocą publiczną. Wniesienie wkładu własnego przedsiębiorców uczestniczących w szkoleniach, bądź przedsiębiorców którzy delegują swoich pracowników na szkolenia, jest warunkiem uczestnictwa w szkoleniu i prawidłowej realizacji projektu. Wkład własny może być wniesiony w formie gotówkowej przez beneficjentów pomocy lub w formie wynagrodzeń pracowników beneficjentów pomocy. Wysokość wkładu wniesionego w formie wynagrodzeń musi wynikać z dokumentacji księgowej podmiotu wypłacającego.

Wnioskodawca realizujący projekt w ramach POKL, w którym występuje powyższy wkład, rozlicza go w ramach projektu na podstawie oświadczenia składanego przez podmioty wypłacające, przy czym oświadczenie to powinno pozwalać na identyfikację poszczególnych uczestników projektu oraz wysokość wkładu w odniesieniu do każdego z nich.

W kwestii podatku VAT, umowa o dofinansowanie zawiera zapis, iż wydatki w ramach projektu mogą obejmować koszt podatku od towarów i usług, zgodnie ze złożonym przez Beneficjenta oświadczeniem stanowiącym załącznik nr 3 do umowy. Wnioskodawca oświadczył, że realizując projekt dofinansowany ze środków EFS w ramach POKL nie może odzyskać w żaden sposób kosztu podatku VAT, którego wysokość została zawarta w budżecie projektu. Jednocześnie Wnioskodawca zobowiązał się do zwrotu zrefundowanej w ramach projektu części poniesionego VAT, jeżeli zaistnieją przesłanki umożliwiające odzyskanie tego podatku przez Wnioskodawcę.

Zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, podatek od towarów i usług (VAT) może być uznany za wydatek kwalifikowalny tylko wtedy, gdy został rzeczywiście i ostatecznie poniesiony przez Beneficjenta oraz Beneficjent nie ma prawnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług (roz 4 wytycznych).

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy w wymienionym stanie faktycznym, realizując usługi edukacyjne w ramach wymienionego projektu EFS, Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia z VAT na podstawie przepisu szczególnego tj. § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

2.

Czy do zakresu pojęcia "usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego", o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o VAT, zaliczają się szkolenia realizowane w ramach projektu EFS wymienionego w stanie faktycznym.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane. Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240), płatności ze środków europejskich oraz budżetu krajowego stanowią środki publiczne. Intensywność pomocy publicznej w wymienionym projekcie EFS wynosi 80% kwoty wydatków kwalifikowanych przypadających na mikroprzedsiębiorcę lub małego przedsiębiorcę i 70% kwoty wydatków kwalifikowanych przypadających na średniego przedsiębiorcę. Szkolenia realizowane w ramach tych projektów są, zdaniem Wnioskodawcy, usługami kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego. Służą wykonywaniu zawodu i podwyższeniu kwalifikacji specjalistów IT w regionie małopolskim. Spełnione są więc wszelkie przesłanki uprawniającego do zwolnienia od VAT na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Z uwagi na to, że przepisy rozporządzenia są przepisami szczególnymi w stosunku do ustawy VAT, należy stosować kryteria określone w rozporządzeniu. W przypadku więc świadczenia usług edukacyjnych w projekcie wymienionym w stanie faktycznym na rzecz mikro, małych i średnich przedsiębiorców, Wnioskodawca może wystawiać beneficjentom końcowym faktury zwolnione z VAT.

Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie celem ogólnym przedmiotowego projektu jest wzmocnienie do Xl.2011 r. potencjału wiedzy 120 firm w obszarze IT działających na terenie woj. małopolskiego poprzez podniesienie kwalifikacji 400 pracowników - spec. IT. Celem szczegółowym jest podniesienie i dostosowanie kwalifikacji i kompetencji 400 specjalistów w obszarze IT w zakresie administrowania siecią oraz tworzenia oprogramowania. Rezultatem szkolenia ma być nabycie lub podniesienie kwalifikacji w zakresie kompetencji administrowania systemami IT lub tworzenia oprogramowania. Przepisy nie wyjaśniają, co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego. W opinii eksperta Dyrektora Generalnego ds. Doradztwa Podatkowego w Instytucie Studiów Podatkowych Sp. z o.o. pojęcie usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego należy rozumieć semantycznie. Oznacza to, że są to usługi związane z wykonywanym zawodem lub z takim zawodem, który chce się wykonywać.

Zdaniem doktora nauk prawnych, autora "Komentarza VAT" i wspólnika Kancelarii Doradztwa Podatkowego, "większość różnego rodzaju szkoleń zwykle ma charakter kształcenia zawodowego bądź przekwalifikowania zawodowego" (artykuł w Rzeczpospolitej z dnia 13 stycznia 2011 r. "Większość szkoleń zawodowych nadal będzie wolna od VAT"). Wnioskodawca wskazuje, iż w dniu 11 stycznia 2011 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli PIFS z Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Finansów, oraz Dyrektorem Departamentu Podatku od Towarów i Usług. Z treści rozmowy wyniknęło, że intencją Ministerstwa Finansów jest szeroki zakres tego sformułowania. Biorąc pod uwagę powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż szkolenia realizowane przez Wnioskodawcę w ramach projektu wymienionego w stanie faktycznym mieszczą się w pojęciu ustawowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - zwana dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Stosownie do treści przepisu art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zgodnie z art. 146a pkt 1, wprowadzonym do ustawy art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), zmienionym na mocy art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Niemniej jednak zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.

Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226, poz. 1476). Przepisy nowelizacji uchylają załącznik nr 4 do ustawy, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku, który w pozycji 7 wymieniał jako zwolnione usługi w zakresie edukacji (ex 80) i przenoszą uregulowania dotyczących tej tematyki do treści ustawy. Zasadnicze znaczenie ma w tym przypadku dodanie do art. 43 ustawy punktów 26-29, regulujących zwolnienia od podatku działalności edukacyjnej.

Ponadto, przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4 do ustawy, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa sądów.

Zasadniczym powodem odejścia od stosowania klasyfikacji statystycznych przy określaniu zakresu zwolnień od podatku było zapewnienie pełniejszej implementacji przepisów unijnych, w szczególności dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.

Zgodnie z art. 132 ust. 1 lit. i) ww. dyrektywy, państwa członkowskie zwalniają kształcenie dzieci lub młodzieży, kształcenie zawodowe lub przekwalifikowanie, łącznie ze świadczeniem usług i dostawą towarów ściśle z taką działalnością związanych, prowadzone przez odpowiednie podmioty prawa publicznego lub inne instytucje działające w tej dziedzinie, których cele uznane są za podobne przez dane państwo członkowskie.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a.

jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b.

uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo - rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Zgodnie natomiast z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26:

a.

prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub

b.

świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty - wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub

c.

finansowane w całości ze środków publicznych

- oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Ponadto zgonie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2010 r. Nr 246, poz. 1649), zwanego dalej rozporządzeniem, zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Jednocześnie wskazać należy, iż w dniu 1 lipca 2006 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L Nr 288 str. 1). Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 wiąże wszystkie państwa członkowskie i jest stosowane bezpośrednio. Oznacza to, iż przepisy tego rozporządzenia z dniem 1 lipca 2006 r. stają się częścią porządku prawnego, obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności ich implementacji w drodze ustawy. Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 przyjęte zostało w celu jednolitego stosowania przez wszystkie państwa członkowskie systemu podatku od wartości dodanej, opartego na postanowieniach Szóstej Dyrektywy Rady z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji przepisów Państw Członkowskich, dotyczących podatków obrotowych - Wspólny system podatku wartości dodanej: ujednolicona podstawa opodatkowania (77/388/EEC z późn. zm.).

Przepis art. 14 ww. rozporządzenia nr 1777/2005 wyjaśnia co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania. W myśl tego przepisu usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zapewniane na warunkach określonych w art. 13 część A ust. 1 lit. i) dyrektywy 77/388/EWG (analogiczne zwolnienie zawiera art. 132 ust. 1 lit. i) obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - Dz. U. L Nr 347, str. 1 z późn. zm.), obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, tak samo jak nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego bądź przekwalifikowania nie ma znaczenia do tego celu.

Natomiast, stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) środkami publicznymi są:

1.

dochody publiczne;

2.

środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);

3.

środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż wymienione w pkt 2;

4.

przychody budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych pochodzące:

a.

ze sprzedaży papierów wartościowych,

b.

z prywatyzacji majątku Skarbu Państwa oraz majątku jednostek samorządu terytorialnego,

c.

ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych,

d.

z otrzymanych pożyczek i kredytów,

e.

z innych operacji finansowych;

5.

przychody jednostek sektora finansów publicznych pochodzące z prowadzonej przez nie działalności oraz pochodzące z innych źródeł.

Do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b (ust. 3 pkt 1). Przy czym w pkt 5 lit. a) i b wymienione zostały środki przeznaczone na realizację:

a.

programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna, o których mowa w rozdziale III rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1080/2006 z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1783/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 1),

b.

programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 09.11.2006, str. 1).

Odnosząc się do wyżej cytowanego § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia wskazać należy, iż dla oceny tego czy świadczone przez Wnioskodawcę, realizowane w ramach projektu "Zaawansowane technologie dla Małopolski - rozwój specjalistów IT w regionie", usługi edukacyjne są zwolnione od podatku od towarów i usług na podstawie niniejszego przepisu rozporządzenia, konieczne jest stwierdzenie:

1.

czy są to usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego,

2.

czy usługi te są finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

W przedmiotowym wniosku Wnioskodawca wskazał, iż jest organizatorem otwartych projektów szkoleniowych, dofinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, skierowanych do przedsiębiorców i ich pracowników. W ramach tej działalności realizuje projekt. Zgodnie z umową instytucja wdrażająca przyznaje Wnioskodawcy dofinansowanie w formie płatności ze środków europejskich oraz dotacji celowej z budżetu krajowego na realizację projektu w łącznej kwocie stanowiącej nie więcej niż 76,42% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu.

Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie celem ogólnym przedmiotowego projektu jest wzmocnienie do Xl.2011 r. potencjału wiedzy 120 firm w obszarze IT działających na terenie woj. poprzez podniesienie kwalifikacji 400 pracowników - spec. IT. Celem szczegółowym jest podniesienie i dostosowanie kwalifikacji i kompetencji 400 specjalistów w obszarze IT w zakresie administrowania siecią oraz tworzenia oprogramowania. Rezultatem szkolenia ma być nabycie lub podniesienie kwalifikacji w zakresie kompetencji administrowania systemami IT lub tworzenia oprogramowania.

Mając na uwadze powyższe okoliczności sprawy oraz powołane przepisy należy uznać, iż Wnioskodawca świadczy usługi szkolenia i przekwalifikowania zawodowego zarówno w rozumieniu § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia jak i art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy. Celem szczegółowym przedmiotowego projektu jest bowiem podniesienie i dostosowanie kwalifikacji i kompetencji 400 specjalistów w obszarze IT w zakresie administrowania siecią oraz tworzenia oprogramowania. Rezultatem szkolenia ma być nabycie lub podniesienie kwalifikacji w zakresie kompetencji administrowania systemami IT lub tworzenia oprogramowania. Jednocześnie świadczone usługi edukacyjne są w co najmniej 70% finansowane ze środków publicznych. Jak wynika z wniosku instytucja wdrażająca na realizację projektu przyznaje Wnioskodawcy dofinansowanie w formie płatności ze środków europejskich oraz dotacji celowej z budżetu krajowego - zaliczanych do środków publicznych - w łącznej kwocie stanowiącej nie więcej niż 76,42% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Wobec tego spełnione są przesłanki wynikające z § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia. W konsekwencji znajduje zastosowanie zwolnienie określone w tym przepisie.

Reasumując, realizowane w ramach projektu usługi edukacyjne podlegają zwolnieniu z podatku określonemu w § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia. Przy tym szkolenia realizowane przez Wnioskodawcę w ramach przedmiotowego projektu stanowią usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zawodowego, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy.

Jednocześnie tut. Organ informuje, iż niniejsza interpretacja indywidualna rozstrzyga w zakresie pytań oznaczonych we wniosku numerami 1 i 2. W kwestiach poruszanych w pytaniach oznaczonych we wniosku numerami 3 i 4 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Ponadto Organ podatkowy wyjaśnia, iż nie dokonuje merytorycznej analizy dokumentów załączonych do wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej. Wnioskodawca jest zobowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego sprawy. Opis powinien być jak najbardziej szczegółowy i zawierać wszystkie istotne elementy, niezbędne z punktu widzenia możliwości dokonania w sposób jednoznaczny jego prawnopodatkowej kwalifikacji.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia stanu faktycznego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl