IPPP3/443-2/08-3/RK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 listopada 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-2/08-3/RK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2008 r. (data wpływu 2 października 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie wysokości stawki podatku VAT na sprzedaż obornika - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie wysokości stawki podatku VAT na sprzedaż obornika.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z o.o. prowadzącą księgi handlowe i czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca zajmuje się przede wszystkim działalnością rolniczą (chów i hodowla trzody chlewnej powyżej 2 miesięcy). Spółka zamierza zawrzeć umowę barterową zamiany towarów (obornika na słomę), o tej samej wartości brutto. Umowa będzie zawarta z rolnikiem ryczałtowym, w imieniu którego Spółka będzie wystawiać fakturę VAT RR za sprzedaż słomy pochodzącej z jego upraw. Wnioskodawca będzie sprzedawać rolnikowi obornik wytworzony przez jego trzodę chlewną. Wartość należności i zobowiązań do zapłaty, będzie taka sama więc transakcja będzie bezgotówkowa a rozliczenie poprzez kompensatę wzajemnych należności.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jaką stawką VAT będzie opodatkowana sprzedaż obornika przez Spółkę dla rolnika ryczałtowego przy zawieranej umowie.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż obornika przez Spółkę podlegać będzie obniżonej stawce 7%, gdyż jest to zgodne z załącznikiem nr 3 do ustawy VAT (PKWiU 24.15.60 - nawozy zwierzęce lub roślinne, gdzie indziej nie sklasyfikowane).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe

Zgodnie z art. 41 ust. 2. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W pozycji 59 załącznika nr 3 do ustawy wymieniono nawozy zwierzęce lub roślinne, gdzie indziej nie sklasyfikowane (PKWiU 24.15.60).

Zatem w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywał na rzecz rolnika ryczałtowego dostawy obornika sklasyfikowanego wg PKWiU 24.15.60, tym samym będzie miał prawo stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy, do zastosowania stawki obniżonej w wysokości 7%.

Podkreślić jednakże należy, że analiza prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę we wniosku klasyfikacji wyrobu pod nazwą obornik, do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego. A zatem Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska, przedstawionego przez Wnioskodawcę w zakresie klasyfikacji statystycznej towaru będącego przedmiotem wniosku, natomiast w wydanej interpretacji odniósł się wyłącznie do klasyfikacji wskazanej przez Zainteresowanego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl