IPPP3/443-155/14-2/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 kwietnia 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-155/14-2/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2014 r. (data wpływu 17 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia mechanizmu rozliczenia dostawy paneli dachowych P. (300 i 500) oraz ujęcia wystawionej faktury w deklaracji VAT-7 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia mechanizmu rozliczenia dostawy paneli dachowych P. (300 i 500) oraz ujęcia wystawionej faktury w deklaracji VAT-7.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest producentem wyrobu: panel dachowy P. (300 i 500). Panele dachowe P. (w różnych kategoriach handlowych, o szerokości pokryciowej 500 mm, lub 300 mm) można określić jako długie arkusze blachy płaskiej z bocznymi zakończeniami umożliwiającymi łączenie arkuszy na zatrzask. Panele takie znajdują zastosowanie m.in. przy budowie domów jedno-i wielorodzinnych, budynków gospodarczych, obiektów sakralnych oraz przy renowacji starych dachów. Arkusze wykonane są z blachy stalowej, ze stali niestopowej, o grubości 0,5 lub 0,6 mm i szerokościach wynoszących odpowiednio 615 mm, lub 415 mm, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwiniętej w zwoje. Długość gotowych standardowych wyprofilowanych arkuszy wynosi od 700 mm do 7 000 mm.

Sposób produkcji:

Wnioskodawca nabywa od swoich dostawców blachę w kręgach (zasadniczo waga takiego kręgu wynosi kilka ton, krąg stanowi zwykle kilkaset metrów bieżących nawiniętej blachy). Jest ona w gatunkach S280GD, S250GD, DX51D. Skład chemiczny stali w tych gatunkach określa norma PN-EN 10346. Standardowa szerokość kręgu wynosi zasadniczo 1250 mm. Nabywana przez Wnioskodawcę blacha jest, więc wyrobem walcowanym płaskim, który poddany został platerowaniu i powlekaniu. Taka blacha pokryta jest jednolicie na całej powierzchni lakierniczymi powłokami poliestrowymi lub typu "high build" poliester. Produkcja polega na:

* automatycznym rozcinaniu blachy rozwijanej z kręgu na szerokości 615 mm lub 415 mm oraz

* przepuszczeniu blachy rozwijanej z kręgu przez maszynę/linię do profilowania blach; zasadniczo w skład takiej linii wchodzi: odwijak, podajnik, układ rolek profilujących, stół odbiorczy oraz układ zasilający-sterujący.

W efekcie przetworzenia blachy w kręgu powstają odcinki blachy panelowej. Produkcja wyrobu jest realizowana w wymiarach odpowiadających indywidualnym potrzebom danego klienta według specyfikacji ilościowo-długościowej.

Odcinki (arkusze) blachy panelowej są przeważnie pakowane w zbiorcze opakowanie, które zostaje zabezpieczone ochronną folią i w taki sposób przeznaczone jest do sprzedaży.

Panele P. dostępne są w następujących wariantach powłoki zabezpieczającej: poliester połysk 25 µm, poliester matowy 25 µm, Hard Coat 25 25 µm, Hard Coat 50 50 µm. Wyroby produkowane są zgodnie z normą PN-EN 14782 i znakowane znakiem CE.

W styczniu 2014 r. Wnioskodawca uzyskał z Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi (na wcześniejszy wniosek szeroko opisujący produkt) informację o następującej klasyfikacji wyrobu:

* "P. 300 - panele dachowe wykonane z blachy ze stali niestopowej, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwinięte w zwoje, o szerokości krojącej 300 mm - PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej"

oraz

* "P. 500 - panele dachowe wykonane z blachy ze stali niestopowej, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwinięte w zwoje, o szerokości krojącej 500 mm - PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej".

Towary oznaczone symbolem PKWiU 24.33.11.0 wymienione są w pozycji 21 załącznika nr 11 do powołanej wyżej ustawy. Oznacza to że wyroby: panel dachowy P. 300 i panel dachowy P. 500 znalazły się w kategorii stali - towarów wymienionych w pozycjach od 1 do 22 Załącznika nr 11 ustawy, a tym samym są objęte mechanizmem "odwrotnego obciążenia".

Wnioskodawca dokonuje dostawy (sprzedaży) paneli dachowy P. (300 i 500) w następujących warunkach:

* Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9;

* nabywcami są wyłącznie podatnicy, o których mowa w art. 15;

* sama dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Wnioskodawca dokonując dostawy towaru paneli dachowych P. (300 i 500) - wypełniając deklarację VAT-7 - wskazuje w części C w pozycji 31 podstawę opodatkowania z tytułu dostawy przedmiotowego towaru, nie wykazuje zaś w tym zakresie podatku należnego.

Wnioskodawca dokonując dostawy towaru paneli dachowych P. (300 i 500) wystawia fakturę (stosownie do art. 106b ust. 1 pkt 1) zawierającą wyrazy "odwrotne obciążenie" (stosownie do art. 106e ust. 1 pkt 18). Faktura ta jednak nie zawiera stawki podatku, sumy wartości sprzedaży netto i kwoty podatku od sumy wartości sprzedaży netto (stosownie do art. 106b ust. 1 pkt 12-14).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

1. Czy Wnioskodawca prawidłowo postępuje obejmując dostawę (sprzedaż) paneli dachowy P. (300 i 500) mechanizmem odwrotnego obciążenia.

a w konsekwencji:

2. wystawia fakturę i wypełnia deklarację w zakresie odnoszącym się do sprzedaży ww. towaru.

Wątpliwość powyższa wynika z licznych głosów ekspertów, jakie pojawiły się po 1 października 2013 r., wywodzących, że mechanizm odwrotnego obciążenia odnosi się wyłącznie do wyrobów co do których zdiagnozowano uchylanie się od opodatkowania a obejmujących (poza kategorią miedź, odpady, złom i surowce wtórne) w kategorii stali: pręty stalowe, żelazostopy, granulki i proszki z surówki, surówki zwierciadlistej oraz stali. Podkreślano, że mechanizmem tym są objęte wyroby nisko przetworzone, np. pręty stalowe pocięte ale już nie konstrukcje z prętów stalowych, blacha płaska pocięta ale już nie wyginana zgodnie z określonym wzorem lub projektem a więc panele dachowe, itd. Ratio legis powołanych przepisów nigdy też nie przemawiało za objęciem mechanizmem odwrotnego obciążenia wyrobów dość wysoko przetworzonych, a do takich niewątpliwie należą panele dachowe. Co więcej, w symbolach PKWiU wymienionych w Załączniku nr 11 do ustawy mieści się ogromna liczba towarów wysoko przetworzonych w obrocie którymi zjawisko oszustw podatkowych nie występowało.

Stanowisko Wnioskodawcy:

Z uwagi na dokonaną przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatury Urzędu Statystycznego w Łodzi klasyfikacje towaru:

* "P. 300 - panele dachowe wykonane z blachy ze stali niestopowej, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwinięte w zwoje, o szerokości krojącej 300 mm - PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej"

oraz

* "P. 500 - panele dachowe wykonane z blachy ze stali niestopowej, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwinięte w zwoje, o szerokości krojącej 500 mm - PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej".

* Wnioskodawca obowiązany jest objąć ww. towar mechanizmem odwrotnego obciążenia, a tym samym wystawiać fakturę bez stawki podatku, sumy wartości sprzedaży netto i kwoty podatku od sumy wartości sprzedaży netto a w deklaracji VAT-7 - wskazać w części C w pozycji 31 podstawę opodatkowania z tytułu dostawy przedmiotowego towaru, bez wykazywania w tym zakresie podatku należnego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r., o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary, stosownie do treści art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Z kolei, zgodnie z art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011 r., jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r., w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU)- (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Należy zauważyć, że przepisy ustawy oraz wydane na jej podstawie rozporządzenia odwołują się do grupowań PKWiU przy ustalaniu preferencyjnych stawek podatkowych i zwolnień przedmiotowych. Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi więc warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do towarów i usług, dla których przepisy VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.

Jednocześnie należy wskazać, że to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem i zaklasyfikowaniem wykonywanych czynności.

Stosownie do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Wynika to z tego, że właśnie m.in. producent, bądź usługodawca posiada wszystkie informacje niezbędne do właściwego zaliczenia produktu czy usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU, tj. informacje dotyczące rodzaju użytego surowca, technologii wytwarzania lub przeznaczenia wyrobu, bądź zakresu świadczonych usług.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca jest producentem wyrobu: panel dachowy P. (300 i 500). Panele dachowe P. (w różnych kategoriach handlowych, o szerokości pokryciowej 500 mm, lub 300 mm) można określić jako długie arkusze blachy płaskiej z bocznymi zakończeniami umożliwiającymi łączenie arkuszy na zatrzask. Panele takie znajdują zastosowanie m.in. przy budowie domów jedno-i wielorodzinnych, budynków gospodarczych, obiektów sakralnych oraz przy renowacji starych dachów. Arkusze wykonane są z blachy stalowej, ze stali niestopowej, o grubości 0,5 lub 0,6 mm i szerokościach wynoszących odpowiednio 615 mm, lub 415 mm, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwiniętej w zwoje. Długość gotowych standardowych wyprofilowanych arkuszy wynosi od 700 mm do 7 000 mm. Wnioskodawca uzyskał z Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi (na wcześniejszy wniosek szeroko opisujący produkt) informację o następującej klasyfikacji wyrobu:

* "P. 300 - panele dachowe wykonane z blachy ze stali niestopowej, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwinięte w zwoje, o szerokości krojącej 300 mm - PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej"

oraz

* "P. 500 - panele dachowe wykonane z blachy ze stali niestopowej, powleczonej powłoką cynkową i powłoką z lakieru poliestrowego zwinięte w zwoje, o szerokości krojącej 500 mm - PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej".

Wnioskodawca dokonuje dostawy (sprzedaży) paneli dachowych PLANNJA EMKA CLIK (300 i 500) w następujących warunkach:

* Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9;

* nabywcami są wyłącznie podatnicy, o których mowa w art. 15;

* sama dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Na tle tak przedstawionego stanu faktycznego Wnioskodawca powziął wątpliwości czy prawidłowo obejmuje dostawę (sprzedaż) paneli dachowych P. (300 i 500) mechanizmem odwrotnego obciążenia oraz prawidłowo wystawia fakturę i wypełnia deklarację w zakresie odnoszącym się do sprzedaży ww. towaru.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

a.

dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,

b.

nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15,

c.

dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Załącznik nr 11 do ustawy określający wykaz towarów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, w poz. 21 obejmuje symbol PKWiU 24.33.11.0 - Kształtowniki otwarte, formowane lub profilowane na zimno, ze stali niestopowej.

Z kolei, zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Zatem, powołane regulacje wprowadzają mechanizm polegający na przeniesieniu obowiązku rozliczania podatku od towarów i usług na podatnika, na rzecz którego dokonana została dostawa ściśle określonego towaru (wyrobu).

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca - dokonujący dostawy, jest podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ustawy, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, nabywcami są wyłącznie podatnicy, o których mowa w art. 15, a dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy. Ponadto, przedmiotem sprzedażny jest towar wymieniony w załączniku nr 11 do ustawy. Zatem, warunki o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, zostały spełnione.

Tym samym, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że prawidłowo postępuje, stosując do sprzedaży paneli dachowych P. (300 i 500) sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 24.33.11.0 mechanizm odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy.

Natomiast, w kwestii wystawienia faktury należy zauważyć, że zgodnie z art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.

Stosownie do art. 106e ust. 1 ustawy, faktura powinna m.in. zawierać: (...)

12.

stawkę podatku;

13.

sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;

14.

kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;

15.

kwotę należności ogółem;

16.

w przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług, w odniesieniu do których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 1 lub art. 21 ust. 1 - wyrazy "metoda kasowa";

17.

w przypadku faktur, o których mowa w art. 106d ust. 1 - wyraz "samofakturowanie";

18.

w przypadku dostawy towarów lub wykonania usługi, dla których obowiązanym do rozliczenia podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze jest nabywca towaru lub usługi - wyrazy "odwrotne obciążenie". (...).

Na mocy o art. 106e ust. 4 pkt 1 ustawy, faktura nie zawiera w przypadku dostawy towarów lub wykonania usługi, dla których obowiązanym do rozliczenia podatku, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 i 8, jest nabywca towaru lub usługobiorca - danych określonych w ust. 1 pkt 12-14.

Zatem, należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że z tytułu dokonania opisanej dostawy obowiązany jest wystawiać fakturę bez stawki podatku, sumy wartości sprzedaży netto i kwoty podatku od sumy wartości sprzedaży netto.

Natomiast, w odniesieniu do kwestii ujęcia w deklaracji VAT-7 faktury dokumentującej opisaną sprzedaż należy zauważyć, że aktualne wzory deklaracji zostały wprowadzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 marca 2013 r., w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od towarów i usług (Dz. U. Z 2013 r., poz. 394).

Zgodnie z § 1 pkt 1 wskazane rozporządzenie określa wzory deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7), o której mowa w art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia, deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7K), o której mowa w art. 99 ust. 2 lub 3 ustawy, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia, i deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7D), o której mowa w art. 99 ust. 3 ustawy, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia, oraz objaśnienia do tych deklaracji, stanowiące załącznik nr 4 do rozporządzenia.

W załączniku nr 4 do ww. rozporządzenia w części objaśnienia do deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7 i VAT-7K), wskazano że w części C. rozliczenie podatku należnego - poz. 31 wypełniają dostawca i nabywca, a poz. 32 wypełnia tylko nabywca, jeżeli jest on podatnikiem z tytułu nabycia towarów i usług - w przypadkach, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 5, 7 i 8 ustawy,

Zatem, jak wyżej wskazano pozycję 31 wypełniają dostawca i nabywca, a poz. 32 wypełnia tylko nabywca, jeżeli jest on podatnikiem z tytułu nabycia towarów i usług w przypadkach, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7. Tym samym, Wnioskodawca, jako dostawca paneli dachowych P. (300 i 500), nie wypełnia poz. 32 deklaracji VAT-7.

W konsekwencji, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Należy zaznaczyć, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie klasyfikacji statystycznej wskazanej przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego. Organ podatkowy nie jest uprawniony do klasyfikowania towarów lub usług do odpowiednich symboli PKWiU. W świetle zasad metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, zaliczenie danego towaru lub usługi do odpowiedniego grupowania tej klasyfikacji należy do obowiązków zainteresowanego podmiotu (producenta, importera, usługodawcy).

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl