IPPP3/443-1001/10-5/KB - Zwolnienie z podatku akcyzowego skażonego alkoholu etylowego zużywanego w składzie podatkowym do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-1001/10-5/KB Zwolnienie z podatku akcyzowego skażonego alkoholu etylowego zużywanego w składzie podatkowym do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2010 r. (data wpływu 8 października 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 listopada 2010 r. (data wpływu 29 listopada 2010 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia skażonego alkoholu etylowego zużywanego w składzie podatkowym do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia skażonego alkoholu etylowego zużywanego w składzie podatkowym do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 listopada 2010 r. (data wpływu 29 listopada 2010 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/443-1001/10-2/KB z dnia 17 listopada 2010 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) jest producentem specjalistycznych wyrobów chemicznych. Są to m.in. rozcieńczalniki, rozpuszczalniki, środki myjące i odtłuszczające. W przypadkach wymaganych przez przepisy ustawy akcyzowej, Spółka prowadzi działalność w składzie podatkowym.

W składzie podatkowym Spółka wytwarza m.in. produkty zawierające w swoim składzie alkohol etylowy m.in. produkty nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi takie jak rozpuszczalniki (CN 3814 00 90) lub płyny zapobiegające zamarzaniu (CN 3820 00 00). Do wytwarzania ww. wyrobów wykorzystywane są również wyroby energetyczne.

Natomiast do wytwarzania wyrobów poza składem podatkowym wykorzystywane są m.in. wyroby energetyczne opodatkowane stawką zero (np. toluen), które są nabywane w chwili obecnej od dostawców krajowych. Wyroby opodatkowane stawką zero są przetwarzane i wykorzystywane do wytwarzania towarów nieakcyzowych

Do wytwarzania m.in. rozpuszczalników czy płynów zapobiegających zamarzaniu Spółka zużywa alkohol etylowy skażony. Alkohol etylowy skażony przeznaczony do wytwarzania wyrobów końcowych pozyskiwany jest przez Spółkę od dostawców zewnętrznych bądź w drodze odzysku z innych produktów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy skażony ale nie spełniających wymagań jakościowych Spółki.

W przypadku pozyskania alkoholu etylowego z innych produktów niespełniających wymagań jakościowych alkohol zawarty jest w uzyskanych w procesie oczyszczania regeneratach np. destylatach rozpuszczalników które to są następnie mieszane lub dodawane do innych surowców by otrzymać pełnowartościowy produkt nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi. W przypadku wykorzystywania alkoholu pochodzącego od dostawców zewnętrznych, jak i zawartego w regeneratach rozpuszczalników, zawartość alkoholu etylowego w gotowym produkcie nie ulega zwiększeniu.

Alkohol zużywany przez Wnioskodawcę, w przeważającej ilości, jest skażony całkowicie zgodnie z procedurami łotewskimi określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. U. UE L 288 z 23 listopada 1993 r., str. 12-15 z późn. zm., dalej: rozporządzenie Komisji w sprawie skażania).

W niektórych przypadkach alkohol zużywany przez Spółkę (niezależnie od jego formy) nie jest skażony całkowicie, jednakże spełnia polskie normy skażenia określone w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie dokumentów dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy z dnia 26 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 251).

W stosunku do wyrobów nabywanych do zużycia poza składem podatkowym Spółka rozważa dokonywanie zakupów wyrobów opodatkowanych stawką zero (np. toluenu) od dostawców z innych państw UE. Wyroby nabywane w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów będą znajdowały się w wolnym obrocie w państwie wysyłki (tzn. nie będą objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy). Potencjalni dostawcy Spółki nie są podatnikami akcyzy nie prowadzą składów podatkowych ani nie korzystają z usługowych składów podatkowych (tzn. składów podatkowych prowadzonych przez podmioty trzecie), bowiem do takich wyrobów w państwie dostawy nie stosuje się przepisów prawa regulujących te kwestie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy zużycie alkoholu etylowego (skażonego) w składzie podatkowym do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi podlega zwolnieniu od akcyzy.

2.

Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów energetycznych opodatkowanych stawką zero może odbywać się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy i procedurą przemieszczania wyrobów z zapłaconą akcyzą.

Przedmiot niniejszej interpretacji indywidualnej stanowi odpowiedź na pytanie pierwsze. Wniosek Spółki w zakresie pytania drugiego zostanie rozpatrzony odrębnym rozstrzygnięciem.

Zdaniem Wnioskodawcy, zużycie alkoholu etylowego całkowicie skażonego tj. zgodnie z procedurami określonymi w rozporządzeniu Komisji w sprawie skażania korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy akcyzowej, który wprost przewiduje zwolnienie od akcyzy dla takiego alkoholu etylowego. Zwolniony od akcyzy jest alkohol odzyskany i zużyty do produkcji towarów nieprzeznaczonych do konsumpcji przez ludzi, jak również gotowe produkty zawierające w swoim składzie alkohol etylowy skażony.

Ponadto zużycie przez Spółkę alkoholu etylowego skażonego według norm polskich dla częściowego skażenia stanowi czynność podlegającą zwolnieniu od akcyzy w myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 w związku z art. 32 ust. 3 pkt 8. Wyprodukowane przez Spółkę w składzie podatkowym produkty nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi również korzystają ze zwolnienia od akcyzy z tym, że nie podlegają dalszej kontroli i nadzorowi na podstawie przepisów akcyzowych czy też przepisów o kontroli akcyzowej. Alkohol etylowy zużyty do ich wytworzenia otrzymał bowiem przeznaczenie uprawniające do zastosowania zwolnienia od akcyzy.

Alkohol etylowy, wykorzystywany przez Spółkę do produkcji wyrobów nieakcyzowych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi w zdecydowanej części jest całkowicie skażony zgodnie z skażalnikami właściwymi np. dla Łotwy, zawartymi w rozporządzeniu Komisji w sprawie skażania. Zwolnienie przewidziane w art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy akcyzowej nie jest uzależnione od spełnienia jakichkolwiek dalszych warunków. Tym samym, alkohol etylowy, o parametrach skażenia wymienionych w tym rozporządzeniu, podlega wprost zwolnieniu na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy akcyzowej.

W związku z tym, iż zawartość alkoholu etylowego w gotowym produkcie nie ulega zwiększeniu nie jest możliwe by doszło do sytuacji, w której alkohol zawarty w gotowym wyrobie będzie alkoholem niespełniającym parametrów pozwalających uznać taki alkohol etylowy za skażony całkowicie. W efekcie zwolnieniu bez dodatkowych warunków podlega alkohol etylowy skażony całkowicie, jak również alkohol etylowy skażony całkowicie zawarty w towarach nieakcyzowych nieprzeznaczonych do konsumpcji przez ludzi.

Artykuł 32 ust. 4 ustawy akcyzowej zawiera katalog zwolnień od akcyzy ze względu na określone przeznaczenie nadane wyrobom akcyzowym. Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy akcyzowej, zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy skażony środkami skażającymi określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353 z późn. zm.) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Zwolnienie objęte dyspozycją art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy akcyzowej stanowi implementację do polskiego porządku prawnego art. 27 ust. 1 dyrektywy strukturalnej. Art. 27 ust. 1 dyrektywy strukturalnej zwalnia od podatku akcyzowego produkty objęte dyrektywą, w tym alkohol etylowy (Sekcja V). Zwolnienie z art. 27 ust. 1 dyrektywy strukturalnej jest zwolnieniem obligatoryjnym. Natomiast Państwa Członkowskie określają warunki dla zagwarantowania prawidłowego i uczciwego jego stosowania. W efekcie, zwolnieniu od akcyzy podlegają produkty spełniające definicję alkoholu etylowego zawartą w dyrektywie strukturalnej - tj. zarówno wszelkie produkty o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2 % obj. oznaczone kodami CN 2207 i 2208, jak i alkohol zawarty w towarach należących do innych kodów CN.

Artykuł 27 ust. 1 lit. b) dyrektywy strukturalnej zwalnia od akcyzy produkty objęte tą dyrektywą w przypadku, gdy są spełnione dwa warunki:

* produkty te są skażone (denaturowane) zgodnie z wymogami każdego Państwa Członkowskiego i

* produkty te są używane do wytwarzania jakiegokolwiek produktu nieprzeznaczonego do spożycia przez ludzi.

Zgodnie z brzmieniem dyrektywy strukturalnej, ww. warunki muszą być spełnione łącznie. Oznacza to, że w myśl dyrektywy strukturalnej obligatoryjne zwolnienie od akcyzy jest stosowane gdy szeroko rozumiany alkohol etylowy jest skażony zgodnie z wymogami każdego Państwa Członkowskiego i jest przeznaczony do wytworzenia produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. Szeroka definicja alkoholu etylowego umożliwia zastosowanie zwolnienia od akcyzy zarówno dla produktów o rzeczywistej zawartości alkoholu przekraczającej 1,2% obj. oznaczone kodami CN 2207 i 2208, które są używane do wytwarzania produktów nieprzeznaczonych do spożycia dla ludzi jak i dla alkoholu etylowego stanowiącego składnik produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Biorąc pod uwagę powyższe, w świetle przepisów dyrektywy strukturalnej, alkohol zużywany przez Spółkę niezależnie od jego postaci (zarówno alkohol sensu stricto jak i alkohol zawarty w innych wyrobach) podlega zwolnieniu od akcyzy, gdyż jest on skażony zgodnie z normami polskimi oraz wchodzi w skład produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Warunki stosowania zwolnień

I.

alkohol całkowicie skażony

W przypadku alkoholu całkowicie skażonego, tzn. zgodnie z procedurami (np. łotewskimi) wskazanymi w rozporządzeniu Komisji w sprawie skażania, jego zużycie jest zwolnione na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy akcyzowej. Skorzystanie ze zwolnienia nie jest uzależnione od spełnienia dodatkowych warunków na gruncie przepisów akcyzowych.

II.

alkohol skażony częściowo zgodnie z polskimi przepisami

Zwolnienie z art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy akcyzowej ma zastosowanie w przypadku gdy alkohol etylowy skażony wykorzystywany jest do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający. W przypadku Spółki nie ulega wątpliwości, iż przesłanki te są spełnione, gdyż alkohol zarówno sensu stricto jak i odzyskany (zawarty w destylatach rozpuszczalników) jest alkoholem skażonym.

Nie ulega również wątpliwości, iż alkohol etylowy (niezależnie od jego postaci) jest zużywany przez Spółkę do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi (np. rozpuszczalniki, odmrażacze do szyb). A zużycie to jest dokonywane pod kontrolą i nadzorem funkcjonariuszy celnych w składzie podatkowym Spółki.

Warunkiem natomiast koniecznym dla zastosowania zwolnienia przez Spółkę jest prowadzenie stosownej ewidencji (art. 32 ust. 5 pkt 3). Pozostałe warunki stosowania zwolnień zawarte w art. 32 ust. 5-13 (złożenie zabezpieczenia, dokument dostawy) nie mają zastosowania do zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający.

Tym samym, zdaniem Spółki, jest ona uprawniona do stosowania zwolnienia od akcyzy jako podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający dla alkoholu etylowego (niezależnie od jego formy) w przypadku zużycia do wytworzenia produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. W momencie wyprodukowania produktów nieprzeznaczonych do konsumpcji przez ludzi, alkohol etylowy otrzyma przeznaczenie uprawniające do zastosowania zwolnienia, a wyprodukowane wyroby nie będą podlegały już przepisom ustawy akcyzowej - tj. nie będą do nich miały zastosowania wymogi dotyczące nadzoru i kontroli.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 92 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 Nr 3, poz. 11), dalej zwanej ustawą, do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Natomiast, stosownie do art. 93 ust. 1 ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

1.

wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;

2.

wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;

3.

napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

Jak stanowi art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Unii Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

Stosownie do art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002 r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13; w przypadku podmiotu zużywającego zwolnienie od akcyzy dotyczy ilości nieprzekraczających dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 1 pkt 2 lit. b) oraz ust. 2 pkt 1 lit. b).

Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia środki skażające, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, ich ilość oraz warunki stosowania.

Z opisanego zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka jest producentem specjalistycznych wyrobów chemicznych. Są to min. rozcieńczalniki, rozpuszczalniki, środki myjące i odtłuszczające. W przypadkach wymaganych przez przepisy ustawy akcyzowej, Spółka prowadzi działalność w składzie podatkowym, gdzie wytwarza m.in. produkty zawierające w swoim składzie alkohol etylowy m.in. produkty nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi takie jak rozpuszczalniki (CN 3814 00 90) lub płyny zapobiegające zamarzaniu (CN 3820 00 00). Do wytwarzania ww. wyrobów wykorzystywane są również wyroby energetyczne.

Do wytwarzania m.in. rozpuszczalników czy płynów zapobiegających zamarzaniu Spółka zużywa alkohol etylowy skażony. Alkohol etylowy skażony przeznaczony do wytwarzania wyrobów końcowych pozyskiwany jest przez Spółkę od dostawców zewnętrznych bądź w drodze odzysku z innych produktów zawierających w swoim składzie alkohol etylowy skażony ale nie spełniających wymagań jakościowych Spółki.

W przypadku pozyskania alkoholu etylowego z innych produktów niespełniających wymagań jakościowych alkohol zawarty jest w uzyskanych w procesie oczyszczania regeneratach np. destylatach rozpuszczalników które to są następnie mieszane lub dodawane do innych surowców by otrzymać pełnowartościowy produkt nieprzeznaczony do spożycia przez ludzi. W przypadku wykorzystywania alkoholu pochodzącego od dostawców zewnętrznych, jak i zawartego w regeneratach rozpuszczalników, zawartość alkoholu etylowego w gotowym produkcie nie ulega zwiększeniu.

Alkohol zużywany przez Wnioskodawcę, w przeważającej ilości, jest skażony całkowicie zgodnie z procedurami łotewskimi określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. U. UE L 288 z 23 listopada 1993 r., str. 12-15 z późn. zm., dalej: rozporządzenie Komisji w sprawie skażania). W niektórych przypadkach alkohol zużywany przez Spółkę (niezależnie od jego formy) nie jest skażony całkowicie, jednakże spełnia polskie normy skażenia określone w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie dokumentów dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy z dnia 26 lutego 2009 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 251).

Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że alkohol całkowicie skażony zgodnie z procedurami łotewskimi określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r., w tym zawartych w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, podlega zwolnieniu od akcyzy, w myśl art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy. Ponadto, jest to zwolnienie bezwarunkowe, a więc Wnioskodawca zużywając tak skażony alkohol nie jest obowiązany do spełnienia dodatkowych warunków.

Natomiast, alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002 r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany przez Wnioskodawcę do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi podlega zwolnieniu z akcyzy, w myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy. Jednakże Wnioskodawca, występujący w roli podmiotu zużywającego, może korzystać z ww. zwolnienia od akcyzy dla alkoholu etylowego w ilości nieprzekraczającej norm zużycia ustalonych przez właściwego naczelnika urzędu celnego, w drodze decyzji. Kolejnym warunkiem przedmiotowego zwolnienia jest również prowadzenie ewidencji, o której mowa w art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy.

Ponadto, należy nadmienić, iż powołane przez Wnioskodawcę rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentów dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. Nr 32, poz. 251) zostało zastąpione rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentów dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. Nr 160, poz. 1075), obowiązującym od 1 stycznia 2010 r. W "Wykazie środków skażających alkohol etylowy wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, służącym do stosowania zwolnień od akcyzy", stanowiącym Załącznik nr 2 do nowego rozporządzenia, pominięto Alkohol butylowy oraz Mieszaninę jodu krystalicznego i ftalanu dietylu, które były wymienione w wykazie stanowiącym Załącznik nr 2 do poprzedniego rozporządzenia. W konsekwencji, alkohol etylowy skażony ww. środkami (Alkoholem butylowym lub Mieszaniną jodu krystalicznego i ftalanu dietylu) nie będzie korzystał ze zwolnienia, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 należało uznać za prawidłowe, natomiast w zakresie pytania nr 2 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl