IPPP3/443-1000/13-2/LK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 stycznia 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP3/443-1000/13-2/LK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2013 r. (data wpływu 31 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z przemieszczeniem własnego towaru do magazynu położonego na terytorium Wielkiej Brytanii - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z przemieszczeniem własnego towaru do magazynu położonego na terytorium Wielkiej Brytanii.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka zajmująca się sprzedażą detaliczną płyt DVD poprzez sklep internetowy i aukcje internetowe na terytorium Polski, jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT UE w Polsce, ale nie jest zarejestrowana dla potrzeb VAT w Wielkiej Brytanii. Spółka zamierza zawrzeć umowę na wynajem powierzchni z firmą logistyczną z siedzibą w Wielkiej Brytanii, która zapewni także dodatkowe usługi magazynowania, rozliczeniowe i spedycyjne. Spółka pozostawać będzie prawnym właścicielem towarów, gdy będą one przechowywane w magazynie na terenie Wielkiej Brytanii. Firma logistyczna z Wielkiej Brytanii na zlecenie spółki będzie towar pakowała i rozsyłała do nabywców wskazanych przez spółkę.

Spółka w wynajmowanym magazynie na terenie Anglii, zamierza utrzymywać optymalny poziom zapasów oferowanego towaru tak, aby w momencie otrzymania zamówienia towar był w nim dostępny. Dlatego zamierza przewozić towary w partiach z Polski do magazynu w Wielkiej Brytanii. Spółka ponosić będzie koszty transportu z Polski do magazynu w Wielkiej Brytanii. Wyroby będą transportowane przez firmy spedycyjne. W dokumentach przewozowych, jako odbiorca będzie wskazana firma zajmująca się logistyką magazynową na terenie Anglii i ona będzie potwierdzać odbiór towaru.

Spółka prowadzi sprzedaż głównie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i całą sprzedaż ewidencjonuje na kasie fiskalnej. Wyroby z magazynu znajdującego się w Wielkiej Brytanii będą sprzedawane różnym podmiotom, głównie osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej i niezarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych jako podatnicy VAT UE. W momencie wysyłania towarów z Polski do magazynu w Wielkiej Brytanii nie będzie znany konkretny klient końcowy, konkretny asortyment i ilości.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

1. Czy Spółka powinna zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy o VAT, uznać wysyłkę towaru do magazynu w Wielkiej Brytanii jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, za którą uznaje się również przemieszczenie własnych towarów z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, przy jednoczesnej rejestracji na potrzeby VAT w Wielkiej Brytanii i posiadaniu brytyjskiego numer NIP UE.

Wówczas Spółka, jako polski podmiot posiadający polski numer NIP UE, dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, wykazywałaby w deklaracji VAT jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (pod warunkiem posiadania dokumentów zgodnie z art. 42 ustawy o VAT). Składałaby informację podsumowującą, w której wykazuje wewnątrzwspólnotową dostawę towarów dla swojej Spółki z numerem NIP UE z nadanym w Wielkiej Brytanii. Na terenie Wielkiej Brytanii Spółka powinna wykazać wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów od swojej Spółki polskiej z NIP PL.

2. Czy sprzedaż towarów poprzez wysyłkę z magazynu zlokalizowanego w Wielkiej Brytanii pod względem podatku VAT podlegać będzie wyłącznie od ustawodawstwo Wielkiej Brytanii, tj. sprzedaż będzie z lokalnie obowiązującą stawką VAT, Spółka składać będzie rozliczeniowe deklaracje VAT i ewidencjonować sprzedaż w sposób obowiązujący na terytorium państwa członkowskiego (Wielkiej Brytanii). Czy spółka pod względem ewidencjonowania sprzedaży z magazynu na terenie Wielkiej Brytanii dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej na kasie rejestrującej podlega pod ustawodawstwo brytyjskie.

Zdaniem Wnioskodawcy

1. Zdaniem wnioskodawcy zdarzenie winno być uznane jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów pod warunkiem posiadania dokumentów zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.

2. Zdaniem wnioskodawcy sprzedaż towarów poprzez magazyn zlokalizowany w Wielkiej Brytanii pod względem podatku VAT oraz obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej podlegać będzie tylko i wyłącznie pod ustawodawstwo brytyjskie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W myśl art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Artykuł 2 pkt 6 ustawy stanowi, że przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Artykuł 13 ust. 1 ustawy wskazuje, iż przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

W myśl art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1.

podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2.

osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

3.

podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

4.

podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy, za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów uznaje się również przemieszczenie przez podatnika, o którym mowa w art. 15, lub na jego rzecz towarów należących do jego przedsiębiorstwa z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, które zostały przez tego podatnika na terytorium kraju w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo sprowadzone na terytorium kraju w ramach importu towarów, jeżeli mają służyć działalności gospodarczej podatnika.

Ww. przepis rozszerza pojęcie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na czynności nie mające charakteru czynności dwustronnych (czynionych za wynagrodzeniem), polegające na przemieszczeniu towarów przedsiębiorstwa z Polski do innego kraju wspólnotowego, w którym mają posłużyć wykonywanej tam przez podatnika działalności gospodarczej.

Przy czym należy zauważyć, iż przemieszczenia towarów, o którym mowa w art. 13 ust. 3 ustawy, nie uznaje się za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, w przypadku gdy występuje chociażby jedna z przesłanek negatywnych określonych w art. 13 ust. 4 ustawy, co nie będzie miało zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Artykuł 13 ust. 6 ustawy stanowi, iż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 (...)

Wskazać należy, że wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów w istocie jest specyficznym przypadkiem zwolnienia od opodatkowania przy zachowaniu prawa do odliczenia, wprowadzonym z uwagi na rozliczanie podatku przez nabywcę, a nie ściśle czynnością opodatkowaną (do czynności opodatkowanych nie zaliczają jej regulacje prawa wspólnotowego). Z tego też względu przepisy konkretnych ustaw VAT dotyczące wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, odnosić się mogą jedynie do tych dostaw wewnątrzwspólnotowych, które rozpoczęły się z tego właśnie państwa. Do dostaw zaczynających się w innych państwach zastosowanie będą miały przepisy tych innych państw.

Czynność wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów wymaga - co do zasady - istnienia dwóch stron transakcji: jeden podmiot (podatnik albo osoba prawna niebędąca podatnikiem) nabywa towary rozpoznając u siebie wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, natomiast druga strona dostarcza te towary rozpoznając u siebie wewnątrzwspólnotową dostawę towarów. Ustawa powielając rozwiązania unijne, pozwala jednakże na uznanie za wewnątrzwspólnotową dostawę (i odpowiednio towarzyszące dostawie wewnątrzwspólnotowe nabycie) także czynności, w przypadku których podatnik przemieszcza towary należące do swego przedsiębiorstwa z terytorium jednego państwa członkowskiego na terytorium innego państwa - art. 13 ust. 3 ustawy. Można mówić w tym przypadku o wewnątrzwspólnotowym przemieszczeniu towarów.

W takiej sytuacji w Polsce - z której przemieszczane są towary, występuje wewnątrzwspólnotowa dostawa, natomiast w państwie członkowskim - do którego przemieszczane są towary, następuje ich wewnątrzwspólnotowe nabycie przez tego podatnika.

Z opisu sprawy wynika, że Spółka jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT UE w Polsce, ale nie jest zarejestrowana dla potrzeb VAT w Wielkiej Brytanii. Spółka zamierza zawrzeć umowę na wynajem powierzchni z firmą logistyczną z siedzibą w Wielkiej Brytanii, która zapewni także dodatkowe usługi magazynowania, rozliczeniowe i spedycyjne. Spółka pozostawać będzie prawnym właścicielem towarów, gdy będą one przechowywane w magazynie na terenie Wielkiej Brytanii. Firma logistyczna z Wielkiej Brytanii na zlecenie Spółki będzie towar pakowała i rozsyłała do nabywców wskazanych przez Spółkę. Spółka zamierza przewozić towary w partiach z Polski do magazynu w Wielkiej Brytanii. Spółka ponosić będzie koszty transportu z Polski do magazynu w Wielkiej Brytanii. Wyroby będą transportowane przez firmy spedycyjne. W dokumentach przewozowych, jako odbiorca będzie wskazana firma zajmująca się logistyką magazynową na terenie Anglii i ona będzie potwierdzać odbiór towaru. Wyroby z magazynu znajdującego się w Wielkiej Brytanii będą sprzedawane różnym podmiotom, głównie osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej i nie zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych jako podatnicy VAT UE.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii czy Spółka powinna zgodnie z art. 13 ust. 3 ustawy o VAT, uznać wysyłkę towaru do magazynu w Wielkiej Brytanii jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, przy jednoczesnej rejestracji na potrzeby VAT w Wielkiej Brytanii i posiadaniu brytyjskiego numer NIP UE i wykazać w deklaracji VAT dostawę towarów jako WDT (pod warunkiem posiadania dokumentów zgodnie z art. 42 ustawy o VAT) oraz składać informację podsumowującą, z tytułu tej transakcji. Czy sprzedaż towarów poprzez wysyłkę z magazynu zlokalizowanego w Wielkiej Brytanii pod względem podatku VAT podlegać będzie wyłącznie pod ustawodawstwo Wielkiej Brytanii.

Mając na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane regulacje prawne należy stwierdzić, że w niniejszej sprawie występuje przemieszczenie przez Wnioskodawcę towarów należących do przedsiębiorstwa z terytorium kraju na terytorium Wielkiej Brytanii w celu ich dalszej sprzedaży. Towary te służą zatem działalności gospodarczej Wnioskodawcy. Przemieszczenie to spełnia definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, o której mowa w art. 13 ust. 3 ustawy.

Należy zaznaczyć, że przez pojęcie "działalności gospodarczej" należy rozumieć każdą aktywność podatnika realizowaną w ramach przedsiębiorstwa, niezależnie od miejsca prowadzenia tej działalności.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy - miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.

Zatem opisane przemieszczenie własnych towarów z Polski do Wielkiej Brytanii Spółka powinna traktować jako wewnątrzwspólnotową dostawę towarów - o której mowa w art. 13 ust. 3 ustawy - podlegającą opodatkowaniu na terytorium Polski.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Stosownie do art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Analiza regulacji dotyczących transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy pozwala na wskazanie dwóch podstawowych warunków, od spełnienia których uzależnione jest potraktowanie danej czynności jako dostawy wewnątrzwspólnotowej, a w konsekwencji jej opodatkowanie preferencyjną stawką w wysokości 0%. Pierwszy z tych warunków dotyczy aspektu prawnego transakcji - jego spełnienie ma gwarantować, że czynność ta zostanie potraktowana jako wewnątrzwspólnotowe nabycie w państwie przeznaczenia i zostanie tam faktycznie opodatkowana. Drugi z warunków dotyczy aspektu faktycznego transakcji - jego spełnienie pozwala na przyjęcie, że faktycznie nastąpił wywóz towarów z kraju i jego transport (przemieszczenie) do innego państwa członkowskiego.

Drugi z warunków - o którym mowa wyżej - od którego spełnienia zależy potraktowanie danej dostawy jako dostawy wewnątrzwspólnotowej opodatkowanej stawką podatku w wysokości 0%, dotyczy udokumentowania faktu wywozu towaru oraz dostarczenia go w państwie przeznaczenia. Koncentruje się on zatem na faktycznych a nie prawnych aspektach transakcji. Powyższy warunek został określony wprost w cyt. wyżej art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy.

W związku z powyższym ważne jest to, aby przedmiotowe dokumenty zawierały informacje, z których wynika, że określony towar został wywieziony z terytorium kraju oraz został faktycznie dostarczony do innego państwa członkowskiego.

W świetle powyższego Wnioskodawca dokonuje dostawy towarów spełniającej definicję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w myśl art. 13 ust. 3 ustawy. Wątpliwość Wnioskodawcy dotyczy kwestii złożenia deklaracji podatkowej przy założeniu że w związku z dostawą towarów Wnioskodawca będzie posiadał dokumenty, o których mowa w art. 42 ustawy potwierdzające tę transakcję i jednocześnie dokumenty uprawniające do zastosowania stawki podatku w wysokości 0%.

W świetle art. 99 ust. 1 ustawy - podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

W załączniku nr 4 do obowiązującego od dnia 1 kwietnia 2013 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2013 r. poz. 394 z późn. zm.) zawarto objaśnienia do deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7, VAT-7K i VAT-7D). Zgodnie z tym objaśnieniem wartość wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów wykazuje się w poz. 21 na druku VAT-7 (14).

Należy zaznaczyć, że konstrukcja deklaracji dla podatku od towarów i usług VAT-7 w poz. 21 przewiduje wykazanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów wyłącznie opodatkowanej stawką VAT w wysokości 0%. Mając na uwadze wskazane uregulowania Spółka zobowiązana będzie do wykazania transakcji dostawy towaru w poz. 21 "Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów" w obowiązującej deklaracji VAT-7 (14).

Zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 1 ustawy - podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 3, do których ma zastosowanie art. 42 ust. 1, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej, zwane dalej "informacjami podsumowującymi".

W myśl art. 100 ust. 8 ustawy - informacja podsumowująca powinna zawierać następujące dane:

1.

nazwę lub imię i nazwisko podmiotu składającego informację podsumowującą oraz jego numer identyfikacji podatkowej podany w potwierdzeniu dokonanym przez naczelnika urzędu skarbowego zgodnie z art. 97 ust. 9, który zastosował dla transakcji, o której mowa w ust. 1;

2.

właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla podatnika podatku od wartości dodanej lub osoby prawnej niebędącej takim podatnikiem, nabywających towary lub usługi, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;

3.

właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla podatnika podatku od wartości dodanej dokonującego dostawy towarów, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2;

4.

łączną wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, wyrażoną zgodnie z art. 31, łączną wartość wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, w tym również łączną wartość dostawy towarów, o której mowa w ust. 1 pkt 3, łączną wartość świadczonych usług, o których mowa w ust. 1 pkt 4 - w odniesieniu do poszczególnych kontrahentów.

Ponieważ będące przedmiotem sprawy przesunięcie towarów w ramach własnego przedsiębiorstwa z terytorium Polski na terytorium Wielkiej Brytanii stanowić będzie wewnątrzwspólnotową dostawę towarów w rozumieniu art. 13 ust. 3 ustawy, należy wykazywać ją również w informacji podsumowującej VAT-UE, zgodnie z powyższymi przepisami. Ze względu na specyfikę tej transakcji należy wykazać w niej brytyjski numer identyfikacyjny Wnioskodawcy, jako numer identyfikacyjny kontrahenta.

W odniesieniu do pytania dotyczącego tego czy sprzedaż towarów poprzez wysyłkę z magazynu zlokalizowanego w Wielkiej Brytanii pod względem podatku VAT podlegać będzie wyłącznie pod ustawodawstwo Wielkiej Brytanii, tj. sprzedaż będzie z lokalnie obowiązującą stawkę VAT, Spółka składać będzie rozliczeniowe deklaracje VAT i ewidencjonować sprzedaż w sposób obowiązujący na terytorium państwa członkowskiego (Wielkiej Brytanii). Czy spółka pod względem ewidencjonowania sprzedaży z magazynu na terenie Wielkiej Brytanii dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej na kasie rejestrującej podlega pod ustawodawstwo brytyjskie należy stwierdzić, że zasady opodatkowania przedmiotowych transakcji dostaw podlegają regulacjom kraju, w którym znajduje się miejsce dostawy i jednocześnie miejsce opodatkowania tych transakcji (w tym przypadku - miejsce sprzedaży towaru tj. terytorium Wielkiej Brytanii). A zatem, w niniejszej sprawie to przepisy brytyjskie wskażą sposób opodatkowania jak również, który podmiot jest zobowiązany do rozliczenia podatku od wartości dodanej.

W konsekwencji, transakcja polegająca na sprzedaży towaru z magazynu na terytorium Wielkiej Brytanii nie podlega opodatkowaniu na terytorium Polski.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Należy nadmienić, iż niniejsza interpretacja dotyczy podatku od towarów i usług natomiast w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl