IPPP2/443-910/09-4/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 listopada 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-910/09-4/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U.Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 sierpnia 2009 r. (data wpływu 20 sierpnia 2009 r.) uzupełnionego pismem z dnia 28 października 2009 r. (data wpływu 2 listopada 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy wszystkie usługi wymienione w art. 27 ust. 4 pkt 1-14, wykonywane przez polskich podatników na rzecz naszego podmiotu będącego zarejestrowanym podatnikiem VAT w Polsce, udokumentowane fakturą VAT, która zawiera polski NIP nabywcy, podlegają opodatkowaniu w Polsce a podatek należny u nabywcy podlega odliczeniu na zasadach ogólnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy wszystkie usługi wymienione w art. 27 ust. 4 pkt 1-14, wykonywane przez polskich podatników na rzecz naszego podmiotu będącego zarejestrowanym podatnikiem VAT w Polsce, udokumentowane fakturą VAT, która zawiera polski NIP nabywcy, podlegają opodatkowaniu w Polsce a podatek należny u nabywcy podlega odliczeniu na zasadach ogólnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zwany w dalszej części podatnikiem jest niemiecką spółką prawa handlowego, z siedzibą w Hamburgu (Niemcy). Od 2006 r. prowadzi bezpośrednio działalność w Polsce i jest zarejestrowana w Polsce dla celów podatku VAT NIP. Działalność prowadzona jest głównie na obszarze polskich portów morskich i w przeważającej mierze dotyczy usług holowniczych. Podatnik nie posiada w Polsce oddziału ani przedstawicielstwa, nie posiada biura, nie zatrudnia w Polsce pracowników. Prowadzeniem całości spraw administracyjnych, operacyjnych i marketingowych zajmuje się agent żeglugowy - F. Spółka z o.o.

Dla wykonania usług, podatnik nabywa od polskich podmiotów dobra i usługi, w tym usługi wymienione w art. 27.4 ustawy o podatku od towarów i usług. Wśród nabywanych usług znajdują się: oddelegowanie personelu, tłumaczenia usługi obsługi prawnej i rachunkowej. W związku z nabywaniem usług oddelegowania personelu podatnik wystąpił 15 stycznia 2008 r. z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej i otrzymał interpretację nr....., wskazującą na prawidłowość stanowiska podatnika.

Usługi oddelegowania personelu, nabywane przez podatnika od polskiego przedsiębiorcy, udokumentowane są fakturą VAT, w której podany jest polski NIP nabywcy (podatnika). Sprzedający te usługi polski przedsiębiorca opodatkowuje te usługi stawką 22% jak dla sprzedaży takich usług w kraju, ze względu na uzyskaną interpretację indywidualną nr..... Zgodnie z tą interpretacją mimo, że usługa wymieniona jest w katalogu art. 27.4 i że nabywcą jest podatnik posiadający siedzibę na terytorium Wspólnoty w innym kraju (Niemcy) niż kraj (Polska) świadczącego usługę; to ze względu na fakt, że nabywca jest zarejestrowany do VAT w Polsce i na fakturach z tytułu nabycia tych usług widnieje polski NIP nabywcy oraz brzmienie par. 25 ust. 4 RMF przytoczonego w rubryce 45 - usługi oddelegowania personelu należy opodatkować stawką właściwą dla sprzedaży tego rodzaju usług w kraju (22%). Natomiast zgodnie z interpretacją nr... uzyskaną przez podatnika - podatek należny od usług oddelegowania personelu podlega u niego, jako nabywcy odliczeniu na zasadach ogólnych.

Ze względu na obie powyższe interpretacje oraz fakt, że dokładnie te same okoliczności zachodzą dla innych usług z katalogu wymienionego w art. 27.4 ustawy, nabywanych przez podatnika - podatnik stosuje te same zasady odliczania podatku naliczonego z tytułu m.in., nabycia takich usług jak: rachunkowe, prawnicze, tłumaczeń; tj odlicza podatek naliczony od podatku należnego w terminie otrzymania faktury, o ile sprzedający usługi polski podatnik dokumentuje je fakturą VAT z polskim NIP nabywcy.

W trybie kontroli Urząd Skarbowy przyjął argumentację strony popartą wydaną interpretacją w zakresie usług oddelegowania personelu, wymienionych w art. 27.4.5. Jednocześnie Urząd zakwestionował prawo do odliczenia usług świadczonych na identycznych zasadach a wymienionych w art. 27.4.3, argumentując, iż uzyskana interpretacja dotyczyła wyłącznie jednego rodzaju usługi, wymienionego w art. 27.4 i jako interpretacja o kontrowersyjnym charakterze - nie może być zastosowana do innych usług wymienionych w tym samym punkcie art. 27 ustawy. Wskutek czego zakwestionowano prawo Spółki do odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług rachunkowych od polskiego podatnika, które zostały przez sprzedającego opodatkowane stawką 22%.

W związku z takim podejściem organu podatnik złożył 28 listopada 2008 r. ponownie wniosek o wydanie interpretacji tym razem w wersji obejmującej nie tylko usługi oddelegowania personelu, ale cały katalog usług z art. 27.4 ustawy. Usługi rachunkowe, prawne tłumaczeń i dostarczania (oddelegowania) personelu sprzedający - polscy podatnicy VAT dokumentują fakturami VAT wystawionymi na nabywcę - podatnika, opatrując je polskim numerem NIP nabywcy. Usługi te dotyczą tej części sprzedaży podatnika, która rozliczana jest do podatku od towarów i usług w Polsce. Usługi opodatkowane są według stawki krajowej odpowiednio do rodzaju usługi, zwykle stawką podstawową.

Ze względu na postanowienie nr.... pozostawiające wniosek bez rozpatrzenia, ze względu na podnoszoną przez organ - wadę poświadczenia kopii pełnomocnictwa osób uprawnionych do reprezentowania podatnika w Polsce, za zgodność z oryginałem oraz kwestionowane przez organ zakres pełnomocnictwa, rzekomo nie obejmujący prawa do składania wniosków o wydanie interpretacji; ponownie składamy wniosek, załączając doń oryginał pełnomocnictwa oraz kopię wierzytelną rejestru handlowego, z której wynika reprezentacja podatnika w osobach które podpisały pełnomocnictwo.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wszystkie usługi wymienione w art. 27.4 pkt 1-14, wykonywane przez polskich podatników na rzecz naszego podmiotu będącego zarejestrowanym podatnikiem VAT w Polsce, udokumentowane fakturą VAT, która zawiera polski NIP nabywcy, podlegają opodatkowaniu w Polsce a podatek należny u nabywcy podlega odliczeniu na zasadach ogólnych.

Zdaniem Spółki, wszystkie usługi wymienione w art. 27.4 ustawy w punktach od 1 do 14, które wykonywane są przez polskiego podatnika VAT na rzecz podatnika mającego siedzibę na terenie Wspólnoty w innym kraju niż kraj sprzedającego, przy czym nabywca jest jednocześnie zarejestrowany dla celów podatku VAT w Polsce i które zostaną udokumentowane fakturą VAT, w której, zgodnie z 25.4 RMF w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom (...) podano polski NIP nabywcy, a nabycie tych usług związane jest ze sprzedażą zagranicznego kontrahenta rozliczaną do podatku VAT w Polsce - są opodatkowane stawką właściwą dla usługi zgodnie z art. 27.1.; w związku z czym w stosunku do tego podatku nabywcy przysługuje jego odliczenie od podatku należnego.

W dniu 2 listopada 2009 r. na wezwanie tut. organu Podatnik uzupełnił przedstawiony we wniosku stan faktyczny o następujące wyjaśnienie:

W związku z wezwaniem z dnia 19 października 2009 r. które wpłynęło na nasz adres korespondencyjny w dniu 26 października 2009 r. informujemy, że oświadczenie złożone na wniosku z dnia 12 sierpnia 2009 r. jest prawdziwe, gdyż ww elementy stanu faktycznego, objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie były objęte przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta, co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej.

W sprawie nie wszczęto postępowania podatkowego, ani też nie wydano postanowienia ani decyzji. Nie przeprowadzono również innego postępowania kontrolnego, kontroli podatkowej, ani postępowania podatkowego, którego przedmiotem byłyby elementy stanu faktycznego opisanego wnioskiem, zatem podatnik złożył prawdziwe oświadczenie i ma prawo żądać wydania interpretacji.

W ocenie podatnika, analiza całości materiału dotyczącego opisywanej sprawy, jawnie przeczy zasadzie neutralności podatku VAT, gdyż obowiązek naliczenia podatku należnego przez sprzedającego usługi (według organu interpretacyjnego), nie idzie w parze z prawem do odliczenia podatku u kupującego (według stanowiska urzędu skarbowego). Przedłużające się czynności dotyczące wydania interpretacji wpływają też istotnie na bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej przez podatnika.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Zakres tych czynności został zdefiniowany w art. 7 i art. 8 cyt. ustawy. Jak stanowi art. 8 ust. 1 cyt. ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Należy podkreślić, iż podatek od towarów i usług jest podatkiem o charakterze terytorialnym. Opodatkowaniu w kraju podlegają tylko te czynności, które tu faktycznie zostały wykonane, a ściślej te czynności, które na potrzeby ustawy o podatku od towarów i usług uznane zostały za wykonane w kraju. W takich przypadkach określenie miejsca świadczenia determinuje bowiem miejsce opodatkowania. Ma to szczególnie istotne znaczenie w przypadku usług, których świadczenie odbywa się pomiędzy podmiotami z różnych państw. Miejsce świadczenia, w takiej sytuacji, wskazuje na państwo, w którym dana czynność powinna zostać opodatkowana.

Ogólna zasada dotycząca miejsca świadczenia usług określona została w art. 27 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, który stanowi, iż w przypadku świadczenia usług miejscem świadczenia jest miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę, a w przypadku posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności, z którego świadczy usługi - miejsce, gdzie świadczący usługę posiada stałe miejsce prowadzenia działalności; w przypadku braku takiej siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności - miejsce stałego zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-6 i art. 28.

Od tej zasady wprowadzono szereg wyjątków, określających, z uwagi na charakter świadczonych usług, inne niż wynikające z zasady ogólnej, miejsce ich świadczenia.

Jak stanowi art. 27 ust. 3 cyt. ustawy, w przypadku gdy usługi, o których mowa w ust. 4 są świadczone na rzecz:

1.

osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium państwa trzeciego, lub

2.

podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę

* miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania.

W ustawie o VAT nie zdefiniowano pojęcia "stałego miejsca prowadzenia działalności". Jednakże można wskazać kilka przesłanek, których zaistnienie powoduje, że można mówić o stałym miejscu prowadzenia działalności. Jak wynika z samej nazwy "stały" to trwale związany z danym miejscem, nieprzenośny, niezmienny - stałe miejsce prowadzenia działalności charakteryzować się musi pewnym określonym stopniem zaangażowania, które pozwala na uznanie, iż działalność prowadzona jest w tym miejscu nie w sposób przemijający, czy też okresowy. Konieczna jest zatem pewna określona minimalna skala działalności, która stanowi zewnętrzne znamię, że działalność w tym miejscu prowadzona jest stale. Zaangażowanie, o którym mowa powinno również przybrać konkretny wymiar osobowo-rzeczowy. Innymi słowy, dla uznania, że określone miejsce prowadzenia działalności ma charakter stały, konieczne jest istnienie w tym miejscu infrastruktury technicznej oraz personelu ludzkiego. Taka osobowo-rzeczowa struktura w stałym miejscu prowadzenia działalności powinna występować w sposób stały, tzn. powtarzalny i nieprzemijający.

W myśl art. 27 ust. 4 ww. ustawy, przepis ust. 3 stosuje się do usług:

1)

sprzedaży praw lub udzielania licencji i sublicencji, przeniesienia lub cesji praw autorskich, patentów, praw do znaków fabrycznych, handlowych, oddania do używania wspólnego znaku towarowego albo wspólnego znaku towarowego gwarancyjnego, albo innych pokrewnych praw;

2)

reklamy;

3)

doradczych, inżynierskich, prawniczych, księgowych oraz usług podobnych do tych usług, w tym w szczególności:

a.

usług doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.1),

b.

usług doradztwa w zakresie oprogramowania (PKWiU 72.2),

c.

usług prawniczych, rachunkowo-księgowych, badania rynków i opinii publicznej, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKWiU 74.1),

d.

usług architektonicznych i inżynierskich (PKWiU 74.2) - z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1,e) usług w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 74.3);

3a) usług przetwarzania danych, dostarczania informacji oraz usług tłumaczeń;

4)

bankowych, finansowych i ubezpieczeniowych łącznie z reasekuracją, z wyjątkiem wynajmu sejfów przez banki;

5)

dostarczania (oddelegowania) personelu;

6)

wynajmu, dzierżawy lub innych o podobnym charakterze, których przedmiotem są rzeczy ruchome, z wyjątkiem środków transportu;

7)

telekomunikacyjnych;

8)

nadawczych radiowych i telewizyjnych;

9)

elektronicznych;

10)

polegających na zobowiązaniu się do powstrzymania się od dokonania czynności lub posługiwania się prawem, o których mowa w pkt 1-9 i 11;

11)

agentów, pośredników działających w imieniu i na rzecz innej osoby, jeżeli uczestniczą w zapewnieniu świadczenia usług, o których mowa w pkt 1-10;

12)

polegających na zapewnieniu dostępu do systemów gazowych lub elektroenergetycznych;

13)

przesyłowych:

a.

gazu w systemie gazowym,

b.

energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym;

14)

bezpośrednio związanych z usługami, o których mowa w pkt 12 i 13.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jest spółką z siedzibą w Hamburgu (Niemcy), która jest również zarejestrowana w Polsce na potrzeby podatku VAT. Działalność prowadzona jest głównie na obszarze polskich portów morskich i w przeważającej mierze dotyczy usług holowniczych. Podatnik nie posiada w Polsce oddziału ani przedstawicielstwa, nie posiada biura, nie zatrudnia w Polsce pracowników.

Dla wykonania usług, podatnik nabywa od polskich podmiotów dobra i usługi, w tym usługi wymienione w art. 27 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług. Wśród nabywanych usług znajdują się: oddelegowanie personelu, tłumaczenia usługi obsługi prawnej i rachunkowej. W związku z nabywaniem usług oddelegowania personelu podatnik wystąpił 15 stycznia 2008 r. z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej i otrzymał interpretację nr...., wskazującą na prawidłowość stanowiska podatnika.

Mając powyższe na uwadze tut. organ informuje, że ponieważ w sprawie miejsca opodatkowania usług oddelegowania personelu (art. 27 ust. 4 pkt 5 ustawy) oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego z tyt. nabycia tych usług została już Podatnikowi wydana interpretacja w indywidualnej sprawie, przedmiotowa interpretacja dotycząca wniosku z dnia 12 sierpnia 2009 r. nie dotyczy tych usług.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że sam fakt zarejestrowania się Wnioskodawcy dla potrzeb podatku od podatku od towarów i usług w Polsce w związku z wykonywanymi usługami nie jest równoznaczny z ustanowieniem stałego miejsca prowadzenia działalności w kraju, ani też ze zmianą miejsca świadczenia przedmiotowych usług wymienionych w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 6-14 ww. ustawy. Pamiętać należy, że ten sam podmiot może być zidentyfikowany dla potrzeb podatku VAT w kilku państwach członkowskich, a dla danej transakcji może on użyć różnych numerów nadanych w różnych państwach członkowskich. Natomiast użycie danego numeru identyfikacyjnego ma konsekwencje w zakresie miejsca opodatkowania. Wnioskodawca jeśli posługuje się w transakcjach z usługodawcą polskim NIP, należy stwierdzić, że czynności odbywają się pomiędzy dwoma podatnikami zarejestrowanymi w Polsce.

Reasumując dopiero podanie przez spółkę niemiecką polskiego NIP przy zakupie usług wymienionych w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 6-14 ww. ustawy zmieni miejsce ich świadczenia i spowoduje, że świadczący te usługi musi opodatkować je w Polsce.

W związku z powyższym usługi wymienione w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 6-14 ww. ustawy wykonywane przez polskich podatników na rzecz Wnioskodawcy, w przypadku gdy są one udokumentowane fakturą VAT i podanym polskim NIP nabywcy są opodatkowane w Polsce.

W zakresie obowiązku wystawiania faktur przez podatników świadczących usługi na rzecz podatników mających siedzibę na terytorium Wspólnoty, ale innym niż terytorium kraju, obowiązują odpowiednio przepisy art. 106 ust. 1 i 2 cyt. ustawy oraz § 25 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337).

Jak stanowi § 25 ust. 4 cyt. rozporządzenia Ministra Finansów - w przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2 ustawy oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie tych czynności powinna zawierać numer, pod którym nabywca usługi jest zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi.

Spółka, jako nabywca przedmiotowych usług, podaje numer identyfikacyjny nadany w Polsce dla celów działalności wykonywanej w kraju.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ww. ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 1 i ust. 11,prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18;

Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tyt. nabycia usług wymienionych w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 6-14 na zasadach ogólnych, gdyż miejscem świadczenia tych usług, jest terytorium Polski, które są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych w Polsce.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl