IPPP2/443-863/10-6/KG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 marca 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-863/10-6/KG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 9 czerwca 2010 r. (data wpływu 8 listopada 2010 r.), uzupełnionym pismami z dnia 21 stycznia 2011 r. oraz 15 lutego 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych konsolidacji W. oraz P. oraz dokonywanej w związku z nią Integracji Funkcji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 listopada 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych konsolidacji dwóch Spółek z o.o. i związanej z nimi "Integracji Funkcji". Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 stycznia 2011 r. (data wpływu 31 stycznia 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu Nr IPPP2/443-863/10-2/KG z dnia 13 stycznia 2011 r. (data doręczenia 19 stycznia 2011 r.) oraz pismem z dnia 15 lutego 2011 r. (data wpływu 22 lutego 2011 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu Nr IPPP2/443-863/10-4/KG z dnia 3 lutego 2011 r. (data doręczenia 10 lutego 2011 r.)

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Na mocy porozumienia zawartego 26 stycznia 2009 r. zarządy dwóch amerykańskich koncernów farmaceutycznych P. i W. (odpowiednio dalej: koncerny P. i W.) podjęły decyzję o połączeniu obu podmiotów. Po uzyskaniu niezbędnych zgód (m.in. amerykańskiej Giełdy Papierów Wartościowych) 15 października 2009 r. P. I. nabył akcje amerykańskiej spółki W.

Zgodnie ze strategią połączonej Grupy P. na poszczególnych rynkach krajowych ma mieć miejsce integracja działalności spółek działających uprzednio w ramach odrębnych koncernów P. i W. Proces integracji obejmie również rynek polski.

Końcowym efektem integracji ma być konsolidacja podmiotów operujących na danym rynku krajowym - osiągnięta zasadniczo poprzez redukcję liczby podmiotów w wyniku połączenia czy też likwidacji wybranych spółek. Proces prawnej konsolidacji lokalnych spółek (przez połączenie / likwidację) jest bardzo czasochłonny i skomplikowany zarówno z prawnego jak i korporacyjnego punktu widzenia (wymagany jest szereg zgód). W konsekwencji w celu realizacji koncepcji działania jako jeden koncern (zintegrowany operacyjnie i ekonomicznie pod jedną firmą) (tzw. strategia "one face to the market"), jeszcze przed zakończeniem prawnej konsolidacji konieczne było zapoczątkowanie ekonomicznej i funkcjonalnej integracji lokalnych podmiotów.

Ze względów biznesowych podjęto decyzję, że w Polsce proces integracji spółek P. i W. rozpocznie się 1 grudnia 2009 r..

W dacie nabycia akcji W. przez koncern P. (Wnioskodawca) - W. Sp. z o.o. (dalej: W., Wnioskodawca, Spółka) - był jedyną operującą spółką z Grupy W. działającą w Polsce zajmującą się:

* marketingiem oraz dystrybucją:

* produktów farmaceutycznych na receptę, tzw. pharma (dalej: Produkty na Receptę),

* suplementów diety, produktów farmaceutycznych z grupy OTC (bez recepty) oraz kosmetyków tzw. consumer healthcare (dalej: Produkty bez Recepty),

* pracami badawczo - rozwojowymi (badania kliniczne).Usługi marketingowe świadczone były przez W. na rzecz spółek z grupy W.

Usługi marketingowe świadczone były przez W. na rzecz spółek z grupy W.

Z kolei koncern P. posiadał w Polsce kilka spółek zależnych, w tym w szczególności:

* P. Sp. z o.o. (dalej P.) - odpowiedzialną za:

* funkcje marketingowe związane z Produktami na Receptę oraz

* prowadzenie prac badawczo - rozwojowych związanych z Produktami na Receptę oraz

* P. T. Sp. z o.o. (dalej: P. T.) odpowiedzialną za:

* dystrybucję / sprzedaż Produktów na Receptę koncernu P., oraz dodatkowo za:

* marketing i dystrybucję produktów weterynaryjnych.

Działalność P. koncentrowała się w spółkach odpowiedzialnych za działania na rynku Produktów na Receptę.

Mając na uwadze strukturę działalności spółek z Grupy P. w Polsce w stosunku do tego rynku przyjęte zostały następujące założenia dotyczące procesu konsolidacji W. ze spółkami P. (dalej: Założenia konsolidacji):

A. NASTĄPI PRAWNE POŁĄCZENIE W. Z P. - W. zostanie skonsolidowany z P. poprzez połączenie w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.), (dalej: k.s.h.). Połączenie nastąpi pomiędzy spółkami, w których ten sam udziałowiec (P. L. S.) posiada po 100% udziałów (tzw. spółki siostry);

B. NASTĄPI PRZENIESIENIE WYBRANYCH FUNKCJI W. DO P. T. - z uwagi na fakt, iż zakres dotychczasowej działalności W. był szerszy niż zakres działalności P. i obejmował dodatkowe funkcje, których przeniesienie do P. nie jest możliwe z biznesowego punktu widzenia (albowiem P. nie posiada licencji na obrót produktami farmaceutycznymi), funkcje te wraz ze związanymi z nimi aktywami (oraz pracownikami i umowami) zostały przed połączeniem przeniesione do P. T. (lub w przypadku wybranych umów - rozwiązane).

Założenia konsolidacji oraz jej cele opisane zostały przez zainteresowane spółki w umowie ramowej (dalej: Umowa Ramowa) podpisanej 30 listopada 2009 r. pomiędzy W., P. oraz P. T.

W przypadku W. zgodnie z Założeniami konsolidacji proces (rozpoczęty 1 grudnia 2009) obejmie m.in.:

1.

zintegrowanie wybranych funkcji biznesowych poprzez powierzenie spółce P. na podstawie umowy o świadczenie usług (dalej: Umowa o Świadczenie Usług) wykonywania tych funkcji zarówno dla P. jak i dla W., dalej nazywane Integracją Funkcji, stanowiące element procesu prawnego połączenia P. oraz W., w dalszej części nazywanego Konsolidacją, zakończone datą rejestracji połączenia Spółek w sądzie (P. oraz W. w dalszej części łącznie nazywane są: Spółkami);

2.

zintegrowanie wybranych funkcji biznesowych poprzez powierzenie spółce P. T. ich wykonywania zarówno dla P. T., jak i W. - ta część procesu na dzień złożenia wniosku została już przeprowadzona.

Przedmiotem niniejszego zapytania jest Integracja Funkcji W. z P. (wraz z jej skutkami prawnymi), zakończona Konsolidacją Spółek, opisana w punkcie 1) powyżej.

Integracja wybranych funkcji w P. T. poprzez ich przeniesienie z W. do P. T. opisana w punkcie 2) powyżej stanowi przedmiot odrębnego zapytania.

Z uwagi na konieczność wyodrębnienia z W. działalności polegającej na obrocie produktami farmaceutycznymi (na której wykonywanie P. nie posiada licencji), niemożliwe było przystąpienie do natychmiastowego połączenia Spółek. Dodatkowo, w oparciu o wewnętrzną politykę Grupy połączenie spółek P. oraz W. musi zostać poprzedzone wewnętrznymi przygotowaniami.

Niemniej jednak w celu rozpoczęcia procesu Konsolidacji z ekonomicznego i organizacyjnego punktu widzenia (zgodnie z Założeniami konsolidacji) 30 listopada 2009 r., W. przystąpiła do Integracji Funkcji podpisując z P. umowę o świadczenie usług (dalej: Umowa o Świadczenie Usług). W oparciu o Umowę o Świadczeniu Usług, W. powierzyła P. wykonywanie od 1 grudnia 2009 r. wybranych funkcji biznesowych zarówno dla P., jak i dla W., aż do zakończenia procesu Konsolidacji (a więc daty rejestracji połączenia obu Spółek w sądzie).

Dzięki zawarciu Umowy o Świadczenie Usług w P. nastąpiła Integracja Funkcji, a więc integracja wybranych funkcji biznesowych zarówno spółek P. jak i W. (tzn. w P. skonsolidowana została funkcja marketingu dotyczącego Produktów na Receptę - obecnie jest ona wykonywana przez P. zarówno w zakresie produktów P., jak i W.).

W konsekwencji od 1 grudnia 2009 r. W. zamiast wykonywać daną funkcję samodzielnie (swoimi pracownikami) nabywa jej wykonanie w formie usługi świadczonej przez P.

Z prawnego punktu widzenia Integracja Funkcji poprzez fakt zawarcia Umowy o Świadczenie Usług, a więc powierzenie pewnych funkcji wykonywanych dotąd przez W. innej spółce - P., spowodowała, że na podstawie art. 231 kodeksu pracy (dalej: k.p.) nastąpiło automatyczne przejście zakładu pracy na spółkę P. Oznacza to, że w wyniku Integracji Funkcji, P. z mocy prawa wstąpił w umowy o pracę zawiązane uprzednio przez W.

Jednak pomimo tego, że pracownicy W. przeszli z mocy prawa na P., W. nadal kontynuuje prowadzoną uprzednio działalność marketingową oraz badawczo-rozwojową w niezmienionym zakresie (tzn. świadczy usługi marketingowe oraz badawczo-rozwojowe na rzecz spółek z grupy). Istotna zmiana dotyczy stanu zatrudnienia oraz struktury kosztów Spółki - zamiast kosztów pracowniczych W. rozpoznaje obecnie koszt z tytułu nabywania usługi od spółki P. na podstawie Umowy o Świadczenie Usług. Wynagrodzenie za usługę kalkulowane jest przez strony w oparciu o koszty związane z jej wykonaniem, m.in. z przeniesionymi pracownikami (wynagrodzenia podstawowe, odprawy, inne). W konsekwencji W. nadal ponosi ekonomiczny koszt wykonywania funkcji (w tym utrzymania pracowników).

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że Integracja Funkcji poprzedzająca połączenie prawne (początkowo niemożliwe z uwagi na brak posiadania przez P. licencji na obrót produktami farmaceutycznymi), pozwala spółkom lepiej przygotować się organizacyjnie i biznesowo do wspólnego funkcjonowania po zakończeniu procesu Konsolidacji (a więc po rejestracji połączenia w sądzie).

Podkreślenia wymaga również fakt, że w przypadku gdyby nie było już konieczności integrowania wybranych funkcji w spółce P., W. przejmie z powrotem uprzednio powierzone P. funkcje, zaś pracownicy - z mocy prawa - automatycznie wrócą do W.

Analogiczna Umowa o Świadczenie Usług została zawarta przez W. z P. T. w zakresie funkcji biznesowych, które w nowej strukturze pełnić będzie P. T. (związanych zasadniczo z marketingiem Produktów bez Recepty). Jak wspomniano powyżej stanowi to przedmiot odrębnego zapytania.

Pismem z dnia 21 stycznia 2011 r. (data wpływu 31 stycznia 2011 r.) Spółka wskazała, iż jak wynika z treści wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, w wyniku procesu Konsolidacji i dokonywanej w związku z nim Integracji funkcji, na P. zostanie przeniesione całe przedsiębiorstwo W. Sp. z o.o., a więc P. przejmie od W. Sp. z o.o.:

* zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań), które są przeznaczone do realizacji określonych zadań,

* zespół składników, który jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony,

* zespół składników, który obecnie stanowi niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze.

Reasumując, konsekwencją procesu Konsolidacji będzie sukcesja generalna, w wyniku której P. przejmie wszelkie prawa i obowiązki oraz majątek i funkcje pełnione obecnie przez W. Sp. z o.o.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że opisany proces konsolidacji P. i W. i dokonywana w związku z nim Integracja Funkcji (wraz z jej skutkami prawnymi), stanowią element planowanego połączenia (prawnego i ekonomicznego) Spółek i w związku z tym będą neutralne podatkowo, a w szczególności nie spowodują powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy (spółki przejmowanej).

2.

Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że proces Konsolidacji P. i W. i dokonywana w związku z nim Integracja Funkcji (wraz z jej skutkami prawnymi), nie będą podlegać opodatkowaniu VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, proces Konsolidacji P. i W. i dokonywana w związku z nim Integracja Funkcji (wraz z jej skutkami prawnymi), nie będą podlegać opodatkowaniu VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.

UZASADNIENIE

W wyniku procesu Konsolidacji (zakończonego rejestracją połączenia Spółek w sądzie) na P. przechodzi całe przedsiębiorstwo W. Z uwagi na Integrację Funkcji, część elementów i funkcji przedsiębiorstwa przejmowana jest przez P. jeszcze przed zakończeniem prawnego połączenia Spółek. Nie zmienia to jednak faktu, że przedmiotem transakcji jest przedsiębiorstwo W., sukcesywnie konsolidowane / przejmowane przez P. Zgodnie ze stanowiskiem sądów administracyjnych, jeżeli w wyniku podpisania kilku umów cywilnoprawnych następuje faktycznie przeniesienie przedsiębiorstwa na inny podmiot (zespolenie składników majątkowych w jednym ręku) skutki podatkowe należy wywodzić z całokształtu tej transakcji - a więc traktować jako przeniesienie przedsiębiorstwa.

W konsekwencji na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, proces Konsolidacji Spółek (obejmujący również Integrację Funkcji - wraz z jej skutkami prawnymi) zakończony rejestracją prawnego połączenia w sądzie znajduje się poza zakresem opodatkowania podatkiem VAT, gdyż ma za przedmiot przedsiębiorstwo W.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, Konsolidacja Spółek obejmująca Integrację Funkcji (wraz z jej skutkami prawnymi), zakończona rejestracją prawnego połączenia Spółek w sądzie, nie będzie wywoływała żadnych skutków podatkowych po stronie Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie skutków podatkowych konsolidacji W. oraz P. oraz dokonywanej w związku z nią Integracji Funkcji uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Jak stanowi art. 7 ust. 1 cyt. ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Na mocy art. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, z zakresu opodatkowania wyłączono pewne określone czynności. Do czynności tych - z uwagi na treść pkt 1 powołanego przepisu - należą transakcje zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Pojęcie "transakcja zbycia" należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu "dostawa towarów", w ujęciu art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, tzn. "zbycie" obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem jak właściciel, np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego (aportu).

Transakcje, których przedmiotem jest przedsiębiorstwo mieszczą się zatem w zakresie pojęcia dostawy towarów, o której mowa w art. 7 cyt. ustawy, jednakże z uwagi na wyłączenie przewidziane w art. 6 pkt 1 cyt. ustawy, czynności te nie podlegają opodatkowaniu.

Pojęcie "transakcji zbycia", należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu "dostawy towarów", w ujęciu art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, tzn. "zbycie" obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem jak właściciel np. sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują terminu "przedsiębiorstwo". Z tej przyczyny dla celów określenia zakresu pojęcia "przedsiębiorstwo" wykorzystuje się regulację zawartą w art. 551 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), który to przepis stanowi, że przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i materialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej.

Obejmuje ono w szczególności:

1.

oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);

2.

własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń, materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości lub ruchomości;

3.

prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych stosunków prawnych;

4.

wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki pieniężne;

5.

koncesje, licencje i zezwolenia;

6.

patenty i inne prawa własności przemysłowej;

7.

majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;

8.

tajemnice przedsiębiorstwa;

9.

księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 552 ww. ustawy - Kodeks cywilny, czynność prawna, mająca za przedmiot przedsiębiorstwo, obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, chyba, że co innego wynika z treści czynności prawnej albo z przepisów szczególnych.

W praktyce obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których niektóre elementy przedsiębiorstwa podlegają wyłączeniu z transakcji sprzedaży. Jednak nawet w takim przypadku, składniki materialne i niematerialne wchodzące w skład przedsiębiorstwa powinny pozostawać ze sobą we wzajemnych relacjach w taki sposób, by można było o nich mówić jako o zespole, a nie tylko zbiorze pewnych elementów. Decydujące zatem jest to, aby w zbywanym przedsiębiorstwie zachowane zostały funkcjonalne związki pomiędzy poszczególnymi składnikami w sposób umożliwiający kontynuowanie określonej działalności gospodarczej.

Jak wynika więc z przywołanych powyżej przepisów prawa, jeżeli zostaną spełnione warunki określone w art. 551 ustawy - Kodeks cywilny, dotyczące definicji przedsiębiorstwa, to zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, połączenie spółki z o.o. z inną spółką prawa handlowego, będzie czynnością, która nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z przedstawionych przez Spółkę okoliczności wynika, iż z dniem 15 października 2009 r. P. I. nabył akcje spółki W. Zgodnie ze strategią połączonej Grupy P. na poszczególnych rynkach krajowych ma mieć miejsce integracja działalności spółek działających uprzednio w ramach odrębnych koncernów P. i W. Proces integracji obejmie również rynek polski.

Końcowym efektem integracji ma być konsolidacja podmiotów operujących na danym rynku krajowym - osiągnięta zasadniczo poprzez redukcję liczby podmiotów w wyniku połączenia czy też likwidacji wybranych spółek. Na podstawie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych, Spółka dokona połączenia z innym podmiotem gospodarczym, tj. nastąpi prawne połączenie P. Sp. z o.o. z W. Sp. z o.o.

Ze względów biznesowych podjęto decyzję, że w Polsce proces integracji spółek P. i W. rozpocznie się 1 grudnia 2009 r.. Zgodnie z założeniami konsolidacji proces obejmie m.in. zintegrowanie wybranych funkcji biznesowych poprzez powierzenie spółce P. na podstawie umowy o świadczenie usług wykonywania tych funkcji zarówno dla P. jak i dla W., (Integracja Funkcji), stanowiące element procesu prawnego połączenia P. oraz W., zakończone datą rejestracji połączenia Spółek w sądzie. Na podstawie umowy o Integracji Funkcji nastąpiła integracja wybranych funkcji biznesowych zarówno spółek P. jak i W., tzn. w P. skonsolidowana została funkcja marketingu dotyczącego Produktów na Receptę i obecnie jest ona wykonywana przez P. zarówno w zakresie produktów P., jak i W. W konsekwencji od 1 grudnia 2009 r. W. zamiast wykonywać daną funkcję samodzielnie nabywa jej wykonanie w formie usługi świadczonej przez P. Na podstawie art. 231 kodeksu pracy nastąpiło automatyczne przejście zakładu pracy na spółkę P. Oznacza to, że w wyniku Integracji Funkcji P. z mocy prawa wstąpił w umowy o pracę zawiązane uprzednio przez W. Integracja Funkcji poprzedzająca połączenie prawne, początkowo niemożliwe z uwagi na brak posiadania przez P. licencji na obrót produktami farmaceutycznymi, pozwala spółkom lepiej przygotować się organizacyjnie i biznesowo do wspólnego funkcjonowania po zakończeniu procesu Konsolidacji, a więc po rejestracji połączenia w sądzie.

Wnioskodawca podkreślił, iż konsekwencją procesu konsolidacji będzie sukcesja generalna, w wyniku której P. przejmie wszelkie prawa i obowiązki oraz majątek i funkcje pełnione obecnie przez W. Sp. z o.o.

Natomiast w odniesieniu do dokonywanej Integracji Funkcji, poprzedzającej połączenie prawne (początkowo niemożliwe z uwagi na brak posiadania przez P. licencji na obrót produktami farmaceutycznymi), stwierdzić należy, iż pozwala ono spółkom lepiej przygotować się organizacyjnie i biznesowo do wspólnego funkcjonowania po zakończeniu procesu Konsolidacji (a więc po rejestracji połączenia w sądzie).

Poprzez Integrację Funkcji P. Sp. z o.o. zobowiązany będzie wyłącznie do wykonywania na rzecz W. Sp. z o.o. określonych czynności, które będą wykonywane przez pracowników, którzy stali się pracownikami P. Sp. z o.o.

Z okoliczności przedstawionych w niniejszym wniosku wynika, iż zamierzona czynność konsolidacji P. Sp. z o.o. i W. Sp. z o.o., dokonana na podstawie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych, tzn. połączenie W. oraz P. oraz dokonana w związku z nim Integracja Funkcji będzie mieściła się w pojęciu "zbycia przedsiębiorstwa", do której zastosowanie będzie miał przepis art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa.

Zatem w powyższym zakresie stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W niniejszej interpretacji odpowiedziano na wniosek w części dotyczącej podatku od towarów i usług. Rozstrzygnięcie dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych zostało ujęte w odrębnej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl