IPPP2/443-846/13-5/KG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 listopada 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-846/13-5/KG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2013 r. (data wpływu 12 sierpnia 2013 r.) uzupełnionym w dniu 22 października 2013 r. na wezwanie tut. Organu z dnia 15 października 2013 r. nr IPPP2/443-846/13-2/KG (skutecznie doręczonym w dniu 17 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej usług rezerwacji miejsc parkingowych on-line - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej usług rezerwacji miejsc parkingowych on-line.

Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 października 2013 r. (data wpływu 24 października 2013 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 15 października 2013 r. nr IPPP2/443-846/13-2/KG (skutecznie doręczonym w dniu 17 października 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. ("Wnioskodawca") zajmuje się świadczeniem usług parkingowych, polegających na udostępnianiu klientom (kierowcom samochodów) miejsc parkingowych w określonej lokalizacji przez ustalony czas, w zamian za wynagrodzenie.

Wnioskodawca oferuje klientom możliwość rezerwacji miejsc parkingowych za pośrednictwem strony internetowej. Zasady świadczenia usług rezerwacji miejsc parkingowych on-line są określane w regulaminie świadczenia usług rezerwacji miejsc parkingowych drogą elektroniczną ("Regulamin"), który opracowywany jest dla poszczególnych parkingów prowadzonych przez Wnioskodawcę. Regulamin jest "regulaminem" w znaczeniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Zgodnie z Regulaminem:

* Wnioskodawca świadczy za pomocą strony internetowej usługi rezerwacji on-line miejsc parkingowych w lokalizacji określonej w treści Regulaminu;

* postanowienia Regulaminu mają charakter porozumienia pomiędzy Wnioskodawcą a osobą korzystającą z usług parkingowych oraz określają podstawy prawne i warunki umowy rezerwacji miejsca parkingowego zawieranej on-line;

* warunkami zawarcia umowy rezerwacji miejsca parkingowego są; prawidłowy przebieg procesu rezerwacji miejsca parkingowego poprzez wybór kryteriów rezerwacji kompletne wypełnienie danych usługobiorcy, akceptacja warunków Regulaminu i dokonanie opłaty rezerwacyjnej;

* z kolei, proces rezerwacji miejsca parkingowego wymaga wprowadzenia przez usługobiorcę odpowiednich danych na stronie internetowej służącej do rezerwacji obejmujących w szczególności jego dane identyfikacyjne oraz termin rezerwacji (tekst jedn.: datę wjazdu i wyjazdu z parkingu);

* po wprowadzeniu ww. danych, klient informowany jest o wysokości opłaty za rezerwację. Opłata ta obliczana jest automatycznie na podstawie danych, które klient wprowadza do formularza rezerwacji. Opłata za rezerwację uzależniona jest od czasu korzystania z miejsca parkingowego i jest równa wysokości opłaty parkingowej, należnej za zarezerwowaną przez klienta usługę parkingową;

* jeżeli klient chce otrzymać fakturę VAT za usługi parkingowe, zobowiązany jest zaznaczyć odpowiednie pole w systemie rezerwacyjnym;

* po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych, klient zostaje przekierowany na stronę internetową systemu płatności on-line, którego operatorem jest P S.A. z siedzibą w P (dalej jako; "P"), będąca dostawcą usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych;

* klient może dokonać płatności opłaty rezerwacyjnej w formie przelewu elektronicznego lub przy wykorzystaniu karty kredytowej;

* zgodnie z wiążącą Wnioskodawcę i P (operatora płatności) umową, płatność dokonana przez klienta uznawana jest na rachunku rozliczeniowym Wnioskodawcy, a więc na rachunku płatniczym prowadzonym przez P dla Wnioskodawcy;

* Wnioskodawca ma zapewniony dostęp do rachunku rozliczeniowego poprzez indywidualne konto prowadzone dla Wnioskodawcy w systemie komputerowym. Na koncie zamieszczone są m.in. informacje o przeprowadzonych płatnościach oraz udostępnione są narzędzia do podejmowania przez Wnioskodawcę czynności w zakresie korzystania z systemu;

* P w uzasadnionych przypadkach związanych z bezpieczeństwem systemu komputerowego może wstrzymać dokonywanie wypłat części środków z rachunku rozliczeniowego Wnioskodawcy, w szczególności w przypadku rozpatrywania znaczących reklamacji, w sytuacji podejrzenia związanego z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu lub gdy jest to wymagane przepisami prawa;

* pieniądze zaewidencjonowane na rachunku rozliczeniowym są przekazywane na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Przekazanie tych środków może nastąpić albo automatycznie za cały okres rozliczeniowy wskazany przez Wnioskodawcę albo też zgodnie z dyspozycją Wnioskodawcy zgłoszoną na koncie Wnioskodawcy, udostępnionym mu poprzez system komputerowy;

* P. dokonuje wypłaty środków zaewidencjonowanych na rachunku rozliczeniowym przelewem bankowym na rachunek bankowy Wnioskodawcy nie później niż w terminie do końca następnego dnia roboczego po otrzymaniu zlecenia wypłaty od Wnioskodawcy,

* system płatności elektronicznych wykorzystywany przez Wnioskodawcę pozwala na identyfikację transakcji z którą związane są otrzymywane płatności. Wnioskodawca dysponuje zatem dowodami i jest w stanie wygenerować / sporządzić ewidencję umożliwiającą przyporządkowanie otrzymywanych płatności do poszczególnych transakcji,

* po prawidłowym dokonaniu opłaty za rezerwację miejsca parkingowego, na podany przez klienta adres e-mail przesłana zostaje wiadomość z linkiem do potwierdzenia dokonania rezerwacji miejsca parkingowego. Moment zawarcia umowy rezerwacji miejsca parkingowego następuje w chwili prawidłowego dokonania przez klienta opłaty za rezerwację miejsca parkingowego, a dowodem zawarcia umowy jest wydrukowane w formie papierowej potwierdzenie dokonania rezerwacji miejsca parkingowego,

* klient Uprawniony jest do wjazdu na parking przy wykorzystaniu wydrukowanego potwierdzenia dokonania rezerwacji, zawierającego "kod-" który należy przyłożyć do czytnika kodów umieszczonego przy wjeździe na parking na podstawie umowy o rezerwację miejsca parkingowego, Wnioskodawca zobowiązany jest do zapewnienia klientowi dostępności miejsca parkingowego w okresie wskazanym w zawartej umowie rezerwacyjnej (przy czym klient uprawniony jest do wjazdu na parking w okresie od 24 godzin przed do 24 godzin po wskazanej w procesie rezerwacji godzinie wjazdu na parking). Poprzez wjazd na parking i zajęcie przez usługobiorcę miejsca parkingowego, dochodzi do zawarcia pomiędzy usługobiorcą a Wnioskodawcą umowy o korzystanie z miejsca parkingowego;

* opłata rezerwacyjna, uiszczona przez klienta w związku z zawarciem umowy o rezerwację, zostaje zaliczona na poczet opłaty za korzystanie z miejsca parkingowego. Jeżeli czas korzystania przez klienta z miejsca parkingowego nie przekroczy czasu wskazanego w rezerwacji to nie będą od usługobiorcy (klienta) pobierane dodatkowe opłaty z tego tytułu. W przypadku gdy usługobiorca przekroczy czas postoju wskazany w potwierdzeniu rezerwacji zobowiązany będzie przed opuszczeniem parkingu do uiszczenia opłaty za korzystanie z miejsca parkingowego ponad zarezerwowany czas postoju.

* klient ma prawo do anulowania rezerwacji najpóźniej do 24 godzin przed wskazaną w rezerwacji godziną wjazdu na parking. W przypadku skutecznego anulowania rezerwacji klient otrzymuje zwrot uiszczonej opłaty rezerwacyjnej, pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości trzydziestu złotych. Anulowanie rezerwacji miejsca parkingowego po terminie, o którym mowa powyżej lub tez brak takiego anulowania nie uprawnia usługobiorcy do żądania zwrotu jakiejkolwiek części opłaty rezerwacyjnej nawet w przypadku gdy usługobiorca nie skorzystał z zarezerwowanego miejsca parkingowego.

Pismem z dnia 22 października 2013 r. (data wpływu 24 października 2013 r.) Wnioskodawca uzupełnił przedstawiony w złożonym wniosku stan faktyczny wskazując, że Spółka od 2005 r. posiada kasy rejestrujące, za pomocą których ewidencjonowana jest sprzedaż usług parkingowych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, w sytuacji, gdy zapłata za usługę następuje w formie gotówkowej.

Spółka pragnie podkreślić, iż w ramach prowadzonej działalności oferuje swoim klientom dwa rodzaje usług.

Pierwsze z nich to usługi parkingowe świadczone w systemie tzw. tradycyjnym. W systemie tym klient nie dokonuje wcześniejszej rezerwacji parkingu, a zapłata za postój odbywa się przed wyjazdem z parkingu w punkcie obsługi parkingu lub w samoobsługowym automacie płatniczym (tekst jedn.: automacie obsługiwanym przez samego klienta), w formie gotówki lub poprzez zapłatę kartą płatniczą.

W sytuacji, gdy zapłata odbywa się w punkcie obsługi parkingu sprzedaż ewidencjonowana jest za pomocą kasy rejestrującej, a klient po dokonaniu zapłaty za usługę parkingową otrzymuje paragon fiskalny.

Z kolei w przypadku, gdy klient decyduje się na zapłatę w samoobsługowym automacie płatniczym, nie jest drukowany paragon fiskalny, ale klient ma możliwość wydruku potwierdzenia dokonania transakcji (samoobsługowe automaty płatnicze nie są wyposażone w opcję modułu fiskalizacji, gdyż zgodnie z poz. 40 Załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2012.1382), dalej: "Rozporządzenie", dokonywanie płatności za pomocą tych urządzeń jest objęte zwolnieniem z obowiązku prowadzenia ewidencji z zastosowaniem kas rejestrujących).

Drugi rodzaj usług oferowanych przez Spółkę, to usługi parkingowe świadczone w tzw. systemie rezerwacji on-line. Usługi te przeznaczone są, co do zasady, dla klientów, którzy planują dłuższy pobyt na parkingu. W przeciwieństwie do systemu tradycyjnego, w którym opłaty naliczane są według stałych cenników, system rezerwacji on-line umożliwia klientowi uzyskanie niższej ceny, jeśli odpowiednio wcześnie dokona rezerwacji miejsca parkingowego.

W systemie rezerwacji on-line, klient dokonuje wcześniejszej opłaty rezerwacyjnej (w formie bezgotówkowej, np. kartą kredytową), która nie jest (i do tej pory nie była) ewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej. Opłata rezerwacyjna jest następnie zaliczana na poczet opłaty parkingowej.

W przypadku, jednak gdy przekroczony zostanie czas postoju wskazany w potwierdzeniu rezerwacji, klient przy wyjeździe zobowiązany jest uregulować płatność za dodatkowy czas postoju gotówką lub kartą płatniczą według stałych cenników obowiązujących dla danego parkingu w punkcie obsługi parkingu lub w samoobsługowym automacie płatniczym. Tym samym świadczenie przekraczające usługę rezerwacji on-line (dodatkowy czas postoju na parkingu), Spółka traktuje jako dodatkowe świadczenie rozliczane zgodnie z tradycyjnym systemem cenników, poza systemem rezerwacji on-line i dlatego w takiej sytuacji - gdy klient dokonuje płatności w punkcie obsługi parkingu - Spółka ewidencjonuje opłatę za dodatkowy czas postoju za pomocą kasy rejestrującej (klient otrzymuje paragon fiskalny dokumentujący zapłatę za dodatkowy czas postoju). Natomiast jeśli klient opłaca czas dodatkowego postoju w samoobsługowym automacie płatniczym, paragon fiskalny nie jest drukowany, ale klient ma możliwość wydruku potwierdzenia realizacji transakcji.

Zdaniem Spółki należy odróżnić sytuację, w której sprzedaż usług parkingowych dokonywana jest w systemie tradycyjnym od tej, w której sprzedaż usług parkingowych dokonywana jest w systemie rezerwacji on-line. Spółka uważa, iż w związku z tym, iż dokonywana przez nią sprzedaż usług parkingowych w systemie rezerwacji on-line wypełnia przesłanki, o których mowa w poz. 37 Załącznika cło Rozporządzenia (co zostało wskazane we wniosku o interpretację), to Spółka w odniesieniu do tych usług jest uprawniona do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej, niezależnie od tego, iż sprzedaż usług parkingowych w systemie tradycyjnym (w przypadku, gdy zapłata odbywa się w punkcie obsługi parkingu) Spółka ewidencjonuje na kasie rejestrującej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy obrót i kwota podatku należnego z tytułu usług świadczonych przez Wnioskodawcę, korzystają ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Zdaniem Wnioskodawcy, jest on zwolniony z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej obrotu i kwoty podatku należnego z tytułu usług parkingowych, oferowanych za pośrednictwem strony internetowej.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy:

Zdaniem Wnioskodawcy, Wnioskodawca jest zwolniony z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwoty podatku należnego z tytułu świadczonych usług parkingowych, oferowanych za pośrednictwem strony internetowej, przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Należy przy tym podkreślić, iż przedmiotowy obowiązek dotyczy również przypadków otrzymania płatności (zaliczki, przedpłaty, itd.) przed dniem wykonania usługi.

Jednocześnie, art. 111 ust. 8 ustawy o VAT zawiera upoważnienie dla Ministra właściwego do spraw finansów publicznych do zwolnienia, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektórych grup podatników oraz niektórych czynności z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Na podstawie powyższej delegacji ustawowej, w dniu 29 listopada 2012 r. wydane zostało Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zgodnie z § 2 ust. 1 tego rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Zdaniem Wnioskodawcy, usługi parkingowe świadczone przez Wnioskodawcę mogą korzystać ze zwolnienia z obowiązku stosowania kas rejestrujących, określonego w poz. 37 załącznika do ww. rozporządzenia. Zgodnie z tym przepisem, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jeżeli zapłaty za wykonaną czynność dokonano w całości za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej - SKOK (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w SKOK), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła. Ponadto, w myśl § 4 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia, zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2, nie stosuje się w przypadku dostawy towarów enumeratywnie wymienionych w tym przepisie.

Jak zatem wynika z przywołanych regulacji, zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu kasy rejestrującej stosuje się, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:

a.

zapłata za wykonaną czynność w całości następuje za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej - S (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w S);

b.

z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła ta zapłata;

c.

przedmiotem transakcji nie jest towar wymieniony w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym stanie faktycznym, spełnione są wszystkie powyższe warunki:

Ad. a) Forma zapłaty za usługi parkingowe.

Jak wskazano w stanie faktycznym, usługobiorca uiszcza opłatę rezerwacyjną albo w formie przelewu elektronicznego albo kartą kredytową. Dokonana płatność ewidencjonowana jest na rachunku rozliczeniowym (tekst jedn.: rachunku płatniczym) Wnioskodawcy, a następnie zaewidencjonowane środki transferowane są przez PayU przelewem bankowym na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Oznacza to, iż zapłata za usługi parkingowe następuje w całości za pośrednictwem banku na rachunek bankowy Wnioskodawcy.

Ponadto okoliczność, iż płatność dokonywana przez usługobiorcę, nie wpływa bezpośrednio na rachunek bankowy Wnioskodawcy (lecz transferowana jest za pośrednictwem rachunku rozliczeniowego), nie ma znaczenia dla możliwości zastosowania analizowanego zwolnienia z obowiązku stosowania kasy rejestrującej. Przepisy nie wprowadzają bowiem dodatkowego warunku, aby płatność dokonywana przez nabywcę usługi, trafiała w formie przelewu bankowego bezpośrednio na rachunek bankowy usługodawcy. Przepis wymaga jedynie, aby zapłata za wykonaną czynność dokonana została w całości za pośrednictwem banku na rachunek bankowy podatnika. Warunek ten jest spełniony w sprawie Wnioskodawcy, gdyż należności z tytułu usług parkingowych trafiają przelewem bankowym na rachunek bankowy Wnioskodawcy. Stanowisko Wnioskodawcy potwierdzają również wydawane obecnie interpretacje prawa podatkowego, np. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 28 stycznia 2013 r., sygn. IPTPP4/443-761/12-2/UNr.

Oznacza to, iż spełniony jest pierwszy warunek dla zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Ad. b) Możliwość identyfikacji transakcji i związanych z nimi płatności.

System płatności elektronicznych wykorzystywany przez Wnioskodawcę pozwala na identyfikację transakcji, z którą związane są otrzymywane płatności. Wnioskodawca dysponuje dowodami i jest w stanie wygenerować / sporządzić ewidencję umożliwiającą przyporządkowanie otrzymywanych płatności do poszczególnych transakcji. Tym samym spełniony jest drugi warunek dla zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Ad. c) Niedopuszczalność stosowania zwolnienia ze względu na przedmiot transakcji.

Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, zwolnień z obowiązku ewidencjonowania nie stosuje się w przypadku dostawy towarów enumeratywnie wymienionych w tym przepisie. Usługi parkingowe nie zostały wymienione w § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia. Tym samym, spełniony jest również ostatni warunek dla zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu z tytułu usług parkingowych Wnioskodawcy przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Reasumując, Wnioskodawca może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej obrotu i kwoty podatku VAT należnego z tytułu świadczonych usług parkingowych, oferowanych za pośrednictwem strony internetowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja dotyczy wniosku w części odnoszącej się do obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej usług rezerwacji miejsc parkingowych on-line. W zakresie terminu powstania obowiązku podatkowego, zostanie wydana odrębna interpretacja indywidualna. Natomiast rozstrzygnięcie dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych zostało ujęte w odrębnej interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl