IPPP2-443-846/10-4/IZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 lutego 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2-443-846/10-4/IZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2010 r. (data wpływu 2 listopada 2010 r.), uzupełnionego na wezwanie tut. Organu pismem z dnia 24 stycznia 2011 r. (data wpływu 26 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług dotyczącej

* uznania premii pieniężnej (bonusu) wypłacanej domowi mediowemu za osiągnięcie określonej wielkości obrotów za wynagrodzenie za świadczoną usługę - jest prawidłowe,

* uznania, że wypłacana premia pieniężna pozostaje bez wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

T. Spółka S.A. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawiera liczne umowy o współpracy z domami mediowymi, których przedmiotem jest emisja filmów reklamowych. W okresie rozliczeniowym, jakim jest zazwyczaj rok kalendarzowy, Spółka podpisuje kilka umów o współpracy z jednym domem mediowym, który organizuje kampanie reklamowe dla różnych podmiotów gospodarczych (reklamodawców). Umowy zawierane są w imieniu własnym (przez dom mediowy) na rzecz reklamodawców, którzy wymienieni są w danej umowie. W każdej z powyższych umów o emisję filmów reklamowych dom mediowy zobowiązuje się do wydatkowania na rzecz reklamodawców (w ciągu roku) określoną kwotę pieniężną. Ww. umowach określone zostają opusty (udzielane na rzecz reklamodawców), których wysokość uzależniona jest od wielu czynników, a przede wszystkim od wielkości zadeklarowanych wydatków na emisje filmów reklamowych. Umowy o współpracy realizowane są poprzez zawieranie, umów cząstkowych obejmujących kampanię reklamową reklamodawcy (emisję filmów reklamowych) najczęściej trwającą jeden miesiąc. Opisana umowa cząstkowa rozliczana jest w taki sposób, że T. S.A. po realizacji emisji kampanii reklamowej wystawia domowi mediowemu fakturę VAT. Kwota należna do zapłaty przez dom mediowy (wynagrodzenie dla T. S.A.) pomniejszone jest o udzielone na rzecz danego reklamodawcy opusty.

W przyszłym roku, jednostka organizacyjna T. S.A., (w celu zachęcenia kontrahentów do zwiększania zakupu czasu reklamowego) rozważa wprowadzenie nowych, obok funkcjonujących w Spółce do tej pory opustów zasad udzielania domom mediowym premii pieniężnych (bonusów) za dokonanie, na rzecz reklamodawców, zakupu od T. S.A. usług emisji filmów reklamowych. Wysokość bonusu dla danego domu mediowego będzie zależała od wielkości osiągniętego z nim obrotu liczonego jako suma wartości wszystkich umów cząstkowych zawieranych przez ten dom mediowy na rzecz reklamodawców w wykonaniu umów terminowych. Szczegółowe warunki (okres oraz wysokość), dotyczące udzielania powyższych premii pieniężnych, będą określone w odrębnych umowach zawartych pomiędzy domem mediowym a T. S.A. W sytuacji kiedy zostanie osiągnięta wysokość obrotu określonego w tej umowie, Spółka wypłaci premię pieniężną (bonus), w ustalonej w umowie wysokości, po zakończeniu okresu jej obowiązywania. Podstawą wypłaty bonusu będzie nota księgowa wystawiona przez dom mediowy.

Mając powyższe na uwadze, wydaje się, że wypłacane w tej sytuacji przez sprzedawcę tj. T. S.A. domom mediowym premie pieniężne (bonus) nie powinny być traktowane jako zapłata za usługę (osiągnięcie przez kontrahenta określonego obrotu) i tym samym nie stanowią usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy premia pieniężna (bonus) wypłacana domowi mediowemu za osiągnięcie określonej wielkości obrotów liczona jako suma wartości wszystkich umów cząstkowych zawieranych na rzecz reklamodawców, nie stanowi usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy VAT.

Stanowisko Podatnika

Zdaniem Spółki wypłacane premie pieniężne (bonusy) nie są wynagrodzeniem za świadczone usługi przez reklamodawców. Bonus ma charakter motywacyjny do dalszej współpracy i pozostaje bez wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Uwzględniając korzystne orzeczenie Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 lutego 2010 r. o sygn. akt I FSK 2137/08 osiągnięcie przez nabywcę towarów w określonej umownie wielkości obrotów (w przedstawionym zdarzeniu przyszłym suma wszystkich umów cząstkowych zawieranych przez dom mediowy na rzecz reklamodawców) nie stanowi usługi w rozumieniu podatku od towarów i usług. Czynności stanowiące zakup usługi nie mogą jednocześnie, poprzez ich zsumowanie, stanowić dodatkowej usługi. Przyjęcie odmiennego stanowiska oznaczałoby, że usługa taka zostałaby podwójnie opodatkowana. Raz w ramach zakupu usługi, drugi raz w ramach zapłaty ustalonej premii pieniężnej.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o VAT", opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. W myśl ust. 4 tego artykułu podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast art. 8 ust. 1 stanowi, że przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Dotyczy to także przypadków, kiedy sprzedawca z różnych przyczyn (np. dokonania u niego zakupów w dużych ilościach w określonym czasie) po dokonaniu dostawy udziela nabywcy tzw. premii pieniężnej, polegającej na wypłacaniu określonych kwot pieniężnych.

Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie, czy ich przyznanie uwarunkowane jest wykonywaniem dodatkowych czynności itp.

Tymczasem w zdarzeniu przyszłym opisanym przez Spółkę nie ma miejsca świadczenie jakiejkolwiek dodatkowej usługi przez kontrahenta, bowiem wypłata premii pieniężnej uzależniona jest wyłącznie od wystąpienia obiektywnego zdarzenia, jakim jest dokonanie na rzecz reklamodawców, zakupu od T. S.A. usług emisji filmów reklamowych. Premia nie jest uzależniona od żadnych dodatkowych obowiązków po stronie kontrahenta, które można zakwalifikować jako usługę. Charakter zachowania kupującego (polegającego na zawieraniu umów cząstkowych przez dom mediowy na rzecz reklamodawców) pozostaje bez zmian, bez względu na to czy wysokość dokonanych zakupów umożliwia mu uzyskanie premii czy też nie. Premia pieniężna nie jest tutaj wynagrodzeniem powiązanym przyczynowo-skutkowo z dokonywaniem przez kontrahenta jakichkolwiek dodatkowych czynności, które można zakwalifikować jako dodatkowe świadczenie" podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.

Reasumując, Spółka uważa, iż udzielona premia pieniężna (bonus) jest czynnością neutralną podatkowo, gdyż nie można powiązać jej z pojedyńczą dostawą (dotyczy łącznie wszystkich transakcji z danego okresu). Zdaniem Spółki udzielenie bonusu pieniężnego nie jest czynnością opodatkowaną VAT. Bonusy i premie pieniężne nie są opodatkowane podatkiem VAT, gdyż w świetle art. 5 ust. 1 pkt 1 oraz art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o VAT nie mogą być traktowane ani jako dostawa ani jako usługa. Zrealizowanie przez kupującego określonej wielkości obrotu z tytułu zrealizowanych zakupów u kontrahenta nie jest jakąkolwiek usługą na rzecz sprzedawcy. Czynności te mieszczą się w zakresie czynności opodatkowanej VAT w postaci dostawy towarów. Na określony pułap obrotów składa się odpowiednia liczba transakcji sprzedaży - dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy VAT. Czynności stanowiące dostawę towaru nie mogą jednocześnie poprzez ich zsumowanie stanowić usługi. Przeciwne stanowisko prowadziłoby do wadliwego wniosku, iż dostawa może być jednocześnie usługą. Tymczasem nie dość, że wypłata premii wiąże się w istocie z wykonaniem określonej sumy czynności będących elementem dostawy towarów, to niezrealizowanie przez nabywcę określonego pułapu obrotów nie jest obwarowane żadną sankcją czy jakąkolwiek odpowiedzialnością.

Powyższe stanowisko Podatnika znajduje oparcie w orzecznictwie sądu administracyjnego, m.in. w wyroku NSA z 6 lutego 2007 r. I FSK 94/06, wyroku NSA z 28 sierpnia 2007 r. I FSK 1109/06, wyroku WSA w Warszawie z 2 maja 2007 r. III S.A./Wa 4080/06, wyroku NSA z 17 lutego 2010 r. I FSK 2137/08.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie uznania premii pieniężnych za wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług uznaje się za prawidłowe, w zakresie uznania iż wypłacane premie pieniężne pozostają bez wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług za nieprawidłowe.

Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przepis art. 7 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). W myśl natomiast postanowień art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Uwzględniając powyższe, każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu określonego zachowania mieści się w definicji usługi. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Zgodnie z cyt. wyżej art. 8 ust. 1 ustawy, usługą jest świadczenie, które nie stanowi dostawy towarów. Nie może zatem wystąpić taka sytuacja faktyczna, w rozumieniu tego unormowania, która jednocześnie stanowiłaby dostawę towaru i świadczenie usługi. Przepis ten wyklucza takie rozwiązanie, rozdzielając usługi od dostaw.

Stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (...).

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót z zastrzeżeniem ust. 2 - 21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy, obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

W sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną usługą (usługami) i nie wiąże się z wykonywaniem na rzecz sprzedawcy dodatkowych czynności (zobowiązanie do prowadzenia akcji o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym etc.), to nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Rabat rozumieć należy, jako zniżkę od ustalonej ceny określonego towaru lub usługi, wyrażoną procentowo lub kwotowo. Rozróżnia się rabaty na przyznane przed ustaleniem ceny oraz udzielane po jej ustaleniu. Rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdą swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży. Rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami w tym zakresie.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Podatnik, w celu zachęcenia kontrahentów do zwiększania zakupu czasu reklamowego, rozważa wprowadzenie nowych, obok funkcjonujących w Spółce do tej pory opustów, zasad udzielania domom mediowym premii pieniężnych (bonusów) za dokonanie, na rzecz reklamodawców, zakupu od T. S.A. usług emisji filmów reklamowych. Wysokość bonusu dla danego domu mediowego będzie zależała od wielkości osiągniętego z nim obrotu liczonego jako suma wartości wszystkich umów cząstkowych zawieranych przez ten dom mediowy na rzecz reklamodawców w wykonaniu umów terminowych. Szczegółowe warunki (okres oraz wysokość), dotyczące udzielania powyższych premii pieniężnych, będą określone w odrębnych umowach zawartych pomiędzy domem mediowym a T. S.A. W sytuacji kiedy zostanie osiągnięta wysokość obrotu określonego w tej umowie, Spółka wypłaci premię pieniężną (bonus), w ustalonej w umowie wysokości, po zakończeniu okresu jej obowiązywania.

Jednocześnie Wnioskodawca wskazał, iż wypłata premii pieniężnej uzależniona jest wyłącznie od wystąpienia obiektywnego zdarzenia, jakim jest dokonanie na rzecz reklamodawców, zakupu od T. S.A. usług emisji filmów reklamowych. Premia nie jest uzależniona od żadnych dodatkowych obowiązków po stronie kontrahenta, które można zakwalifikować jako usługę.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż przyznawane przez Wnioskodawcę domom medowym premie pieniężne nie będą stanowić zapłaty za świadczone usługi, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zatem stanowisko Strony w zakresie nieuznania wypłacanych premii pieniężnych za wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług należy uznać za prawidłowe.

Jednakże wskazać należy, iż przyznawane przez Wnioskodawcę premie pieniężne związane z dokonaniem od Spółki zakupów usług emisji filmów reklamowych, w związku z osiągnięciem, określonego w umowie łączącej strony, wysokości obrotu, są rabatem, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. Wnioskodawca wskazał bowiem wyraźnie, iż wysokość bonusu uzależniona będzie od wielkości osiągniętego obrotu liczonego, jako suma wartości wszystkich umów cząstkowych zawieranych przez dom mediowy w określonym czasie. Oznacza to, iż, Wnioskodawca będzie w stanie ustalić, przyporządkować, których umów cząstkowych przyznana premia dotyczy. Tym samym udzielona premia pieniężna obniży de facto wynagrodzenie z umów cząstkowych na świadczenie usług emisji filmów reklamowych zawartych z domem mediowym. W takim kształcie wzajemnych relacji finansowych i zobowiązaniowych premie pieniężne, o których mowa we wniosku nie są odrębną czynnością podlegającą opodatkowaniu lecz zmniejszeniem podstawy opodatkowania zrealizowanych usług.

W przypadku udzielenia rabatu po dokonaniu sprzedaży należy wystawić fakturę korygującą. Wykazanie na fakturze rabatu udzielonego po wystawieniu faktury pierwotnej możliwe jest, zgodnie z § 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 z późn. zm.)

Zgodnie z § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia W przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Stosownie do zapisu ust. 2 § 13 faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

a.

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,

b.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

3.

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

4.

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Reasumując, w przypadku wypłaty kontrahentom, (domom mediowym) premii pieniężnej - rabatu, Wnioskodawca będzie zobowiązany wystawić fakturę korygującą.

Z uwagi na to, iż udzielane premie pieniężne, o których mowa we wniosku, nie są co prawda wynagrodzeniem za świadczone na rzecz Wnioskodawcy odrębne usługi, lecz stanowią rabat o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy, stanowisko Wnioskodawcy uznające udzielone premie za pozostające bez wpływu na podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług uznać należy za nieprawidłowe.

Organ podatkowy podziela pogląd wyrażony w powołanych przez Stronę wyrokach (wyrok NSA z 6 lutego 2007 r. I FSK 94/06, wyrok NSA z 28 sierpnia 2007 r. I FSK 1109/06, wyrok WSA w Warszawie z 2 maja 2007 r. III SA/Wa 4080/06, wyrok NSA z 17 lutego 2010 r. I FSK 2137/08) odnośnie uznania premii pieniężnej wypłacanej nabywcom towarów z tytułu osiągnięcia określonego poziomu obrotów za czynność niepodlegającą opodatkowaniu. Pragnie jednak zauważyć, iż wyroki te dotyczą premii pieniężnych wypłacanych nabywcom towarów, a zatem dotyczą odmiennej sytuacji niż przedstawiona w złożonym wniosku, co powoduje fakt, że w niniejszej sprawie nie znajdują bezpośredniego zastosowania.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl