IPPP2/443-844/09-2/AS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 października 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-844/09-2/AS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2009 r. (data wpływu 5 sierpnia 2009 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży niezabudowanej nieruchomości gruntowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży niezabudowanej nieruchomości gruntowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca przygotowuje do sprzedaży niezabudowaną nieruchomość gruntową (wg ewidencji gruntów: działkę gruntów rolnych R o pow. około 23,5 ha) Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, która w aktualnym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego położona jest:

a.

w części - na terenie górniczym,

b.

w części - na obszarze górniczym,

c.

w części - na terenie oznaczonym jako grunty rolne,

d.

w pozostałej części - na terenie projektowanej powierzchni eksploatacji piaskowca, z możliwością lokalizacji zabudowy o charakterze min. administracyjno - warsztatowym, magazynowym, socjalnym oraz miejscem tymczasowego składowania nakładu do późniejszego wykorzystania go do rekultywacji terenu, która winna być - zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej Gminy z dnia 20 listopada 2001 r. (Dz. Urz.Woj.Doln. Nr 4) - prowadzona w kierunku leśnym.

Nie wydano dla tej nieruchomości decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Skalkulowana przez Wnioskodawcę cena wywoławcza ww. nieruchomości gruntowej, do sprzedaży w ramach przetargu, zawiera wartość złoża piaskowca, stanowiącego część składową przedmiotowej nieruchomości gruntowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż przedmiotowej niezabudowanej nieruchomości gruntowej Zasobu Wnioskodawcy korzysta ze zwolnienia w podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż niezabudowanej nieruchomości gruntowej opisanej w p. 50 w całości korzystać będzie ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, jako dostawa terenu niezabudowanego innego niż teren budowlany oraz przeznaczony pod zabudowę. Złoża piaskowca, stanowią część składową nieruchomości gruntowej i nie są obiektami budowlanymi, łącznie z ewentualnym wyrobiskiem górniczym - art. 5 ust. 3, art. 6 pkt 1, 7 i 10, art. 7 ust. 1, art. 8 i art. 58 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 228, poz. 1947 z późn. zm.), uchwała siedmiu sędziów NSA z dnia 2 lipca 2001 r. sygn. akt FPS 2/2001, wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 31 stycznia 2006 r. sygn. akt I SA/Wr 1064/2004. Zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej Gminy z dnia 20 listopada 2001 r. w sprawie wprowadzenia zmiany w miejscowym planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego (Dz. Urz. Województwa Dolnośląskiego nr 4) rekultywacja terenów poeksploatacyjnych winna być prowadzona w kierunku leśnym.Mając powyższe na uwadze oraz fakt, że przedmiotowa niezabudowana działka jest gruntem rolnym, na części którego prowadzona będzie w pewnym okresie czasu eksploatacja piaskowca, a następnie teren ten zostanie zrekultywowany i przeznaczony na tereny leśne, należy przyjąć, że teren ten nie jest terenem przeznaczonym pod zabudowę, a więc sprzedaż całości działki opisanej w p. 50 korzystać będzie ze zwolnienia w podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl