IPPP2/443-69/10-2/MM - Stawka VAT dla prac remontowych wykonanych w budynku mieszkalnym zarządzanym przez wspólnotę mieszkaniową.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 16 marca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-69/10-2/MM Stawka VAT dla prac remontowych wykonanych w budynku mieszkalnym zarządzanym przez wspólnotę mieszkaniową.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2010 r. (data wpływu 10 lutego 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania prac remontowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lutego 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania prac remontowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zamierza zawrzeć ze Wspólnotą Mieszkaniową umowę, na podstawie której Wnioskodawca zobowiąże się za wynagrodzeniem do wykonania następujących prac remontowych dotyczących budynku:

1.

wykonanie ocieplenia elewacji podwórzowej o grubości 10 cm (kolorystyka zgodna z elewacją frontową) wraz z reperacją okien i częściowym szkleniem,

2.

wykonanie reperacji kominów i niezbędnych prac dekarskich takich jak parapety, rury spustowe i rynny,

3.

odtworzenie i montaż głównej bramy wejściowej,

4.

remont stolarki w sieni,

5.

konstrukcyjne wzmocnienie stropów podłogi w dwóch lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynku,

6.

remont frontowej klatki schodowej polegający na reperacji i wymianie uszkodzonych elementów do 25 % (malowanie korony plus biały sufit),

7.

projekt, zakup i montaż windy,

8.

remont elewacji frontowej,

9.

remont prześwitu bramowego.

Całkowita powierzchnia użytkowa przedmiotowego budynku, w którym mają być wykonywane prace remontowe wynosi 2.211,66 m kw., przy czym powierzchnia użytkowa znajdujących się w tym budynku 19 lokali mieszkalnych wynosi 1.654,2 m kw., a powierzchnia użytkowa znajdujących się w tym budynku 6 lokali użytkowych wynosi 557,46 m kw.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wykonywane przez Wykonawcę prace remontowe będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów usług według stawki 7 %.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Wnioskodawcy, wykonywane przez niego prace remontowe będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 7 %.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, 7 % stawkę podatku od towarów i usług stosuje się do "dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym".

Z kolei przez "budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym" rozumie się, zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy o VAT, "obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych" - z tym że na podstawie art. 41 ust. 12b ustawy o VAT, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym nie zalicza się budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m kw. oraz lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m kw.

Natomiast w myśl § 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego, stawkę 7 % VAT stosuje się również do:

1.

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12 - w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Z powyższych przepisów wynika zatem, że m.in. remonty i roboty konserwacyjne podlegają opodatkowaniu według stawki 7 % w przypadku gdy dotyczą one wszelkich obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, lub ich części, - bez względu na to, czy są one objęte zakresem pojęcia budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, czy też nie - z wyłączeniem lokali użytkowych.

Z kolei w myśl art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (dalej: "PKOB") w dziale 11. W dziale tym sklasyfikowane są m.in. budynki mieszkalne, o trzech lub więcej mieszkaniach (PKOB Dział 11 Grupa 112 Klasa 1122).

W sytuacji, gdy w danym budynku znajdują się zarówno lokale mieszkalne, jak i użytkowe, o tym, czy dany budynek jest klasyfikowany jako budynek mieszkalny, czy jako budynek niemieszkalny, decyduje stosunek powierzchni użytkowej wykorzystywanej do celów mieszkalnych do całkowitej powierzchni użytkowej - zgodnie z objaśnieniami do PKOB:

"Budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadkach, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem".

W niniejszym stanie faktycznym powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych znajdujących się w tym budynku, w którym mają być przeprowadzane prace remontowe, wynosi 1.654,2 m kw., co stanowi ponad połowę całkowitej powierzchni użytkowej (2.211,66 m kw.). Oznacza to, że budynek ten jest budynkiem mieszkalnym, sklasyfikowanym w dziale 11 PKOB, a co za tym idzie, stanowi obiekt budownictwa mieszkaniowego w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy o VAT.

Jak wskazano powyżej, zgodnie z art. 41 ust. 12 - ust. 12b ustawy o VAT oraz § 6 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia wykonawczego, remonty i roboty konserwacyjne podlegają opodatkowaniu VAT według stawki 7 % w przypadku gdy dotyczą one obiektów budownictwa mieszkaniowego, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych. Z przepisów ustawy o VAT i rozporządzenia wykonawczego wynika zatem w sposób wyraźny, że remonty i roboty konserwacyjne dotyczące lokali użytkowych nie są opodatkowane według stawki 7 %, co oznacza, że podlegają one opodatkowaniu na zasadach ogólnych, według stawki 22 %. Przepisy o VAT nie zawierają natomiast szczególnej regulacji dotyczącej remontów budynków mieszkalnych, w których znajdują się również lokale użytkowe. Zdaniem wnioskodawcy, literalne brzmienie przywołanych przepisów ustawy o VAT i rozporządzenia wykonawczego prowadzi do wniosku, że w sytuacji, gdy prace remontowe dotyczą ogólnie budynku sklasyfikowanego jako budynek mieszkalny (a więc będącego obiektem budownictwa mieszkaniowego w rozumieniu przepisów o VAT), natomiast nie obejmują prac dotyczących konkretnie lokali użytkowych znajdujących się tym budynku, korzystają one z opodatkowania stawką 7 %, jako prace remontowe dotyczące obiektów budownictwa mieszkaniowego. Prace te stanowią bowiem "remont dotyczący obiektu budownictwa mieszkaniowego o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy" - w stosunku od których przewidziana została stawka 7 % VAT - a zarazem nie są pracami dotyczącymi remontu lokalu użytkowego, w stosunku do których przewidziana została stawka 22 %.

Powyższy wniosek jest również konsekwentnie prezentowany w interpretacjach indywidualnych prawa podatkowego. Tytułem przykładu można wskazać na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 9 lipca 2009 r. nr IBPP2/443-445/08/BW:

"Jeżeli przedmiotem umowy są odnoszące się do budynku (o PKOB-11) jako całości, usługi takie jak: remonty, roboty konserwacyjne, termomodernizacje i umowy są zawarte na realizację tych usług na budynku jako całości, zastosowanie będzie miała jedna stawka podatku od towarów i usług w wysokości 7 % dla robót wykonywanych w całym obiekcie (zarówno związanych z lokalami mieszkalnymi, jak i użytkowymi). Jeżeli jednak podejmowane będą osobno usługi: remonty, roboty konserwacyjne, termomodernizacje (na podstawie odrębnej umowy), wykonywane w lokalu użytkowym, to do tych usług powinna mieć zastosowanie stawka 22 %".

Analogiczny pogląd przedstawiony został w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu nr ILPP1/443-684/08-2/MK z dnia 9 października 2008 r.:

"Zainteresowany ma jednak wątpliwości jaką stawkę podatku zastosować gdy usługi wykonywane są w obiektach, w których znajdują się zarówno lokale mieszkalne jak i użytkowe, a z charakteru wykonywanych usług wynika, iż dotyczą one części wspólnej gdzie obiekt zaklasyfikowany jest do PKOB 11. Mając na względzie prawne uregulowania jakie przytoczono wcześniej wskazać należy, iż w przypadku remontu (wymiana dachu, remonty pionów kanalizacyjnych, instalacji elektrycznej, ocieplenie budynku itp.) części wspólnej dla lokali mieszkalnych i użytkowych w obiektach zaliczanych do PKOB 11 zastosowanie będzie miała preferencyjna 7 % stawka VAT oraz nie wystąpi konieczność proporcjonalnego obliczania podstawy opodatkowania (przeliczania powierzchni mieszkalnych w stosunku do powierzchni lokali użytkowych)."

Podobnie Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji nr IPPP1/443-1831/08-2/SM z dnia 16 grudnia 2006 r.:

"Wnioskodawca świadczy usługi budowlane na rzecz kontrahenta, który jest głównym wykonawcą budynku mieszkalnego wielorodzinnego. W ramach świadczonych usług wykonuje między innymi: roboty ziemne związane z niwelacją terenu i wykopami pod fundamenty, wykonywanie ścian w konstrukcji żelbetowej budynku. Budynek ma całkowitą powierzchnię użytkową 71.282,69 m kw., na którą składa się: powierzchnia użytkowa mieszkań i pomieszczeń przynależnych - 38.240,88 m kw., powierzchnia użytkowa lokali usługowych i garaży - 23.113,67 m kw., powierzchnia użytkowa pomieszczeń technicznych i komunikacyjnych - 9.928,14 m kw. W związku z tym, że ponad 50 % powierzchni użytkowej budynku jest powierzchnią mieszkalną, więc budynek według Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych jest sklasyfikowany do grupy 1122 (Budynki mieszkalne - Budynki o trzech i więcej mieszkaniach). (...) Biorąc pod uwagę powyższe przepisy - przedmiotowe usługi (roboty) budowlane są opodatkowane według 7 % stawki podatku od towarów i usług. Należy jednak zauważyć, iż o ile będzie podejmowana odrębna robota budowlana w częściach użytkowych wskazanego obiektu, to świadczenie tych usług będzie opodatkowane według 22 % stawki podatku".

W niniejszym stanie faktycznym prace remontowe dotyczyć będą w głównej mierze części wspólnych budynku, który stanowi budynek mieszkalny w rozumieniu PKOB, a zatem obiekt budownictwa mieszkaniowego w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy o VAT - jedynym wyjątkiem jest konstrukcyjne wzmocnienie stropów podłogi, które dotyczy dwóch konkretnych lokali znajdujących się w budynku - jednakże oba ww. lokale mają charakter mieszkalny. Jednocześnie zaś planowane prace remontowe nie będą obejmować robót w lokalach użytkowych. W konsekwencji prace te, w świetle przywołanych interpretacji indywidualnych prawa podatkowego, będą stanowić remont dotyczący obiektu budownictwa mieszkaniowego (budynku sklasyfikowanego jako mieszkalny) lub ich części (lokali mieszkalnych), a zarazem nie będą dotyczyć lokali użytkowych, co oznacza, że w stosunku do tych prac znajduje zastosowanie stawka 7 % VAT, na podstawie art. 41 ust. 12 - ust. 12b ustawy o VAT oraz § 6 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia wykonawczego.

W związku z powyższym zasadnym jest uznanie za prawidłowe stanowiska Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej: ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, stosownie do przepisu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast świadczenie usług, to w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22 %, z zastrzeżeniami wynikającymi z ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z ust. 2 powołanego artykułu, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy stawka podatku wynosi 7 %, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 129 ust. 1.

W myśl ust. 12 tego artykułu, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym, zgodnie z treścią ust. 12a ww. artykułu, rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w PKOB w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Z kolei, stosownie do ust. 12b tego artykułu, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;

2.

lokali mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Zgodnie z art. 41 ust. 12c ustawy o VAT, w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Ponadto, zgodnie z § 37, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2010 r., rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799), zwanego dalej: rozporządzeniem, w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r., stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7 % również w odniesieniu do:

1.

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

* w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Należy w tym miejscu zauważyć, iż w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2009 r., kwestie regulowane wskazanym wyżej przepisem § 37 ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r., rozstrzygał analogicznie brzmiący (za wyjątkiem wskazania horyzontu obowiązywania przepisu) § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

Zgodnie z art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca zamierza zawrzeć ze Wspólnotą Mieszkaniową umowę, na podstawie której Wnioskodawca zobowiąże się za wynagrodzeniem do wykonania prac remontowych dotyczących budynku mieszkalnego. Prace remontowe będą obejmować m.in. wykonanie ocieplenia elewacji podwórzowej wraz z reperacją okien i częściowym szkleniem, wykonanie reperacji kominów i niezbędnych prac dekarskich takich jak parapety, rury spustowe i rynny, odtworzenie i montaż głównej bramy wejściowej, remont stolarki w sieni, konstrukcyjne wzmocnienie stropów podłogi w dwóch lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynku, remont frontowej klatki schodowej, projekt, zakup i montaż windy, remont elewacji frontowej, remont prześwitu bramowego. Zgodnie ze wskazaniem Zainteresowanego prace remontowe nie będą wykonywane w lokalach użytkowych. Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest czy wykonywane przez Zainteresowanego prace remontowe będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów usług według stawki 7 %.

Biorąc pod uwagę opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz powołane wyżej przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że realizacja opisanego we wniosku zadania dotyczącego wykonania prac remontowych w budynku mieszkalnym sklasyfikowanym w PKOB uprawnia, w myśl art. 41 ust. 12 - ust. 12b ustawy o VAT w powiązaniu z § 37 pkt 1 rozporządzenia, do zastosowania stawki podatku w wysokości 7 %, ponieważ prace remontowe przeprowadzone będą w obiekcie budownictwa mieszkaniowego (budynku sklasyfikowanego jako mieszkalny) lub jego części (lokali mieszkalnych), a zarazem nie będą dotyczyły lokali użytkowych.

Reasumując stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl