IPPP2-443-596/11-2/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 sierpnia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2-443-596/11-2/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2011 r. (data wpływu 17 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT usług świadczonych przez Stronę związanych z usługami szkolenia i przekwalifikowania zawodowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 maja 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku VAT usług świadczonych przez Stronę związanych z usługami szkolenia i przekwalifikowania zawodowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca uczestniczy w projekcie realizowanego w ramach działania 1.18 "Wsparcie systemowe instytucji integracji i pomocy społecznej", Priorytetu I Zatrudnienie i integracja społeczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Czas realizacji projektu: 2009-2014. Projekt jest realizowany w partnerstwie przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich przy Ministerstwie Pracy Polityki Społecznej (Lider projektu) a Stowarzyszeniem Partnerem projektu).

Projekt ten jest nakierowany na wykształcenie nowej roli zawodowej pracownika socjalnego jako organizatora społeczności lokalnej. W związku z tym został stworzony model organizowania społeczności lokalnych, który jest wdrażany poprzez kompleksowy program edukacyjny dla pracowników socjalnych w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych. Program edukacyjno - szkoleniowy obejmuje 82 pracowników socjalnych (4 grupy szkoleniowe) uczestniczących w 10 (3- dniowych) sesjach szkoleniowo - edukacyjnych oraz 120 (2-dniowych) szkoleń dla ok. 3000 pracowników socjalnych w fazie upowszechniania wypracowanych rozwiązań nowej roli pracownika socjalnego.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą E. polegającą na działalności edukacyjnej (85.59.B - pozostałe pozaszkolne formy edukacji gdzie indziej niesklasyfikowane). W ramach prowadzonej osobistej działalności gospodarczej jest zatrudniony w ramach umowy o współpracy przez Partnera projektu Stowarzyszenie stanowisku Lidera ds. Edukacji. Do kluczowych obowiązków Wnioskodawcy, zgodnie z podpisaną umową, należy:

* merytoryczne opracowanie koncepcji i wdrażania procesu edukacyjnego, tworzenie konspektów szkoleń, akceptacja materiałów szkoleniowych, przygotowanie trenerów do przeprowadzenia szkoleń;

* merytoryczny nadzór nad procesem edukacji, stały monitoring programu edukacyjnego i jego jakości, stały kontakt z trenerami i omawianie programów szkoleniowych zarówno przed jaki po szkoleniach, analiza ocen szkoleniowych;

* budowania zespołu trenerów i współpraca z trenerami, spotkania i kontakt z trenerami i omawianie poszczególnych szkoleń.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy świadczone przez Wnioskodawcę usługi na stanowisku lidera do spraw edukacji podlegają zwolnieniu z podatku VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, bez udziału Wnioskodawcy niemożliwe byłoby przeprowadzenie całego programu edukacyjnego. Wnioskodawca jest odpowiedzialny i zajmuje się stroną merytoryczną procesu edukacji zarówno jego przygotowaniem jak i wdrażaniem.

Wnioskodawca nie zajmuje się sprawami organizacyjno-technicznymi.

Tworzony i wdrażany przez Wnioskodawcę proces edukacyjny ma na celu podniesienie kwalifikacji zawodowych pracowników socjalnych i jest finansowany ze środków publicznych (środki EFS uznane zostały za środki publiczne w ustawie o finansach publicznych), co zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 daje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Jak stanowi art. 41 ust. 1 cyt. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Zgodnie z art. 146a w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. stawka podatku której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23% (...)".

Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 cyt. ustawy, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a.

jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b.

uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo - rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym

- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Równocześnie na podstawie uregulowań zawartych w pkt 29 niniejszego artykułu zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26:

a.

prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub

b.

świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty - wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub

c.

finansowane w całości ze środków publicznych

- oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), środkami publicznymi są dochody publiczne, środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż wymienione w pkt 2, przychody budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych pochodzące ze sprzedaży papierów wartościowych, z prywatyzacji majątku Skarbu Państwa oraz majątku jednostek samorządu terytorialnego, ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych, z otrzymanych pożyczek i kredytów, z innych operacji finansowych oraz przychody jednostek sektora finansów publicznych pochodzące z prowadzonej przez nie działalności oraz pochodzące z innych źródeł.

Dodatkowo wskazać należy, iż w dniu 1 lipca 2006 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L Nr 288 str. 1). Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 wiązało wszystkie państwa członkowskie i było stosowane bezpośrednio. Oznacza to, iż przepisy tego rozporządzenia z dniem 1 lipca 2006 r. stały się częścią porządku prawnego, obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności ich implementacji w drodze ustawy. Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 przyjęte zostało w celu jednolitego stosowania przez wszystkie państwa członkowskie systemu podatku od wartości dodanej, opartego na postanowieniach Szóstej Dyrektywy Rady z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji przepisów Państw Członkowskich, dotyczących podatków obrotowych - Wspólny system podatku wartości dodanej: ujednolicona podstawa opodatkowania (77/388/EWG z późn. zm.).

Powyższe Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 zostało uchylone i zastąpione Rozporządzeniem Wykonawczym Rady (UE) NR 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającym środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L. 77/1).

Zarówno przepis art. 14 rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005, obowiązujący do dnia 30 czerwca 2011 r. jak i art. 44 rozporządzenia Wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 wyjaśniają co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania. W myśl art. 44 ww. rozporządzenia 282/2011, usługi w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania świadczone na warunkach określonych w art. 132 ust. 1 lit. i) dyrektywy 2006/112/WE obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania nie ma w tym przypadku znaczenia.

Powołane przepisy przewidują zwolnienie dla usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego prowadzonych w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach lub świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją lub finansowane w całości ze środków publicznych. Dla zastosowania przedmiotowych zwolnień istotne jest uznanie danej usługi za usługę kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania, a następnie spełnienie dodatkowych warunków wynikających z niniejszego przepisu, tj. prowadzenie danego szkolenia w formie i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach lub uzyskanie akredytacji na dany rodzaj szkolenia lub finansowanie danego szkolenia w całości ze środków publicznych.

Z uregulowań zawartych w wyżej cytowanych przepisach wynika, że zwolnienie z podatku od towarów i usług obejmuje usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zawodowego finansowane ze środków Unii Europejskiej, a więc środków publicznych - zwolnienie wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) ustawy.

Zgodnie z art. 43 ust. 17 cyt. ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a), nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a) lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Natomiast w art. 43 ust. 17a) cyt. ustawy prawodawca podkreśla, że zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18a, 23, 26, 28, 29 i 33 lit. a) mają zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe.

Z okoliczności przedstawionych przez Wnioskodawcę wynika, iż uczestniczy w projekcie realizowanego w ramach działania 1.18 "Wsparcie systemowe instytucji integracji i pomocy społecznej", Priorytetu I Zatrudnienie i integracja społeczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Czas realizacji projektu: 2009-2014. Projekt jest realizowany w partnerstwie przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich przy Ministerstwie Pracy Polityki Społecznej (Lider projektu) a Stowarzyszeniem (Partnerem projektu). Projekt ten jest nakierowany na wykształcenie nowej roli zawodowej pracownika socjalnego jako organizatora społeczności lokalnej.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą EDU - Paweł Jordan polegającą na działalności edukacyjnej. W ramach prowadzonej osobistej działalności gospodarczej jest zatrudniony w ramach umowy o współpracy przez Partnera projektu Stowarzyszenie na stanowisku Lidera ds. Edukacji. Do kluczowych obowiązków Wnioskodawcy, zgodnie z podpisaną umową, należy: merytoryczne opracowanie koncepcji i wdrażania procesu edukacyjnego, tworzenie konspektów szkoleń, akceptacja materiałów szkoleniowych, przygotowanie trenerów do przeprowadzenia szkoleń; merytoryczny nadzór nad procesem edukacji, stały monitoring programu edukacyjnego i jego jakości, stały kontakt z trenerami i omawianie programów szkoleniowych zarówno przed jak i po szkoleniach, analiza ocen szkoleniowych; budowania zespołu trenerów i współpraca z trenerami, spotkania i kontakt z trenerami i omawianie poszczególnych szkoleń.

Rozstrzygając postawione we wniosku zapytanie, dotyczące kwestii objęcia zwolnieniem usług świadczonych przez Wnioskodawcę, występującego w przedstawionych okolicznościach jako podwykonawca, należy stwierdzić, iż nie może on skorzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ nie świadczy usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29, tj. usług szkolenia i przekwalifikowania zawodowego. Czynności wykonywane przez Wnioskodawcę ograniczają się do wykonywania zadań o charakterze wspomagającym wykonywanych w celu umożliwienia podmiotom otrzymującym dotację przeprowadzenie szkoleń w ramach działania 1.18 "Wsparcie systemowe instytucji integracji i pomocy społecznej". Nie można bowiem, w świetle przywołanych przepisów prawa - w szczególności wskazanych w Rozporządzeniu Wykonawczym Rady (UE) NR 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r., usług świadczonych przez Wnioskodawcę uznać za usługi szkolenia i przekwalifikowania zawodowego. Usługami takimi są bowiem wyłącznie czynności obejmujące nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Zatem zwolnienia z podatku od towarów i usług mogą mieć zastosowanie wyłącznie do czynności polegających na faktycznym nauczaniu nie zaś do czynności polegających na przygotowaniu warunków, okoliczności czy programu dla procesu nauczania. Odwołując się do znaczenia pojęcia "nauczanie" określonego w Internetowym Słowniku Języka Polskiego, pod tym pojęciem rozumieć należy, natomiast pod pojęciem "nauczać" rozumieć należy m.in.". Biorąc zatem pod uwagę przepisy ww. Rozporządzenia oraz ww. definicje pojęcia "nauczanie" stwierdzić należy, iż czynności polegające na merytorycznym opracowaniu koncepcji i wdrażaniu procesu edukacyjnego, tworzeniu konspektów szkoleń, akceptacji materiałów szkoleniowych, przygotowaniu trenerów do przeprowadzenia szkoleń; merytorycznym nadzorze nad procesem edukacji, stałym monitoringu programu edukacyjnego i jego jakości, stałym kontakcie z trenerami i omawianiu programów szkoleniowych zarówno przed jak i po szkoleniach, analizie ocen szkoleniowych; budowaniu zespołu trenerów i współpracy z trenerami, spotkaniach i kontaktach z trenerami i omawianiu poszczególnych szkoleń, nie mogą zostać uznane za usługi w zakresie szkolenia i przekwalifikowania zawodowego. Jak wynika bowiem z przepisów rozporządzenia obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Można jedynie uznać je za usługi niezbędne do wykonania usługi podstawowej, jaką jest przeprowadzenie szkolenia przez podmiot do tego uprawniony.

Zauważyć należy, iż przepisy ustawy o podatku od towarów i usług zwalniają również od podatku od towarów i usług dostawę towarów i świadczenie usług ściśle związane z usługą podstawową - zwolnioną, wymienioną m.in. w art. 43 ust. 1 pkt 29 cyt. ustawy. Zatem zakres zwolnienia został rozciągnięty także na towarzyszące usłudze podstawowej usługi dodatkowe oraz dostawę towarów, które to czynności są ściśle związane z wykonywaniem usługi podstawowej.

Aby móc zastosować zwolnienie do dostawy towarów bądź do świadczenia usług ściśle związanych z czynnościami podstawowymi podlegającymi zwolnieniu od podatku od towarów i usług, muszą zostać spełnione dwa warunki, wymienione w art. 43 ust. 1 pkt 17 cyt. ustawy.

Przede wszystkim, zwolnienie obejmujące czynności pomocnicze, tj. świadczenie usług bądź dostawę towarów do tych usług podstawowych ma zastosowanie wówczas, gdy wykonywane czynności dodatkowe są niezbędne do wykonania usługi podstawowej zwolnionej od podatku.

Drugim warunkiem zastosowania zwolnienia od podatku względem czynności pomocniczych jest to, aby głównym celem tych czynności pomocniczych nie było osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia. Czynności pomocnicze powinny być również w szczególności ukierunkowane na lepsze wykorzystanie czy też wykonanie usługi podstawowej (zwolnionej z podatku).

Powyższe warunki usługi świadczone przez Wnioskodawcę wypełniają. Jednakże poza ww. zastrzeżeniami, co do możliwości korzystania ze zwolnienia z podatku od towarów i usług o charakterze przedmiotowym, ustawodawca wprowadził również warunek dotyczący podmiotu wykonującego świadczenia dodatkowe względem usługi podstawowej zwolnionej od podatku od towarów i usług. Z art. 43 ust. 17a cyt. ustawy wynika bowiem, iż zwolnienie o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29, ma zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, ale dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe.

Z powyższych przepisów wynika więc, iż ustawodawca przewidział zwolnienie w zakresie szkolenia i przekwalifikowania zawodowego, przy spełnieniu przesłanek a contrario z art. 43 ust. 17 cyt. ustawy, ale tylko w stosunku do podmiotów faktycznie prowadzących powyższe szkolenia.

Zwolnienie przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 29 cyt. ustawy ma zatem charakter przedmiotowo-podmiotowy i brak wypełnienia któregokolwiek ze składników przepisu wyklucza możliwość zastosowania zwolnienia.

Zatem z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca jest podmiotem zewnętrznym, a nie podmiotem głównym realizującym usługę podstawową, polegającą na wykonaniu projektu 1.18 "Wsparcie systemowe instytucji integracji i pomocy społecznej" i otrzymującym dofinansowanie na realizację tego projektu, nie może korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 17 w zw. z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) cyt. ustawy.

Biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż dostawa towarów i świadczenie usług związane z usługami szkolenia i przekwalifikowania zawodowego jest zwolnione od podatku, ale tylko dla podmiotu świadczącego usługę podstawową, czyli dla podmiotów faktycznie świadczących usługi szkolenia w rozumieniu przepisów ww. Rozporządzenia wykonawczego Rady UE i tylko one mają prawo do zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług dla świadczonych przez siebie usług podstawowych oraz ściśle z nimi związanych dostaw towarów lub świadczenia usług. Natomiast prawo takie nie przysługuje Wnioskodawcy, a usługi przez niego świadczone na rzecz Zleceniodawcy - Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL będą podlegały opodatkowaniu według podstawowej stawki podatku VAT w wysokości 23%, w oparciu o art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 cyt. ustawy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl