IPPP2/443-31/10-6/MM - Określenie stawki podatku VAT dla wykonania robót budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego oraz rozbudowy zasiedlonego budynku mieszkalnego o basen lub garaż.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 11 maja 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-31/10-6/MM Określenie stawki podatku VAT dla wykonania robót budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego oraz rozbudowy zasiedlonego budynku mieszkalnego o basen lub garaż.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 18 stycznia 2010 r. (data wpływu 20 stycznia 2010 r.), uzupełnione pismem z dnia 22 marca 2010 r. (data wpływu 23 marca 2010 r.), pismem z dnia 12 kwietnia 2010 r. (data wpływu 13 kwietnia 2010 r.) oraz pismem z dnia 27 kwietnia 2010 r. (data wpływu 28 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie:

*

zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania robót budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania) - jest prawidłowe;

*

zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania robót budowlanych dotyczących rozbudowy zasiedlonego budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania) o basen lub garaż - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 stycznia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania robot budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania) oraz rozbudowy zasiedlonego budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania) o basen lub garaż. Przedmiotowy wniosek zawierał braki formalne oraz braki w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 12 marca 2010 r. znak IPPP2/443-31/10-2/MM, pismem z dnia 30 marca 2010 r. znak IPPP2/443-31/10-3/MM oraz pismem z dnia 20 kwietnia 2010 r. znak IPPP2/443-31/10-4/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki. Wniosek został uzupełniony w terminach prawidłowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie robót budowlanych związanych m.in. z budową domów jednorodzinnych i wielorodzinnych. Zamierza dokonywać dostaw ww. towarów i usług również osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej. Roboty budowlane związane z budową domów mieszkalnych będą wykonywane zgodnie z pozwoleniami na budowę oraz projektami budowlanymi i innymi decyzjami wydanymi przez odpowiednie instytucje do tego upoważnione. Roboty budowlane mogą być dokonywane w domach mieszkalnych zgodnie z kat. obiektów budowlanych PKOB 11 zarówno w trakcie budowy jeszcze przed pierwszym zasiedleniem oraz już po pierwszym zasiedleniu zarówno osobom prawnym jak i fizycznym. Wnioskodawca zamierza wykonywać roboty budowlane w zakresie budowy domów mieszkalnych, gdzie zgodnie z pozwoleniem na budowę i zatwierdzonym projektem w budowanym budynku mieszkalnym znajdować się będzie basen lub garaż, które to stanowią według projektu budowlanego integralną część budynku. Z chwilą wykonania usługi powstawał będzie obowiązek podatkowy.

W uzupełnieniu do przedmiotowego wniosku Wnioskodawca wskazał, co następuje: Wnioskodawca zamierza wykonywać usługi i roboty budowlane z grupy 45 klasyfikacji PKWiU 1997, a w szczególności:

*

45.1 Roboty związane z przygotowaniem terenu pod budowę

*

45.2 Roboty związane ze wznoszeniem kompletnych budynków i budowli lub ich części; roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

*

45.3 Roboty budowlane instalacyjne

*

45.4 Roboty budowlane wykończeniowe

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż zamierza, a przez to nie wyklucza, wykonywać roboty budowlane w budynkach wielorodzinnych (PKOB 112) i budynkach zbiorowego zamieszkania (PKOB 113).

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy do fakturowania robót budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego (PKOB 11) można zastosować stawkę VAT 7% dla całego obiektu, czy też z budynku mieszkalnego wydzielić należy część mieszkalną wraz z przyłączami infrastruktury technicznej, dla której przyjmie się stawkę 7% oraz część z basenem lub garażem wraz z przyłączeniami infrastruktury technicznej, dla której przyjmie się stawkę 22%...

2.

Czy zasadę stosowania stawki VAT 7% dla całego obiektu można zastosować również w przypadku robót budowlanych polegających na rozbudowie już zasiedlonego budynku mieszkalnego (PKOB 11) o garaż lub basen, w taki sposób że będzie on stanowił integralną część budynku mieszkalnego, prowadzonych również zgodnie z wydanymi decyzjami i pozwoleniami na budowę.

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 27 kwietnia 2010 r.):

1.

Dla wykonania robót budowlanych dotyczących budowy budynków mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB 1122 (budynek o trzech i więcej mieszkaniach) oraz PKOB 113 (budynek zbiorowego zamieszkania) należy zastosować do tych robót stawkę VAT 7%.

2.

Dla wykonania robót budowlanych dotyczących rozbudowy budynków mieszkalnych sklasyfikowanych w PKOB 1122 (budynek o trzech i więcej mieszkaniach) oraz PKOB 113 (budynek zbiorowego zamieszkania) o garaż i basen należy zastosować do tych robót stawkę VAT 7%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

*

prawidłowe w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania robót budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania);

*

nieprawidłowe w zakresie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla wykonania robót budowlanych dotyczących rozbudowy zasiedlonego budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania) o basen lub garaż.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o VAT", opodatkowaniu podatkiem VAT podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Podstawowa stawka podatku - w myśl art. 41 ust. 1 ustawy o VAT - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku. Stosownie do treści art. 41 ust. 2 ww. ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku Nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Zgodnie z brzmieniem art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, do dostawy, budowy, remontu i modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym stosuje się 7% stawkę podatku. Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym, w myśl ust. 12a powołanego artykułu, rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b. Artykuł 41 ust. 12b stanowi natomiast, że do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Zgodnie z ust. 12c cyt. artykułu, w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Ponadto, zgodnie z treścią § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799), obowiązującego od dnia 1 stycznia 2010 r., w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do:

1.

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Powyższy przepis, do dnia 31 grudnia 2009 r. zawarty był w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

Zgodnie z art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego - rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Uwzględniając treść powołanego przepisu ustawy oraz aktu wykonawczego należy stwierdzić, że 7% stawka podatku od towarów i usług może być zastosowana wyłącznie w stosunku do obiektów budownictwa mieszkaniowego sklasyfikowanych pod symbolem PKOB w dziale 11, lub ich części oraz robót budowlano-montażowych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego. Preferencyjna stawka podatku VAT nie ma zatem zastosowania do obiektów budownictwa o charakterze użytkowym bądź usług mających za przedmiot takie obiekty.

Wskazać należy, iż zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem", budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych. Natomiast z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1a i pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego rozumie się budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budynkiem zaś jest taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

Ponadto zgodnie z powołanym powyżej rozporządzeniem budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11, o których mowa w art. 2 pkt 12, to:

*

budynki mieszkalne jednorodzinne (PKOB 111), czyli samodzielne budynki takie jak: pawilony, wille, domki wypoczynkowe, leśniczówki, domy mieszkalne w gospodarstwach rolnych (bez budynków gospodarstw rolnych), rezydencje wiejskie, domy letnie itp., a także domy bliźniacze lub szeregowe, w których każde mieszkanie ma swoje własne wejście z poziomu gruntu;

*

budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe (PKOB 112);

*

budynki zbiorowego zamieszkania (PKOB 113), czyli domy opieki społecznej, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych, budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych, budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebanie, kurie, rezydencje biskupie oraz rezydencje Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl powołanego wyżej rozporządzenia grupa 112 obejmuje dwie klasy:

*

klasa 1121 obejmuje budynki samodzielne, domy bliźniacze i szeregowe o dwóch mieszkaniach

*

klasa 1122 obejmuje budynki o trzech i więcej mieszkaniach (wielomieszkaniowe)

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie robót budowlanych związanych m.in. z budową domów jednorodzinnych i wielorodzinnych. Zamierza świadczyć ww. usługi również osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej. Roboty budowlane związane z budową domów mieszkalnych będą wykonywane zgodnie z pozwoleniami na budowę oraz projektami budowlanymi i innymi decyzjami wydanymi przez odpowiednie instytucje do tego upoważnione. Roboty budowlane mogą być wykonywane w domach mieszkalnych zgodnie z kat. obiektów budowlanych PKOB 11 zarówno w trakcie budowy jeszcze przed pierwszym zasiedleniem oraz już po pierwszym zasiedleniu zarówno osobom prawnym jak i fizycznym. Wnioskodawca zamierza wykonywać roboty budowlane w zakresie budowy domów mieszkalnych, gdzie zgodnie z pozwoleniem na budowę i zatwierdzonym projektem w budowanym budynku mieszkalnym znajdować się będzie basen lub garaż, które to stanowią według projektu budowlanego integralną część budynku. W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że świadczone usługi sklasyfikował pod symbolami PKWiU 45.1 - Roboty związane z przygotowaniem terenu pod budowę, 45.2 - Roboty związane ze wznoszeniem kompletnych budynków i budowli lub ich części; roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, 45.3 - Roboty budowlane instalacyjne, 45.4 - Roboty budowlane wykończeniowe. Jednocześnie Wnioskodawca wskazał, iż zamierza wykonywać roboty w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych sklasyfikowanych w PKOB 112 oraz budynkach zbiorowego zamieszkania sklasyfikowanych w PKOB 113. Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest czy do fakturowania robót budowlanych dotyczących budowy budynku mieszkalnego (PKOB 11) można zastosować stawkę VAT 7% dla całego obiektu, czy też z budynku mieszkalnego wydzielić należy część mieszkalną wraz z przyłączami infrastruktury technicznej, dla której przyjmie się stawkę 7% oraz część z basenem lub garażem wraz z przyłączeniami infrastruktury technicznej, dla której przyjmie się stawkę 22%, a także czy zasadę stosowania stawki VAT 7% dla całego obiektu można zastosować również w przypadku robót budowlanych polegających na rozbudowie już zasiedlonego budynku mieszkalnego (PKOB 11) o garaż lub basen, w taki sposób że będzie on stanowił integralną część budynku mieszkalnego, prowadzonych również zgodnie z wydanymi decyzjami i pozwoleniami na budowę.

Uwzględniając przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług polegających na wykonaniu robót budowlanych związanych z budową budynku mieszkalnego sklasyfikowanego w PKOB 1122 - budynek o trzech i więcej mieszkaniach oraz PKOB 113 - budynek zbiorowego zamieszkania, w których znajdują baseny oraz garaże, zastosowanie znajdzie preferencyjna stawka podatku VAT w wysokości 7%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do tak przedstawionego zdarzenia przyszłego należało uznać za prawidłowe.

Odmiennie rzecz wygląda w przypadku wykonania robót budowlanych polegających na rozbudowie już zasiedlonego budynku mieszkalnego sklasyfikowanego w PKOB 1122 (budynek o trzech i więcej mieszkaniach) oraz PKOB 113 (budynek zbiorowego zamieszkania) o garaż lub basen. Kluczowym przepisem pozwalającym rozwiązać wskazany we wniosku problem jest powołany wyżej § 37 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799) czytany w powiązaniu z art. 41 ust. 12 w związku z ust. 2 ustawy o VAT. W myśl tych przepisów preferencyjna 7% stawka podatku od towarów i usług, znajduje zastosowanie jedynie w odniesieniu do robót polegających na realizacji obiektów budownictwa mieszkaniowego lub ich części. Stawka ta natomiast nie znajduje zastosowania do robót budowlano-montażowych wykonywanych w częściach niemieszkalnych budynków mieszkalnych.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż zamierza wykonywać roboty budowlane polegające na rozbudowie istniejącego już i zasiedlonego budynku mieszkalnego (wielomieszkaniowego oraz zbiorowego zamieszkania) o basen lub garaż, które będą stanowić jego integralną część. Zatem Wnioskodawca nie wykonuje robót, których przedmiotem jest budowa w znaczeniu kompleksowym budynku mieszkalnego, a jedynie rozbudowuje ten obiekt o pomieszczenia użytkowe takie jak basen czy garaż, które są zlokalizowane w budynku mieszkalnym, sklasyfikowanym w ramach grupowania PKOB 1122 oraz PKOB 113. W konsekwencji będzie wykonywał jedynie usługi budowlane związane z budową basenu czy garażu, które bez wątpienia stanowią część niemieszkalną.

W konkluzji należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie ma prawa do zastosowania 7% stawki podatku VAT z tytułu wykonywanych robót związanych z rozbudową budynku mieszkalnego sklasyfikowanego w PKOB 1122 (budynek o trzech i więcej mieszkaniach) oraz PKOB 113 (budynek zbiorowego zamieszkania) o takie części składowe jak basen czy garaż i powinien zastosować w stosunku do tych obiektów podstawową stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 22%.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do tak przedstawionego zdarzenia przyszłego należało uznać za nieprawidłowe.

Podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanego we wniosku budynku według PKOB. Należy bowiem zauważyć, że tut. Organ nie jest właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji budynków według PKOB, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego w Łodzi. Tak więc to Podatnika obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. obiektów według PKOB, a w razie wątpliwości Podatnik może w tym zakresie zwrócić się do Urzędu Statystycznego w Łodzi.

W niniejszej interpretacji odpowiedziano na wniosek w części dotyczącej zastosowania właściwej stawki podatku VAT w zakresie robót budowlanych dotyczących budowy domów wielorodzinnych oraz zbiorowego zamieszkania oraz ich rozbudowy o garaż i basen. Rozstrzygnięcie dotyczące zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla robót budowlanych dotyczących budowy budynków jednorodzinnych oraz budynków dwurodzinnych oraz ich rozbudowy o garaż i basen zostało ujęte w odrębnej interpretacji.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-ego Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl