IPPP2-443-201/11-2/IZ - Korekta podatku VAT naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia nabytych towarów i usług.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 16 maja 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2-443-201/11-2/IZ Korekta podatku VAT naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia nabytych towarów i usług.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 15 lutego 2011 r. (data wpływu 16 lutego 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia nabytych towarów i usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2011 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia nabytych towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 5 maja 2006 r. Wnioskodawca rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej w formie biura rachunkowego (PKD 2004 - 74.122 Działalność rachunkowo-księgowa, PKD 2007- 69.20.Z Działalność rachunkowo-księgowa, doradztwo podatkowe) i od dnia 5 maja 2006 r. zrezygnował ze zwolnienia od podatku przewidzianego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług. Od dnia 1 stycznia 2011 r. w ramach prowadzonego biura rachunkowego świadczy wyłącznie usługi mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008: 69.20.23.0 "Usługi w zakresie księgowości".

Biorąc pod uwagę fakt, że od 1 stycznia 2011 r. Wnioskodawca nie świadczy już w żadnym zakresie usług doradztwa podatkowego ani nie wykonuje czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług oraz to, że wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym - 2010, kwoty 100.000 zł bez kwoty podatku, Wnioskodawca złożył w dniu 30 grudnia 2010 r. aktualizację VAT-R, w której wskazał powrót od dnia 1 stycznia 2011 r. do zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 w zw. z art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarowi usług.

Do dnia 31 grudnia 2010 r. podatek VAT Wnioskodawca rozliczał w okresach kwartalnych składając deklaracje VAT-7K.

W całym okresie prowadzenia działalności gospodarczej opodatkowanej tj. od dnia 05.05. 2006 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. do biura rachunkowego Podatnik nie zakupił żadnych towarów i usług o wartości powyżej 15.000 zł, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych są zaliczane do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów.

W okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. nie zakupił również żadnych towarów i usług o wartości powyżej 3.500 zł, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych są zaliczane do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Podatnik ponosił różnego rodzaju wydatki związane wyłącznie z wykonywanymi w tamtym okresie czynnościami opodatkowanymi, od których odliczył w całości podatek VAT naliczony, za wyjątkiem rat leasingowych związanych z leasingiem operacyjnym samochodu osobowego, od których odliczył 60% kwoty podatku VAT naliczonego.

Do najczęstszych i powtarzalnych wydatków należą:

* raty leasingowe przy leasingu operacyjnym samochodu osobowego - odliczenie 60%,

* czynsz najmu lokalu i opłaty za media związane z lokalem,

* wynajem oprogramowania księgowego online,

* usługi informatyczne (administrowanie i pozycjonowanie firmowych stron internetowych),

* usługi telekomunikacyjne (telefon i internet),

* reklama w...,

* części i płyny do leasingowanego samochodu,

* usługi serwisowe do leasingowanego samochodu,

* mycie i czyszczenie leasigowanego samochodu,

* druki księgowe, artykuły biurowe i techniczne, tonery do drukarek itp,

* wyposażenie biura, aparat fotograficzny z akcesoriami, komputer przenośny z torbą i inne drobne wyposażenie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca postępuje prawidłowo składając deklarację VAT-7K za I kwartał 2011 r. w terminie do dnia 25 kwietnia 2011 r., wykazując w poz. 54 ze znakiem (minus) kwotę korekty podatku VAT naliczonego odliczonego w okresie 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. nie od całości poniesionych wydatków w tamtym okresie a tylko od części tych wydatków takich jak:

* usługi telekomunikacyjne (telefon i internet) z terminem płatności faktury przypadającym w miesiącu grudniu 2010 r., korekta w części dotyczącej abonamentów za okres od dnia 1 stycznia 2011 r.,

* reklama w..., korekta w tej części w jakiej przedpłata z miesiąca grudnia 2010 r. na reklamę nie zostanie wykorzystana do dnia 31 grudnia 2010 r. i zostanie przeniesiona do wykorzystania w roku 2011, (w grudniu 2010 r. na poczet wyświetlania moich reklam dokonałem przedpłaty, z której G. pobiera określoną opłatę za każde kliknięcie w reklamę Wnioskodawcy, aż do wyczerpania środków na koncie. Reklamę jako import usług, Podatnik rozliczył w miesiącu otrzymania faktury tj. grudniu 2010 r. wykazując w fakturze wewnętrznej zarówno podatek VAT należny do zapłaty jak i podatek VAT naliczony, który w całości odliczył),

* części i płyny do leasingowanego samochodu wykorzystywanego nadal po dniu 31 grudnia 2010 r.,

* usługi serwisowe do leasingowanego samochodu wykorzystywanego nadal po dniu 31 grudnia 2010 r.,

* druki księgowe, artykuły biurowe i techniczne, tonery do drukarek, itp., w tej części w jakiej nie zostały zużyte w okresie od dnia wydania do dnia 31 grudnia 2010 r.,

* wyposażenie biura: aparat fotograficzny z akcesoriami, komputer przenośny z torbą i inne drobne wyposażenie.

Biorąc pod uwagę fakt, iż Wnioskodawca nie posiada żadnych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartość początkowa przekracza 15.000 zł zobowiązany jest do dokonania korekty po zakończeniu roku, w którym towary i usługi podlegające korekcie zostały oddane do użytkowania. Zdaniem Wnioskodawcy korekty powinien dokonać w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty. Ponieważ przed powrotem do zwolnienia z podatku VAT tj. do dnia 31 grudnia 2010 r. rozliczał się w zakresie podatku VAT w okresach kwartalnych składając deklarację podatkową VAT-7K, korekty powinien dokonać w deklaracji podatkowej VAT-7K za pierwszy kwartał 2011 r. w terminie do dnia 25 kwietnia 2011 r.. W deklaracji podatkowej VAT-7K, w poz. 54 ze znakiem minus powinien wykazać kwotę korekty podatku VAT naliczonego, nie będącą całością a tylko częścią kwoty podatku, którą odliczył w okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r., która wynika z poniesienia następujących wydatków związanych z wykonywanymi w tamtym okresie czynnościami opodatkowanymi:

* usługi telekomunikacyjne (telefon i internet) z terminem płatności faktury przypadającym w miesiącu grudniu 2010 r., korekta w części dotyczącej abonamentów za okres od dnia 1 stycznia 2011 r.,

* reklama w G., korekta w tej części w jakiej przedpłata z miesiąca grudnia 2010 r. na reklamę nie zostanie wykorzystana do dnia 31 grudnia 2010 r. i zostanie przeniesiona do wykorzystania w roku 2011,

* części i płyny do leasingowanego samochodu wykorzystywanego po dniu 31 grudnia 2010 r.,

* usługi serwisowe do leasingowanego samochodu wykorzystywanego po dniu 31 grudnia 2010 r.,

* druki księgowe, artykuły biurowe i techniczne, tonery do drukarek, itp., w tej części w jakiej nie zostały zużyte w okresie od dnia wydania do dnia 31 grudnia 2010 r.,

* wyposażenie biura: aparat fotograficzny z akcesoriami, komputer przenośny z torbą i inne drobne wyposażenia.

Pozostałe towary i usługi, od których Wnioskodawca odliczył podatek VAT naliczony, zostały oddane do użytkowania w okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r., tj. w okresie wykonywania przez podatnika czynności opodatkowanych nie powinny być objęte korektą, ponieważ zostały wykorzystane w całości (zużyte, wykonane) do świadczonych w tamtym okresie czynności opodatkowanych. Korektą powinny zostać objęte natomiast te towary i usługi oddane do użytkowania w okresie od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r., które pozostały po dniu 31 grudnia 2010 r. i przez to będą mogły nadal być wykorzystywane do wykonywania czynności zwolnionych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel (...).

Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do zapisu art. 86 ust. 1 ww ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z zapisem ust. 2 art. 86 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi:

1.

suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4;

2.

w przypadku importu towarów - suma kwot podatku wynikająca z dokumentu celnego i deklaracji importowej, z zastrzeżeniem pkt 5;

3.

zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6;

4.

kwota podatku należnego od importu usług, kwota podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz kwota podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W myśl art. 91 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 marca 2011 r. po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-9, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6 lub przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 11 dla zakończonego roku podatkowego. Korekty tej nie dokonuje się jeżeli różnica między proporcją odliczenia określoną w art. 90 ust. 4 a proporcją określoną w zdaniu poprzednim nie przekracza 2 punktów procentowych.

W myśl art. 91 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r., po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-10, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6 lub 10 lub przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 11 i 12, dla zakończonego roku podatkowego.

Zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy, w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - w ciągu 10 lat, licząc od roku, w którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, a w przypadku nieruchomości i praw wieczystego użytkowania gruntów - jednej dziesiątej kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu lub wytworzeniu. W przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, z tym że korekty dokonuje się po zakończeniu roku, w którym zostały oddane do użytkowania.

Korekty, o której mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, za który dokonuje się korekty, a w przypadku zakończenia działalności gospodarczej - w deklaracji podatkowej za ostatni okres rozliczeniowy - art. 91 ust. 3 ustawy.

W myśl ust. 4 powyższego artykułu, w przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi sprzedaż towarów lub usług, o których mowa w ust. 2, lub towary te zostaną opodatkowane zgodnie z art. 14, uważa się, że te towary lub usługi są nadal wykorzystywane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego podatnika, aż do końca okresu korekty.

Zgodnie z art. 91 ust. 5 ustawy, w przypadku, o którym mowa w ust. 4, korekta powinna być dokonana jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty. Korekty dokonuje się w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiła sprzedaż, a w przypadku opodatkowania towarów zgodnie z art. 14 - w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym w stosunku do tych towarów powstał obowiązek podatkowy.

W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostaną:

1.

opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru lub usługi jest związane z czynnościami opodatkowanymi;

2.

zwolnione od podatku lub nie podlegały opodatkowaniu - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru lub usługi jest związane wyłącznie z czynnościami zwolnionymi od podatku lub niepodlegającymi opodatkowaniu - ust. 6 art. 91 ustawy.

Artykuł 91 ust. 7 ustawy stanowi, iż przepisy ust. 1-6 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy podatnik miał prawo do obniżenia kwot podatku należnego o całą kwotę podatku naliczonego od wykorzystywanego przez siebie towaru lub usługi i dokonał takiego obniżenia, albo nie miał takiego prawa, a następnie zmieniło się prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tego towaru lub usługi.

Stosownie do zapisu ust. 7a powyższego artykułu, w przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów, jeżeli zostały zaliczone do środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych nabywcy, z wyłączeniem tych, których wartość początkowa nie przekracza 15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 2 zdanie pierwsze i drugie oraz ust. 3. Korekty tej dokonuje się przy każdej kolejnej zmianie prawa do odliczeń, jeżeli zmiana ta następuje w okresie korekty.

Zgodnie z art. 91 ust. 7b ustawy, w przypadku towarów i usług innych niż wymienione w ust. 7a, wykorzystywanych przez podatnika do działalności gospodarczej, korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach określonych w ust. 1, ust. 2 zdanie trzecie i ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 7c.

Jeżeli zmiana prawa do obniżenia podatku należnego wynika z przeznaczenia towarów lub usług, o których mowa w ust. 7b, wyłącznie do wykonywania czynności, w stosunku do których nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego, lub wyłącznie do czynności, w stosunku do których takie prawo przysługuje - korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za okres rozliczeniowy, w którym wystąpiła ta zmiana. Korekty tej nie dokonuje się, jeżeli od końca okresu rozliczeniowego, w którym wydano towary lub usługi do użytkowania, upłynęło 12 miesięcy - art. 91 ust. 7c ustawy.

W myśl ust. 7d ww. artykułu, w przypadku zmiany prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony od towarów i usług, innych niż wymienione w ust. 7a i 7b, w szczególności towarów handlowych lub surowców i materiałów, nabytych z zamiarem wykorzystania ich do czynności, w stosunku do których przysługuje pełne prawo do obniżenia podatku należnego lub do czynności, w stosunku do których prawo do obniżenia podatku należnego nie przysługuje, i niewykorzystanych zgodnie z takim zamiarem do dnia tej zmiany, korekty podatku naliczonego dokonuje się w deklaracji podatkowej składanej za okresy rozliczeniowe, w których wystąpiła ta zmiana.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca od dnia 5 maja 2006 r. zrezygnował ze zwolnienia z podatku od towarów i usług. W dniu 30 grudnia 2010 r. złożył aktualizację VAT-R i ponownie zadeklarował powrót do zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 w związku z art. 113 ust. 11 ustawy.

W okresie, w którym Wnioskodawca działał jako czynny podatnik podatku od towarów i usług nie zakupił żadnych towarów i usług o wartości powyżej 15.000 zł, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych są zaliczane do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, a także gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów.

W okresie od 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. Wnioskodawca ponosił różnego rodzaju wydatki związane wyłącznie z wykonywanymi w tym okresie czynnościami opodatkowanymi, od których odliczył podatek VAT naliczony. Podatnik wskazał ponadto, iż w 2010 r. nie zakupił żadnych towarów i usług o wartości powyżej 3.500 zł, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych są zaliczane do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Strona ma wątpliwość czy prawidłowym będzie w deklaracji VAT-7K, złożonej za pierwszy okres rozliczeniowy 2011 r., wykazanie korekty podatku naliczonego od towarów i usług nabytych w 2010 r. takich jak: usługi telekomunikacyjne (telefon i internet), reklama w G., części i płyny do leasingowanego samochodu, usługi serwisowe do leasingowanego, druki księgowe, artykuły biurowe i techniczne, tonery do drukarek, itp., wyposażenie biura: aparat fotograficzny z akcesoriami, komputer przenośny z torbą i inne drobne wyposażenia, które będą od dnia 1 stycznia 2011 r. wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku VAT.

Z analizy złożonego wniosku wynika zatem, iż na skutek zrezygnowania przez Wnioskodawcę od dnia 1 stycznia 2011 r. ze statusu podatnika VAT czynnego nastąpiła zmiana przeznaczenia towarów i usług nabytych dla potrzeb prowadzonej działalności. W wyniku tej zmiany towary i usługi, które były wykorzystywane do działalności opodatkowanej i od nabycia, których przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia podatku, po zmianie przeznaczenia będą wykorzystywane do wykonywania czynności w związku z którymi nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego.

Biorąc pod uwagę rodzaj nabytych przez Wnioskodawcę w 2010 r. towarów i usług, w przedmiotowej sprawie znajdzie, co do zasady, regulacja wyżej powołanego art. 91 ust. 7d ustawy. Jednakże wskazać należy, iż przepis ten nie znajdzie zastosowania w odniesieniu do nabytych przez Wnioskodawcę części i płynów do leasingowanego samochodu oraz usługi serwisowej tego samochodu. Przyjąć bowiem należy, iż nabycie przedmiotowych towarów i usługi niezbędne było w konkretnym momencie 2010 r., w którym Wnioskodawca wykonywał czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Wydatki związane z ich poniesieniem stanowiły zatem koszt bieżący prowadzonej działalności.

Stąd też Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do dokonania korekty podatku naliczonego związanego z ich nabyciem. Zatem w tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za nieprawidłowe.

Natomiast w odniesieniu do pozostałych towarów i usług, nabytych w 2010 r., które od dnia 1 stycznia 2011 r. będą nadal wykorzystywane do prowadzenia gospodarczej, ale zwolnionej z podatku do towarów i usług, Wnioskodawca będzie obowiązany, zgodnie z regulacjami art. 91 ust. 7c i ust. 7d ustawy, do dokonania korekty podatku naliczonego w deklaracji składanej za pierwszy okres rozliczeniowy po roku, za który dokonuje się korekty.

Tym samym za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy odnośnie dokonania w deklaracji VAT-7K składanej za I kwartał 2011 r. korekty podatku naliczonego od nabytych w roku 2010 r.: usługi telekomunikacyjnej (telefon i internet) w zakresie abonamentu za miesiąc styczeń 2011 r., reklamy w G. niewykorzystanej do końca 2010 r., druków księgowych, artykułów biurowych i technicznych, tonerów do drukarek, itp - niewykorzystanych w 2010 r., wyposażenia biura: aparatu fotograficznego z akcesoriami, komputera przenośnego z torbą i innego drobnego wyposażenia.

Z uwagi na to, iż Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w wydawanej interpretacji jest zobowiązany do oceny stanowiska Wnioskodawcy w pełnym zakresie, należało uznać, iż przedstawione przez Wnioskodawcę stanowisko w przedmiotowym zakresie jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydawania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl