IPPP2/443-197/10-3/MM - Opodatkowanie podatkiem VAT dostawy gruntów oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej w związku z zawarciem umowy zamiany nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-197/10-3/MM Opodatkowanie podatkiem VAT dostawy gruntów oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej w związku z zawarciem umowy zamiany nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2010 r. (data wpływu 6 kwietnia 2010 r.), uzupełnione pismem z dnia 23 kwietnia 2010 r. (data wpływu 26 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT dostawy gruntów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT dostawy gruntów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego. Przedmiotowy wniosek zawierał braki formalne. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 12 kwietnia 2010 r. znak IPPP2/443-197/10-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki. Wniosek został uzupełniony w terminie prawidłowym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca obecnie prowadzi negocjacje z Miastem (dalej: Miasto) w przedmiocie zamiany gruntów. Zgodnie z projektem umowy zamiany Miasto ma przenieść na Wnioskodawcę prawo własności niezabudowanych działek położonych w granicach obszaru oznaczonego symbolem w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego zatwierdzonym Uchwałą Rady Miasta z dnia 3 kwietnia 2008 r. (dalej: Plan). Natomiast, Wnioskodawca ma przenieść na Miasto prawo własności wskazanych w umowie działek oraz dokonać stosownej dopłaty pieniężnej na rzecz Miasta.

W § 5 Planu dla obszaru położonego pomiędzy ul. x, ul. x oraz ul. x i ul. x wraz z terenami przyległymi w x, dla terenu oznaczonego symbolem x (w obrębie którego znajdują się działki, które mają zostać nabyte przez Wnioskodawcę od Miasta w wyniku zamiany) zawarte są następujące ustalenia:

"pkt 1 przeznaczenie:

a. podstawowe: teren eksploatacji złóż surowców ilastych,

b. dopuszczalne: obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej.

(...)

pkt 9 szczególne warunki zagospodarowania terenu oraz ograniczenie w jego użytkowaniu:

a. zakaz zabudowy,

b. obsługa komunikacyjna wyrobiska eksploatacji złóż z dróg zakładowych terenu x,

c. obsługa komunikacyjna terenu po rekultywacji z drogi x, na warunkach zarządcy drogi; pkt 10 zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej na warunkach określonych przez gestora sieci z nakazem przebudowy napowietrznej sieci elektroenergetycznej 15 KV przy eksploatacji udokumentowanego złoża surowców ilastych kategorii B."

W zaświadczeniu wydanym dnia 5 lutego 2010 r. przez Dyrektora Wydziału Architektury z upoważnienia Prezydenta Miasta x, zostało potwierdzone, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, działki które nabędzie Wnioskodawca w ramach transakcji zamiany, znajdują się w granicach obszaru oznaczonego symbolem x, dla którego ustalenia brzmią: "przeznaczenie podstawowe: teren eksploatacji złóż surowców ilastych; przeznaczenie dopuszczalne: obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej; (...) po zakończeniu eksploatacji złoża wprowadza się nakaz starannej rekultywacji - kierunek wodno-parkowy o charakterze rekreacyjno - wypoczynkowym, w szczególności poprzez:

*

zepchniecie nakładu do wyrobiska,

*

złagodzenie skarp zewnętrznymi masami ziemnymi z nakładu i kopaliny niespełniającej wymagań jakościowych,

*

przywrócenie pierwotnej rzeźby terenu poza wyrobiskiem (z wyłączeniem form ziemnych związanych z ochroną krajobrazu kulturowego) z dopuszczeniem wałów ziemnych usypanych i zadrzewionych na etapie eksploatacji - jako elementów zagospodarowania terenu parkowego".

Jednocześnie z korespondencji prowadzonej przez tego Dyrektora Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta wynika iż: dla jednostki planistycznej oznaczonej symbolem x, jako możliwe do wybudowania, w ramach przeznaczenia dopuszczalnego, wskazano obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej". W przypadku dojścia do skutku planowanej transakcji zamiany, każda ze stron wystawi drugiej stronie fakturę VAT i naliczy podatek VAT, z zastosowaniem 22% stawki VAT. Dodatkowo Wnioskodawca chciałby podkreślić, iż nabyte od Miasta przez Wnioskodawcę działki będą wykorzystywane w działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę, poprzez wydobycie kopalin z przedmiotowych działek w celu produkcji materiałów budowlanych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy grunty jakie Wnioskodawca nabędzie od Miasta będą opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 22%...

2.

Czy Wnioskodawcy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym będzie przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktury VAT wystawionej przez Miasto od kwoty podatku należnego w związku z zawarciem umowy zamiany nieruchomości...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej "Ustawą o podatku VAT", opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. W wyniku zamiany każda ze stron wchodzi we władanie nabytego towaru jak właściciel. Dlatego można stwierdzić, że umowa zamiany na gruncie podatku od towarów i usług jest niczym innym jak dwiema odpłatnymi dostawami towarów. Przeniesienie własności gruntu na podstawie umowy zamiany stanowi zatem odpłatną dostawę towaru i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Ad. 1

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, iż pomimo wprowadzenia zakazu zabudowy (§ 5 pkt 9 Planu), w Planie wprowadzono jednak możliwość w ramach przeznaczenia dopuszczalnego budowę obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej. W konsekwencji, należy uznać, że istnieje możliwość zabudowania przedmiotowych działek położonych w granicach obszaru oznaczonego symbolem x, poprzez budowę na działkach jakie będą nabyte przez Wnioskodawcę obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej. Z racji, zatem iż przedmiotowy obszar w ramach przeznaczenia dopuszczalnego może zostać wykorzystany pod zabudowę w postaci budowy obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej, zamiana gruntów należących do Miasta podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem VAT.

Stosownie do postanowień art. 43 ust. 1 pkt 9 Ustawy o podatku VAT, zwalnia się od podatku VAT dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę. Opodatkowaniu podatkiem VAT zatem podlega dostawa, której przedmiotem jest między innymi niezabudowana nieruchomość gruntowa, o ile jest terenem przeznaczonym pod zabudowę. Oznacza to, że zwolnieniem od podatku VAT objęta jest dostawa gruntów o charakterze rolnym, leśnym, działek rekreacyjnych, nieprzeznaczonych pod zabudowę. O charakterze i przeznaczeniu tych gruntów decydować powinien plan zagospodarowania przestrzennego danego obszaru. Jeżeli zatem dany teren jest przeznaczony pod jakąkolwiek zabudowę, jego dostawa podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Mając zatem na uwadze przedstawiony powyżej stan faktyczny, z uwagi na fakt, że postanowienia Planu dopuszczają wybudowanie (w ramach przeznaczenia dopuszczalnego) obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej, zdaniem Wnioskodawcy należy uznać, iż przedmiotowe działki, jakie Wnioskodawca nabędzie od Miasta przeznaczone są pod zabudowę. W konsekwencji zatem, dostawa przedmiotowych działek w wyniku zamiany podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 22%, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o podatku VAT.

Ad. 2

Stosownie do postanowień art. 86 ust. 1 ustawy o podatku VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Natomiast na podstawie ust. 2 pkt 1 lit. a) powołanego artykułu, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

W myśl powyższych przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Zatem warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Działki będące przedmiotem zapytania, których własność zostanie przekazana na rzecz Wnioskodawcy przez Miasto w ramach transakcji zamiany będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę w prowadzonej działalności gospodarczej, czyli będą co do zasady wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W związku z powyższym uznać należy, iż Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z wystawionej przez Miasto faktury VAT od kwoty podatku należnego, dokumentującej zbycie gruntów należących do Miasta na rzecz Wnioskodawcy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zakres przedmiotowy opodatkowania podatkiem od towarów i usług określa m.in. art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o VAT", zgodnie z którym opodatkowaniu, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju; eksport towarów; import towarów; wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. W myśl unormowania zawartego w art. 7 ust. 1 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Zgodnie z art. 2 pkt 6 ustawy o VAT przez towary rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty. Powyższe oznacza, że dostawa towarów, w tym przypadku gruntów, dokonywana przez podmiot mający status podatnika podatku VAT podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Z cyt. powyżej art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, nie wynika, że odpłatność za czynności dostawy towarów lub świadczenia usług musi mieć postać pieniężną. Odpłatność jako świadczenie wzajemne może również przybrać postać rzeczową - zapłatą może być inny towar lub usługa, albo mieszaną - zapłata w części pieniężna a w części rzeczowa. Innymi słowy, dla uznania czynności za odpłatą, wystarczające jest, by istniała możliwość określenia ceny wyrażonej w pieniądzu w stosunku do świadczenia wzajemnego stanowiącego wynagrodzenie za tą czynność. W drodze umowy zamiany, zgodnie z art. 603 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), każda ze stron zobowiązuje się przenieść na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie się do przeniesienia własności innej rzeczy. Zatem w przypadku zamiany obie strony przenoszą na siebie wzajemnie własność rzeczy, występując jednocześnie w charakterze dostawcy jak i nabywcy.

Zapis art. 604 ww. ustawy Kodeks cywilny daje dyspozycję odpowiedniego stosowania do zamiany przepisów o sprzedaży. Umowa zamiany jest umową wzajemną, bardzo zbliżoną do umowy sprzedaży. Różnica w stosunku do umowy sprzedaży polega na tym, że w miejsce świadczenia ceny pojawia się obowiązek drugiej strony przeniesienia własności rzeczy. Ze względu na wzajemny charakter umowy, wartość świadczonych rzeczy powinna być ekwiwalentna. Jak wynika z powyższego realizowane w oparciu o umowę zamiany przeniesienie własności towaru (w tym gruntu) stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako odpłatna dostawa towarów. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (...). W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit a) ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług dla dostawy towarów i świadczenia usług zgodnie z przepisem art. 41 ust. 1 ustawy o VAT wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub w ogóle zwolnienie z opodatkowania. Stosownie do zapisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę. Powyższe oznacza, że dostawa gruntów co do zasady podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Jednak nie w każdym przypadku pojawi się faktyczne obciążenie podatkiem od towarów i usług. Aby odpłatna dostawa gruntów podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT musi być realizowana przez podatnika podatku od towarów i usług, a jej przedmiotem musi być nieruchomość gruntowa zabudowana lub niezabudowana stanowiąca teren budowlany lub przeznaczony pod zabudowę. Należy zauważyć, że ustawodawca zwalniając z podatku od towarów i usług dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę nie sprecyzował w ustawie, jakimi kryteriami należy się kierować, aby ustalić przedmiotowy rodzaj gruntu. O rodzaju gruntu rozstrzyga bowiem odpowiedni zapis w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, który jako dokument prawa miejscowego decyduje o kwalifikacji gruntu.

Zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) ustalenie przeznaczenia terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Przepis art. 1 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy określa zakres i sposoby postępowania w sprawach przeznaczania terenów na określone cele oraz ustalania zasad ich zagospodarowania i zabudowy przyjmując ład przestrzenny i zrównoważony rozwój za podstawę tych działań. Natomiast art. 4 ust. 1 tej ustawy stanowi, iż ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Zatem w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego określa się obowiązkowo przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania. Tak więc charakter danego terenu wyznacza plan miejscowy. Tam należy szukać wyjaśnienia, czy przedmiotem transakcji jest teren budowlany, czy też szerzej - przeznaczony pod zabudowę. W tym miejscu należy wyjaśnić, co należy rozumieć pod pojęciem "przeznaczone pod zabudowę". Otóż "przeznaczone" oznacza praktyczny cel, do którego coś zostało zakwalifikowane, określenie celu któremu coś ma służyć.

Natomiast rozpatrując pojecie "pod zabudowę" należy odwołać się do definicji zawartych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). W rozumieniu tej ustawy przez "budowę" należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego. Natomiast "obiektem budowlanym" jest zarówno budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, jak i każdy obiekt budowlany tj. lotniska, drogi, linie kolejowe, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową, a także obiekty małej architektury tzn. niewielkie obiekty, a w szczególności kultu religijnego, jak: kapliczki, krzyże przydrożne, figury, posągi, wodotryski i inne obiekty architektury ogrodowej, użytkowe służące rekreacji codziennej i utrzymaniu porządku, jak: piaskownice, huśtawki, drabinki, śmietniki.

W związku z tym, że ustawa o VAT nie precyzuje, o jakie tereny przeznaczone pod zabudowę chodzi, przyjąć trzeba, że pojęcie "tereny przeznaczone pod zabudowę" obejmuje obszary, na których przewidziane są różne formy zabudowy, począwszy od zabudowy mieszkaniowej, przez tereny zabudowy techniczno-produkcyjnej, aż po tereny zabudowy zagrodowej włącznie.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi negocjacje z Miastem x (dalej: "Miasto") w przedmiocie zamiany gruntów. Zgodnie projektem umowy Miasto ma przenieść na Wnioskodawcę prawo własności niezabudowanej nieruchomości, dla której istnieje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Z planu tego wynika, iż nieruchomość ta ma przeznaczenie podstawowe - teren eksploatacji złóż surowców ilastych oraz zakaz zabudowy. Jednocześnie z planu wynika, iż dla obszaru (działek) będącego przedmiotem nabycia przez Wnioskodawcę, jako możliwe do wybudowania, w ramach przeznaczenia dopuszczanego, wskazano obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej. Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest czy dostawa tej nieruchomości będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem ze stawką podstawową 22%, a także czy będzie przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury VAT wystawionej przez Miasto od kwoty podatku należnego w związku z zawarciem umowy zamiany nieruchomości.

Biorąc pod uwagę opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego tut. Organ podatkowy stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy w zakresie dwóch zadanych pytań jest prawidłowe. Kluczową rolę dla określenia czy przedmiotowa nieruchomość niezabudowana korzysta ze zwolnienia z podatku VAT czy jest opodatkowana stawką podstawową pełni treść miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określonego dla tej nieruchomości. Z planu tego wynika, iż dla tej nieruchomości istnieje przeznaczenie podstawowe i dopuszczalne. Przeznaczenie dopuszczalne przewiduje możliwość wybudowania obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej, które bez wątpienia spełniają definicję obiektu budowlanego. W związku z powyższym, należy uznać, iż w rozpatrywanej sprawie mamy do czynienia z dostawą gruntu położonego w terenie przeznaczonym pod zabudowę. Zatem dostawa przedmiotowej nieruchomości w wykonaniu czynności zamiany nieruchomości podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jako odpłatna dostawa towaru dokonana przez podatnika podatku od towarów i usług, według 22% stawki VAT zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT.

Odnosząc się do pytania Nr 2 przedmiotowego wniosku tut. Organ podatkowy stwierdza, iż Wnioskodawcy będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez Miasto dokumentującej przeniesienie własności przedmiotowych działek, bowiem działki te będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT polegającej na wydobywaniu kopalin z przedmiotowych działek w celu produkcji materiałów budowlanych.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w odniesieniu do dwóch zadanych pytań w tak przedstawionym zdarzeniu przyszłym należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację, w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl