IPPP2-443-193/10-2/IZ - Możliwość zwolnienia od podatku VAT usług zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 30 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2-443-193/10-2/IZ Możliwość zwolnienia od podatku VAT usług zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2010 r. (data wpływu 6 kwietnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z dnia 18 marca 1997 r. oraz zastosowania zwolnienia od podatku dla usług zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z dnia 18 marca 1997 r. oraz zastosowania zwolnienia od podatku dla usług zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni zawarła umowę z kontrahentem będącym spółką cywilną umowę - dalej zwana "Umową o administrowanie", której przedmiot został określony w następujący sposób:

Spółka zleca, a Administrator przyjmuje wykonanie w imieniu i na rzecz Spółki czynności wynikające z zawartych przez nią umów o administrowanie nieruchomościami wymienionymi w załączniku nr 1 (...) do niniejszej umowy, z wyłączeniem spraw związanych z obsługą wspólnot mieszkaniowych w zakresie rachunkowości, w tym m.in. realizacji zobowiązań wspólnot z tytułu podatków i ZUS, rozliczeń z właścicielami lokali, dostawcami i odbiorcami oraz windykacjami należności.

Do obowiązków Wnioskodawcy należy w szczególności:

a.

bieżąca współpraca z zarządcami wspólnot mieszkaniowych, w tym udział w ważnych zebraniach ich członków;

b.

organizowanie zebrań właścicieli lokali na zlecenie zarządów wspólnot, obsługa tych zebrań oraz kompletowanie dokumentacji z zebrań;

c.

przygotowywanie projektów uchwał właścicieli lokali, organizowanie - na wniosek zarządów - głosowania uchwał w trybie obiegowym oraz wykonywanie niezbędnych czynności mających na celu realizację przyjętych uchwał;

d.

realizacja w porozumieniu z zarządami wspólnot zatwierdzonych planów gospodarczych, w tym robót remontowych, w szczególności poprzez: pozyskiwanie ofert firm wykonawczych, zlecanie weryfikacji kosztorysów inspektorom nadzoru, przygotowywanie projektów umów z wykonawcami i inspektorami nadzoru, uzgadnianie planowanych remontów z organami nadzoru budowlanego, kontrola wykonywania robót remontowych, udział w odbiorach tych robót, sprawdzanie faktur pod względem merytorycznym;

e.

nadzór nad wykonywaniem zadań konserwacyjnych w częściach wspólnych, w tym wyszukiwanie kandydatów na konserwatorów, przygotowywanie projektów umów o konserwację, zlecanie wykonania drobnych napraw i sprawdzanie faktur pod względem merytorycznym;

f.

organizowanie i dokumentowanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków oraz instalacji gazowej i przewodów kominowych zgodnie z ustawą - Prawo budowlane oraz powodowanie usuwania stwierdzonych nieprawidłowości;

g.

współpraca z osobami reprezentującymi właściciela lokali komunalnych, w sprawach związanych z administrowaniem powierzonych nieruchomości;

h.

przyjmowanie i ewidencjonowanie usterek technicznych zgłaszanych przez mieszkańców domów oraz powodowanie niezwłocznego ich usuwania;

i.

prowadzenie dokumentacji administracyjnej i technicznej nieruchomości, w tym ksiąg obiektu budowlanego i rejestrów właścicieli lokali;

j.

dbałość o porządek i czystość w częściach wspólnych nieruchomości i wokół posesji, w tym rekrutacja kandydatów na dozorców, przygotowanie projektów umów o sprzątanie nieruchomości, kontrola pracy dozorców, organizowanie wywozu tzw. gabarytów, kontrola pracy dozorców, organizowanie wywozu tzw. gabarytów, kontrola pracy firm wywożących nieczystości stałe i wnioskowanie zmian do umów z tymi firmami;

k.

okresowa kontrola zużycia mediów w nieruchomości wspólnej; zlecanie odczytów wodomierzy głównych i liczników elektrycznych administracyjnych, organizowanie odczytów stanu wodomierzy zamontowanych w lokalach oraz okresowej legalizacji lub wymiany tych wodomierzy, aktualizacja co roku liczby mieszkańców w poszczególnych lokalach;

l.

przygotowywanie dla zarządców wspólnot projektów pism, sprawozdań i analiz dotyczących administrowanych nieruchomości;

m.

zapewnienie Spółce i zarządom administrowanych wspólnot całodobowego kontaktu telefonicznego (telefon komórkowy).

Nieruchomości wymienione w załączniku nr 1, o którym mowa w Umowie o administrowanie, są nieruchomościami mieszkalnymi.

W zaświadczeniu o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej przedmiot działalności gospodarczej wg PKD 2007 r. został określony jako: "68.32.Z Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie". Wnioskodawczyni wykonuje na rzecz Kontrahenta czynności wymienione powyżej w umowie, a także inne dotyczące nieruchomości mieszkalnych - tak, że zdaniem Wnioskodawczyni czynności jej zawierają się w grupowaniu 68.32.11 lub w grupowaniu 68.32.12 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (rozporządzenie z 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293/) - "Usługi zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi świadczone na zlecenie, z wyłączeniem nieruchomości będących we współwłasności" lub "Usługi zarządzania nieruchomościami będącymi we współwłasności świadczone na zlecenie", a zatem, zdaniem Wnioskodawczyni dla celów podatku od towarów i usług czynności jej zawierają się w grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.) w grupowaniu 70.32.11 - Usługi zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi świadczone na zlecenie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy wykonywanie w przedstawionym stanie faktycznym czynności określonych powyżej w Umowie o administrowanie oraz innych czynności - tak że stanowią one usługi klasyfikowane dla celów podatku od towarów i usług, zgodnie z § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 207, poz. 1293), w grupowaniu 70.32.11 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.) "usługi zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi świadczone na zlecenie" - bez względu czy dla celów o których mowa w § 1 innych niż wymienione w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), stanowią one usługi klasyfikowane w grupowaniu 68.32.11 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej ww. rozporządzeniem z 29 października 2008 r. usługi zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi świadczone na zlecenie, z wyłączeniem nieruchomości będących we współwłasności" czy 68.32.12 "usługi zarządzania nieruchomościami będącymi we współwłasności świadczone na zlecenie", jest zwolnione przedmiotowo z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

2.

Czy sięganie przed 31 grudnia 2010 r. do klasyfikacji PKWiU wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 29 października 2008 r. dla ustalenia zwolnień od podatku VAT jest prawidłowe.

Zdaniem Wnioskodawczyni na pytanie pierwsze należy odpowiedzieć twierdząco tj. bez względu na fakt, że w zaświadczeniu o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej jej przedmiot działalności gospodarczej wg PKD 2007 r. został określony jako: "68.32.Z Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie" oraz bez względu czy usługi jej opisane w stanie faktycznym zostałyby dla celów o których mowa w § 1 innych niż określone w par. 3 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (rozporządzenie Rady Ministrów z 29 października 2008 r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293/ - dalej "PKWiU z 2008 r." - sklasyfikowane w grupowaniu 68.32.11, a więc z zakresu tego grupowania usług zostało wyłączone świadczenie usług, gdy nieruchomość jest we współwłasności, czy też jako 68.32.12 a więc w zakres tego grupowania dotyczącego nieruchomości będących we współwłasności włączone zostały również nieruchomości inne niż mieszkalne, to dla celów podatku od towarów i usług, zgodnie z par. 3 PKWiU z 2008 r., powyższe nie ma znaczenia - usługi Wnioskodawczyni sklasyfikowane przez Nią w grupowaniu 70.32.11 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.)), w którym to nie odwołano się (w porównaniu do PKWiU 2008) do kategorii "współwłasności nieruchomości" oraz ograniczonego tylko do nieruchomości mieszkalnych, są zwolnione przedmiotowo z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawczyni sięganie przed 31 grudnia 2010 r. do klasyfikacji PKWiU 2008 r. dla ustalenia zwolnień od podatku VAT jest błędne; usługi do tego dnia, dla potrzeb podatku od towarów i usług, powinny być klasyfikowane na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.)

Reasumując - w ocenie Strony, świadczone przez Nią usługi opisane i zaklasyfikowane jak w przedstawionym stanie faktycznym są zwolnione przedmiotowo z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

UZASADNIENIE

W myśl art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Kategorię usług zwolnionych przedmiotowo określa m.in. rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. W § 12 ust. 1 pkt 6 ww. rozporządzenia Minister wskazał, że zwalnia się od podatku usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi, świadczone na zlecenie, z wyłączeniem wyceny nieruchomości mieszkalnych (PKWiU ex 70.32.11). Wskazanie w ww. przepisie grupowania PKWiU poprzedzonego ex oznacza, iż zwolnienie dotyczy tylko danej usługi z określonego grupowania. W PKWiU z 2008 r. w § 1 wskazano, że wprowadza się do stosowania w statystyce, ewidencji i dokumentacji oraz rachunkowości, a także w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), stanowiącą załącznik do rozporządzenia. Grupowanie 68.32.1 Usługi zarządzania nieruchomościami świadczone na zlecenie" zostało podzielone na:

68.32.11 Usługi zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi świadczone na zlecenie, z wyłączeniem nieruchomości będących we współwłasności;

68.

32.12 Usługi zarządzania nieruchomościami będącymi we współwłasności świadczone na zlecenie;

68.32.13 Usługi zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi świadczone na zlecenie. PKWiU z 2008 r. weszło w życie 1 stycznia 2009 r.

W § 3 ww. rozporządzenia wskazano, że do celów:

1.

opodatkowania podatkiem od towarów i usług,

2.

opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz karty podatkowej - do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.).

W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu 70.32.11 wymieniono "Usługi zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi świadczone na zlecenie". Reasumując, dla celów skorzystania ze zwolnienia o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług nie ma znaczenia klasyfikacja dokonana na podstawie PKWiU 2008 r. ale klasyfikacja dokonana na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, i jako że Wnioskodawczyni opisane w stanie faktycznym usługi klasyfikuje, na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w grupowaniu 70.32.11 - należy je zwolnić od opodatkowania podatkiem VAT na podstawie § 12 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Stosownie do zapisu art. 8 ust. 3 ustawy, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Z powyższego wynika zatem, iż przepisu ustawy o podatku od towarów i usług przy formułowaniu zakresu pojęciowego towarów i usług oraz wyjątków w dziedzinie ulgowego opodatkowania lub zwolnień od tego podatku - co do zasady opierają się na klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Zgodnie z § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2009 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.)). Przepisem § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 222, poz. 1753); dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, przedłużono do dnia 31 grudnia 2010 r. stosowanie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.). Rozporządzenie zostało wydane na mocy upoważnienia zawartego w ustawie z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 1995 r. Nr 88, poz. 439 z późn. zm.).

W świetle powyższego zgodzić należy się z Wnioskodawcą, iż dla zastosowania właściwej stawki podatku bądź zwolnienia z podatku od towarów i usług niezbędne jest ich klasyfikacja na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r.

Co do zasady, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści samej ustawy jak i rozporządzeń wydanych na jej podstawie ustawodawca przewidział dla niektórych czynności obniżone stawki podatku bądź zwolnienie z podatku.

I tak, na podstawie § 12 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2009 r. Nr 224, poz. 1799) zwalnia się od podatku usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi, świadczone na zlecenie, z wyłączeniem wyceny nieruchomości mieszkalnych (PKWiU ex. 70.32.11).

Ze złożonego wniosku wynika, iż Strona zawarła umowę o administrowanie nieruchomościami mieszkalnymi. Do obowiązków Wnioskodawcy należy miedzy innymi: bieżąca współpraca z zarządcami wspólnot mieszkaniowych, organizowanie zebrań właścicieli lokali, przygotowywanie projektów uchwał właścicieli lokali, realizacja w porozumieniu z zarządami wspólnot zatwierdzonych planów gospodarczych, w tym robót remontowych, nadzór nad wykonywaniem zadań konserwacyjnych w częściach wspólnych, organizowanie i dokumentowanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków oraz instalacji gazowej i przewodów kominowych,) współpraca z osobami reprezentującymi właściciela lokali komunalnych, prowadzenie dokumentacji administracyjnej i technicznej nieruchomości, dbałość o porządek i czystość w częściach wspólnych nieruchomości i wokół posesji. Przedstawiając własne stanowisko w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego Strona wskazała, iż klasyfikuje świadczone przez Siebie usługi, w grupowaniu 70.32.11 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.).

Opierając się zatem na klasyfikacji przedstawionej przez Stronę, iż świadczone przez Nią usługi faktycznie mieszczą się w PKWiU ex. 70.31.11 - "usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi, świadczone na zlecenie, z wyłączeniem wyceny nieruchomości mieszkalnych" oraz uwzględniając zapis § 12 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług należy uznać za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, że podlegają one zwolnieniu z podatku od towarów i usług.

Tut. Organ informuje jednak, iż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Tak więc, to Zainteresowanego obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania wykonywanych usług, a w razie wątpliwości może on w tym zakresie zwrócić się do Ośrodka Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi, ul. Suwalska 29,93-176 Łódź.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl