IPPP2/443-1704/08-2/AS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 stycznia 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP2/443-1704/08-2/AS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2008 r. (data wpływu 17 listopada 2008 r.) - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków służących świadczeniu usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 listopada 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków służących świadczeniu usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (usługodawca) prowadzi działalność gospodarczą. W ramach wykonywanej działalności gospodarczej, usługodawca zawarł umowę na świadczenie usług ze spółką posiadającą siedzibę w Niemczech (dalej: Spółka). Zgodnie z zawartą umową między podmiotami, usługodawca świadczy usługi na rzecz Spółki, polegające na:

* zbieraniu wszelkich niezbędnych danych oraz informacji dotyczących centrów serwisowych oraz rynków w celu analizy tych danych oraz informacji, przetwarzania tych danych, a także w uzgodnionych terminach przedstawiania tych wyników Spółce;

* przetwarzaniu zebranych danych w celu umożliwienia Spółce dokonania oceny efektywności działalności wszystkich zaangażowanych centrów serwisowych według m.in. takich kryteriów jak: TAT (Turn-Around-Time - czyli czas naprawy od momentu zwrotu uszkodzonego urządzenia do serwisu do momentu oddania go po naprawie klientowi), zużycie materiałów, zgodności przeprowadzanych napraw ze stosowanymi procedurami napraw itd.;

* przeprowadzaniu regularnych kontroli wybranych centrów serwisowych wskazanych przez Spółkę w celu przeprowadzenia kontroli/audytu działalności centrów serwisowych, włączając badanie procesu naprawy, procedur przeprowadzania napraw, zgodności z procedurami producentów w celu zapewnienia wykonania uzgodnionego poziomu napraw danego przedmiotu;

* rekomendowaniu Spółce najbardziej efektywnych - na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia - rozwiązań logistycznych nadających się do zastosowania w każdym z wybranych krajów, który będzie przedmiotem zainteresowania Spółki;

* przedstawianiu Spółce analiz odnoszących się do działalności centrów serwisowych wyznaczonych przez Spółkę, jak również dokonywanie rekomendacji w zakresie modyfikacji we współpracy pomiędzy Spółką a obsługującymi ją centrami serwisowymi w celu osiągania jak najwyższego poziomu efektywności finansowej;

* dokonywaniu weryfikacji działalności wybranych partnerów handlowych Spółki w celu zapewnienia, iż uzgodnione wymogi w zakresie działalności biznesowej są spełniane;

* utworzeniu i wdrożeniu systemu ocen działalności oraz mechanizmów kontrolingu finansowego we wskazanych zakresach zgodnych z celami i procedurami Spółki w celu umożliwienia śledzenia wykonywanych czynności oraz zapewnienia, że utrzymywany jest poziom usług uzgodniony i wymagany przez Spółkę;

* wspieraniu tworzenia nowych partnerów serwisowych lub wspieranie procesu zamiany partnerów serwisowych w celu zwiększenia efektywności operacyjnej Spółki.

W analizowanej sprawie usługodawca zwraca się z wnioskiem o interpretację przepisów prawa podatkowego w zakresie opodatkowania wyżej wymienionych czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Ponadto, usługodawca zwraca się z wnioskiem o interpretację przepisów prawa podatkowego w zakresie prawa podatnika do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabywane towary i usługi dotyczą świadczenia usług przez usługodawcę poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a usługodawca posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

W związku z tym usługodawca przedstawia obecny stan faktyczny dotyczący prowadzonej działalności gospodarczej, w którym zastosowanie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT) budzi wątpliwości.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1..Czy miejscem świadczenia wymienionych w stanie faktycznym usług przez usługodawcę na rzecz Spółki, podmiotu posiadającego siedzibę poza terytorium kraju, jest miejsce gdzie nabywca posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania.

2..Czy usługodawca ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabywane towary i usługi dotyczą świadczenia usług przez usługodawcę poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a usługodawca posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Pytanie 1

Fundamentalnym elementem w rozpatrywaniu opodatkowania świadczonych usług jest prawidłowe rozpoznanie miejsca świadczenia usług. Zgodnie z podstawową zasadą wyrażoną w art. 27 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku świadczenia usług miejscem świadczenia jest miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę, z zastrzeżeniem jednak następnych ustępów wskazanego przepisu, jak również art. 28 ustawy o VAT.

Zgodnie z ust. 3 art. 27 ustawy o VAT, w przypadku świadczenia tzw. usług niematerialnych przez usługodawcę na rzecz:

* osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium państwa trzeciego, lub

* podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania.

Biorąc pod uwagę powyższe przepisy, jak również art. 8 ust. 3 ustawy o VAT traktujący o tym, iż wymienione usługi w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych. Wypełniając przesłankę wymienionego przepisu, jak również posiadając niezbędne informacje oraz znajomość świadczonych przez siebie usług, usługodawca dokonał samodzielnie określenia przedmiotu opodatkowania.W oparciu o wymienione wyżej przepisy prawa podatkowego, jak również na podstawie swojej najlepszej wiedzy, usługodawca uznał, iż świadczone przez niego usługi należy ująć w sposób następujący:

1..Usługi inżynierskie - usługi w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 74.3)

Zgodnie z art. 27 ust. 4 ustawy o VAT, miejscem świadczenia usług w zakresie badań i analiz technicznych jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada swoją siedzibę. Na podstawie własnych analiz usługodawca zaliczył do tej kategorii usługi polegające na:

* zbieraniu wszelkich niezbędnych danych oraz informacji dotyczących centrów serwisowych oraz rynków w celu analizy tych danych oraz informacji, przetwarzania tych danych, a także w uzgodnionych terminach przedstawiania tych wyników Spółce.

Zdaniem usługodawcy wymienione usługi, zgodnie z przepisami ustawy o VAT, należy traktować jako usługi niematerialne. W związku z powyższym wnioskodawca uważa, iż miejscem świadczenia wymienionych usług są Niemcy.

2..Usługi doradcze - usługi doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKWiU 74.1)

Zgodnie z art. 27 ust. 4 pkt 3 ustawy o VAT, miejscem świadczenia usług doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada swoją siedzibę. Na podstawie własnych analiz usługodawca zaliczył do tej kategorii usługi polegające na:

* rekomendowaniu Spółce najbardziej efektywnych - na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia - rozwiązań logistycznych nadających się do zastosowania w każdym z wybranych krajów, który będzie przedmiotem zainteresowania Spółki;

* przedstawianiu Spółce analiz odnoszących się do działalności centrów serwisowych wyznaczonych przez Spółkę, jak również dokonywanie rekomendacji w zakresie modyfikacji we współpracy pomiędzy Spółką a obsługującymi ją centrami serwisowymi w celu osiągania jak najwyższego poziomu efektywności finansowej;

* dokonywaniu weryfikacji działalności wybranych partnerów handlowych Spółki w celu zapewnienia, iż uzgodnione wymogi w zakresie działalności biznesowej są spełniane;

* przeprowadzaniu regularnych kontroli wybranych centrów serwisowych wskazanych przez Spółkę w celu przeprowadzenia kontroli/audytu działalności centrów serwisowych, włączając badanie procesu naprawy, procedur przeprowadzania napraw, zgodności z procedurami producentów w celu zapewnienia wykonania uzgodnionego poziomu napraw danego przedmiotu;

* utworzeniu i wdrożeniu systemu ocen działalności oraz mechanizmów kontrolingu finansowego we wskazanych zakresach zgodnych z celami i procedurami Spółki w celu umożliwienia śledzenia wykonywanych czynności oraz zapewnienia, że utrzymywany jest poziom usług uzgodniony i wymagany przez Spółkę;

* wspieraniu tworzenia nowych partnerów serwisowych lub wspieranie procesu zamiany partnerów serwisowych w celu zwiększenia efektywności operacyjnej Spółki.

Zdaniem usługodawcy wymienione usługi, zgodnie z przepisami ustawy o VAT, należy traktować jako usługi niematerialne. W związku z powyższym wnioskodawca uważa, iż miejscem świadczenia wymienionych usług są Niemcy.

3.

Usługi przetwarzania danych i dostarczania informacji

Zgodnie z art. 27 ust. 4 pkt 3 ustawy o VAT, miejscem świadczenia usług przetwarzania danych i dostarczania informacji jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada swoją siedzibę. Na podstawie własnych analiz usługodawca zaliczył do tej kategorii usługi polegające na:

* przetwarzaniu zebranych danych w celu umożliwienia Spółce dokonania oceny efektywności działalności wszystkich zaangażowanych centrów serwisowych według m.in. takich kryteriów jak: TAT (Turn-Around-Time - czyli czas naprawy od momentu zwrotu uszkodzonego urządzenia do serwisu do momentu oddania go po naprawie klientowi), zużycie materiałów, zgodności przeprowadzanych napraw ze stosowanymi procedurami napraw itd.

Zdaniem usługodawcy wymienione usługi, zgodnie z przepisami ustawy o VAT, należy traktować jako usługi niematerialne. W związku z powyższym wnioskodawca uważa, iż miejscem świadczenia wymienionych usług są Niemcy.

W związku z powyższym, wnioskodawca stoi na stanowisku, iż miejsce świadczenia usług niematerialnych wymienionych w powyższych punktach znajduje się poza Polską, a tym samym przedmiotowe usługi nie podlegają opodatkowaniu polskim podatkiem VAT. Zdaniem wnioskodawcy zobowiązany jest on do wystawiania faktur VAT dokumentujących świadczone usługi bez wykazanego podatku VAT należnego, lecz są opodatkowane w kraju nabywcy. Zamiast danych dotyczących stawki i kwoty podatku oraz należności wraz z podatkiem, faktura powinna zwierać adnotację, iż zobowiązanym do rozliczenia podatku VAT jest nabywca usługi (na podstawie § 9 pkt 15 rozporządzenia Ministra Finansów z 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od towarów i usług).

Pytanie 2

W przedmiotowej sprawie, usługodawca zwraca się również z zapytaniem dotyczącym prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jeżeli importowane lub nabywane towary i usługi dotyczą świadczenia usług przez usługodawcę poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a usługodawca posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zdaniem wnioskodawcy w przedmiotowej sprawie ma on prawo do korzystania z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony ze względu na fakt, iż wszystkie przesłanki wymienione w art. 86 ust. 8 ustawy o VAT są spełnione, a mianowicie:

* Usługodawca świadczy usługi poza terytorium kraju;

* W ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa towary i usługi niezbędne do wykonywania świadczonych usług;

* W przypadku świadczenia tych samych usług na rzecz podmiotu posiadającego siedzibę w Polsce, wnioskodawca dysponowałby prawem do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, gdyż nabywane usługi i towary byłyby wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W konsekwencji, wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, na zasadach ogólnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Ustawa o podatku od towarów i usług wprowadza szereg szczegółowych regulacji w zakresie rozliczenia podatku przy świadczeniu usług, w tym zasady określania miejsca świadczenia usług i tym samym miejsca ich opodatkowania. W tym celu niezbędna jest prawidłowa kwalifikacja usługi, co determinuje określenie miejsca jej świadczenia. Podkreślić należy, że w sprawach klasyfikacji wyrobów i usług, zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi) wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach. Organy podatkowe nie są uprawnione do dokonywania ww. klasyfikacji. W przypadku wątpliwości w tym zakresie, należy zwrócić się o dokonanie prawidłowej klasyfikacji do Urzędu Statystycznego w Łodzi, Ośrodka Interpretacji i Standardów Klasyfikacyjnych.

Stosownie do art. 27 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku świadczenia usług miejscem świadczenia jest miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę, a w przypadku posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności, z którego świadczy usługi - miejsce, gdzie świadczący usługę posiada stałe miejsce prowadzenia działalności; w przypadku braku takiej siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności - miejsce stałego zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-6 i art. 28.

W myśl przepisu art. 27 ust. 3 pkt 2 ww. ustawy, w przypadku gdy usługi, o których mowa w ust. 4, są świadczone na rzecz podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę, miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona, a w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania. Zgodnie z art. 27 ust. 4 pkt 3 ww. ustawy, przepis ust. 3 stosuje się do usług doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.1); w zakresie oprogramowania (PKWiU 72.2); prawniczych, rachunkowo-księgowych, badania rynków i opinii publicznej, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKWiU 74.1); architektonicznych i inżynierskich (PKWiU 74.2) - z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1; w zakresie badań i analiz technicznych (PKWiU 74.3); przetwarzania danych i dostarczania informacji; tłumaczeń.

Stosownie do § 27 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 z późn. zm.), przepisy dotyczące wystawiania faktur stosuje się odpowiednio do świadczenia usług, dla których miejscem opodatkowania jest terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju. Faktury powinny zawierać dane określone w § 9 z wyjątkiem stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności z podatkiem.

W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2 oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonie tych czynności powinna zawierać numer, pod którym nabywca usługi jest zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi (§ 27 ust. 4 ww. rozporządzenia).

Zgodnie z ogólną zasadą w art. 86 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Jednakże w myśl przepisu art. 86 ust. 8 ww. ustawy, podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczą dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami.

Reasumując należy więc stwierdzić, iż w analizowanym stanie faktycznym, miejscem świadczenia usług będących przedmiotem interpretacji, na rzecz Spółki mającej siedzibę na terytorium Niemiec, jest miejsce, gdzie podmiot ten ma siedzibę - stosownie do art. 27 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, usługi te pozostają poza zakresem opodatkowania VAT w Polsce.

Wnioskodawca jest obowiązany udokumentować ww. usługi fakturą VAT zawierającą dane określone w § 9 w/powołanego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r., z wyjątkiem stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności z podatkiem. Faktura powinna zawierać także numer, pod którym nabywca usługi jest zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium Niemiec oraz informację, że zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest Spółka niemiecka.

Wnioskodawca ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych na zasadach ogólnych.

Podkreślić jednak należy, że analiza prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę we wniosku klasyfikacji towarów do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego. A zatem, Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska, przedstawionego przez Wnioskodawcę w zakresie prawidłowości klasyfikacji statystycznej towarów będących przedmiotem wniosku.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl