IPPP1/443-930/13-2/EK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 października 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-930/13-2/EK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2013 r. (data wpływu 16 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej,"M.") jest wyłącznym importerem kanadyjskiego preparatu enzymatycznego o nazwie handlowej S. (dalej,"S."), S. to preparat enzymatyczny, służący do neutralizacji ścieków i zawartości zbiorników nieczystości, czysty ekologicznie i nie posiadający żadnych niebezpiecznych składników. Przyspiesza on naturalny proces rozkładu składników organicznych (działa jak katalizator). S. posiada atest P. stwierdzający, iż jest to produkt przeznaczony do wspomagania procesów biodegradacji ścieków, w którego skład wchodzą "naturalne enzymy pochodzenia zwierzęcego, drożdże, związki odżywcze, nośnik".

Zgodnie z kartą bezpieczeństwa produktu z dnia 13 lutego 2004 r. i zawartym w niej opisem, S. zawiera: "naturalne enzymy otrzymywane z gruczołu trzustki wieprzowej: pankreatynę, lipazę, diastazę), drożdże piekarnicze z hodowli czystej otrzymane z brzeczki piwnej drożdży piwnych, siarczan wapnia, chlorek sodu, chlorek anionu, mąkę pszenną oraz osad czynny z systemu kanalizacyjnego otrzymywany poprzez proces mikrobiologiczny".

Zgodnie z kartą charakterystyki mieszaniny z dnia 17 kwietnia 2010 r., S. zawiera:

1.

naturalne enzymy otrzymywane z gruczołu trzustki wieprzowej (pankreatynę, lipazę, diastazę);

2.

drożdże piekarnicze z hodowli czystej otrzymywane z brzeczki piwnej drożdży piwnych, siarczan wapnia, chlorek sodu, chlorek amonu i mąka pszenna (w sumie 2,1%);

3.

osad czynny z systemu kanalizacyjnego, otrzymywany poprzez proces mikrobiologiczny, zawierający 6% azotu, 2 kwasu fosforowego i 4% żelaza.

W dniu 25 października 2010 r. M. wystąpił do Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie o zaklasyfikowanie preparatu S. W dniu 18 listopada 2010 r. M. uzyskał odpowiedź, w której wskazano, że "przy założeniu, że wymienione w składzie enzymy nadają zasadniczy charakter preparatowi S.- odpowiednie są dla niego ww. grupowania PKWiU" - tj. 20.14.64.0 PKWiU Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane. M. nie posiada dokumentu z informacją o dokładnej procentowej ilości poszczególnego enzymu w preparacie, ponieważ dokładny wzór składu preparatu jest objęty tajemnicą przedsiębiorstwa (M. jest wyłącznie importerem S.; jego producentem jest A. - zwany dalej "Producentem", a zawartości procentowe składników S. stanowią część wzoru chemicznego będącego wyłączną własnością Producenta). Producent może podać informację (o składzie chemicznym i procentowej zawartości składników) tylko na wniosek pochodzący bezpośrednio od władz ustawodawczych i sądowniczych kraju wnioskującego, dla celów prawnych lub dla określenia składu chemicznego składników.

Pomimo wniosku wystosowanego przez M., Producent odmówił podania procentowego składu S., załączając jednak wyjaśnienia dotyczące działania tego produktu. Z otrzymanego pisma wynika, że "S. jest przeznaczony do wspierania naturalnego rozwoju bakterii i skrócenia czasu prawidłowego działania szamba i systemu kanalizacyjnego. S. nie zawiera żadnych bakterii i szkodliwych składników. Kiedy S. jest wprowadzany do systemu to wówczas enzymy są aktywowane przez wodę obecną w systemie i przenoszone są przez osad kanalizacyjny (zawierający 6% azotu, 2% kwasu fosforowego, 4% żelaza) i cząstki drożdży, które z kolei są pożywieniem dla enzymów. Uzdatniacz wody (zawierający siarczan wapnia, chlorek sodu, chlorek amonu,) bilansuje poziom PH ścieków zawartych w systemie. Enzymy pracując zaczynają rozkładać tłuszcze, celulozę i białka zawarte w ściekach w mniej złożone cząsteczki, dlatego możliwy jest rozwój bakterii (zwiększenie ilości bakterii) do pochłaniania tych cząsteczek.

Podczas, gdy bakterie są delikatne, enzymy są bardzo odporne i nie mają na nie wpływu roztwory antybakteryjne, ciepło czy zimno (wysokie lub niskie temperatury). S.- enzymy będą dalej wspierać rozwój bakterii w zbiorniku przez długi okres czasu, będą również wpływać na prawidłowe funkcjonowanie całego systemu ścieków."

Z powyższego wynika, że enzymy nadają zasadniczy charakter preparatowi S.

W dniu... r. M. wystąpił do Urzędu Statystycznego w Łodzi z pismem, o dokonanie klasyfikacji produktu S. W dniu... r. Urząd Statystyczny w Łodzi, w piśmie...stwierdził, że "informacje przekazane przez M. dotyczące preparatu "S." (...) zdaniem ośrodka mogą wskazywać na zaklasyfikowanie preparatu o nazwie S. do grupowania PKWiU 20.14.64.0 - Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane".

M. jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jaka stawka podatku od towarów i usług znajduje zastosowanie do sprzedaży S.

Zdaniem Wnioskodawczy:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" opodatkowaniu podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Artykuł 2 pkt 6 ustawy, stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne - art. 5a ustawy.

W załączniku nr 3 do ustawy określone zostały towary i usługi opodatkowane preferencyjną stawką podatku. W okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. na podstawie art. 146a pkt 2 ustawy, stawka ta wynosi 8%.

W załączniku nr 3 ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych aktualnie stawką podatku w wysokości 8% pod pozycją 57 znajdują się produkty sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 20.14.64.0 "Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane - wyłącznie: 1) podpuszczka i jej koncentraty, 2) enzymy, preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane".

Zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

M. na podstawie opinii Głównego Urzędu Statystycznego oraz Urzędu Statystycznego w Łodzi klasyfikuje S. do grupowania 20.14.64.0 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej PKWiU) - "Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane - wyłącznie: 1) podpuszczka i jej koncentraty, 2) enzymy, preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane".

Prawidłowość dokonanej przez M. klasyfikacji została potwierdzona zarówno przez GUS w Warszawie w piśmie z dnia..., jak również przez Urząd Statystyczny w Łodzi w piśmie z dnia... S. spełnia wszelkie kryteria (również te, podnoszone w pismach urzędów statystycznych, dotyczące enzymów zawartych w produkcie, które miałyby nadawać S. zasadniczy charakter, czyniąc zeń preparat enzymatyczny), niezbędne do uznania go za preparat enzymatyczny, wymieniony w załączniku nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. w poz. 57, a zatem właściwe zastosowanie znajduje 8% stawka podatku od towarów i usług.

Do sklasyfikowania S. niezbędne jest ustalenie składnika, który nadaje temu produktowi "zasadniczy charakter". Z przedstawionego w opisie stanu faktycznego składu S. wynika, że składnikiem:

1.

głównym ilościowo i

2.

dominującym

- jest zestaw enzymów trawiennych, tj. naturalne enzymy otrzymywane z gruczołu trzustki wieprzowej - pankreatyna, lipaza, diastaza.

Głównym składnikiem zatem, nadającym zasadniczy charakter preparatowi S., są zawarte w tym produkcie enzymy, występujące jako podstawowy składnik inicjujący procesy rozkładu ścieków.

Również z opisów S., wynikających z dodatkowej dokumentacji przedstawionej w stanie faktycznym (atestem higienicznym Państwowego Zakładu Higieny, karta bezpieczeństwa produktu oraz kartą charakterystyki mieszaniny) wynika, że głównym ilościowo i dominującym składnikiem są enzymy.

Oddziaływując na bakterie naturalne (zawarte w środowisku, na które produkt ten oddziałuje) S.za sprawą enzymów przyspiesza proces utleniania. Jeden enzym dzieli tłuszcze, inny skrobię, jeszcze inny proteiny itd. Połączenie enzymów wraz z resztą składu preparatu (składniki mają tutaj charakter wyłącznie pomocniczy - stanowiąc pożywkę dla enzymów - same w sobie jednak nie zapewniają jakiejkolwiek przydatności S.) przywraca prawidłowe funkcjonowanie systemu rozkładu ścieków.

Należy przy tym zwrócić uwagę, że w odróżnieniu od innych produktów dostępnych na rynku, nie jest to produkt bakteryjny tudzież enzymatyczno - bakteryjny; w jego składzie, jak wynika z powyżej przytoczonych opisów, nie występują bakterie. Rozkład ścieków (ich poszczególnych składników) powodują zawarte w produkcie enzymy. Produkt ten wyróżnia się pod tym względem od innych produktów przeznaczonych do tego celu (dostępnych na rynku), które jednak w swym składzie zawierają dodatkowo kultury bakterii.

Przyjmując wytyczne Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie przedstawione w piśmie z dnia... oraz Urzędu Statystycznego w Łodzi z dnia..., że zawarte w S. enzymy nadają temu preparatowi zasadniczy charakter, jako podstawowy składnik inicjujący procesy rozkładu ścieków, produkt ten należy zakwalifikować do najpełniej oddającej jego charakter kategorii, tj. grupowania 20.14.64.0 PKWiU - Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane. Produkt ten znajduje również odzwierciedlenie w powiązanej z kategorią 20.14.64.0 PKWiU pozycją klasyfikacji CN 3507 w sposób zupełny oddającej charakter Septonic, którego zasadniczym składnikiem są enzymy.

Punktem wyjścia, a zarazem bazą pojęciową i merytoryczną Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), jest Nomenklatura Scalona (dalej "CN"). Zakres rzeczowy większości grupowań obejmujących wyroby jest określony zakresem rzeczowym odpowiednich pozycji Nomenklatury Scalonej CN. Zakres grupowania PKWiU 24.14.64 - Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane - jako grupowanie właściwe do sklasyfikowania preparatu S. określa pozycja CN 3507 Enzymy; preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone. Zgodnie z Notami wyjaśniającymi do Zharmonizowanego Systemu Oznaczania i Kodowania Towarów (HS) - stanowiącymi załącznik do obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 1 czerwca 2006 r. w sprawie wyjaśnień do Taryfy Celnej,pozycja CN 3507 obejmuje:

1. Enzymy "czyste" (wyizolowane);

2. Koncentraty enzymatyczne;

3. Preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, które uzyskuje się przez dalsze rozcieńczanie koncentratów (...) lub przez zmieszanie wyizolowanych enzymów bądź koncentratów enzymatycznych. Niniejszą pozycją objęte są również preparaty, które dzięki pewnym dodanym do nich substancjom nadają się do specjalnego użytku, pod warunkiem, że preparaty te nie są objęte inną, bardziej dla nich odpowiednią pozycją w nomenklaturze.

Zgodnie z Międzynarodowym Kodem Celnym, S. został sklasyfikowany w grupowaniu 3507.90.90 - "enzymy, preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niewymienione ani nie włączone".

Przy ustalaniu właściwego grupowania PKWiU 2008, do którego zalicza się określony produkt, należy kierować się zasadami budowy i logiki struktury PKWiU 2008. Przy zaliczaniu produktów do określonego grupowania PKWiU 2008 należy posługiwać się;

a.

zasadami metodycznymi PKWiU,

b.

nazwami grupowań końcowych PKWiU 2008,

c.

wyjaśnieniami i wskazówkami zawartymi w osobnych wydawnictwach: "Wyjaśnienia do Taryfy Celnej" wydane rozporządzeniem Ministra Finansów oraz."Noty wyjaśniające do Nomenklatury Scalonej Wspólnot Europejskich" publikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, seria C,

d.

ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury Scalonej (CN).

Wszystkie wymienione wyżej elementy mają dla ustalenia zakresu rzeczowego grupowań PKWiU 2008 jednakową moc stanowiącą. Zakres grupowania PKWiU 20.14.64.0- Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane, określa właśnie pozycja CN 3507 Enzymy; preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone.

Powyższe przyporządkowanie ukazuje w sposób niebudzący wątpliwości, iż właściwym grupowaniem dla S. jest grupowanie 24.14.64 (PKWiU). W ocenie M., S. należy zakwalifikować do najpełniej oddającej charakter przedmiotowego produktu, tj. do kategorii 20.14.64.0 PKWiU - Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane. Produkt ten znajduje również odzwierciedlenie w powiązanej z kategorią 20.14.64.0 PKWiU pozycją klasyfikacji CN 3507 w sposób zupełny oddającej charakter S., którego zasadniczym składnikiem są enzymy. W ocenie M. wskazany produkt spełnia wszelkie kryteria, niezbędne do zakwalifikowania do przedmiotowego grupowania.

Powyższa argumentacja dotycząca składu S., jak również procesu kwalifikowania tego produktu do właściwego grupowania PKWiU, prowadzą do uznania, że właściwą stawką podatku od towarów i usług przy sprzedaży S., będzie na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 57 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. stawka 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Artykuł 2 pkt 6 ustawy, stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne - art. 5a ustawy.

Od dnia 1 stycznia 2011 r., na potrzeby podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.).

Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach statystycznych.

Stosownie do zapisu art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże, zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a ust. 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

* stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%;

* stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług, opodatkowanych aktualnie stawką podatku w wysokości 8% pod pozycją 57 znajdują się produkty sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 20.14.64.0 "Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane - wyłącznie: 1) podpuszczka i jej koncentraty, 2) enzymy, preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane".

Zgodnie z art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zatem, umieszczenie tego dopisku przy danym symbolu statystycznym oznacza zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do towarów należących do wymienionego grupowania statystycznego i spełniającego warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa towaru". Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka podatku VAT lub zwolnienie od podatku dotyczy wyłącznie danego towaru, o podanej w danej pozycji nazwie i podanym grupowaniu.

Z przedstawionego we wniosku opisu wynika, iż Wnioskodawca jest wyłącznym importerem kanadyjskiego preparatu enzymatycznego o nazwie handlowej S. S. to preparat enzymatyczny, służący do neutralizacji ścieków i zawartości zbiorników nieczystości, czysty ekologicznie i nie posiadający żadnych niebezpiecznych składników. Przyspiesza on naturalny proces rozkładu składników organicznych (działa jak katalizator). Wnioskodawca wskazał, iż przedmiotowy preparat mieści się zgodnie z PKWiU w grupowaniu PKWiU 20.14.64.0.-Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa wskazać należy, iż sprzedaż opisanego produktu, preparatu enzymatycznego, mieszczącego się we wskazanym przez Zainteresowanego grupowaniu PKWiU ex 20.14.64.0 "Enzymy i pozostałe związki organiczne, gdzie indziej niesklasyfikowane - wyłącznie: 1) podpuszczka i jej koncentraty, 2) enzymy, preparaty enzymatyczne, gdzie indziej niesklasyfikowane" - jako wymienione pod pozycją 57 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług - będzie podlegała opodatkowaniu obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8%.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Jednocześnie podkreślić należy, że analiza prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę we wniosku klasyfikacji towarów do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa. Minister Finansów nie jest uprawniony do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towarów i usług do grupowania klasyfikacyjnego, w związku z czym niniejszej odpowiedzi udzielono wyłącznie w oparciu o grupowanie wskazane w złożonym wniosku.

Zgodnie bowiem z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1 poz. 11), zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl