IPPP1/443-84/14-2/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-84/14-2/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2014 r. (data wpływu 27 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 stycznia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Centrum Kultury (CK) jest samorządową instytucją kultury, wpisaną do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Prezydenta Miasta, posiada osobowość prawną i działa w oparciu o ustawę z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 406). CK funkcjonuje jako czynny podatnik VAT i nie korzysta ze zwolnienia podmiotowego. Na podstawie statutu CK realizuje zadania w dziedzinie rozwoju, edukacji i upowszechniania kultury i sztuki. Celem nadrzędnym Centrum jest rozwój i kształtowanie potrzeb oraz aspiracji kulturalnych drogą aktywnego uczestnictwa w kulturze mieszkańców miasta. Do podstawowych zadań Centrum należy w szczególności:

1. Tworzenie warunków integracji, rozwoju i promocji środowisk twórczych.

2. Współdziałanie z lokalnymi animatorami kultury, placówkami kultury, samorządami osiedlowymi i stowarzyszeniami w celu rozwiązywania problemów kulturalnych na szczeblu lokalnym.

3. Organizacja i prowadzenie różnych form edukacyjnych w formie kursów, warsztatów, plenerów z różnych dziedzin kultury i oświaty.

4. Impresariat amatorskiego ruchu artystycznego obejmujący przeglądy, konkursy, warsztaty, pokazujący dorobek i osiągnięcia tego ruchu i stanowiący zarazem jego promocję.

5. Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży.

6. Organizacja i realizacja imprez artystycznych, rozrywkowych, turystycznych oraz przygotowanie i realizacja własnych programów imprez z udziałem wykonawców zawodowych.

7. Działalność wydawnicza, promocyjna, dokumentacyjna, reklamowa i informacyjna.

8. Prowadzenie usług plastycznych, fotograficznych, filmowych, fonograficznych i innych.

9. Realizacja zadań zleconych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

CK prowadzi samodzielną gospodarkę finansową. Działalność finansowana jest częściowo przez organizatora w formie dotacji podmiotowej ok. 62% przychodów ogółem oraz ze sprzedaży usług kulturalnych tj. przede wszystkim biletów do kina, na koncerty, wpływów z opłat za zajęcia artystyczne oraz w mniejszym zakresie z usług reklamowych, wynajmu sal, plakatowania. CK nie jest nastawione na osiąganie systematycznych zysków, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane na finansowanie działalności statutowej oraz doskonalenie świadczonych usług.

Centrum Kultury ubiega się o przeprowadzenie kompleksowej imprezy kulturalnej przy okazji otwarcia nowej galerii handlowej dla podmiotu gospodarczego z terenu miasta O. Według programu otwarcia galerii w okresie od 29.05 do 1 czerwca 2014 r., zostaną zorganizowane imprezy w plenerze przed budynkiem oraz w nowo powstałym obiekcie, bez pobierania opłat za wstęp. W ramach tej usługi odbędą się następujące wydarzenia:

1. Koncerty zespołów muzycznych, grup wokalnych, występ gitarzysty,

2. Blok imprez dla dzieci z okazji dnia dziecka w skład, których wchodziły będą zabawy z animatorami kultury, gry, konkursy, dyskoteka, przedstawienia teatralne, działania z dziedziny plastyki itp.),

3. Pokaz mody na wybiegu prowadzony przez stylistkę mody oraz pokaz makijażu.

4. Pokaz fajerweków z muzyką.

Przy okazji imprezy prowadzone będą działania marketingowe takie, jak: stanowisko z makietą "zdjęcie do wzięcia" i stanowisko z kubkami "kubek z bursztynem". W celu realizacji tego przedsięwzięcia CK oprócz własnej bazy technicznej skorzysta z ofert firm zewnętrznych (podwykonawców) świadczących usługi w zakresie nagłaśniania i oświetlania imprez, wynajmu scen i barjerek, parkietu, zadaszenia, ochrony fizycznej. Artystom biorącym udział w imprezie oraz prowadzącemu wypłacone zostaną honoraria na podstawie zawartych umów o dzieło, natomiast koncert główny zostanie przeprowadzony za pośrednictwem agencji artystycznej. Blok imprez związanych z organizacją dnia dziecka przeprowadzi na zlecenie agencja i teatr. CK zapewni obsługę medyczną, ubezpieczenie, noclegi oraz poniesie pozostałe koszty organizacyjne.

Z podwykonawcami CK będą zawierało umowy, a rozliczenie poszczególnych usług nastąpi na podstawie faktur wystawionych przez podwykonawców.

Centrum na podstawie umowy zawartej z firmą zlecającą przeprowadzenie kompleksowej imprezy kulturalnej wystawi faktury sprzedaży.

Według wstępnej kalkulacji impreza przyniesie zysk, który w całości zostanie przeznaczony na cele statutowe.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Jaką stawką podatku VAT należy opodatkować organizację kompleksowej usługi kulturalnej wykonywanej z okazji otwarcia nowej galerii handlowej.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Usługa ta powinna być zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy o podatku od towarów i usług, ponieważ mieści się w zakresie usług kulturalnych w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 406).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Podstawowa stawka podatku - w myśl art. 41 ust. 1 ustawy - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Niemniej jednak jak wynika z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%, z zastrzeżeniem art. 146f.

Jednakże w treści ustawy o podatku od towarów i usług, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku oraz zwolnienie od podatku VAT.

Na mocy art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT, ustawodawca zwolnił od podatku usługi kulturalne świadczone przez:

a.

podmioty prawa publicznego lub inne podmioty uznane na podstawie odrębnych przepisów za instytucje o charakterze kulturalnym lub wpisane do rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną,

b.

indywidualnych twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów, w tym za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania utworów.

Jednocześnie zgodnie z art. 43 ust. 17 ustawy o VAT, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a, nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

Natomiast zgodnie z art. 43 ust. 17a ustawy zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18a, 23, 26, 28, 29 i 33 lit. a, mają zastosowanie do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, dokonywanych przez podmioty świadczące usługi podstawowe.

W świetle art. 43 ust. 18 ustawy o VAT, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a, stosuje się pod warunkiem, że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Jak wynika z treści art. 43 ust. 19 ustawy o VAT, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 33, nie ma zastosowania do:

1.

usług związanych z filmami i nagraniami na wszelkich nośnikach;

2.

wstępu:

a.

na spektakle, koncerty, przedstawienia i imprezy w zakresie twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego,

b.

do wesołych miasteczek, parków rozrywki, cyrków, dyskotek, sal balowych,

c.

do parków rekreacyjnych, na plaże i do innych miejsc o charakterze kulturalnym;

3.

wstępu oraz wypożyczania wydawnictw w zakresie usług świadczonych przez biblioteki, archiwa, muzea i innych usług związanych z kulturą;

4.

usług związanych z produkcją filmów i nagrań na wszelkich nośnikach;

5.

działalności agencji informacyjnych;

6.

usług wydawniczych;

7.

usług radia i telewizji, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 34;

8.

usług ochrony praw.

Analiza powołanych regulacji wskazuje, że warunkiem zastosowania zwolnienia od podatku jest spełnienie przesłanki o charakterze przedmiotowym dotyczącej rodzaju świadczonych usług, tj. usług kulturalnych jak również przesłanki podmiotowej odnoszącej się do usługodawcy. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że zwolnienie nie ma zastosowania.

Podmiotem, który może świadczyć usługi kulturalne korzystającym ze zwolnienia będzie m.in. podmiot prawa publicznego lub inny podmiot uznany na podstawie odrębnych przepisów za instytucję o charakterze kulturalnym pod warunkiem, że podmiot ten nie osiąga w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług (art. 43 ust. 18 ustawy).

Z kolei spełnienie warunku przedmiotowego odnosi się do wyżej przytoczonego art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy, zgodnie z którym zwalnia się z podatku usługi kulturalne (...). Ustawa nie podaje definicji pojęcia "usług kulturalnych". Jego znaczenie należy zatem ustalić w oparciu o dostępne metody wykładni. W prawie podatkowym pierwszorzędne znaczenie ma wykładnia językowa. Zatem zgodnie z jej regułami, odnosząc się do znaczenia terminu "usługi kulturalne" w języku potocznym, możemy stwierdzić, że pod pojęciem tym kryją się usługi odnoszące się do kultury, w zakresie kultury itp.

Natomiast kultura to "całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości, a także ogół wartości zasad i norm współżycia przyjętych przez dane zbiorowości; wszystko to, co powstaje dzięki pracy człowieka, co jest wytworem jego myśli i działalności. Kultura dzieli się na: materialną, której zakres pokrywa się z pojęciem cywilizacja, i duchową - ogół wytworów i osiągnięć z dziedziny sztuki, nauki, moralności funkcjonujących w postaci dzieł artystycznych, wierzeń, obyczajów, a także uznanych wartości, takich jak: prawda, sprawiedliwość, wolność, równość itp. (Roman Smolski, Marek Smolski, Elżbieta Helena Stadtműller "Słownik Encyklopedyczny Edukacja Obywatelska" Wydawnictwo Europa, Warszawa 1999). Encyklopedia Popularna w haśle "kultura" podaje, że jest to "całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości gromadzony, utrwalany i wzbogacany w ciągu jej dziejów, przekazywany z pokolenia na pokolenie; w skład tak pojętej kultury wchodzą nie tylko wytwory materialne i instytucje społeczne, ale także zasady współżycia społecznego, sposoby postępowania, wzory, kryteria ocen estetycznych i moralnych przyjęte w danej zbiorowości i wyznaczające obowiązujące zachowania" (Encyklopedia Popularna PWN, Wydanie XV, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1982). Przez potoczne rozumienie pojęcia "kultura" możemy zatem uznać całokształt wytworów materialnych i umysłowych społeczności.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406), działalność kulturalna polega na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury.

Formami organizacyjnymi działalności kulturalnej są w szczególności: teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, instytucje filmowe, kina, muzea, biblioteki, domy kultury, ogniska artystyczne, galerie sztuki oraz ośrodki badań i dokumentacji w różnych dziedzinach kultury (art. 2 ww. ustawy).

Zgodnie zaś z przepisem art. 3 ust. 2 działalność kulturalna określona w art. 1 ust. 1 nie stanowi działalności gospodarczej w rozumieniu odrębnych przepisów.

W myśl art. 8 ustawy o działalności kulturalnej, ministrowie oraz kierownicy urzędów centralnych organizują działalność kulturalną, tworząc państwowe instytucje kultury, dla których prowadzenie takiej działalności jest podstawowym celem statutowym.

Natomiast jednostki samorządu terytorialnego organizują działalność kulturalną, tworząc samorządowe instytucje kultury, dla których prowadzenie takiej działalności jest podstawowym celem statutowym (art. 9 ust. 1). Podmioty tworzące instytucje kultury, o których mowa w art. 8 i 9, zwane są dalej organizatorami, a ilekroć w ustawie jest mowa o instytucji kultury bez bliższego określenia - należy przez to rozumieć zarówno państwową, jak i samorządową instytucję kultury (art. 10 ust. 1 i 2).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ww. ustawy, instytucje kultury działają na podstawie aktu o ich utworzeniu oraz statutu nadanego przez organizatora.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Prezydenta Miasta. Posiada osobowość prawną i działa w oparciu ustawę z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Zainteresowany jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Podstawowym celem Wnioskodawcy, zawartym w statucie, jest działalność w dziedzinie rozwoju, edukacji i upowszechniania kultury i sztuki. Celem nadrzędnym jest rozwój i kształtowanie potrzeb oraz aspiracji kulturalnych drogą aktywnego uczestnictwa w kulturze mieszkańców miasta.

Działalność Wnioskodawcy finansowana jest częściowo przez organizatora w formie dotacji podmiotowej oraz ze sprzedaży usług kulturalnych tj. przede wszystkim biletów do kina, na koncerty, wpływów z opłat za zajęcia artystyczne oraz w mniejszym zakresie z usług reklamowych, wynajmu sal, plakatowania. Zainteresowany nie jest nastawiony na osiąganie systematycznych zysków, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane na finansowanie działalności statutowej oraz doskonalenie świadczonych usług.

Zainteresowany ubiega się o przeprowadzenie kompleksowej imprezy kulturalnej przy okazji otwarcia nowej galerii handlowej dla podmiotu gospodarczego z terenu miasta. Według programu zostaną zorganizowane imprezy w plenerze przed budynkiem oraz w nowo powstałym obiekcie, bez pobierania opłat za wstęp. W ramach tej usługi odbędą się następujące wydarzenia:

5. Koncerty zespołów muzycznych, grup wokalnych, występ gitarzysty,

6. Blok imprez dla dzieci z okazji dnia dziecka w skład, których wchodziły będą zabawy z animatorami kultury, gry, konkursy, dyskoteka, przedstawienia teatralne, działania z dziedziny plastyki itp.),

7. Pokaz mody na wybiegu prowadzony przez stylistkę mody oraz pokaz makijażu.

8. Pokaz fajerweków z muzyką.

W celu realizacji tego przedsięwzięcia Wnioskodawca oprócz własnej bazy technicznej skorzysta z ofert firm zewnętrznych świadczących usługi w zakresie nagłaśniania i oświetlania imprez, wynajmu scen i barjerek, parkietu, zadaszenia, ochrony fizycznej. Artystom biorącym udział w imprezie oraz prowadzącemu wypłacone zostaną honoraria na podstawie zawartych umów o dzieło, natomiast koncert główny zostanie przeprowadzony za pośrednictwem agencji artystycznej. Blok imprez związanych z organizacją dnia dziecka przeprowadzi na zlecenie agencja i teatr. Wnioskodawca zapewni obsługę medyczną, ubezpieczenie, noclegi oraz poniesie pozostałe koszty organizacyjne. Z podwykonawcami będą zawarte umowy, a rozliczenie poszczególnych usług nastąpi na podstawie faktur wystawionych przez podwykonawców. Wnioskodawca na podstawie umowy zawartej z firmą zlecającą przeprowadzenie kompleksowej imprezy kulturalnej wystawi faktury sprzedaży. Według wstępnej kalkulacji impreza przyniesie zysk, który w całości zostanie przeznaczony na cele statutowe.

Analiza powołanych przepisów w odniesieniu do przedstawionego opisu sprawy wskazuje, że Wnioskodawca wypełnia przesłanki podmiotowe wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy. Zainteresowany jest podmiotem, opisanym w tym przepisie, jest bowiem wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Prezydenta Miasta będącego podmiotem tworzącym instytucje kultury w rozumieniu przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Ponadto - odwołując się to terminu "kultura" - przeprowadzenie kompleksowej imprezy kulturalnej z okazji otwarcia nowej galerii handlowej, na którą składają się koncerty zespołów muzycznych, grup wokalnych, imprezy dla dzieci, pokaz mody na wybiegu, pokaz fajerwerków z muzyką, wypełnia definicję pojęcia "usługi kulturalne". Co więcej w zakresie organizacji opisanej imprezy kulturalnej, Wnioskodawca otrzyma wynagrodzenie od firmy zlecającej, zaś zysk jaki osiągnie w związku z powyższym przedsięwzięciem przeznaczy w całości na cele statutowe. Zatem przedmiotowej sprawie nie zaistnieje negatywna przesłanka uregulowana w art. 43 ust. 18 ustawy.

Zatem w odniesieniu do świadczonych usług związanych z organizacją kompleksowej imprezy kulturalnej zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku VAT przewidziane w art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy, gdyż zarówno wymogi podmiotowe jak i przedmiotowe zostaną spełnione.

Tym samym należy uznać, że Wnioskodawca zaprezentował prawidłowe stanowisko w sprawie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w PłCKu, ul. 1-go Maja 10, 09-402 PłCK.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl