IPPP1/443-746/13-4/AP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 października 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-746/13-4/AP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2013 r. (data wpływu 26 lipca 2013 r.), uzupełnionym na wezwanie tut. Organu z dnia 9 października 2013 r. (doręczone dnia 11 października 2013 r.), pismem z dnia 17 października 2013 r., nadanym dnia 18 października 2013 r. (data wpływu 21 października 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawek podatku VAT na wystawianych fakturach korygujących - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawek podatku VAT na wystawianych fakturach korygujących.

Przedmiotowy wniosek uzupełniony został na wezwanie tut. Organu nr IPPP1/443-746/13-2/AP z dnia 9 października 2013 r. (doręczone dnia 11 października 2013 r.), pismem z dnia 17 października 2013 r., nadanym dnia 18 października 2013 r. (data wpływu 21 października 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zawiera z kontrahentami prowadzącymi dystrybucję sprzedawanych przez spółkę towarów porozumienia, zgodnie z którymi udziela im rabatów/premii należnych w momencie, gdy osiągną oni określony w porozumieniu pułap zakupów. Udzielenie rabatu/premii dokumentowane jest poprzez wystawienie przez spółkę zbiorczej faktury korygującej, zaś wartość naliczana jest jako procent od obrotu osiąganego przez kontrahenta. Faktury korygujące wystawiane są w systemie kwartalnym.

Stawki VAT na fakturach korygujących przyjmowane są według tego jakiej stawce podlegał towar występujący w obrocie z kontrahentem.

Zgodnie z danymi z faktur objętych rabatami/premiami w konkretnych kwartałach mamy do czynienia z towarami ze stawkami obowiązującymi aktualnie: 23% i 5% oraz z towarami z przyjętych od kontrahenta zwrotów ze stawką obowiązującą do 31 grudnia 2010 r. - 22%.

W nadesłanym uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że Spółka X. faktury korygujące, dokumentujące rabaty/premie wystawia zgodnie z umowami z klientami, na koniec każdego kwartału. Faktura korygująca obejmuje obrót towarami w danym kwartale, tj. jeśli Spółka wystawia fakturę korygującą za I kwartał 2013 r. to dotyczy ona sprzedaży towarów i zwrotów towarów zaewidencjonowanych w okresie od 1 stycznia 2013 r. do 31 marca 2013 r. Obrót, zgodnie z którym naliczane są premie/rabaty, wyliczany jest na podstawie wystawionych kontrahentowi w konkretnym kwartale (w powołanym przykładzie będzie to okres od 1 stycznia 2013 r. do 31 marca 2013 r.) faktur sprzedaży towarów i faktur korygujących wystawionych do zwróconych towarów.

Faktury sprzedaży towarów z przedstawionego przykładu, wystawione są z obowiązującą obecnie stawką 23%. Faktury korygujące sprzedaż towarów z przedstawionego przykładu wystawione są natomiast z dwiema stawkami:

* 22% - towary zwrócone w okresie 1 stycznia 2013 r. - 31 marca 2013 r., których zakup miał miejsce do 31 grudnia 2010 r. i faktura pierwotna wystawiona jest ze stawką 22%

* 23% - towary zwrócone w okresie 1 stycznia 2013 r. - 31 marca 2013 r., których zakup miał miejsce po 31 grudnia 2010 r. i faktura pierwotna wystawiona jest ze stawką 23%.

Faktura korygująca dokumentująca rabaty/premie z powołanego przykładu za I kwartał 2013 r. rozlicza więc zarówno sprzedaż towarów ze stawką 23% jak i zwroty, które miały miejsce w I kwartale 2013 r. ze stawkami 22% i 23%.

Faktura korygująca dokumentująca rabaty/premie wystawiana jest za obrót w konkretnym kwartale. Na obrót składają się sprzedaż i zwroty z tego konkretnego kwartału, bez względu na to, w jakim okresie był sprzedany towar, który w tym kwartale jest zwracany. Np. jeśli w I kwartale 2013 r. klient zwraca towar zakupiony w IV kwartale 2010 r., to zwrot jest rozliczany w rabacie/premii za I kwartał 2013 r. Rabat przyznany za IV kwartał 2010 r. zostaje bez zmian.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy spółka wystawiając fakturę korygującą, dokumentującą rabat/premię za kwartał (np. I kwartał 2013 r.) na podstawie obrotu w tym kwartale, powinna zastosować stawkę podatku 23% czy dwie stawki: 22% i 23%, biorąc pod uwagę to, że na obrót od którego naliczany jest rabat/premia w tym konkretnym kwartale składają się towary sprzedane ze stawką 23% oraz towary zwracane, ze stawkami 23% i 22%.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Spółka wystawiając faktury korygujące dotyczące udzielanych rabatów/premii za kwartał stosuje stawki VAT obowiązujące w okresie rozliczenia obrotu, bez względu na to, z jakiego okresu pochodzą zwracane przez kontrahenta towary.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż faktura korygująca, dokumentująca rabat/premię za kwartał powinna być wystawiona ze stawką obowiązującą w kwartale, za jaki jest wystawiana, bez względu na to, czy w skład obrotu na podstawie którego premia jest naliczana występują stawki podatku VAT, obowiązujące w innych okresach.

Analizując przykład faktury korygującej dokumentującej rabat/premię za I kwartał 2013 r., spółka opodatkowała premię/rabat za I kwartał 2013 r. stawką 23%, ponieważ wg przepisów w I kwartale 2013 r. obowiązującą stawką na sprzedawane przez X. towary jest stawka 23%. Faktura korygująca dokumentująca rabat/premię za I kwartał 2013 r. została wystawiona ze stawką 23%, mimo iż w obrocie za okres od 1 stycznia 2013 r. do 31 marca 2013 r., wystąpiły zwroty towarów zaewidencjonowane fakturą korygującą ze stawką 22%.

Spółka nie zgadza się z twierdzeniem, że faktura korygująca, dokumentująca rabat/premię za I kwartał powinna być wystawiona z dwiema stawkami VAT, 23% i 22% (stawką 23% opodatkowana powinna być ta część premii/rabatu dotycząca obrotu towarami ze stawką 23%, stawką 22% opodatkowana powinna być część premii/rabatu dotycząca obrotu towarami ze stawką 22%).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...). Przy czym towarami - stosownie do art. 2 pkt 6 cyt. ustawy - są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b (ust. 4 powołanego artykułu).

Z przytoczonego wyżej przepisu art. 29 ustawy wynika, iż udzielenie rabatu, o ile nie sprzeciwiają się temu inne niż podatkowe przepisy prawa, jest ściśle skorelowane z konkretną transakcją, w związku z którą zostało zastosowane i powoduje obniżenie ceny dostarczanych towarów lub świadczonych usług, wpływa na zmniejszenie obrotu, a tym samym podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Z punktu widzenia podstawy opodatkowania, można wyróżnić następujące rodzaje rabatów:

* rabat udzielony w momencie wystawienia faktury (rabat transakcyjny), który nie ma znaczenia dla ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług, ponieważ kwota należna od nabywcy już go uwzględnia - dane dotyczące rabatu znajdują swoje odzwierciedlenie w wystawionej fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży;

* rabat udzielony po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu (rabat potransakcyjny), do którego ma zastosowanie ww. art. 29 ust. 4 ustawy o VAT i który wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami w tym zakresie.

Zatem obrotem jest kwota należna ze sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT, po wyłączeniu wartości udzielonych bonifikat. Należy zaznaczyć, iż rabat obniża zarówno podstawę opodatkowania, jak i podatek należny z niej wynikający. Wartość udzielonych rabatów pomniejsza więc obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Zasady wystawiania faktur, w tym również faktur korygujących, zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360, z późn. zm.), wydanym na podstawie delegacji ustawowej określonej w art. 106 ust. 8 ustawy o VAT.

Stosownie zatem do § 13 ust. 1 ww. rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą tę fakturę.

Zgodnie z § 13 ust. 2 cyt. rozporządzenia, w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do jednej lub więcej dostaw towarów lub usług, faktura korygująca powinna zawierać:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:

a.

określone w § 5 ust. 1 pkt 1-6,

b.

nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;

3.

kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;

4.

kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Z kolei, w myśl ust. 3 powołanego przepisu, w przypadku gdy podatnik udziela rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie, faktura korygująca powinna zawierać:

1.

numer kolejny oraz datę jej wystawienia;

2.

dane określone w § 5 ust. 1 pkt 3 i 4;

3.

okres, do którego odnosi się udzielany rabat;

4.

kwotę udzielonego rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego.

Jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku - § 13 ust. 4.

Na podstawie § 13 ust. 5 powołanego rozporządzenia, przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

1.

zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;

2.

zwrotu nabywcy całości lub części należności, o której mowa w § 10 ust. 1.

Przy czym zwrócić należy uwagę, iż faktury korygujące powinny zawierać wyraz "KOREKTA" albo wyrazy "FAKTURA KORYGUJĄCA" (§ 13 ust. 8 cyt. rozporządzenia).

Z opisu sprawy przedstawionego w złożonym wniosku wynika, że Wnioskodawca, na podstawie porozumień zawartych z kontrahentami prowadzącymi dystrybucję towarów sprzedawanych przez Spółkę, udziela im rabatów/premii należnych w momencie, gdy osiągną określony w tym porozumieniu pułap zakupów. Udzielenie rabatu/premii dokumentowane jest poprzez wystawienie przez Spółkę zbiorczej faktury korygującej, zaś wartość naliczana jest jako procent od obrotu osiąganego przez kontrahenta. Faktury korygujące, dokumentujące rabaty/premie Spółka wystawia zgodnie z umowami z klientami, na koniec każdego kwartału. Faktura korygująca obejmuje obrót towarami w danym kwartale, tj. np. jeśli Spółka wystawia fakturę korygującą za I kwartał 2013 r. to dotyczy ona sprzedaży towarów i zwrotów towarów zaewidencjonowanych w okresie od 1 stycznia 2013 r. do 31 marca 2013 r. Obrót, zgodnie z którym naliczane są premie/rabaty, wyliczany jest na podstawie wystawionych kontrahentowi w konkretnym kwartale faktur sprzedaży towarów (wystawionych z obecnie obowiązującą stawką 23%) i faktur korygujących wystawionych do zwróconych towarów (ze stawką 22% dla zwróconych towarów, których zakup miał miejsce do 31 grudnia 2010 r. i faktura pierwotna wystawiona była ze stawką 22% oraz ze stawką 23% dla zwróconych towarów, których zakup miał miejsce po 31 grudnia 2010 r. i faktura pierwotna wystawiona była ze stawką 23%). Faktura korygująca dokumentująca rabaty/premie z powołanego przykładu za I kwartał 2013 r. rozlicza więc zarówno sprzedaż towarów ze stawką 23% jak i zwroty, które miały miejsce w I kwartale 2013 r. ze stawkami 22% i 23%. Wnioskodawca wskazał, że faktura korygująca dokumentująca rabaty/premie wystawiana jest za obrót w konkretnym kwartale. Na obrót składają się sprzedaż i zwroty z tego konkretnego kwartału, bez względu na to, w jakim okresie był sprzedany towar, który w tym kwartale jest zwracany, np. jeśli w I kwartale 2013 r. klient zwraca towar zakupiony w IV kwartale 2010 r., to zwrot jest rozliczany w rabacie/premii za I kwartał 2013 r., zaś rabat przyznany za IV kwartał 2010 r. pozostaje bez zmian.

W odniesieniu do powyższego, wątpliwości Spółki dotyczą stawki podatku VAT, jaka powinna mieć zastosowanie na fakturach korygujących dokumentujących rabat/premię obliczony na podstawie obrotu w tym kwartale, biorąc pod uwagę fakt, że na obrót od którego naliczany jest rabat/premia w tym konkretnym kwartale składają się towary sprzedane ze stawką 23% oraz towary zwracane, ze stawkami 23% i 22%.

W tym miejscu zwrócić należy uwagę, iż zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, podstawowa stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże, na podstawie art. 146a pkt 1 cyt ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przy czym zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział obniżone stawki podatku oraz zwolnienia od podatku dla dostaw niektórych towarów lub świadczenia niektórych usług, a także określił warunki stosowania tych obniżonych stawek i zwolnień.

Dokonując oceny przedstawionego we wniosku stanu faktycznego w kontekście powołanych przepisów znajdujących zastosowanie w niniejszej sprawie zwrócić należy przede wszystkim uwagę, iż istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych. Przepisy ww. rozporządzenia odnośnie faktur korygujących jasno stanowią, że faktury korygujące podatnik wystawia do wystawionych już faktur VAT. Faktury korygujące wystawia się w celu udokumentowania ostatecznej wielkości sprzedaży. Faktura korygująca nie dokumentuje odrębnego, niezależnego zdarzenia gospodarczego, lecz odnosi się ściśle do stanu zaistniałego w przeszłości. Punktem odniesienia do faktury korygującej jest zatem zawsze faktura pierwotna. Celem ich wystawienia jest doprowadzenie faktury pierwotnej do stanu odpowiadającego rzeczywistości.

W związku z powyższym, z uwagi na zwrot towaru, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, w przedmiotowej sprawie doszło do obniżenia podstawy opodatkowania. Zwrot towaru i obniżenie podstawy opodatkowania po sprzedaży i wystawieniu faktury, w której dokonano pierwotnego określenia obrotu wymaga wystawienia faktury korygującej, zgodnie z uregulowaniami zawartymi w powołanych wyżej przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. Skoro celem wystawienia faktur korygujących jest udokumentowanie ostatecznej wielkości sprzedaży i doprowadzenie jej do stanu odpowiadającego rzeczywistości, to Spółka powinna zastosować na nich taką samą stawkę podatku jak na fakturze pierwotnej, tj. stawkę podatku właściwą dla towarów w momencie ich sprzedaży, bez względu na to, w jakim okresie towary zostały zwrócone. Tym samym, Spółka właściwie wskazała, że faktury korygujące sprzedaż towarów wystawione są z dwiema stawkami, tj.:

* 22% - w przypadku zwróconych towarów, których zakup miał miejsce do 31 grudnia 2010 r. i faktura pierwotna wystawiona była ze stawką 22%,

oraz

* 23% - w przypadku zwróconych towarów, których zakup miał miejsce po 31 grudnia 2010 r. i faktura pierwotna wystawiona była ze stawką 23%.

Na analogicznych zasadach powinna być wystawiona faktura korygująca dokumentująca udzielany rabat/premię za kwartał. Zwrócić bowiem należy uwagę, iż skoro udzielenie rabatu dokumentowane jest wystawieniem faktury korygującej, a taka faktura korygująca obejmuje obrót towarami w danym kwartale, tj. dotyczy nie tylko sprzedaży towarów z obowiązującą obecnie stawką podatku (tekst jedn.: 23%), lecz także zwrotów towarów z różnymi stawkami (tekst jedn.: 22% dla towarów sprzedanych do dnia 31 grudnia 2010 r. oraz 23% dla towarów sprzedanych od dnia 1 stycznia 2011 r.) zaewidencjonowanych w tym kwartale, to wystawiając tę fakturę korygującą dokumentującą przyznany rabat/premię za kwartał, Spółka powinna zastosować dwie stawki podatku VAT, tj. 22%, którą powinna być opodatkowana część rabatu/premii dotycząca obrotu towarami ze stawką 22%, a także 23%, którą powinna być opodatkowana część rabatu/premii dotycząca obrotu towarami ze stawką 23%. Wskazać w tym miejscu należy na przepis § 13 ust. 4 powołanego rozporządzenia Ministra Finansów, zgodnie z którym jeżeli rabat dotyczy sprzedaży opodatkowanej różnymi stawkami, kwotę rabatu oraz kwotę zmniejszenia podatku należnego, o których mowa w ust. 2 i 3, podaje się w podziale na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku.

Nie można zgodzić się zatem z Wnioskodawcą, że na wystawianych fakturach korygujących dotyczących udzielanych rabatów/premii za kwartał powinna mieć zastosowanie stawka obowiązująca w okresie rozliczenia obrotu, bez względu na to z jakiego okresu pochodzą zwracane towary.

Pamiętać należy również o art. 29 ust. 4a w związku z ust. 4c ustawy o VAT, stosownie do których, w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano. Przepis ust. 4a stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna.

Zatem, w przypadku wystawienia przez Wnioskodawcę faktury korygującej zmniejszającej podatek należny, jest on obowiązany do posiadania potwierdzenia jej odbioru. Potwierdzenia takiego dokonuje nabywca towarów i usług jako adresat faktury korygującej. Faktura korygująca musi dotrzeć do nabywcy, a ten musi potwierdzić ten fakt i zawiadomić o tym sprzedawcę. Ponadto, przepisy nie narzucają formy, w jakiej potwierdzenie odbioru faktur korygujących ma być dokonane, zatem strony mają swobodę wyboru metody tego potwierdzenia. Wobec tego, potwierdzenie może mieć dowolną formę, która pozwoli na jednoznaczne stwierdzenie, iż sprzedawca to potwierdzenie otrzymał. Bez wątpienia taki wymóg dowodowy spełni uzyskanie zwrotnie kopii faktury korygującej z własnoręcznym podpisem odbiorcy. Dopuszczalne jest również potwierdzenie w innej formie, np. poprzez pisemne, odrębne potwierdzenie tego faktu, bądź też zwrotne potwierdzenie odbioru, wskazujące na zawartość przesyłki zawierającej fakturę korygującą, czy też każdy inny sposób, który potwierdza, że faktura trafiła do adresata.

Mając powyższe na względzie, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie przedstawionego stanu faktycznego należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl