IPPP1/443-731/09-2/AP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 września 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-731/09-2/AP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2009 r. (data wpływu 28 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia właściwej stawki podatku VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia właściwej stawki podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Firma X zajmuje się opracowaniami kartograficznymi. W ostatnim czasie firma specjalizuje się w opracowaniach tyflokartograficznych do druku w brajlu dla osób niewidomych i w powiększonym druku dla osób słabowidzących.

Zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) w załączniku nr 3 "Wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%" znajduje się pozycja 108 dotycząca towaru lub usług: "Publikacje w alfabecie Braille'a, jeżeli z uwagi na formę w całości przeznaczone są dla użytku osób niewidomych i słabowidzących, oraz urządzenia do zapisywania i odczytywania tekstów w alfabecie Braille'a".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy opracowanie mapy (inaczej: tyflomapy, mapy dotykowej, mapy barwno-wypukłej) do druku w brajlu dla osób niewidomych i w powiększonym druku dla osób słabowidzących (inaczej opracowanie tyflokartograficzne) może być opodatkowane stawką podatku w wysokości 7%, a nie jak to jest przy opracowaniach kartograficznych (tradycyjnych), gdzie stawka podatku wynosi 22%.

Zdaniem Wnioskodawcy

W myśl ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - art. 41 ust. 2 i poz. 108 załącznika nr 3 do ustawy - opracowanie mapy (inaczej: tyflomapy, mapy dotykowej, mapy barwno-wypukłej) na potrzeby druku w alfabecie Braille'a dla osób niewidomych i w powiększonym druku dla osób słabowidzących (inaczej opracowanie tyflokartograficzne) powinno być opodatkowane stawką podatku w wysokości 7%.

Opracowana mapa w całości przeznaczona jest dla użytku osób niewidomych i słabowidzących. Wszystkie elementy treści mapy są dostępne dotykowo wraz z opisami w alfabecie Braille'a dla osób niewidomych, a druk kolorowy zredagowany jest pod kątem czytelności i poprawnego odbioru mapy przez osoby słabowidzące (odpowiedni dobór kolorów, powiększone opisy). Tak opracowana mapa w całości jest przeznaczona dla wyżej wymienionych grup odbiorców, co jest zgodne z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (poz. 108 załącznika 3 do ustawy). Biorąc pod uwagę, iż wraz z postępem cywilizacyjnym pojawiają się coraz to nowe możliwości stworzenia źródeł informacji dla niewidomych i słabowidzących, w tym możliwe jest obecnie stworzenie mapy, która będzie mogła być czytana przy użyciu alfabetu Braille'a, termin "publikacja" powinien obejmować wszystkie nośniki informacji, w tym również opisane wyżej mapy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Jednocześnie zauważyć należy, iż zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, wyczerpujący opis stanu faktycznego winien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a nie z załączonych do niego dokumentów, w związku z tym załączone oświadczenie nie było przedmiotem merytorycznej analizy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl