IPPP1-443-659/09-2/JL

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 września 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-659/09-2/JL

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2009 r. (data wpływu 6 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie właściwej stawki podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lipca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie właściwej stawki podatku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka planuje sprzedawać na polskim rynku m.in. trzy produkty w postaci suplementów diety o nazwach handlowych D, P oraz G. Produkty te stanowią suplementy diety, których spożycie, w uzupełnieniu do zwykłej diety, ma na celu przyniesienie dodatkowych korzyści zdrowotnych. Suplementy dostarczają w skoncentrowanej formie składniki, odżywcze oraz inne substancje o działonu żywieniowym i fizjologicznym. Ich stosowanie sprzyja uzupełnianiu codziennej diety deficytowej w niektóre składniki mineralne i witaminy. Poniżej Spółka przedstawiła opis i skład surowcowy wyrobów.

D

Produkt występuje w postaci proszku pakowanego w saszetkach i przeznaczony jest do spożycia po rozpuszczeniu w wodzie. Jedna saszetka zawiera 2,5 g ekstraktu Glucomannanu - błonnika uzyskiwanego z bulw azjatyckiej rośliny Amorphophallus konjac. Glucomannan jest rozpuszczalnym w wodzie błonnikiem, który wiąże znacznie większe ilości wody niż inne, tradycyjne błonniki. Błonnik ten wspomaga pracę jelit, pomaga utrzymać fizjologiczną równowagę w przewodzie pokarmowym, obniża ilość bakterii w przewodzie pokarmowym, kontroluje pasaż jelit.

Produkt tan tworzy swoistą warstwę żelową na wewnętrznej ściance jelit, ułatwiając wydalanie.

Skład: G (błonnik), słodzik (Sorbitol), kwas cytrynowy (E33O), aromat mandarynkowy, ekstrakt papryki (Capsicum Annom, maltodekstryny), dwutlenek krzemu (E551), słodzik (Acesulfame K E550).

P

Produkt w postaci miękkich kapsułek żelatynowych, jest kompozycją witamin oraz minerałów i pierwiastków śladowych z dodatkiem kwasów omega-3 (DHA). Skład preparatu został opracowany na podstawie aktualnej wiedzy dotyczącej szczególnych potrzeb organizmu kobiet ciężarnych i karmiących piersią.

Jedna kapsułka P zawiera:

witaminy: A (beta-karoten) - 2 mg, C (kwas L-askorbinowy) - 85 mg, E - 15 mg, B6 (Chlorowodorek pirydoksyny) - 1.9 mg, B1 (tiamina) - 1,4 mg, B2 (ryboflawina) -1.4 mg, D (cholekaicyferol) - 5 µg, 612 (cyjanokobalamina) - 2.6 µg.; oraz

niacynę -18 mg;

kwas foliowy - 600 µg;

biotynę - 0,03;

składniki mineralne: żelazo -27 mg, cynk - 11 mg, magnez - 10 mg, miedź - 1 mg, jod - 200 µg, selen - 60 µg, molibden - 50 µg, chrom - 30 µg oraz kwas omega-3 - 300.00 mg; substancje dodatkowe w postaci oleju sojowego rafinowanego, żelatyny, glicerolu 85%, lecytyny, laktozy jednowodnej, wapnia wodorofosforanu bezwodnego, waniliny, dwutlenku tytanu, tlenku żelaza oraz karminy. Specjalnie dobrany skład P ma na celu pokrycie zwiększonego zapotrzebowania organizmu kobiet ciężarnych i matek karmiących na witaminy i minerały oraz kwas dokozaheksaenowy (DHA) w okresie ich zwiększonego zapotrzebowania.

G Produkt w postaci miękkich kapsułek żelatynowych. Produkt zawiera zespół biologicznie czynnych substancji (wyciąg z korzenia żeń-szeń, witaminy, makro i mikroelementy), działających wzmacniająco w stanach zmęczenia i osłabienia.

Preparat zwiększa tolerancję na pokonywanie wysiłku fizycznego i psychicznego, poprawiając tym samym komfort życia.

Jedna kapsułka G zawiera:

standaryzowany wyciąg z korzenia żeń-szeń G115 - 40 Mg;

witaminy: A (800 ug), B1 (1,4 Mg), B2 (1,6 Mg), B6 (2.0 Mg), B12 (1 ug), C (60 mg), D (5 ug), E (10 mg):

biotynę (100 ug);

kwas foliowy (100 ug);

niacynę (18 mg);

żelazo (10 mg);

miedź (1 mg);

selen (50 ug);

mangan (2,5 mg);

substancje dodatkowe: sól sodowa estru etylowego kwasu p-hydroksybenzoesowego, sól sodowa estru propylowego kwasu p-phydroksybenzoesowego, tlenki żelaza, olej arachidowy, etylo-wanilina, laktoza, mieszanina wosków, olej rzepakowy, żelatyna, glicerol 85%. G przeznaczony jest dla osób, które na długie lata chcą zachować zdrowie i doskonalą formę. Preparat ten skutecznie dodaje energii życia, zwiększa sprawność fizyczną i psychiczną oraz wzmacnia odporność organizmu. Standaryzowany wyciąg z żeń-szenia G115 polepsza wykorzystywanie tlenu przez komórki organizmu, wpływając korzystnie na sprawność fizyczną i psychiczną oraz stymuluje układ odpornościowy. G wzmacnia w okresach stresu, zmęczenia i osłabienia i pomaga w trakcie rekonwalescencji.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w stosunku do opisanych powyżej towarów stawka podatku VAT w przypadku ich sprzedaży w Polsce wynosi 7% zgodnie z brzmieniem pozycji 34 załącznika nr 3 w związku z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT.

Zdaniem wnioskodawcy sprzedaż wyżej wymienionych towarów w Polsce powinna być opodatkowana stawką VAT 7%. Zgodnie z brzmieniem art. 41 ust. 2 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 7% dla towarów wymienionych w załączniku nr 3. Załącznik ten wylicza towary powołując się na konkretne pozycje klasyfikacji towarów według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej "PKWiU"). Wśród towarów wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy o VAT znalazły się m.in. produkty spożywcze sklasyfikowane pod pozycją 15.89.14 PKWiU. Poniżej Spółka przedstawia argumenty przemawiające za klasyfikacją wyżej wymienionych towarów do pozycji 15.89.14 PKWiU (co zostało potwierdzone przez Urząd Statystyczny w Łodzi w opinii załączonej do niniejszego wniosku), a tym samym stosowaniem stawki 7% VAT w przypadku ich sprzedaży w Polsce.

Klasyfikacja towarów na gruncie PKWiU

Na wstępie należy zauważyć, iż w myśl § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293) do celów m.in. opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2009 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 1997 r. Nr 42. poz. 264, z późn. zm.).

Mając na uwadze powyższe, zdaniem Spółki, kluczowe dla określenia prawidłowego traktowania dla celów VAT towarów, które będą przedmiotem sprzedaży, jest właściwe ustalenie, do jakiego grupowania należy zaliczyć opisane powyżej towary, zgodnie z zasadami metodycznymi PKWiU. Zgodnie z zasadami metodycznymi PKWiU, klasyfikacja towarów na gruncie PKWiU powinna być dokonywana w ścisłym związku z klasyfikacją towarową, która to z kolei powinna opierać się na ogólnych regułach interpretacji obowiązujących w Nomenklaturze Scalonej. Mając bowiem na względzie brzmienie pkt 5.2.1 Zasad Metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, stanowiących załącznik do PKWiU, bazą pojęciową i merytoryczną dla dokonywania klasyfikacji statystycznej towarów według PKWiU, dla celów podatkowych, jest właśnie CN. W konsekwencji zakres przedmiotowy poszczególnych grupowań PKWiU obejmujących towary (wyroby) jest determinowany przez zakres rzeczowy odpowiednich kodów CN

Dlatego leż, punktem wyjścia procesu klasyfikacji statystycznej (wg PKWiU) towarów jest ustalenie prawidłowego kodu CN, do którego powinien być klasyfikowany dany towar. W tym celu należy skorzystać z ogólnych reguł klasyfikacyjnych obowiązujących przy klasyfikacji taryfowej towarów, posiłkując się jednocześnie tzw. notami wyjaśniającymi do HS oraz do CN. Kolejnym etapem procesu klasyfikacji towaru, po ustaleniu właściwego dlań kodu CN, jest przełożenie kodu CN na odpowiednie, korespondujące z nim, grupowanie PKWiU, mając na uwadze zasady metodyczne rządzące klasyfikacją towarów wg PKWiU. Zdaniem Spółki, biorąc pod uwagę skład surowcowy oraz przeznaczenie, zastosowanie i właściwości opisanych powyżej towarów, jako suplementy diety, powinny być klasyfikowane do grupowania PKWiU 15.89.14 - 90.9 "Przetwory spożywcze, gdzie indziej niewymienione" (w świetle rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r., W sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, Dz. U. z 1997 r. Nr 42 poz. 264 z późn. zm.). Rozpoczynając analizę klasyfikacyjną w pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że zgodnie z Regułą 1 Ogólnych Reguł Interpretacji Nomenklatury Scalonej (dalej jako "ORINS"), dla celów prawnych klasyfikację towarów należy ustalać zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz, o ile nie są sprzeczne z treścią powyższych pozycji i uwag, zgodnie z innymi Ogólnymi Regułami Interpretacji.

W związku z powyższym, w ocenie Spółki, w celu uzupełnienia stanowiska klasyfikacyjnego według PKWiU poprzez posiłkowe zastosowanie reguł Nomenklatury Scalonej, analizie należy poddać treść (brzmienie) pozycji 2106 Taryfy Celnej (i kodu CN 2106 90), które na podstawie PKWiU są powiązane z grupowaniami PKWiU zaproponowanymi przez Spółkę jako prawidłowe dla klasyfikacji wyrobów. Noty Wyjaśniające do Zharmonizowanego Systemu Oznaczania i Kodowania Towarów, tj. nota (16) do pozycji 2106 Taryfy celnej stanowi, że w obrębie tej pozycji, tj. 2106 powinny być klasyfikowane preparaty często określane jako suplement diety (food suplements), na bazie ekstraktów roślinnych, koncentratów owocowych, miodu, fruktozy, itd., z dodatkiem witamin oraz czasami niewielkiej ilości związków żelaza. Opakowania tych preparatów często zawierają napisy informujące o ich działaniu utrzymującym dobry stan zdrowia lub dobre samopoczucie".Na podstawie tych zapisów, zdaniem Spółki, należy stwierdzić, że wyroby o nazwach handlowych D, P oraz G powinny być klasyfikowane w obrębie pozycji 2106 Taryfy celnej, a więc również do PKWiU 1997 r. 15.89.14. Wyroby te są również niewątpliwie suplementami diety w rozumieniu ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225). Definicja z tej ustawy zakłada, że suplementami diety są "środki spożywcze, których celem jest uzupełnienie normalnej diety, będące skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny efekt fizjologiczny (...)".

Jak zostało wskazane powyżej, wyroby, które Spółka planuje sprzedawać na polskim rynku: - są środkami spożywczymi (stąd ich klasyfikacja do pozycji CN 2106 Taryfy celnej);

* stanowią uzupełnienie normalnej diety; - są mieszaninami witamin, składników mineralnych lub innych substancji, które wykazują efekt odżywczy lub fizjologiczny (tzw. substancje dodatkowe w P i G); a tym samym spełniają wszystkie elementy definicji suplementów diety. Dodatkowo, nota wyjaśniająca (16) do pozycji CN 2106, która wskazuje na klasyfikowanie w obrębie pozycji 2106 właśnie suplementów diety, wyłącza z zakresu lej pozycji Taryfy celnej podobne preparaty (do suplementów diety - przyp. Spółki) przeznaczone do zapobiegania chorobom i dolegliwościom lub do ich leczenia" oraz nakazuje klasyfikować takie preparaty do pozycji 3003 lub 3004 Taryfy celnej, tj. jako leki.

W tym kontekście należy wyraźnie zaznaczyć, że ww. wyroby nie stanowią preparatów, których skład lub właściwości pozwalałyby na uznanie ich jako leki. Preparaty te bowiem nie zapobiegają chorobom lub dolegliwościom jako takim oraz nie służą do ich leczenia. Zadaniem tych preparatów, jak już była mowa powyżej, jest jedynie uzupełnienie diety w składniki deficytowe w postaci witamin i minerałów. Z tego też względu właściwa dla ww. wyrobów pozostaje klasyfikacja w obrębie pozycji 2106 Taryfy celnej. Dodatkowo, słuszność takiej klasyfikacji potwierdza analiza wydawanych przez organy celne państw członkowskich Wiążących Informacji Taryfowych (WIT). Organy celne klasyfikują podobne wyroby w postaci suplementów diety właśnie do podpozycji CN 2106 90, np. WIT nr GB117556858 z 2008 toku, WIT nr GB117556956 z 2008 r., WIT nr IE08NT-14-1518-03 z 2009 r. Tym samym, dokonując przełożenia podpozycji CN 2106 90 na odpowiednie grupowanie PKWiU, w ocenie Spółki, wszystkie 3 ww. wyroby, które planuje sprzedawać na polskim rynku Spółka, powinny być klasyfikowane do wskazanego powyżej grupowania PKWiU. Ocena Spółki odnośnie do klasyfikacji statystycznej omawianych usług została formalnie potwierdzona przez Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi w piśmie z dnia 21 maja 2009 r. znak OK-5672/KW-1861/2009.

W powyższej opinii Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi wyraźnie stwierdził, że produkty D, P oraz G powinny być klasyfikowane do pozycji PKWiU 10.89.19.0 "Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane" (PKWiU 2008), do pozycji PKWiU 15.89.14-99.00 "Ser fondue oraz pozostałe artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane" (PKWiU 2004) oraz do pozycji PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze pozostałe, gdzie indziej niewymienione" (PKWiU 1997) (kopia otrzymanej przez Spółkę klasyfikacji statystycznej została dołączona do niniejszego wniosku jako Załącznik 1).

Właściwa stawka podatku od towarów i usług w świetle przepisów ustawy o VAT Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 144 ust. 1. Załącznik nr 3 zawiera wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 7%. Pod pozycją nr 34 załącznika wymieniono symbol PKWiU 15.89.14, do którego klasyfikowane są "Produkty spożywcze pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane - z wyłączeniem ekstraktów słodowych (PKWiU 15.89.14-30.1)". Towary, które będą przedmiotem sprzedaży dokonywanej przez Spółkę są klasyfikowane do pozycji 15.89.14 PKWiU. Zawierają się zatem w pozycji 34 załącznika nr 3 do ustawy o VAT. W związku z powyższym, sprzedaż tych towarów w Polsce powinna być opodatkowana wg stawki 7% VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. Nr 89, poz. 844 z późn. zm.) do celów podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), stanowiącą załącznik do rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.).

Rozporządzenie z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) wydane na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej definiuje w § 2 swoje zastosowanie. W myśl powołanego przepisu PKWiU stosuje się do celów podatku od towarów i usług, poboru akcyzy i obowiązku oznaczania znakami akcyzy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, podatkiem dochodowym od osób fizycznych a także zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i karty podatkowej.

Obowiązek prawidłowego zakwalifikowania danej czynności do właściwego grupowania PKWiU ciąży na podmiocie wykonującym te czynności. Tutejszy Organ nie jest właściwym do dokonania klasyfikacji omawianych towarów bądź do oceny prawidłowości przedstawionej klasyfikacji. Zgodnie bowiem z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wskazanymi w pkt 7.3 załącznika do ww. rozporządzenia Rady Ministrów, zaliczenie określonego produktu do właściwego grupowania PKWiU należy do obowiązków producenta tego produktu. Tut. Organ może jedynie, na podstawie klasyfikacji statystycznej danego wyrobu przedstawionej przez wnioskodawcę, określić prawidłową stawkę podatku przy jego sprzedaży. Niniejsza interpretacja została zatem wydana w oparciu o klasyfikację statystyczną omawianych towarów podaną przez wnioskodawcę.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Za dostawę towarów - stosownie do art. 7 ust. 1 cyt. ustawy - uważa się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Według art. 2 pkt 6 ww. ustawy towarami są rzeczy ruchome, wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Stosownie do treści art. 41 ust. 1 cyt. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jak stanowi art. 41 ust. 13 ww. ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, niewymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej podlegają opodatkowaniu stawką w wysokości 22%, z wyjątkiem tych, dla których w ustawie lub przepisach wykonawczych określono inną stawkę.

Mając na względzie powyższe stwierdzić należy, iż dostawa wymienionych we wniosku produktów jest czynnością podlegającą opodatkowaniu, a wybierając właściwą dla określonego wyrobu lub usługi stawkę podatku VAT kierować należy się ustalonym na podstawie rozporządzenia symbolem PKWiU. W sytuacji jednak gdy określona usługa lub towar nie zostały wymienione w klasyfikacjach PKWiU, podlegają one opodatkowaniu stawką 22%.

Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział trzy stawki preferencyjne: 7%, 3% i 0%.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W pozycji 34 tego załącznika wymieniony został symbol PKWiU 15.89.14 "Produkty spożywcze pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane - z wyłączeniem ekstraktów słodowych (PKWiU 15.89.14-30.1)".

Jak wynika z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka planuje sprzedawać na polskim rynku m.in. trzy produkty w postaci suplementów diety o nazwach handlowych D, P oraz G. Produkty te stanowią suplementy diety, których spożycie, w uzupełnieniu do zwykłej diety, ma na celu przyniesienie dodatkowych korzyści zdrowotnych. Suplementy dostarczają w skoncentrowanej formie składniki, odżywcze oraz inne substancje o działonu żywieniowym i fizjologicznym. Ich stosowanie sprzyja uzupełnianiu codziennej diety deficytowej w niektóre składniki mineralne i witaminy. Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi stwierdził, że ww. produkty powinny być klasyfikowane do pozycji PKWiU 10.89.19.0 "Pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane" (PKWiU 2008), do pozycji PKWiU 15.89.14-99.00 "Ser fondue oraz pozostałe artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane" (PKWiU 2004) oraz do pozycji PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze pozostałe, gdzie indziej niewymienione" (PKWiU 1997).

Jak wspomniano powyżej do celów podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), stanowiącą załącznik do rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. Zatem dla potrzeb niniejszej interpretacji tut. Organ przyjął klasyfikację przedstawioną przez Urząd Statystyczny w Łodzi dokonaną w oparciu o to rozporządzenie (PKWiU 15.89.14-90.99 "Przetwory spożywcze pozostałe, gdzie indziej niewymienione".

Ustawodawca w załączniku nr 3 do cyt. ustawy, w poz. 34 - z grupy produktów o symbolu PKWiU 15.89.14, objętych preferencyjną 7% stawką podatku - wyłącza jedynie ekstrakty słodowe (PKWiU 15.89.14-30.1).

Z uwagi na powyższe, mając na uwadze przedstawioną we wniosku klasyfikację oraz powołane powyżej przepisy, należy stwierdzić, że wymienione przez Spółkę produkty spożywcze mieszczą się w poz. 34 załącznika nr 3 do ustawy, a tym samym przy ich sprzedaży Spółka może zastosować stawkę podatku VAT w wys. 7%.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl