IPPP1-443-586/07-3/IZ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 15 stycznia 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-586/07-3/IZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2007 r. (data wpływu 29 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania na kasie rejestrującej sprzedaży usług telekomunikacyjnych na rzecz osób fizycznych mieszkających w USA - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w. zakresie dokumentowania na kasie rejestrującej sprzedaży usług telekomunikacyjnych na rzecz osób fizycznych mieszkających w USA.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka zarejestrowana jako podatnik VAT czynny, świadczy w kraju usługi telekomunikacyjne przez Internet na rzecz osób fizycznych oraz na rzecz firm (handlowych, osobowych). Spółka zamierza dokonywać sprzedaży takich usług również w USA, głównie na rzecz osób fizycznych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż usług telekomunikacyjnych na rzecz osób fizycznych mieszkających w USA będzie zwolniona z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy fiskalnej.

Zdaniem Podatnika sprzedaż usług telekomunikacyjnych na rzecz osób fizycznych na terenie USA, podobnie jak sprzedaż krajowa będzie zwolniona z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, na podstawie § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 111 ust. 1 wyżej powołanej ustawy podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Przez sprzedaż, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Strona zamierza dokonywać sprzedaży usług telekomunikacyjnych przez Internet na rzecz klientów, głównie osób fizycznych z USA.

W przypadku, gdy usługi telekomunikacyjne świadczone są na rzecz osób fizycznych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium państwa trzeciego miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania - art. 27 ust. 4 w zw. z ust. 3 pkt 1 wyżej powołanej ustawy, a więc usługi te nie podlegają opodatkowaniu na terytorium kraju.

Biorąc pod uwagę powyższe przepisy stwierdzić należy, iż Podatnik nie świadczy odpłatnie usług na terytorium kraju, a zatem nie dokonuje sprzedaży, w rozumieniu art. 2 pkt 22 powołanej ustawy, stąd też Strony nie dotyczy obowiązek rejestrowania świadczonych usług na kasie rejestrującej, wynikający z wyżej wskazanego art. 111 ust. 1 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl