IPPP1/443-573/07-2/IG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 stycznia 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-573/07-2/IG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 23 listopada 2007 r. (data wpływu 26 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku od towarów i usług przy sprzedaży aparatu diagnostycznego będącego wyrobem medycznym w rozumieniu przepisów ustawy o wyrobach medycznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku od towarów i usług przy sprzedaży aparatu diagnostycznego będącego wyrobem medycznym

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi m.in. sprzedaż aparatury do laboratoriów diagnostycznych. Sprzedawane przez firmę aparaty są wyrobami medycznymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 93, poz. 896). Spełniają one wymogi wynikające z ustawy o wyrobach medycznych, w tym warunek, że są przeznaczone do stosowania u ludzi. Urządzenie to jednocześnie może być stosowane przez lecznice weterynaryjne.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż aparatu diagnostycznego będącego wyrobem medycznym w rozumieniu przepisów ustawy o wyrobach medycznych do firm zajmujących się świadczeniem usług w zakresie lecznictwa i diagnostyki weterynaryjnej będzie objęta stawką VAT w wysokości 7%.

Zdaniem wnioskodawcy sprzedaż wyrobów medycznych spełniających wymogi ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr. 93, poz. 896) dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej winna być dokonywana z zastosowaniem 7% stawki podatku VAT. Sprzedaż wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr. 93, poz. 896) korzysta z obniżonej stawki podatku VAT (7%) na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług i załącznika nr 3 do ww. ustawy. W pozycji 106 tego załącznika wymienione zostały, jako objęte stawką podatku 7%, wyroby medyczne w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach tego załącznika, bez względu na symbol PKWiU. Ustawa o podatku od towarów i usług nie uzależnia prawa do stosowania obniżonej stawki VAT od typu odbiorcy towaru ani od sposobu wykorzystania aparatu. Wg ustawy warunkiem stosowania obniżonej stawki VAT jest spełnienie warunków określonych w ustawie o wyrobach medycznych i dopuszczenie do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Jednocześnie wnioskodawca poinformował, że inna firma otrzymała interpretacje z Urzędu Skarbowego, że może stosować stawkę VAT 7% przy sprzedaży aparatu hematologicznego flrmy Melet Schloesing do lecznic weterynaryjnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. W poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy wskazano, że stawkę 7% bez względu na symbol PKWiU stosuje się do wyrobów medycznych, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika.

Jeżeli więc wnioskodawca dokonuje sprzedaży wyrobu medycznego, w rozumieniu ww. ustawy o wyrobach medycznych, który jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP i nie jest on wymieniony w innych pozycjach załącznika nr 3 do ustawy o VAT, to do takiej sprzedaży ma zastosowanie stawka podatku w wysokości 7%. W przypadku sprzedaży towarów spełniających kryteria zawarte w poz. 106 załącznika nr 3, ustawa o podatku od towarów i usług nie uzależnia prawa do stosowania obniżonej stawki VAT od typu odbiorcy towaru ani od sposobu wykorzystania danego towaru.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl