IPPP1-443-52/11-4/MP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 marca 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-52/11-4/MP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2011 r. (data wpływu 14 stycznia 2011 r.), uzupełnionym w dniu 24 lutego 2011 r. (data wpływu 28 lutego 2011 r.) na wezwanie Organu z dnia 10 lutego 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych - jest prawidłowe,

UZASADNIENIE

W dniu 14 stycznia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 24 lutego 2011 r. (data wpływu 28 lutego 2011 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organy z dnia 10 lutego 2011 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka z o.o. z siedzibą w W. otrzymuje od swojego dostawcy K. premie pieniężne (bonusy) za jakość i wielkość osiągniętego pułapu zakupów. Bonusy te przyznawane są w szczególności za spełnienie określonych warunków. Określone warunki, jakie Spółka musi spełnić aby móc uzyskać premie to między innymi:

* Realizacja określonej struktury zakupu samochodów i części zamiennych w odniesieniu do rocznego celu zakupu.

* Realizacja określonej struktury sprzedaży samochodów i części zamiennych w odniesieniu do rocznych zadań określonych przez dostawcę tj. K. Sp. z o.o.

* Realizacja określonych standardów jakościowych, związanych z obsługą klientów Spółki i organizacją jej przedsiębiorstwa.

Zatem warunkiem otrzymania bonusów jest nie tylko wielkość zrealizowania zakupów i sprzedaży, ale spełnienie łącznie wielu warunków.

Premie te przyznawane są Spółce przez dostawcę kwartalnie, półrocznie i rocznie. Przyznanie premii za okres poprzedni następuje zawsze w następnym okresie. Spółka, tytułem przyznanej premii wystawia faktury VAT. Faktury te wystawiane są zawsze już w nowym okresie, jako że K. w tym terminie dokonuje wszelkich uzgodnień, rozliczenia i przyznania premii dla dealerów.

K. okresowo dokonuje oceny działalności dealera i osiąganych przez niego wyników oraz decyduje o przyznaniu lub nie przyznaniu ustalonej odpowiednim procentem premii.

W przypadku przyznania rzeczonej premii, S. tytułem realizacji zadań określonych Umową Dealerską w okresach kwartalnych półrocznych i rocznych wystawia na K. faktury VAT. Ze względu na fakt, iż faktury należne są za wykonanie określonych usług zgodnie z zawartą Umową, faktury te wystawiane są przez S. z zastosowaniem 22% stawki podatku VAT (w 2011 r. roku stawka 23%).

Spółka zalicza do przychodów przedmiotowe faktury za okres, którego dotyczą np. faktury za I kwartał Spółka zalicza do przychodów w ostatnim m-cu rozliczanego kwartału bez względu na datę wystawienia faktury, która może być wystawiona dopiero po uzgodnieniach z K. poziomu przyznanej premii. Natomiast faktury dokumentujące przyznane premie roczne Spółka zalicza do przychodów roku, którego dotyczą to jest do przychodów, w którym faktycznie wykonane zostały usługi promocji sprzedaży oraz zrealizowany został określony poziom zakupów i sprzedaży. S. otrzymuje zapłatę za przedmiotowe faktury przelewem na konto bankowe.

Spółka ma wątpliwości czy opisane wyżej premie winny być dokumentowane fakturami, a nie np. notami księgowymi.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 24 lutego 2011 r. Wnioskodawca wskazuje ponadto, iż przyznanie premii pieniężnych w postaci bonusów uzależnione jest od wykonania przez niego szeregu czynności, związanych z zakupem od dostawcy K. oraz sprzedażą na rzecz klientów finalnych samochodów i części zamiennych według określonych przez dostawcę standardów obsługi w obiekcie spełniającym określone precyzyjnie standardy.

Wnioskodawca przedstawił poszczególne elementy systemu bonusowego:

1.

Bonus za CSS - Customer Catisfaction Survery (Badanie Zadowolenia Klienta): Po sprzedaży auta, spółka (Wnioskodawca) wysyła dane nabywcy do K., następnie na zlecenie K. realizowane jest badanie zadowolenia tegoż klienta. Średnia wyniku z badania zadowolenia nabywców pojazdów za dany okres, daje określony wskaźnik dla spółki, który kwalifikuje ją do określonego wskaźnika procentowego bonusu, liczonego od obrotu za dany okres.

2.

Bonus za Mystery Shopper - badanie typu "Tajemniczy Klient": Dostawca, przeprowadza w każdym kwartale kilka serii badań, typu wizyty w salonie Wnioskodawcy, przeprowadzane przez wyspecjalizowanych przedstawicieli agencji badania rynku, którzy udając klientów oceniają poziom obsługi. Średnia wyniku uzyskana przez spółkę kwalifikuje do wypłaty bonusa wg określonego procentu, liczonego od obrotu z dostawcą, za dany okres.

3.

Bonus za sprzedaż: Na dany okres, ustalany jest w drodze negocjacji z dostawcą, cel zakupu. Stopień realizacji zakupów w odniesieniu do ustalonego celu, kwalifikuje wypłatę bonusa dla spółki w wysokości%-owej wg tabeli bonusowej. Bonus ostatecznie obliczany jest jako określony procent od obrotu z dostawcą za dany okres.

4.

Bonus za jakość przedsiębiorstwa - W zależności od realizacji elementów dodatkowych architektury salonu, wykraczających poza zawarte w umowie elementy bazowe architektury Dealer otrzymuje bonus za jakość przedsiębiorstwa Dealera w odpowiedniej wysokości procentowej, odnoszonej następnie do wielkości zakupu od Dostawcy K. za dany okres.

Powyższe oznacza, że Sp. z o.o. obowiązana jest do wykonywania szeregu usług na rzecz K., w tym w szczególności:

* obsługa klienta według standardów narzuconych przez K.;

* realizacja określonej architektury i koncepcji salonu wystawowego;

* wykonanie założonego planu sprzedaży;

* posiadanie i udostępnianie klientom samochodów do jazd testowych zgodnie z opublikowanym przez Dostawcę "Programem wsparcia zakupu samochodów do jazd próbnych" oraz uzyskanie wyniku w każdym z badań powyżej wskazanego progu;

* realizacja narzucanych przez dostawcę programów sprzedaży, reklamy, akcji promocyjnych itp.

Ponadto Spółka wskazuje, że spełnienie warunku otrzymania premii pieniężnej poprzez "Realizację określonych standardów jakościowych, związanych z obsługą naszych klientów i organizacją naszego przedsiębiorstwa" polega na:

* zapewnieniu klientom wysokiej jakości obsługi (odpowiednie powitanie klienta, zajęcie się klientem, ustalenie potrzeb, propozycje jakościowe i cenowe dopasowane do klienta, wykonanie jazdy próbnej odpowiednim modelem samochodu, itp.)

* utrzymaniu odpowiedniego standardu salonu;

* zapewnienie możliwości jazd próbnych;

* terminowe realizowanie zamówień.

Jednocześnie Wnioskodawca dodaje, że otrzymywane przez niego premie pieniężne nie mają bezpośredniego związku z określonymi dostawami towarów. Premie przyznawane są za wykonanie szeregu czynności przez spółkę i nie powiązane wprost z określoną dostawą towarów czy konkretnego asortymentu. Nie jest to więc upust realizowany na sprzedaży określonego samochodu, czy też określonego rodzaju (modelu) samochodu. Premie przyznawane są za całokształt działań w danym, minionym okresie i ustalane są wskaźnikiem procentowym, odnoszonym do wartości zakupów od dostawcy K. w tym minionym okresie.

K. przesyła do Spółki pisma potwierdzające przyznanie premii. Na podstawie otrzymanych pism Spółka wystawia faktury tytułem przyznanych premii za realizację zadań opisanych powyżej.

Spółka chciałaby jednocześnie zaznaczyć, że system przyznawania premii jest bardzo szczegółowo zdefiniowany i każdy Dealer musi spełniać określone warunki i wymagania dostawcy K., aby otrzymać określony poziom premii pieniężnej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy prawidłowe jest dokumentowanie przez S. premii pieniężnych przyznawanych na zasadach opisanych w poz. 54 fakturami VAT, czy może Spółka powinna wstawiać noty obciążeniowe lub K. powinien wystawiać noty uznaniowe.

2.

Czy Spółka prawidłowo nalicza 22% (obecnie 23%) podatku VAT na fakturach wystawianych tytułem udzielonej premii.

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowo dokumentowane są usługi określone Umową z K. na zasadzie faktur VAT wstawianych przez S. z 22% (obecnie 23%) stawką podatku VAT. Jednocześnie K. będzie miał prawo odliczenia podatku VAT zawartego w tych fakturach na zasadach ogólnych.

Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu tym podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast, w świetle postanowień art. 8 ust. 1 cytowanej ustawy, poprzez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7. Także art. 24 ust. 1 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L 347 z późn. zm.) wskazuje, że "świadczenie usług" oznacza każdą transakcję, która nie stanowi dostawy towarów.

Jak stanowi art. 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2,4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Uwzględniając powołane wyżej przepisy art. 5 i art. 8 cyt. ustawy, wskazać należy, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu, czy określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Oznacza to, że w definicji tej mieszczą się również określone zachowania, które nie zostały sklasyfikowane w PKWiU, o której mowa w art. 8 ust. 3 powołanej ustawy. Usługa w rozumieniu ust. 1 powołanego wyżej artykułu, oraz art. 24 ust. 1 Dyrektywy 2006/112/WE to transakcja gospodarcza, co oznacza, iż stosunek prawny łączący strony musi wiązać się ze świadczeniem wzajemnym.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a jej odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść dla świadczącego usługę.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są im tzw. premie pieniężne przez dostawców. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie premie te zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem stanowiącym usługę w rozumieniu wskazanych wyżej przepisów.

Zdaniem Spółki, na podstawie Umów dotyczących realizacji określonych w tych umowach celów przyznanie premii/bonusu jest formą wynagrodzenia za świadczoną przez dealera usługę. Rozliczenie dealera z dostawcą następuje w okresach kwartalnych i rocznych.

Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że opisane wyżej wypłacane wynagrodzenie w postaci premii (bonusu) jest związane ze świadczeniem określonych usług opisanych szczegółowo w Umowie. Tym samym należy uznać, iż w tym konkretnym przypadku, otrzymujący dodatkowe wynagrodzenie w postaci premii świadczy usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy, a zatem czynności te podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki 22%. Dostawca zatem nie będzie dokumentował wypłacanych premii korektami faktur sprzedaży towarów, nie będzie też zobowiązany do wystawienia not uznaniowych a Spółka S. nie będzie zobowiązana do wystawiania not obciążeniowych na przedmiotowe premie.

Tytułem przyznanych premii Spółka prawidłowo wystawia faktury VAT z zastosowaniem 22% (w 2011 r. 23%) stawki podatku VAT.

Zatem, zdaniem Wnioskodawcy, Spółka prawidłowo wystawia faktury VAT z 22% (w 2011 r. 23% z zastrzeżeniem, że za usługi wykonane w 2010 r. ze stawką 22%) podatkiem VAT z tytułu uzyskanych premii kwartalnych i/lub rocznych a K. ma pełne prawo do odliczenia podatku VAT z otrzymanych faktur od Spółki.

Spółka nie powinna spodziewać się od K. faktur korygujących a przedmiotowe premie także nie powinny być dokumentowane notami uznaniowymi lub obciążeniowymi.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Zakres tych czynności został zdefiniowany w art. 7 i art. 8 cyt. ustawy. Przez dostawę towarów, jak wskazują przepisy art. 7 ust. 1 ww. ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z powyższych przepisów wynika, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu czy innym określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie zostały wypłacone, tzn. czy ich przyznanie uwarunkowane jest wykonaniem dodatkowych czynności, czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp. W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w cyt. art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy.

W praktyce występują również sytuacje, w których w zamian za udzielenie premii ma miejsce świadczenie innych usług, w tym usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, bądź zobowiązanie się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, czy zobowiązanie się do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta itp. W takiej sytuacji należy uznać, iż wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Od 1 stycznia 2011 r. podstawowa stawka podatku o której mowa w art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 23%, z wyłączeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Z okoliczności przedstawionych przez Wnioskodawcę wynika, iż otrzymuje od swojego dostawcy premie pieniężne (bonusy) za jakość i wielkość osiągniętego pułapu zakupów. Bonusy są przyznawane za spełnienie określonych w Umowie Dealerskiej warunków m.in.:

* realizacja określonej struktury zakupu samochodów i części zamiennych w odniesieniu do rocznego celu zakupu,

* realizacja określonej struktury sprzedaży samochodów i części zamiennych w odniesieniu do rocznych zadań określonych przez dostawcę,

* realizacja określonych standardów jakościowych, związanych z obsługą klientów Wnioskodawcy i organizacją jego przedsiębiorstwa.

Przyznanie premii pieniężnych uzależnione jest od wykonania przez Wnioskodawcę szeregu czynności związanych z zakupem od dostawcy i sprzedażą na rzecz klientów samochodów i części zamiennych według określonych przez dostawcę standardów obsługi w obiekcie spełniającym określone precyzyjnie standardy (bonus za: obsługę klienta według standardów narzuconych przez dostawcę, realizację określonej architektury i koncepcji salonu wystawowego, wykonanie planu sprzedaży, posiadanie i udostępnianie klientom samochodów do jazd testowych zgodnie z opublikowanym przez dostawcę "Programem", realizację narzuconych przez dostawcę programów sprzedaży, reklamy, akcji promocyjnych itp.). Zatem, warunkiem otrzymania bonusów jest nie tylko wielkość zrealizowania zakupów i sprzedaży, ale spełnienie łącznie wielu warunków. Premie są przyznawane przez dostawcę kwartalnie, półrocznie i rocznie. Dostawca okresowo dokonuje oceny działalności dealera i osiąganych przez niego wyników oraz decyduje o przyznaniu ustalonej odpowiednim procentem premii.

Spółka wystawia faktury VAT tytułem przyznanej premii pieniężnej, faktury te wystawiane są zawsze już w nowym okresie rozliczeniowym, jako że dostawca w tym terminie dokonuje wszelkich uzgodnień, rozliczenia i przyznania premii.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, iż zobowiązanie Wnioskodawcy, wynikające z zawartej Umowy Dealerskiej, polegające na nabyciu określonej struktury zakupu samochodów i części zamiennych i podjęciu działań mających na celu uzyskanie określonej struktury sprzedaży samochodów i części zamiennych w odniesieniu do zadań określonych przez dostawcę oraz poprawę jakości usług związanych z obsługą klientów i organizacją przedsiębiorstwa, stanowi świadczenie usług, o którym mowa w art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, i w konsekwencji jest opodatkowane podstawową (od 1 stycznia 2011 r. 23%) stawką podatku od towarów i usług.

Dla udokumentowania powyższych transakcji zastosowanie znajdą przepisy art. 106 ust. 1 cyt. ustawy, w myśl którego podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy. Zatem, otrzymanie przez Wnioskodawcę bonusu winno być udokumentowane fakturą VAT, wystawioną przez Wnioskodawcę w oparciu o ww. przepisy ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 41 ust. 14a znowelizowanej ustawy o podatku od towarów i usług, w przypadku czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem, która została wykonana przed dniem zmiany stawki podatku, dla której obowiązek podatkowy powstaje w dniu zmiany stawki podatku lub po tym dniu, czynność ta podlega opodatkowaniu według stawek podatku obowiązujących dla tej czynności w momencie jej wykonania.

Premie pieniężne przyznawane są Wnioskodawcy przez dostawcę kwartalnie, półrocznie i rocznie. Przyznanie premii za okres poprzedni następuje zawsze w następnym okresie. Faktury VAT dotyczące przyznanej premii wystawiane są przez Wnioskodawcę zawsze już w nowym okresie, jako że dostawca w tym terminie dokonuje wszelkich uzgodnień, rozliczenia i przyznania premii. Zgodnie z powyższym, za prawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, który z tytułu przyznanej premii za usługi wykonane w 2010 r. wystawia faktury VAT z 22% stawką podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA wydana na wniosek Spółki z o.o. nie ma mocy wiążącej dla dostawcy. Stosownie do treści art. 14b ustawy - Ordynacja podatkowa, interpretacje wydawane są w indywidualnych sprawach wnioskodawcy, w związku z tym skutki prawne, czy też ewentualna ochrona, określone w art. 14k do 14n mogą dotyczyć wyłącznie podmiotu, który uzyskał interpretację indywidualną.

Organ podatkowy informuje ponadto, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych sprawa zostanie rozpatrzona odrębnie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl