IPPP1-443-501/07-4/AB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 grudnia 2007 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-501/07-4/AB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 7 listopada 2007 r. (data wpływu 16 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Podatnik (dostawca) zamierza zawrzeć umowę dostawy towarów wraz z umową o świadczenie usług marketingowych. Strony zamierzają ustalić koszt ryczałtowy działań marketingowych oraz dodatkowo przewidują zapłatę na rzecz odbiorcy premii zwanej bonusem. Bonus ten stanowić ma określony procent od łącznej wartości netto produktów nabytych przez odbiorcę w danym okresie rozliczeniowym (kwartale). Kwota bonusu według umowy stron ma nie stanowić obniżenia ceny sprzedaży i wypłacana ma być na podstawie faktury VAT wystawianej przez odbiorcę po zakończeniu okresu rozliczeniowego i po zapłacie ceny za dostawy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy wypłacana kwota bonusu za osiągnięcie odpowiedniego poziomu zakupu towarów stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług przez odbiorcę i czy w związku z tym podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych (art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.).

Zdaniem Wnioskodawcy wypłacona przez dostawcę kwota bonusu za osiągniecie odpowiedniego poziomu zakupu towarów stanowiąca określony procent od łącznej wartości netto nabytych przez odbiorcę towarów w kwartale kalendarzowym stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług przez odbiorcę w związku z zawartą umową o współpracy w zakresie dostaw towarów połączona ze świadczeniem usług marketingowych przez odbiorcę. Jak bowiem wynika z art. 8 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. przez świadczenie usług, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Tym świadczeniem jest zachowanie odbiorcy polegające na nabyciu określonej wartości towarów dostawcy. Ponadto w opisanym stanie faktycznym kwota bonusu w żaden sposób nie jest związana z konkretnymi dostawami, gdyż odnosi się ogólnie do nabyć towarów określonej wartości i w określonym czasie.

Zdaniem Podatnika, nie ma podstaw do przyjęcia wniosku, iż wypłacany bonus (premia pieniężna) stanowi rabat w rozumieniu art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W piśmie z dnia 29 listopada 2007 r. (data wpływu 3 grudnia 2007 r.) będącym uzupełnieniem wniosku, Wnioskodawca sprecyzował swoje stanowisko w sprawie. Strona prezentuje pogląd, że wypłacona kwota bonusu stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług przez odbiorcę i podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl