IPPP1-443-450/10-2/MP - Możliwość opodatkowania podatkiem VAT przeniesienia oddziału spółki na skutek podziału przez wydzielenie.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-450/10-2/MP Możliwość opodatkowania podatkiem VAT przeniesienia oddziału spółki na skutek podziału przez wydzielenie.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2010 r. (data wpływu 28 kwietnia 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji przeniesienia Oddziału do spółki z o.o. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 kwietnia 2010 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania transakcji przeniesienia Oddziału do spółki z o.o.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

M. Spółka Akcyjna jest spółką prawa polskiego, której jedynym akcjonariuszem jest H.- spółka prawa holenderskiego z siedzibą w Holandii. H. jest jednocześnie jedynym udziałowcem innej polskiej spółki - W. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "W"). Tym samym W jest spółką siostrą w stosunku do M.

H" jedyny akcjonariusz M. zamierza dokonać restrukturyzacji swojej działalności w Polsce. Proces restrukturyzacji zostanie przeprowadzony poprzez podział przez wydzielenie działalności nieruchomościowej do W.

W chwili obecnej, M. prowadzi działalność gospodarczą polegającą zarówno na prowadzeniu sprzedaży hurtowej (która jest główną działalnością M.), jak też na obsłudze i utrzymaniu nieruchomości wykorzystywanych przez M., w tym na wynajmie powierzchni w halach sprzedażowych do podmiotów trzecich (dalej:"działalność nieruchomościowa"). Działalność nieruchomościowa M. prowadzona jest przez oddział ds. nieruchomości.

Oddział ds. nieruchomości (dalej: "Oddział") został utworzony z siedzibą przy A. 184 w W. na podstawie uchwały zarządu M. podjętej w listopadzie 2009 r. i zajmuje się wszystkimi kwestiami związanymi z działalnością nieruchomościową. Głównym celem stworzenia Oddziału było oddzielenie działalności sprzedaży hurtowej od działalności nieruchomościowej, a w rezultacie umożliwienie Grupie H. dalszego niezależnego rozwoju działalności nieruchomościowej. Oddział zajmuje się obsługą i utrzymaniem nieruchomości wykorzystywanych przez M., w tym wynajmem powierzchni zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz wspomnianych hal sprzedażowych do podmiotów trzecich oraz poszukiwaniem nowych lokalizacji. Oddział stanowi obecnie całkowicie odrębną część przedsiębiorstwa w strukturach M. Oddział ten został formalnie zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorców 27 listopada 2009 r.

Oddział ds. nieruchomości już w chwili obecnej stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturze M., o czym świadczy szereg czynników opisanych poniżej.

W skład Oddziału wchodzą następujące aktywa i pasywa:

* składniki materialne związane z działalnością nieruchomościową tj.; (i) nieruchomości, w których M., będąc w chwili obecnej ich właścicielem, prowadzi działalność gospodarczą polegającą zarówno na sprzedaży hurtowej jak i na działalności nieruchomościowej, (ii) środki trwałe związane z działalnością nieruchomościową, jak też (iii) majątek w postaci podstawowego wyposażenia pomieszczeń biurowych;

* składniki niematerialne związane z działalnością nieruchomościową tj. prawo użytkowania wieczystego, licencje dotyczące programów komputerowych używanych w związku z prowadzeniem działalności nieruchomościowej;

* zobowiązania związane z działalnością nieruchomościową tj. zobowiązania z tytułu użytkowania wieczystego, zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości oraz zobowiązania z tytułu pożyczek, zaciągniętych od E. w dniach 18 grudnia 2009 r. oraz 22 grudnia 2009 r. na sfinansowanie nowych inwestycji w halach M. w K. oraz zobowiązania z tytułu pożyczek zaciągniętych od E. w dniach 10 lutego 2010 r., 15 marca 2010 r. oraz 31 marca 2010 r. na sfinansowanie działalności nieruchomościowej prowadzonej przez Oddział;

* wierzytelności związane z działalnością nieruchomościową tj. w szczególności należności wynikające z umów najmu, należności związane ze zwrotem nadpłaty w podatku od nieruchomości;

* umowy związane z wynajmem części nieruchomości zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hal sprzedażowych do podmiotów trzecich (umowy te zostały już przeniesione do Oddziału);

* udziały w dwóch spółkach nieruchomościowych, w których M. jest jedynym wspólnikiem, tj. G1. Sp z o.o. i G2. Sp z o.o.

Oddział posiada formalnie wyodrębnioną strukturę organizacyjną-posiada pracownika zatrudnionego w M., ale pełniącego obowiązki jedynie na rzecz Oddziału i prowadzonej przez niego działalności. Oddział posiada również kierownika oraz dedykowanych pracowników, którzy będąc zatrudnieni w M. pracują zarówno na rzecz działalności sprzedaży hurtowej prowadzonej rzecz M., jak również na rzecz Oddziału i prowadzonej przez niego działalności nieruchomościowej.

Oddział jest wyodrębniony w strukturze M. również pod względem finansowym. Dzięki rachunkowości zarządczej i odrębnemu modułowi w programie SAP możliwe jest przygotowanie przez Oddział zarówno odrębnego bilansu, jak też alokacja kosztów i przychodów związanych z działalnością nieruchomościową do Oddziału. Oddział posiada także odrębny rachunek bankowy, który używany jest wyłącznie do rozliczeń wynikających z działalności nieruchomościowej.

Z perspektywy biznesowej Oddział funkcjonuje jako niezależne przedsiębiorstwo. Już w chwili obecnej, Oddział prowadzi bowiem działalność polegającą na obsłudze i utrzymaniu nieruchomości wykorzystywanych przez M., w tym na wynajmie powierzchni zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hal sprzedażowych do podmiotów trzecich. Jak wyżej wspomniano, umowy najmu z osobami trzecimi zostały przeniesione do Oddziału.

Działalność sprzedaży hurtowej jest główną działalnością M. Z tego względu w rezultacie podziału przez wydzielenie, wszystkie składniki materialne i niematerialne związane z działalnością sprzedażową pozostaną w M. Działalność sprzedaży hurtowej M. jest wyodrębniona pod względem finansowym jak też organizacyjnym od działalności nieruchomościowej M. prowadzonej przez Oddział i stanowi niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące działalność sprzedażową. Zdaniem Wnioskodawcy nie ma zatem wątpliwości, co do tego, iż działalność sprzedażowa pozostająca w M. stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Z punktu widzenia Grupy H. istnieje wiele różnych powodów biznesowych uzasadniających planowaną transakcję podziału przez wydzielenie; ułatwi ona w znacznym stopniu zarządzanie poszczególnymi rodzajami działalności w Polsce, umożliwi uzyskanie dodatkowego finansowania na rozwój działalności Grupy H. oraz ułatwi proces inwestycyjny. Rozdzielenie działalności nieruchomościowej od działalności sprzedaży hurtowej pokrywało się będzie również z taką samą reorganizacją na szczeblu Grupy H. w innych krajach i jest częścią programu ".S". Program ten ma na celu uproszczenie struktury Grupy H., dzięki czemu będzie ona mogła być efektywniej zarządzana poprzez scentralizowanie działalności nieruchomościowej. W wyniku realizacji programu, "Shape 2012" na poziomie Grupy H., który wdrażany jest również w M., osiągnięte zostaną następujące cele:

* zracjonalizowanie działalności gospodarczej M. poprzez formalne rozdzielenie dwóch odrębnych rodzajów działalności gospodarczej,

* umożliwienie M. skupienia się na rozwoju działalności gospodarczej związanej ze sprzedażą hurtową,

* umożliwienie kierownictwu dedykowanemu do poszczególnych rodzajów działalności zaangażowania się jedynie w jeden rodzaj działalności tj. działalność sprzedaży hurtowej bądź działalność nieruchomościową.

Proces restrukturyzacyjny w Polsce nastąpi w ramach podziału M. poprzez wydzielenie Oddziału związanego z wynajmem etc. nieruchomości oraz przeniesienie go do W. Podział ten zostanie przeprowadzony w ramach procedury przewidzianej przepisami art. 529 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (tekst jedn. Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej: "k.s.h."). W rezultacie transakcji podziału przez wydzielenie, działalność polegająca na sprzedaży hurtowej pozostanie w M. w niezmienionym zakresie.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy na podstawie art. 6 pkt 1 w związku z art. 2 pkt 27e ustawy o VAT przeniesienie Oddziału do W na skutek podziału przez wydzielenie w rozumieniu art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h., nie będzie podlegało podatkowi VAT.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że opisany w stanie faktycznym zarejestrowany Oddział stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, ponieważ spełnia warunki opisane w tym przepisie, tj. stanowi organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, przeznaczonych do realizacji określonych działań gospodarczych, który jednocześnie mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania. Tym samym Wnioskodawca stoi na stanowisku, że transakcja przeniesienia Oddziału do W za skutek podziału przez wydzielenie w rozumieniu art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h., nie będzie podlegała podatkowi VAT, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.

Pojęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa zdefiniowane jest w przepisie art. 4a pkt 4 u.p.d.o.p., który definiuje je, jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, przeznaczonych do realizacji określonych działań gospodarczych, który jednocześnie mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Zatem, na gruncie u.p.d.o.p. mamy do czynienia ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, jeśli spełnione są łącznie następujące przesłanki:

A. Istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań);

B. Zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie;

C. Składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych;

D. Zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące wyżej wymienione zadania gospodarcze.

Zdaniem Spółki, opisany w stanie faktycznym zarejestrowany Oddział stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa, ponieważ spełnia wyżej wymienione przesłanki w następujący sposób:

Ad A. Zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań)

Zdaniem Wnioskodawcy, nie podlega żadnej wątpliwości, iż opisany w stanie faktycznym zarejestrowany Oddział stanowi zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań). Do Oddziału zostały alokowane składniki materialne związane z działalnością nieruchomościową. Przede wszystkim do Oddziału zostały alokowane nieruchomości, które są głównym środkiem trwałym Oddziału. Również wszystkie umowy, związane z działalnością nieruchomościową zostały alokowane do Oddziału. Do Oddziału zostały również zaalokowane środki trwałe związane z wynajmem nieruchomości, jak też majątek w postaci urządzeń biurowych. Do Oddziału zostały również przypisane składniki niematerialne związane z działalnością nieruchomościową, a w szczególności prawo użytkowania wieczystego oraz licencje dotyczące programów komputerowych używanych w działalności nieruchomościowej. Do Oddziału zostały również przypisane zobowiązania związane z działalnością nieruchomościową. Wśród przypisanych zobowiązań znalazły się zobowiązania z tytułu użytkowania wieczystego, zobowiązania z tytułu podatku od nieruchomości oraz zobowiązania z tytułu pożyczek zaciągniętych na sfinansowanie nowych inwestycji w halach M. w K., jak też zobowiązania z tytułu pożyczek zaciągniętych w celu finansowania działalności nieruchomościowej prowadzonej przez Oddział.

Oddział również wykonuje funkcje holdingowe i zarządcze w stosunku do spółek nieruchomościowych, w których M. posiada 100% udziałów, tj. G1. Sp.z o.o. i G2. Sp.z o.o.

Do Oddziału zostały przypisane również wierzytelności związane z działalnością nieruchomościową, a w szczególności należności wynikające z istniejących umów najmu zawartych z osobami trzecimi.

Zatem, zdaniem Wnioskodawcy, przesłanka istnienia zespołu składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań) będzie w tym wypadku spełniona.

Ad B. Organizacyjne i finansowe wyodrębnienie w istniejącym przedsiębiorstwie.

Opublikowane stanowiska władz skarbowych odnoszące się do problemu organizacyjnego wyodrębnienia zespołu składników majątkowych potwierdzają stanowisko, iż kluczowe dla istnienia takiego wyodrębnienia są postanowienia dokumentów korporacyjnych podatnika, jak również konkretne stany faktyczne. Jak stwierdził Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w postanowieniu z dnia 16 listopada 2005 r. (sygn. RO/423/141/2005), wyodrębnienie organizacyjne "powinno nastąpić na podstawie statutu, regulaminu, zarządzenia lub innego aktu o podobnym charakterze, ale może mieć też charakter faktyczny. Wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej podatnika, jako dział, wydział, oddział itp."

W rozpatrywanym przypadku, zdaniem Wnioskodawcy, wyodrębnienie organizacyjne opisanego w stanie faktycznym zarejestrowanego Oddziału, nie budzi żadnych wątpliwości. Wyodrębnienie organizacyjne Oddziału polega na faktycznym wyodrębnieniu od pozostałej działalności M. poprzez jego rejestrację w Krajowym Rejestrze Sądowym jako Oddziału M. ds. nieruchomości.

Wyodrębnienie organizacyjne Oddziału przejawia się również w prowadzeniu przez Oddział działalności nieruchomościowej, która jest działalnością odrębną od głównej działalności M. Co więcej, omawiane wyodrębnienie ma również swoje odzwierciedlenie w odrębności organizacyjnej Oddziału. Oddział posiada formalnie wyodrębnioną strukturę organizacyjną-posiada pracownika zatrudnionego w M., ale pełniącego obowiązki jedynie na rzecz Oddziału. Oddział posiada również kierownika oraz dedykowanych pracowników, którzy będąc zatrudnieni w M. pracują zarówno na rzecz działalności sprzedaży hurtowej prowadzonej przez M., jak również na rzecz Oddziału i prowadzonej przez niego działalności nieruchomościowej.

Oddział jest wyodrębniony w strukturze M. również pod względem finansowym. Dzięki rachunkowości zarządczej i odrębnemu modułowi w programie SAP możliwe jest przygotowanie przez Oddział zarówno odrębnego bilansu, jak też alokacja do Oddziału kosztów i przychodów związanych z działalnością nieruchomościową. Oddział posiada także odrębny rachunek bankowy przeznaczony wyłącznie na potrzeby działalności nieruchomościowej.

Jak podkreślają organy podatkowe, wystarczające do spełnienia warunku wyodrębnienia finansowego jest prowadzenie przez podmiot rachunkowości w taki sposób, aby możliwe było przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Dla przykładu jedynie wspomnieć należy stanowisko Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, który w informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dn. 27.O1.2005 r. (sygn. US72/R0P1/423-863/IW/04) stwierdził, że "wyodrębnienie takie nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa". Takie samo stanowisko prezentują organy skarbowe aktualnie. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, w interpretacji indywidualnej z dnia 18 marca 2008 r. (sygn. IBPB3/423-100/08/MS/KAN-3205/12/07), wydanej z upoważnienia Ministra Finansów stwierdził, iż wyodrębnienie finansowe: "Nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa".

Jak wyżej wspomniano, Oddział prowadzi księgowość w sposób pozwalający na przyporządkowanie przychodów i kosztów Oddziału. Obecne wydzielenie księgowe, zdaniem Wnioskodawcy, stanowi dowód na to, iż Oddział spełnia wymóg organizacyjnego i finansowego wyodrębnienia.

Ad C. Przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych.

Warunek przeznaczenia do realizacji określonych zadań gospodarczych odnosi się do funkcjonalnego wyodrębnienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Wyodrębnienie funkcjonalne Oddziału przejawia się odmiennością profilu działalności prowadzonej przez Oddział (która skierowana jest wyraźnie na posiadanie, obsługę i utrzymanie nieruchomości wykorzystywanych przez M. w tym wynajem części nieruchomości do podmiotów trzecich) od pozostałej działalności M. (związanej z działalnością sprzedaży hurtowej). Oznacza to, że Oddział realizuje obecnie określone działania gospodarcze, inne niż pozostała część przedsiębiorstwa M. Warto również podkreślić, iż Oddział jest w stanie samodzielnie planować, kontrolować i realizować założone działania gospodarcze.

Po podziale, W będzie w stanie prowadzić działalność nieruchomościową polegającą na obsłudze i utrzymaniu nieruchomości wykorzystywanych przez M., w tym na wynajmie powierzchni zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hal sprzedażowych nie tylko do M. lecz również do podmiotów trzecich.

W konsekwencji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że Oddział spełnia warunek przeznaczenia do realizacji określonych zadań gospodarczych.

Ad D. Zdolność do stanowienia niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

Ostatnim warunkiem uznania zespołu składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa jest zdolność stanowienia przez niego niezależnego przedsiębiorstwa, samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

W przypadku opisanego w stanie faktycznym zarejestrowanego Oddziału będzie on kontynuował działalność w zakresie posiadania obsługi i utrzymania nieruchomości, w tym wynajmu nieruchomości przy wykorzystaniu zespołu składników materialnych i niematerialnych zaalokowanych do Oddziału oraz przy wykorzystaniu dedykowanych do działu pracowników. Po podziale, W będzie właścicielem wszystkich środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych związanych z działalnością nieruchomościową. W rezultacie, W będzie w stanie wynajmować powierzchnię zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz hal sprzedażowych do M. i/lub osób trzecich.

W konsekwencji Wnioskodawca stoi na stanowisku, że opisany w stanie faktycznym zarejestrowany Oddział stanowi niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze.

W świetle powyższych argumentów, zdaniem Wnioskodawcy, opisany w stanie faktycznym zarejestrowany Oddział spełni wszystkie przesłanki wynikające z art. 4 pkt 4a u.p.d.o.p., a tym samym będzie stanowił zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu tego przepisu.

Przepis art. 6 pkt 1 ustawy o VAT stanowi, że przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części. Definicję zorganizowanej części przedsiębiorstwa, dla celów ustawy o VAT, zawiera art. 2 pkt 27e ustawy o VAT. Stanowi on, że zorganizowana część przedsiębiorstwa to organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, przeznaczonych do realizacji określonych działań gospodarczych, który jednocześnie mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Ponieważ legalna definicja zorganizowanej części przedsiębiorstwa z art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, jest tożsama z legalną definicją zorganizowanej części przedsiębiorstwa wynikającej z art. 4a pkt 4 u.p.d.o.p., a Wnioskodawca wykazał wyżej, że w opisanym stanie faktycznym, zarejestrowany Oddział, spełni kryteria wymagane dla uznania go za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 u.p.d.o.p., to Wnioskodawca stoi na stanowisku, że te same względy przesądzają to, że opisany w stanie faktycznym, zarejestrowany Oddział, będzie stanowił także zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wszelkie czynności odnoszące się do przeniesienia własności zorganizowanej części przedsiębiorstwa w jakiejkolwiek formie prawnej nie podlegają podatkowi od towarów i usług.

Wnioskodawca wykazał wyżej, że opisany w stanie faktycznym zarejestrowany Oddział spełnia kryteria wymagane dla uznania go za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT. W konsekwencji Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż podział polegający na wydzieleniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa nie będzie podlegał opodatkowaniu VAT.

W świetle powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, przeniesienie Oddziału do W na skutek podziału przez wydzielenie nie będzie podlegało podatkowi VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Organ podatkowy informuje ponadto, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych sprawa zostanie rozpatrzona odrębnie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl