IPPP1/443-268/13-4/JL

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-268/13-4/JL

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21 marca 2013 r. (data wpływu 25 marca 2013 r.) - uzupełnionym w dniu 24 kwietnia 2013 r. pismem z dnia 24 marca 2013 r. (data wpływu 26 kwietnia 2013 r.) na wezwanie Organu z dnia 19 kwietnia 2013 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* możliwości zmniejszenia w 2013 r. podstawy opodatkowania i podatku należnego bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących dotyczących faktur za usługi, o których mowa w poz. 142 i 175 załącznika nr 3 do ustawy, których termin płatności podatku upłynął po 1 stycznia 2008 r. - jest prawidłowe,

* możliwości zmniejszenia w 2013 r. podstawy opodatkowania i podatku należnego bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących dotyczących faktur za usługi, o których mowa w poz. 142 i 175 załącznika nr 3 do ustawy, których termin płatności podatku upłynął przed 1 stycznia 2008 r. - jest nieprawidłowe,

* możliwości zmniejszenia w 2013 r. podstawy opodatkowania i podatku należnego bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących dotyczących faktur za pozostałe usługi, takie jak: wynajem kabin, kontenerów, ogrodzeń, sprzedaż kabin, kontenerów, ogrodzeń - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących.

Przedmiotowy wniosek uzupełniony został w dniu 24 kwietnia 2013 r. pismem z dnia 24 kwietnia 2013 r. (data wpływu 26 kwietnia 2013 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 19 kwietnia 2013 r. (doręczone 23 kwietnia 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

T. prowadzi pełną księgowość. Podstawowym przedmiotem działalności jednostki jest wynajem i serwis kabin, kontenerów sanitarnych, wynajem ogrodzeń i usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków (PKD 3700Z). Spółka posiada zezwolenia na działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie miast i gmin. Posiada umowy z oczyszczalniami na zrzut ścieków.

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, że w latach 2006-2012 Spółka wystawiła faktury VAT korygujące, z których część nie została potwierdzona. Nie potwierdzone faktury VAT korygujące dotyczą usług, o których mowa w poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług (co stanowi 82% wszystkich korygujących faktur VAT nie potwierdzonych wystawionych w latach 2006-2012):

* odprowadzanie i oczyszczanie ścieków

* opróżnianie zbiorników na fekalia

* wywóz nieczystości autem asenizacyjnym

Pozostałe usługi (co stanowi 18% wszystkich korygujących faktur VAT nie potwierdzonych wystawionych w latach 2006-2012) to:

* pozostałe usługi sanitarne: utrzymanie czystości i porządku w kabinach sanitarnych, uzupełnianie materiałów higienicznych, konserwacja i utrzymanie w stałej sprawności technicznej urządzeń zapewniających bezpieczną eksploatację kabin sanitarnych,

* pozostałe usługi: wynajem kabin, kontenerów, ogrodzeń, sprzedaż kabin, kontenerów, ogrodzeń.

Rejestr sprzedaży nie potwierdzonych faktur korygujących opiewa na kwotę 264.037,39 PLN nie odliczonego podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu do wniosku).

Czy można jednorazowo obniżyć podatek należny o kwotę 264.037,39 PLN wynikającą ze wszystkich nie potwierdzonych faktur VAT korygujących wystawionych w latach 2006-2012.

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu do wniosku), nie potwierdzone faktury korygujące wystawione w latach 2006-2012 mogą obniżyć podatek VAT w 2013 r., gdyż podatnik wykonuje głównie usługi wymienione w poz. 142 załącznika 3 do ustawy (usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie:

* możliwości zmniejszenia w 2013 r. podstawy opodatkowania i podatku należnego bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących dotyczących faktur za usługi, o których mowa w poz. 142 i 175 załącznika nr 3 do ustawy, których termin płatności podatku upłynął po 1 stycznia 2008 r. - uznaje się za prawidłowe,

* możliwości zmniejszenia w 2013 r. podstawy opodatkowania i podatku należnego bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących dotyczących faktur za usługi, o których mowa w poz. 142 i 175 załącznika nr 3 do ustawy, których termin płatności podatku upłynął przed 1 stycznia 2008 r. - uznaje się za nieprawidłowe,

* możliwości zmniejszenia w 2013 r. podstawy opodatkowania i podatku należnego bez posiadania potwierdzenia odbioru faktur korygujących dotyczących faktur za pozostałe usługi, takie jak: wynajem kabin, kontenerów, ogrodzeń, sprzedaż kabin, kontenerów, ogrodzeń - uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów - w myśl art. 7 ust. 1 ustawy - rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Podstawą opodatkowania - według art. 29 ust. 1 ustawy - jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do treści art. 29 ust. 4 ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Powołane wyżej przepisy art. 29 ust. 1-4 ustawy, wyrażają generalną zasadę określania podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 29 ust. 4a ustawy, w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.

W świetle art. 29 ust. 4b pkt 3 ustawy, warunku posiadania przez podatnika potwierdzenia odbioru korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi nie stosuje się w sprzedaży: energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy.

W analizowanej sprawie konieczne jest wskazanie, iż w myśl art. 70 § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

Z treści art. 59 § 1 pkt 9 ww. ustawy wynika, iż zobowiązanie podatkowe wygasa w całości lub w części wskutek przedawnienia.

Istotą przedawnienia uregulowanego w art. 70 Ordynacji podatkowej jest to, że na skutek upływu czasu zobowiązanie podatkowe wygasa z mocy prawa, zobowiązanie podatkowe bowiem przestaje istnieć. W powyższym przepisie określony jest jeden termin przedawnienia - wynoszący 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Termin ten nie może być ani odroczony (art. 48 Ordynacji podatkowej) przez organ podatkowy, ani też przedłużony przez Ministra Finansów (art. 50 Ordynacji podatkowej).

Zgodnie z uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 29 czerwca 2009 r. sygn. akt I FPS 9/08 oraz linią orzeczniczą sądów, przepis art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej ma zastosowanie również do rozliczeń, w których obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług przekształcił się w kwotę zwrotu różnicy podatku lub nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym, która może być zadeklarowana przez podatnika do przeniesienia na następny miesiąc. Przedawnienie zobowiązań podatkowych dotyczy wszystkich zobowiązań, bez względu na sposób ich powstania. Przedawnieniu podlegają zarówno zobowiązania powstałe po doręczeniu decyzji ustalającej, jak i zobowiązania powstające z mocy prawa.

W związku z powyższym należy przyjąć tezę, że jeżeli przedawnia się zobowiązanie podatkowe, to wraz z nim przedawnieniu ulegają także inne elementy danego stosunku prawno - podatkowego.

W kwestii przedawnienia wypowiedział się również Trybunał Sprawiedliwości UE w orzeczeniu z dnia 21 stycznia 2010 r. w sprawie C-472/08. W orzeczeniu tym TSUE orzekł, że artykuł 18 ust. 4 szóstej dyrektywy 77/388 w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do podatków obrotowych należy interpretować w ten sposób, że nie stoi on na przeszkodzie przepisom państwa członkowskiego, wyznaczającym trzyletni termin przedawnienia na wystąpienie z wnioskiem o zwrot nadpłaty VAT nienależnie pobranej przez organy administracji skarbowej tego państwa.

Termin taki sam w sobie nie jest w stanie praktycznie uniemożliwić lub nadmiernie utrudnić wykonywania prawa do odliczenia, ponieważ trzyletni termin przedawnienia może w zasadzie umożliwić każdemu przeciętnie uważnemu podatnikowi skuteczne dochodzenie uprawnień przysługujących mu w porządku prawnym Unii.

Skoro TSUE za zgodny z zasadami uznał 3-letni okres przedawnienia, to tym bardziej za taki należy uznać termin 5-letni przewidziany w polskich przepisach podatkowych.

Mając zatem na uwadze przywołane uregulowania na tle przedstawionego opisu sprawy należy wskazać, że realizacja uprawnienia Spółki do obniżenia podatku należnego uwzględniać musi treść przepisu art. 70 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Podkreślić należy, iż istotą faktur korygujących VAT jest korekta faktur pierwotnych. Faktura korygująca służy do udokumentowania korekty dostawy towarów i usług i związanego z tą dostawą podatku należnego. Zatem, korekta faktury powinna być dokonana przed upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego w którym upłynął termin płatności podatku.

Jak wynika z § 21 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 z późn. zm.), podatnicy przechowują wystawione przez siebie lub w swoim imieniu faktury, w tym faktury będące duplikatami tych faktur, w podziale na okresy rozliczeniowe w sposób zapewniający łatwe ich odszukanie oraz autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia lub otrzymania do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.

Z powołanych regulacji wynika więc, iż dla celów podatkowych okres przechowywania faktur VAT związany jest wyłącznie z okresem przedawnienia zobowiązania podatkowego.

Dopuszczenie możliwości korygowania faktur wystawionych sześć lub więcej lat wstecz pozbawia organ podatkowy możliwości skontrolowania, czy korekty faktur są zasadne, a co za tym idzie, czy kwoty wykazane w deklaracjach są prawidłowe.

Prawo złożenia korekty istnieje więc dopóty, dopóki zobowiązanie nie uległo przedawnieniu. Okres przedawnienia wynosi pięć lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Termin przedawnienia zobowiązania podatkowego zaczyna biec od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności, czyli z pierwszym dniem następnego roku, a kończy się z upływem 5 lat. Zatem, termin początkowy i końcowy przedawnienia podatkowego wyznacza termin płatności tegoż zobowiązania (z zastrzeżeniem instytucji zawieszenia i przerwania biegu przedawnienia, które wpływają na końcowy termin przedawnienia).

Instytucja przedawnienia ma to do siebie, że w odniesieniu do okresu, który uległ przedawnieniu nie mogą być dokonywane żadne czynności ani zwiększające zobowiązanie podatkowe, ani zmniejszające zobowiązanie podatkowe. Zatem ani sprzedawca nie może obniżyć podatku należnego w odniesieniu do okresu, za który zobowiązanie podatkowe uległo przedawnieniu, ani nabywca nie jest zobowiązany do obniżenia podatku naliczonego w odniesieniu do okresu, za który zobowiązanie podatkowe uległo przedawnieniu.

Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzić należy, iż uprawnienie do skorygowania wystawionych przez Wnioskodawcę faktur pierwotnych wygasa po upływie okresu przedawnienia, ponieważ po tym okresie nie ma już czego korygować - zgodnie z art. 59 § 1 pkt 9 Ordynacji podatkowej wygasa samo zobowiązanie podatkowe.

Reasumując, dokonywanie przez podatnika wszelkich zmian dotyczących rozliczeń podatku od towarów i usług może nastąpić do momentu, w którym nie ulega przedawnieniu zobowiązanie podatkowe za dany okres rozliczeniowy.

Powyższe bezsprzecznie wskazuje, iż w analizowanej sprawie, na skutek upływu czasu uległy przedawnieniu, na mocy art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej, zobowiązania podatkowe dotyczące wystawionych faktur pierwotnych, których termin płatności podatku upłynął przed 1 stycznia 2008 r. Tym samym, w odniesieniu do faktur korygujących dotyczących faktur pierwotnych, których termin płatności podatku upłynął przed 1 stycznia 2008 r., nie znajdą zastosowania przepisy art. 29 ust. 4a i 4b ustawy o VAT. W przepisach tych ustawodawca zezwolił na bieżące ujmowanie faktur korygujących. Nie oznacza to jednak, że przepisy te funkcjonują w oderwaniu od zasad ogólnych określających prawo do skorygowania rozliczeń podatkowych określonych cyt. przepisem art. 70 ustawy - Ordynacja podatkowa.

Z wniosku wynika, że Spółka w latach 2006-2012 wystawiała faktury korygujące, przy czym w przypadku części tych faktur Spółka nie otrzymała potwierdzenia ich odbioru przez kontrahentów.

Spółka wskazała dodatkowo, że 82% faktur VAT korygujących, których potwierdzenia odbioru Spółka nie otrzymała dotyczy usług, o których mowa w poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług, tj.:

* odprowadzanie i oczyszczanie ścieków

* opróżnianie zbiorników na fekalia

* wywóz nieczystości autem asenizacyjnym.

Organ nadmienia, że we wskazanej przez Spółkę poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy o VAT wymienione zostały usługi o symbolu PKWiU ex 37 "Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków".

Wyjaśnić również należy, że w myśl art. 2 pkt 30 ustawy o VAT, symbol PKWiU "ex" - oznacza zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania preferencji tylko do towarów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług)".

Zatem poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy odnosi się wyłącznie do konkretnych usług z grupowania 37 PKWiU - "Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków; osady ze ścieków kanalizacyjnych". Grupowanie to obejmuje:

37.00.1 usługi związane ze ściekami, w tym:

37.00.11 Usługi związane z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków;

37.00.12 Usługi związane z opróżnianiem szamb i dołów gnilnych;

37.00.2 Osady ze ścieków kanalizacyjnych.

Mając zatem na uwadze powołane wyżej przepisy należy stwierdzić, że ww. faktury korygujące stanowią podstawę do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego bez konieczności uzyskania potwierdzenia odbioru tych faktur przez kontrahentów, na podstawie art. 29 ust. 4b pkt 3 ustawy, gdyż dotyczą one faktur VAT za usługi, o których mowa w poz. 142 załącznika nr 3 do ustawy o VAT. Spółka może zatem obniżyć jednorazowo w deklaracji podatkowej podstawę opodatkowania i kwotę podatku należnego uwzględniając kwoty wynikające z tych faktur korygujących.

Należy jednak podkreślić, że jak wynika z wcześniejszych rozważań, faktury korygujące, odnoszące się do faktur pierwotnych, z których wynikały zobowiązania podatkowe, które uległy przedawnieniu, tj. odnoszące się do faktur których termin płatności podatku upłynął przed 1 stycznia 2008 r. dotyczą okresu, w odniesieniu do którego nastąpiło przedawnienie zobowiązań podatkowych.

Zatem Spółka może dokonać stosownej korekty w 2013 r. tylko w przypadku faktur korygujących dotyczących faktur pierwotnych za ww. usługi, których termin płatności podatku upłynął po 1 stycznia 2008 r. Dotyczy to zatem deklaracji podatkowych złożonych przez Spółkę za okres XII 2007-2012.

Z wniosku wynika również, że część faktur VAT korygujących, których potwierdzenia odbioru Spółka nie otrzymała dotyczy pozostałych usług sanitarnych, takich jak: utrzymanie czystości i porządku w kabinach sanitarnych, uzupełnianie materiałów higienicznych, konserwacja i utrzymanie w stałej sprawności technicznej urządzeń zapewniających bezpieczną eksploatację kabin sanitarnych.

Wskazać w tym miejscu należy, że w poz. 175 załącznika nr 3 do ustawy wymieniono symbol PKWiU 81.29.13.0 "Pozostałe usługi sanitarne".

W związku z powyższym, ponieważ omawiane niepotwierdzone faktury korygujące dotyczą faktur VAT za usługi, o których mowa w poz. 175 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, również one stanowią podstawę do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego bez konieczności uzyskania potwierdzenia odbioru tych faktur przez kontrahentów na podstawie art. 29 ust. 4b pkt 3. Spółka może zatem obniżyć jednorazowo w deklaracji podatkowej podstawę opodatkowania i kwotę podatku należnego uwzględniając kwoty wynikające również z tych faktur korygujących.

Należy tu jednak ponownie podkreślić, że faktury korygujące, odnoszące się do faktur pierwotnych, z których wynikały zobowiązania podatkowe, które uległy przedawnieniu, tj. odnoszące się do faktur których termin płatności podatku upłynął przed 1 stycznia 2008 r. dotyczą okresu, w odniesieniu do którego nastąpiło przedawnienie zobowiązań podatkowych.

Zatem Spółka może dokonać stosownej korekty w 2013 r. tylko w przypadku faktur korygujących dotyczących faktur pierwotnych za ww. usługi, których termin płatności podatku upłynął po 1 stycznia 2008 r. Dotyczy to zatem deklaracji podatkowych złożonych przez Spółkę za okres XII 2007-2012.

W związku z powyższym stanowisko Spółki w zakresie ww. faktur korygujących dotyczących faktur za usługi, o których mowa w poz. 142 i 175 załącznika nr 3 do ustawy o VAT należało uznać za prawidłowe tylko w części.

Odnosząc się natomiast do pozostałych faktur korygujących dotyczących faktur VAT za pozostałe usługi, takie jak: wynajem kabin, kontenerów, ogrodzeń, sprzedaż kabin, kontenerów, ogrodzeń - należy wskazać, iż usługi te nie zostały wymienione w art. 29 ust. 4b pkt 3 ustawy o VAT - nie stanowią usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy. Zatem w tym przypadku, w celu obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego, Spółka musi posiadać potwierdzenie odbioru tych faktur korygujących. Spółka będzie uprawniona do takiego obniżenia w rozliczeniu za okres, w którym nabywca otrzymał fakturę korygującą. W przypadku, gdy Spółka uzyska potwierdzenie otrzymania przez nabywców faktur korygujących już po upływie ustawowo określonego terminu do złożenia rozliczenia podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług za okres, w którym nabywca otrzymał fakturę korygującą, będzie ona uprawniona do uwzględnienia korekt faktur za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyska.

Zatem stanowisko Spółki odnoszące się do tych faktur korygujących należało uznać za nieprawidłowe.

Należy również pamiętać, iż Spółka może dokonać stosownej korekty w 2013 r. tylko w przypadku faktur korygujących dotyczących faktur pierwotnych za ww. usługi, których termin płatności podatku upłynął po 1 stycznia 2008 r. Dotyczy to zatem deklaracji podatkowych złożonych przez Spółkę za okres XII 2007-2012.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl