IPPP1-443-189/09-2/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 29 kwietnia 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-189/09-2/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowego Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 26 lutego 2009 r. (data wpływu 2 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla usług realizacji budynku mieszkalnego sklasyfikowanego w PKOB 112 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 marca 2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku dla usług realizacji budynku mieszkalnego sklasyfikowanego w PKOB 112.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Dnia 17 listopada 2008 r. firma P.P.H. Sp. z o.o. (dalej nazywana Wnioskodawcą) podpisała jako generalny wykonawca umowę ze Spółdzielnią Mieszkaniową w M (dalej nazywaną Inwestorem) na realizację budynku mieszkalnego wielorodzinnego z częścią usługowo-handlową w parterze. Umowa obejmuje realizację budynku jako całości.

Przedmiotowy budynek będzie posiadał 1 kondygnację podziemną przeznaczoną na piwnice przynależne do lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej 468,0 m2 oraz 4 kondygnacje nadziemne: parter z 6 lokalami użytkowymi o łącznej powierzchni użytkowej 486,8 m2 i trzy kondygnacje (X, XI, XII piętro) łącznie z 27 lokalami mieszkalnymi o łącznej powierzchni użytkowej 1406,4 m2, przy czym powierzchnia użytkowa każdego z lokali mieszkalnych nie przekracza 150 m2. Jednocześnie Urząd Statystyczny w Ł w piśmie stwierdził, że przedmiotowy budynek należy klasyfikować w grupowaniu: PKOB grupa 112 klasa 1122 "Budynki o trzech i więcej mieszkaniach" (pismo w załączeniu).

Za wykonanie umowy ustalono wynagrodzenie brutto w wysokości. zł w sposób następujący:

a)

Roboty budowlane i instalacyjne nie stanowiące infrastruktury zewnętrznej:

parter - 486,80 m2 x... zł/ m2 =... zł netto (plus VAT w wysokości7%);... zł netto x 1,07 =... zł brutto

I, II, III piętro - 1.406,40 m2 x... zł/ m2 =... zł netto (plus VAT w wysokości 7%);.... zł netto z 1,07 =... zł brutto,

b)

Roboty zewnętrzne wraz z przyłączami zewnętrznymi: gazowym, wodnym, c.o., kanalizacji sanitarnej i deszczowej (infrastruktura zewnętrzna)

parter - 486, 80 m2 x... zł/ m2 =... zł netto (plus VAT w wysokości 22%);... zł netto x 1,22 =... zł brutto

I, II, III piętro - 1.406,40 m2 x... zł/ m2 =... zł netto (plus VAT w wysokości 22%);... zł netto x 1,22 =... zł brutto.

W ramach umowy Wnioskodawca przyjmuje do realizacji

1.

wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w przedmiotowym budynku wraz z niezbędnym zakresem robót uzbrojeniowych (sieci i przyłącza do budynku),

2.

wykonanie robót zewnętrznych (chodniki, drogi i miejsca postojowe, oświetlenia terenu oraz plac zabaw).

Wstępnie zakładany zakres robót budowlanych i instalacyjnych w przedmiotowym budynku określa Załącznik nr 1 do umowy.

Roboty zostały rozpoczęte w grudniu 2008 r. Do dnia obecnego Wnioskodawca wystawił Inwestorowi dwie faktury: pierwszą w grudniu 2008 r. z tytułu wykonania robót ziemnych i części fundamentów oraz drugą w styczniu 2009 r. z tytułu wykonania pozostałej części fundamentów i części konstrukcji ścian i stropu piwnic. W obu przypadkach Wnioskodawca naliczył podatek od towarów i usług przy zastosowaniu stawki w wysokości 7%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca prawidłowo przyjął w umowie z Inwestorem w paragrafie dotyczącym wynagrodzenia i może stosować stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 7% na roboty budowlane i instalacyjne niestanowiące infrastruktury zewnętrznej dla całego obiektu, tj. budynku sklasyfikowanego w grupowaniu: PKOB grupa 112, klasa 1122 "Budynki o trzech i więcej mieszkaniach".

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowo przyjął on w umowie z Inwestorem i może stosować stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 7% na roboty budowlane i instalacyjne nie stanowiące infrastruktury zewnętrznej dla całego budynku, którego realizacja stanowi przedmiot umowy z Inwestorem.

Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) przedmiotowy budynek zalicza się do budynków mieszkalnych czyli obiektów budowlanych, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. Obiekt, którego budowa jest przedmiotem umowy z Inwestorem, jest tym samym budynkiem stałego zamieszkania sklasyfikowanym w grupowaniu: PKOB grupa 112 klasa 1122 "Budynki o trzech i więcej mieszkaniach". Jednocześnie powierzchnia użytkowa każdego z lokali mieszkalnych w przedmiotowym budynku nie przekracza 150 m2. Na podstawie powyższych przesłanek przedmiotowy budynek w rozumieniu art. 2 pkt 12 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług należy zaliczyć do obiektów budownictwa mieszkaniowego.

Jednocześnie wykonanie przedmiotu umowy składa się z szeregu czynności stanowiących poszczególne roboty budowlane lub instalacyjne i elementów, które są nieodzowne dla wykonania czynności podstawowej czyli realizacji jako całości budynku mieszkalnego (zgodnie z klasyfikacją PKOB). Tym samym roboty składające się na realizację przedmiotowego budynku wykonywane są na bryle budynku, a cały układ budynku jest ze sobą powiązany monolitycznie konstrukcją, instalacjami oraz robotami elewacyjnymi, poprzez co nie da się ich przyporządkować wyłącznie do lokali użytkowych. Zgodnie ze stanowiskiem, jakie zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 5 lipca 2006 r. (I FSK 945/2006) "przy czynnościach o charakterze kompleksowym (...) na które składa się czynność podstawowa, będąca celem umowy zawartej przez podatnika z klientem, a także czynności pomocnicze niezbędne do wykonania czynności podstawowej, ustalając właściwą stawkę podatku od towarów i usług, należy przyjmować jednolitą stawkę dla całego kompleksu czynności, biorąc pod uwagę charakter czynności podstawowej".

Zważając, że przedmiotem umowy z Inwestorem i tym samym przedmiotem sprzedaży jest usługa budowlano-montażowa polegająca na realizacji jako całości budynku mieszkalnego (zgodnie z klasyfikacją PROB), zdaniem wnioskodawcy nie można z niej wyłączać określonych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, gdyż obrotem wnioskodawcy jest ustalona w umowie z Inwestorem konkretna kwota za wybudowanie całego budynku, bez względu na elementy składowe danej usługi będącej przedmiotem umowy z Inwestorem.

Przyjęte w umowie z Inwestorem wyliczenie całości wynagrodzenia ma znaczenie informacyjne i określa jedynie, co składa się na całość usługi i wynagrodzenia. Wyliczenie to nie może jednak uzasadniać odrębnej kwalifikacji składowych elementów tego wyliczenia dla celów podatkowych, co potwierdza stanowisko, jakie zajął Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 5 października 2007 r. (III SA/Wa 1181/07) przytaczając jednocześnie orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (wyroki z dnia 22 czerwca 2005 r., sygn. akt I FSK 2480/04 oraz I FSK 103/2005), w którym można przeczytać, że "nie można dzielić przedmiotu sprzedaży na poszczególne składniki tylko i wyłącznie z przyczyn leżących po stronie przepisów podatkowych (możliwość zastosowania różnych stawek podatku), skoro przepisy cywilnoprawne traktują taki przypadek jako jeden przedmiot sprzedaży".

Mając powyższe na uwadze oraz uwzględniając stan faktyczny zdaniem wnioskodawcy do robót budowlanych i instalacyjnych niestanowiących infrastruktury zewnętrznej należy stosować stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 7% dla całego budynku. Przedmiotem umowy jest bowiem budynek sklasyfikowany w grupowaniu: PKOB grupa 112 klasa 1122 "Budynki o trzech i więcej mieszkaniach", dla dostawy którego stosuje się stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 7%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenia usług na terytorium kraju. Zakres tych czynności został zdefiniowany w art. 7 i art. 8 cyt. ustawy. Art. 7 ust. 1 cyt. ustawy stanowi, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów, w rozumieniu art. 7. Przy czym zarówno towary jak i usługi dla potrzeb podatku od towarów i usług są identyfikowane w oparciu o klasyfikacje wydane na podstawie przepisów o statystyce publicznej, o czym stanowią przepisy art. 2 pkt 6 cyt. ustawy i art. 8 ust. 3 cyt. ustawy.

W myśl art. 41 ust. 1 cyt. ustawy stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c), art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże, zarówno w ustawie o podatku od towarów i usług jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi. I tak dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1, o czym stanowi art. 41 ust. 2 cyt. ustawy. Uregulowania ust. 12 art. 41, zmienionego od dnia 1 stycznia 2008 r. ustawą z dnia 19 września 2007 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. Nr 192, poz. 1382) wskazują, iż stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Zgodnie z ust. 12a przywołanego art. 41, wprowadzonego ustawą z dnia 19 września 2007 r., przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 12b, wprowadzonego ustawą z dnia 19 września 2007 r., do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

Zgodnie z ust. 12c art. 41, wprowadzonego ustawą z dnia 19 września 2007 r., w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Ponadto przepisy art. 41 ust. 16 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) stanowią, iż Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, może obniżać stawki podatku do wysokości 0%, 3% lub 7% dla dostaw niektórych towarów i świadczenia niektórych usług albo dla części tych dostaw lub części świadczenia usług oraz określać warunki stosowania obniżonych stawek, uwzględniając:

1.

specyfikę obrotu niektórymi towarami i świadczenia niektórych usług;

2.

przebieg realizacji budżetu państwa;

3.

przepisy Wspólnoty Europejskiej.

W związku z powyższą delegacją w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2008 Nr 212, poz. 1336) ustawodawca wskazał, iż stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do:

1.

robót budowlano-montażowych i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

* w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Natomiast definicja obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., zawarta w art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, że przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach, tj. w art. 41 ust. 12-12c oraz w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. wynika zatem, że 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem. Stawka w wysokości 7% dotyczy więc czynności wykonywanych w zakresie świadczenia usług budowlano-montażowych, remontowych, modernizacji, termomodernizacji czy robót konserwacyjnych.

Podkreślić ponadto należy, iż budynki nie zawsze mają jednorodny charakter. W sytuacji, gdy część budynku wykorzystywana jest do celów mieszkalnych, a pozostała część do innych celów, wówczas w celu właściwego zaklasyfikowania danego budynku należy odwołać się do przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 z późn. zm.) stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia Rady Ministrów, budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych, przystosowane do przebywania ludzi, zwierząt lub ochrony przedmiotów. Natomiast pod pojęciem obiektów budowlanych należy rozumieć konstrukcje połączone z gruntem w sposób trwały, wykonane z materiałów budowlanych i elementów składowych, będące wynikiem prac budowlanych.

Ponadto, jak stanowią objaśnienia do powyższego rozporządzenia, budynki mieszkalne są to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadku, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest, jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem. Budynki niemieszkalne są to obiekty budowlane wykorzystywane głównie dla potrzeb niemieszkalnych. W przypadku, gdy co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest do celów mieszkalnych, budynek klasyfikowany jest jako budynek mieszkalny.

Ponadto wskazać należy, iż budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11, o których mowa w art. 2 pkt 12, to:

* budynki mieszkalne jednorodzinne (PKOB 111), czyli samodzielne budynki takie jak: pawilony, wille, domki wypoczynkowe, leśniczówki, domy mieszkalne w gospodarstwach rolnych (bez budynków gospodarstw rolnych), rezydencje wiejskie, domy letnie itp., a także domy bliźniacze lub szeregowe, w których każde mieszkanie ma swoje własne wejście z poziomu gruntu;

* budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe (PKOB 112);

* budynki zbiorowego zamieszkania (PKOB 113), czyli domy opieki społecznej, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych, budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych, budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebanie, kurie, rezydencje biskupie oraz rezydencje Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Należy także podkreślić, że fakt zaklasyfikowania budynku do grupy PKOB 11, nie stanowi jednoznacznej przesłanki do zastosowania 7% stawki podatku od towarów i usług, gdyż zgodnie z powołanymi powyżej przepisami art. 41 ust. 12 i ust. 12a ustawy o podatku od towarów i usług oraz § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r., stawką 7% nie są objęte lokale użytkowe.

Ze stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę wynika, iż Spółka podpisała z Inwestorem umowę na realizację budynku mieszkalnego, wielorodzinnego z częścią usługowo-handlową w parterze. Umowa obejmuje realizację budynku jako całości. Budynek będzie posiadał 1 kondygnację podziemną przeznaczoną na piwnice przynależne do lokali mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej 468,0 m2 oraz 4 kondygnacje nadziemne: parter z 6 lokalami użytkowymi o łącznej powierzchni użytkowej 486,8 m2 i trzy kondygnacje (X, XI, XII piętro) łącznie z 27 lokalami mieszkalnymi o łącznej powierzchni użytkowej 1406,4 m2. Wnioskodawca wskazał, iż Urząd Statystyczny sklasyfikował przedmiotowy budynek w grupowaniu: PKOB - grupa 112, klasa 1122 "Budynki o trzech i więcej mieszkaniach".

Odnosząc wskazane regulacje prawne do przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego, stwierdzić należy, że stawka podatku VAT w wysokości 7% znajdzie zastosowanie w odniesieniu do robót ogólnobudowlanych wykonywanych w obiekcie zaklasyfikowanym do PKOB 11, czyli w obiekcie budownictwa mieszkaniowego w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. do robót związanych z budową i wznoszeniem obiektu czyli do robót polegających na realizacji obiektów budownictwa mieszkaniowego lub ich części.

Nadmienić należy, iż zgodnie z cyt. rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie oznaczonej jako 1112 mieszczą się Budynki o trzech i więcej mieszkaniach, a Klasa ta obejmuje:

* Budynki mieszkalne pozostałe, takie jak: budynki mieszkalne, o trzech i więcej mieszkaniach.

Klasa nie obejmuje:

* Budynków zbiorowego zamieszkania (1130)

* Hoteli (1211)

* Schronisk młodzieżowych, domków kempingowych, domów wypoczynkowych (1212).

Reasumując należy stwierdzić, iż w okolicznościach przedstawionych przez Wnioskodawcę, w oparciu o przepisy art. 41 ust. 12-12c ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) oraz uregulowania § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2008 Nr 212, poz. 1336), dla usług polegających na wykonaniu robót budowlanych i instalacyjnych dla całego obiektu (niestanowiących infrastruktury zewnętrznej), gdy usługi te są wykonane w obiekcie PKOB 1112 należy zastosować stawkę podatku VAT w wysokości 7%.

Jednocześnie należy zaznaczyć, iż zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, wyczerpujący opis stanu faktycznego winien wynikać z wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, a nie z załączonych do niego dokumentów, w związku z czym nie były one przedmiotem merytorycznej analizy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl