IPPP1/443-1744/08-4/MPe

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 listopada 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-1744/08-4/MPe

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2008 r. (data wpływu 17 września 2008 r.) uzupełnionego w dniu 27 października 2008 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 15 października 2008 r. doręczone w dniu 22 października 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 września 2008 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony w dniu 27 października 2008 r. (data wpływu) na wezwanie z dnia 15 października 2008 r. doręczone w dniu 22 października 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina w listopadzie 2008 r. będzie składała wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie inwestycji "Kompleksowe uporządkowanie i rozbudowa systemu zbiorczej kanalizacji rozdzielczej w aglomeracji Lipce Reymontowskie i budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie". W ramach programu "Rozwój Obszarów Wiejskich" - działanie: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Planuje się budowę 78 przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie 5 sołectw Gminy. Inwestycja finansowana byłaby ze środków pochodzących z UE w ramach PROW, udziału właścicieli nieruchomości oraz budżetu gminy. Szacunkowy koszt całej inwestycji około 1 470 000 zł. Planowana inwestycja nie jest związana z funkcjami gospodarczymi. Swoim zakresem będzie obejmować tylko funkcje związane z indywidualnym budownictwem mieszkaniowym. Ponadto gmina jednoznacznie stwierdziła, iż inwestycja nie będzie wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Podatnik wskazuje art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 54 poz. 535 z późn. zm.), jako przepis prawa podatkowego będący przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy gmina jako przyszły beneficjent środków pomocowych z Unii Europejskiej, otrzymanych w ramach programu PROW na realizację przedstawionego zadania inwestycyjnego - budowa przydomowych oczyszczalni ścieków, ma możliwość odliczenia podatku od towarów i usług od wydatków związanych z jego realizacją.

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina realizując zadanie inwestycyjne polegające na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków, nie będzie mogła odliczyć podatku VAT od faktur dokumentujących realizację tej inwestycji, gdyż brak jest związku poniesionych wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Wartość podatku VAT od wydatków poniesionych na inwestycję powinno zakwalifikować się do kosztów kwalifikowanych projektu w ramach programu PROW.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednakże zauważyć należy, iż organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl